Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat eivät ymmärrä onneaan

Vierailija
26.09.2013 |

En ymmärrä näitä itsesäälissä kieriskeleviä lapsettomia. Se, ettei ole lapsia, on suuri siunaus ihmiselle. Mitenkään väheksymättä vanhempia. Aika, raha, vapaus, spontaanius, ylimääräinen energia, intohimojensa seuraaminen, itsensä toteuttaminen. Koko maailma on avoinna, ja voi mennä minne tahansa, tehdä mitä tahansa. Aivan unelmaelämää, josta useimmat perheelliset voivat vain haaveilla. Niin paljosta hyvästä jää paitsi, kun kaikki energia menee oman kohtalonsa surkutteluun.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää, anteeksi? :D Tämähän on vallan hauska keskustelu minusta, joka toistuu tällä palstalla aina muutaman viikon välein, ellei useamminkin, useimmiten lapsettoman ihmisen aloittamana, hienoisena provoiluyrityksenä. En näe, että täällä monikaan äiti on provosoitunut, mutta en vain ymmärrä, että jos halveksuu lapsellista elämäntapaa niin miksi kuluttaa aikaansa lapsipalstoilla. Mä käyn täällä eri palstoilla koska elämä pienten lasten kanssa on mun elämäntapani tällä hetkellä, mutta jos mulla ei olisi lapsia, enkä haluaisi niitä hankkiakaan, niin en näkisi mitään ideaa täällä "roikkua". Huvinsa kullakin, toki.

Vierailija
62/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa! Mutta kukakohan täällä jankuttaa? Eiköhän se ole tuo epäonnistuneen sähkärin paksuniskainen muija, jolla ei asiat ole ihan niinkun parhain päin ja siksi pyörii vauvapalstalla vakuuttamassa onneaan omavalinnaisesta lapsettomuudestaan. Jos olisi onnellinen ja tyytyväinen monipuoliseen ja tasapainoiseen elämäänsä, niin ei kai tuo pyörisi VAUVA-palstalla, kiesus.

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 10:23"]

Taas tätä samaa jankuttamista... Antaa ihmisten tehdä miten haluavat! Minä nyt EN halua lisääntyä ja onneksi ei ole pakko. Ihan sama mitä joku äippä siitä ajattelee!

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee - älyn huipentuma. Lapseton tietää, minkälaista elämä on lapsen syntyessä taloon mutta lapsen saanut ei voi tietää, minkälaista elämä on kun ei ole lasta. Voi herran pieksut. Kaikkihan me olemme joskus olleet lapsettomia, joten menkäähän nyt lapsettomat omille palstoillenne jatkamaan hehkutustanne - vaikka: ei siihen taida olla mitään syytä

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:33"]

Ilman kokemusta ei voi tietää, ei siinä sen kummempaa!

[/quote]

Harva asia muuttuu jankkaamalla todeksi. Jos et ymmärrä tietämisen ja kokemisen eroa, en voi auttaa.

[/quote] Mähän sen tiedän, sinulta ne uupuu =)

[/quote]

Sinä tiedät millainen elämä sinulla oli ennen lapsia (tyhjä ja merkityksetön, koska lapsi piti hankkia), mutta et tiedä yhtään mitään jonkun toisen elämästä ilman lapsia. 

[/quote]

Vierailija
64/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah - vai että "viihtyä".

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:28"]

Ei toki suljekaan pois mitään mitä normaalissa elämässä tapahtuu, keneltäkään. Mutta jos vapaahetoisesti lapseton kuljeskelee lapsi/perhepalstoilla kertomassa omasta onnestaan, niin kyllä se pistää miettimään, että onko sen oman valinnan kanssa todellakin sinut? Ettei kuitenkin jossain takaraivossa koeta kiinnostuneisuutta lapsia ja perhe-elämää kohtaan, koska internet on täynnä keskustelupalstoja, myös niitä lapsettomien ihmisten omia, jonne ei tulisi mieleenkään tulla hehkuttelemaan miten ihanaa on olla monen lapsen äiti. Jotenkin tämä kuvio on vaan niin outo. Ei munkaan kaverit jotka on hardcore koiraihmisiä kiertele kissapalstoilla hehkuttamassa miten ihanaa elämä on ilman kissoja.

[/quote]

Se ero tässä kylläkin on, että vaikka palsta on nimeltään "vauva" niin tämä ei ole vain lapsista keskustelua varten. Aiheet liikkuvat melko laajalla alueella ja senpä vuoksi monet lapsettomatkin voivat viihtyä täällä. 

[/quote]

Vierailija
65/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ongelmia naiseutesi kanssa? Miksi muuten käytät naisen sukupuolielintä solvaavana sanana?

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 11:55"]

Täällä harva äiti jaksaa kuunnella miten hienoa on olla lapseton kun on niin vapaa ja blaabaablaa. Lapsettomilta harvoin tulee keskusteluihin mitään muuta sisältöä kuin sen korostaminen, miten ihanaa heidän elämänsä ilman lapsia on. Sille hehkutukselle on varmaan paremmatkin osoitteet. Kyllä mulle tulee väkisin mieleen, että oma päätös lapsettomuudesta on kenties vielä vähän epävarma, kun vauva-palstoihin kokee mielenkiintoa. Mutta hyvähän se asia on loppuun asti miettiä, jos omasta valinnasta ei kuitenkaan vielä 100% varma ole.

[/quote]

Miksi sitten avaat keskusteluja, joita et voi sietää? En minäkään avaa sellaisia ketjuja joiden sisällön arvelen lähinnä vituttavan minua. Yhtä hyvin minä voisin olettaa, että koska moni mamma niin kovin provosoituu näistä lapsettomuuskeskusteluista, niin sitä omaa valintaa lapsista ei sitten kuitenkaan koeta pohjimmiltaan niin onnistuneeksi. 

[/quote]

Vierailija
66/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomilta harvoin tulee keskusteluihin mitään muuta sisältöä kuin sen korostaminen, miten ihanaa heidän elämänsä ilman lapsia on.

[/quote]

Mistä sä voit tietää kuka täällä anonyyminä vastaa? Voin kertoa, että olen jo vuosia osallistunut keskusteluihin, eikä mun vastauksista normaalisti voi mitenkään päätellä onko mulla lapsia vai ei.

Vierailija
67/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki voikaan, mutta tietyissä aihepiireissä lapsettomien jopa vihamieliset kommentit kyllä pistävät silmään, ja se on outoa kun vauvapalstasta on kysymys. Toki tämä av-palsta on täynnä vihamielisiä ihmisiä muutenkin, joten kaipa tänne sekaan mahtuu :D

Vierailija
68/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että nämä lapsettomat vihamieliset kirjoitukset kumpuavat yhdeltä tai korkeintaan muutamalta pahasti häiriintyneeltä henkilöltä. Kukaan itseensä ja elämäänsä tyytyväinen ei alkaisi kyseenalaistaa muiden ratkaisuja. Sellainen olisi vain tyytyväinen elämäänsä ja antaisi toistenkin olla tyytyväisiä. 

Joten eiköhän panna piste keskustelulle ja toivota, että tuo sairas yksilö saa asianmukaista hoitoa.

Vierailija
69/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 14:08"]

En toki voikaan, mutta tietyissä aihepiireissä lapsettomien jopa vihamieliset kommentit kyllä pistävät silmään, ja se on outoa kun vauvapalstasta on kysymys. Toki tämä av-palsta on täynnä vihamielisiä ihmisiä muutenkin, joten kaipa tänne sekaan mahtuu :D

[/quote]

Näin äkkiä katsottuna etusivulla on viestejä juutalaisista, ruuasta, Arhinmäestä, Soinista, vetoketjusta, ystävistä, existä, Marimekosta, laihduttamisesta... Mikä tästä siis tekee nimenomaan lapsipalstan muu kuin nimi? Joskus aikoinaan tätä taidettiin myös mainostaa netin suurimpana naisten keskustelupaikkana ja naisiahan me lapsettomatkin olemme joistakin päinvastaisista huhuista huolimatta.

Vierailija
70/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tulee väkisin mieleen, että oma päätös lapsettomuudesta on kenties vielä vähän epävarma, kun vauva-palstoihin kokee mielenkiintoa. 

[/quote]

Luen myös Murha.infoa. Tarkoittaako tämä, etten ole vielä täysin hylännyt ajatusta rikolliseksi ryhtymisestä?

Oikeasti, nyt valoja päälle siellä.

Vierailija
71/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 14:08"]

[/quote]

Näin äkkiä katsottuna etusivulla on viestejä juutalaisista, ruuasta, Arhinmäestä, Soinista, vetoketjusta, ystävistä, existä, Marimekosta, laihduttamisesta... Mikä tästä siis tekee nimenomaan lapsipalstan muu kuin nimi? Joskus aikoinaan tätä taidettiin myös mainostaa netin suurimpana naisten keskustelupaikkana ja naisiahan me lapsettomatkin olemme joistakin päinvastaisista huhuista huolimatta.

[/quote] Kuitenkin tehtailette näitä aloituksia ja lähdette mukaan leikkiin, hmmmh...

Vierailija
72/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 23:35"]

Ehkä ihmisen perusluonne on se että ei ikinä osata olla onnellisia siitä nykytilanteesta. Lapseton ei älyä miten helppoa ja mukavaa on elää itselleen ennenkuin lapset kääntää pakan. Kaikki joilla ne lapset on, eivät ymmärrä sitä onnea mitä lapset tuovat elämään kun sitä ei osata arvostaa kun ajatellaan vaan aikaa ennen lapsia kun sai nukkua kun huvitti. Mä olen ollut onnellinen joka vaiheessa koska olen elämässäni opetellut löytämään sen onnen hetkestä. Vaikka joku asia olisi huonosti, on myös aina jokin asia hyvin. Miksi murehtia niitä huonoja kun ei ne murehtimalla muutu, teoilla muuttuu jos teoilla se on mahdollista.

[/quote]

Mä olen kyllä onnellinen ja nautin esimerkiksi siitä, että kotonani on aina rauhallista ja siistiä ja voin tehdä asioita ilman keskeytyksiä. Läheltä lapsiperhe-elämää seuranneena tiedän, että nuo eivät ole itsestäänselvyyksiä. Tää tieto ei kuitenkaan poista musta halua saada jälkeläisiä ja jatkuvaa kalvavaa huolta siitä, ehdinkö enää löytää kumppania ajoissa ennenkuin lasten saanti on liian myöhäistä.

Kyllähän mulla työttömänäkin olisi enemmän kuin nyt aikaa ja vapautta toteuttaa itseäni ja ihana kiireettömyyttä, mut en mä silti tahtoisi luopua missään tapauksessa nykyisestä työpaikastani ja jäädä työttömäksi (rahattomuus ei ollut mulle työttömänä ongelma eikä raha suurin syy käydä töissä tällä hetkellä).

Helppous ei aina ole tärkein asia elämässä, tai riitä elämän sisällöksi...

Vierailija
73/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 23:23"]

Niitä on 4, ikäjakauma 19-4v, pitkä parisuhde... Olen lapsesta asti tiennyt, että lapset on mun juttu ja katkera olisin lapsettomana.

[/quote]

Voi, olen pahoillani. Joskus oma kutsumus on vain sellainen, että sen kylkiäisenä tulee väkisin enemmän harmeja, murheita ja huolta kuin toisin suuntautuneen ihmisen elämään. Jos ei koe tarvetta lasten hankkimiseen, saavuttaa saman (tai paremman) onnellisuuden paljon vähemmällä. Geneettinen arpa ja varhaiset kokemukset noita kutsumuksia kai jakavat.

[/quote] Ei ihan aukene tuo mistä olet pahoillasi. Sydän pakahtuu rakkaudesta, ei onnistu muuten lapsettomana. Pahoittele rauhassa.

Vierailija
74/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olet onnellinen. Jos olisit, sinulla ei olisi mitään syytä tulla Vauva-palstalla ja julistaa olevasi onnellinen lapseton. Taitaa olla niin, että sinussa ei vaan ole mitään itsessäsi toteutettavaa kun et löydä muualta tyydytystä kuin palstalla inttämisessä - etkä siitäkään taida saada tyydytystä.

Surku sinua.

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 22:15"]

En ymmärrä näitä itsesäälissä kieriskeleviä lapsettomia. Se, ettei ole lapsia, on suuri siunaus ihmiselle. Mitenkään väheksymättä vanhempia. Aika, raha, vapaus, spontaanius, ylimääräinen energia, intohimojensa seuraaminen, itsensä toteuttaminen. Koko maailma on avoinna, ja voi mennä minne tahansa, tehdä mitä tahansa. Aivan unelmaelämää, josta useimmat perheelliset voivat vain haaveilla. Niin paljosta hyvästä jää paitsi, kun kaikki energia menee oman kohtalonsa surkutteluun.

[/quote]

Vierailija
75/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elä sitten! Mitä täällä yrität todistaa.

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 00:03"]

Joka päivä olen kiitollinen ja onnellinen elämästäni. En halua lapsia, sillä elän elämääni mieluummin itse kuin toisen kautta.

[/quote]

Vierailija
76/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 00:03"]

Joka päivä olen kiitollinen ja onnellinen elämästäni. En halua lapsia, sillä elän elämääni mieluummin itse kuin toisen kautta.

[/quote]

Vinkki: kannattaa pysyä myös sinkkuna, koska parisuhteessakin on se vaara, että elää toisen kautta. Ja sinkkuna on vapaana tekemään kaikki ne irtiotot, joita ihmisen täytyy tehdä pystyäkseen elämään unelmaelämää. Lemmikit, omistusasunto ja vakityöpaikak ovat myös hirveitä palloja jalassa, koska ne estävät olemasta spontaani js toteuttamasta itseään.

Vierailija
77/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat eivät onneksi ymmärrä mistä jäävät paitsi, se on suuri onni se!

Vierailija
78/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei 39-vuotias kotirouva/vanhapiika hommaa lasta?

Vierailija
79/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei 39-vuotias kotirouva/vanhapiika hommaa lasta?

Vierailija
80/112 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 22:28"]

No en ymmärrä joo. Olen vastoin tahtoani lapseton 39-vuotias nainen. 

Mitä ihmettä minä tekisin sillä ajalla, energialla, rahalla tms mikä on käytettävissä itseni toteuttamiseen, kun en halua toteuttaa itseäni mitenkään erityisesti? Elämäni on vain tyhjää ja tylsää, koska en kaipaa esim. matkoja, uraa, rahan tekemistä tms mitä monet sinkut tavoittelee. Sellaiset asiat ei kiinnosta minua yhtään. Olen synnynnäinen kotirouvaihminen. Mutta valitettavasti joo lapseton vanhapiika, eikä tässä ole mitään kivaa.

[/quote]

Ota itseltäsi henki pois. Ongelma ratkaistu!

Okei, tai toinen vaihtoehto: Otat pääsi pois perseestäsi ja alat olemaan elämästäsi kiitollinen ja alat nauttia siitä, opettelemaan löytämään uusia asioita, sisältöä ja nauttimaan elämästäsi joka on ainoasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi