Mistä tietää ettei ”henkisen kasvun kurssi” ole ihan täyttyä paskaa
ja kusetusta? Tarjolla on vaikka ja mitä - samoin kuin kouluttajissa?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin netissä järjestetyllä parisuhdekurssilla, ja se oli aivan täysin ja kokonaan sitä että puhuja pälisi siäisestä lapsesta joka vaatii toiselta huomiota. Oikeasti, tuntitolkulla tätä samaa, ja harjoituksia päälle, jossa mietittiin mitä se minun sisäinen lapseni oikein haluaa sanoa. Voi vit
-tu
😐 Oliko kallis?
Shamael kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta Raamattu ja lue sitä, jos haluat kasvaa ja kehittyä ihmisenä.
Paljonko maksaa?
Kirjastosta ja seurakunnistakin saat ilamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tää on jonkun tie, mutta ei kyllä kovin monen. Ei ole olemassa yhtä ainoaa tietä, vaan jokaisella on omansa.
Jeesus on tie, totuus ja elämä. Ei ole olemassa mitään muuta tietä.
Mikä on suhtautumisesi esimerkiksi Diana Cooperin enkeli-uskontoon?
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin netissä järjestetyllä parisuhdekurssilla, ja se oli aivan täysin ja kokonaan sitä että puhuja pälisi siäisestä lapsesta joka vaatii toiselta huomiota. Oikeasti, tuntitolkulla tätä samaa, ja harjoituksia päälle, jossa mietittiin mitä se minun sisäinen lapseni oikein haluaa sanoa. Voi vit
-tu
Ei saatana.
Jos se maksaa jotain about 50 € niin kannattaa kokeilla. Jos se maksaa monta sataa euroa, niin se on hyvällä todennäköisyydella jotain huijausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olettaa ettei henkisen kasvun tiellä aidosti oleva vedä kursseja rahaa vastaan. Maksimissaan tyylillä "maksa mitä voit". Usein nuo henkiset kurssit on jotain kummallista egon pönkittämistä, siksi egosta harvoin puhutaankaan.
Laws of attraction, menestys ja raha, enkelit, kristallit - näillä niissä mennään. Nöyryys ja pyyteetön rakkaus on kaukana näistä kavereista.
Olet jo määritellyt tässä että ultimaattinen henkisen kasvun päämäärä on nöyryys ja vieläpä millaista sen ilmeisesti mielestäsi pitäisi olla. Musta parasta on että ihminen itse kokeilee ja kuulostelee eri suuntia ja systeemeitä mikä lopulta tuntuu itsestä oikealta. Välillä mennään vääräänkin suuntaan eikä siinä ole mitään pahaa, vaan erehtyminen on osa elämää.
Ylipäätään on aivan turhaa lähteä maailmasta etsimään jotai virheetöntä gurua joka olisi täydellinen kaikessa, monella on silti jotain annettavaa.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tää on jonkun tie, mutta ei kyllä kovin monen. Ei ole olemassa yhtä ainoaa tietä, vaan jokaisella on omansa.
Menehän nyt siitä vaikka kirkkoon.
Shamael kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa?
60 euroa
Voi tilata esim. perussanoma.fi
Takuuta ei ole. Jos jää pas kan maku suuhun se johtuu tietysti siitä ettet ollut valmis tai olit liian estoinen tai epäileväinen tms.
Kyllä minä väitän, että kurssin pitäjä pitää kurssinsa juuri siitä asiasta, josta hän on itse saanut apua. Ongelma vain on se, että mikä yhteen kolahtaa, ei aina kolahda toiseen.
Pitäjän ammattitaitoa on sitten se, että kykenee tarjoamaan asiakkaalle juuri sitä, mitä tämä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E4
No entäs tämä, että ihan vaan hymyilisit, vaikka väkisin?
”The sign of the true devotee is that they always have a smile of acceptance on their face.”
Amma
Tälle henkisen kasvun leirille ainakin haluaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Takuuta ei ole. Jos jää pas kan maku suuhun se johtuu tietysti siitä ettet ollut valmis tai olit liian estoinen tai epäileväinen tms.
Ja jos käy vielä huonommin, se on ”paskaa karmaa” - olet huono ihminen! Mitäs läksit, niin!
Metro ja City seurakunnat ovat Odd Fellows tyyppien luomia mutta kun se toimii omillaan niin ne erkanevat siitä, ehtona on kirkosta eroaminen, niin voi arvata miksi niitä suolletaan maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä väitän, että kurssin pitäjä pitää kurssinsa juuri siitä asiasta, josta hän on itse saanut apua. Ongelma vain on se, että mikä yhteen kolahtaa, ei aina kolahda toiseen.
Pitäjän ammattitaitoa on sitten se, että kykenee tarjoamaan asiakkaalle juuri sitä, mitä tämä tarvitsee.
Samaan perustuu se, miksi joku suosittaa joogaa, toinen pilatesta, kolmas painonnostoa. Kaikki ovat saaneet apua omastaan omiin vaivoihinsa. Sitten he kouluttautuvat ohjaajiksi ja julistavat ilosanomaa.
Ja samasta syystä evankelioidaan, suositellaan mindfulnessia tai vyöhyketerapiaa. He ovat ikuisuuden etsineet apua johonkin, ja kun se löytyy, niin uskotaan sen auttavan jokaista.
Ei noissa asioissa auta kuin mennä oman intuition mukaan. Koska kyse ei ole objektiivisesta asiasta vaan sielun ja mielen syvyyksistä, ja se on yksilöllistä mitä kukin kullakin hetkellä tarvitsee ja mikä ketäkin koskettaa.
Enkelikurssit ja etäparannus vaivaan kuin vaivaan ovat huuhaata
Paljonko maksaa?