Mitä mieltä nimestä Nala?
Kommentit (45)
Anteeksi nyt. Iski tuo lukihäiriö ja väänsin nimeen kaksi aa:ta vaikka se olikin "Nala", eikä siis Naala, joksi sen mun mielessä näköjään automaattisesti vääntyy. Paha jokatapauksessa! t.19
Tän nimen täytyy olla vitsi:)???? Hehehehhe
HUS, Naisten ja Lastentaudit (NaLa).
Onko oikeasti tuollainen lyhenne Hussissa?
Anna lapsellesi juuri se nimi josta pidät. Kiusaavat lapset keksivät kiusaamisen aihetta aivan mistä haluavat, älä anna potentiaalisen koulukiusaamisen uhan vaikuttaa nimivalintaasi.
Minulla on erikoisempi nimi myös (tässä ketjussa kuitenkin mainittu) ja mielestäni olen pärjännyt aivan hyvin sen kanssa. Toki joskus olisin toivonut, että nimeni ei olisi jäänyt niin hyvin opettajien muistiin. Jos joku ei ota minua vakavasti oudon nimeni takia, on se hänen häviönsä. Työelämässä koulutuksei ja työtulokseni ovat puhuneet puolestani eikä nimeni ole estänyt minua saavuttamaan niitä asioita, joita olen halunut.
Erikoisuutta hakevien perheiden keksimällä keksitty nimi.
Nasta nimi, jos sukunimi olis Simpanen...
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 09:00"]
Anna lapsellesi juuri se nimi josta pidät. Kiusaavat lapset keksivät kiusaamisen aihetta aivan mistä haluavat, älä anna potentiaalisen koulukiusaamisen uhan vaikuttaa nimivalintaasi.
Minulla on erikoisempi nimi myös (tässä ketjussa kuitenkin mainittu) ja mielestäni olen pärjännyt aivan hyvin sen kanssa. Toki joskus olisin toivonut, että nimeni ei olisi jäänyt niin hyvin opettajien muistiin. Jos joku ei ota minua vakavasti oudon nimeni takia, on se hänen häviönsä. Työelämässä koulutuksei ja työtulokseni ovat puhuneet puolestani eikä nimeni ole estänyt minua saavuttamaan niitä asioita, joita olen halunut.
[/quote]
Nimenomaan. Eivätkö ihmiset tajua ITSE kasvattavansa niitä kiusaajia, mistä puhuvat? Jos kaikki nimetään sillä asenteella, että "ei varmasti kukaan kiusaa", ja kauhistellaan toisten nimiä, annetaan lapsille esimerkki, että erilainen ei ole hyväksyttävää ja sellaista saa kiusata. Älkää vanhemmat ainakaan lastenne kuullen kauhistelko kenenkään nimeä!
Se, että sanot "lasta tullaan kiusaamaan koulussa" tarkoittaa sitä, että hyväksyt kiusaamisen. Sinä olet sen taustavaikuttaja.
Hieno nimi, anna sitten seuraavalle lapselle nimeksi simba.
Kaunis nimi! Miten se voisi aiheuttaa kiusaamista? Aina ei tajua av-mammojen ongelmia, mutta se onkin varmaan oma onneni ;)
nalasta mieleen koira, ei pahalla, olen vain kuullut. kai siihen nopeesti tottus
Nala termi on paljon käytössä töissä. NaLa = Naisten ja lastensairaala. Yksi HUS:in osa siis , yhteinen hallinto noilla.
No , leijonakuningas tulee kans mieleen.
Ei Neaa tai Nellaa kummempi. Ihan tavis. Nana ois kyllä parempi.
Ngala tarkoittaa leijonaa shangaanin kielellä niin kuin Simba tarkoittaa leijonaa swahiliksi. Toisaalta Nala tarkoittaa swahiliksi lahjaa. Kumpi alkuperä lie ollut leijonakuninkaan tekijöillä mielessä nimetessään Nala.
Miten ois Sarabi?