Nuoret kuumeilijat <3
Toiveissa olis vauva vuodelle 2014! :)<3
Elikkäs olen 21 vuotias naisen alku :D ja kamala vauvakuume!
ehkäisy (e-pillerit) jätetty pois 2012 elokuussa, vähän yli vuosi tässä onkin mennyt tosi nopeasti, mutta plussaa ei oo tullu :( hetki siinä toki meni että sai kierron suht kuntoon. Olis ihana keskustella muitten nuorten kuumeilijoiden kanssa kokemuksista :))
Kommentit (102)
Mekin miehen kanssa oltu vuosi yhdessä ja tosiaan jo huhtikuussa jätettiin ehkäisy pois, eikä oo vauvelia näkyny. Me halutaan kanssa lapsi nuorena, ja tiedettiin, ettei se ihan tuosta vaan välttämättä tule niin hyvä on lähteä yrittämäänkin ajoissa. :) Mä kannustan kaikkia tekemään lapsen juuri silloin kun siltä tuntuu, tai siis korjaan, yrittämään sitä. Jos kumpikin on siinä täysillä mukana, miksi ei.
Mutta nyt taas aiheeseen. Huomenna siis pitäisi tädin tulla. En oikein tiedä miltä tuntuu. Saas nyt nähdä. Vähän on jännät fiilikset! Jos täti tulee en lannistu. :) Ei pidä vajota epätoivoon, koska silloin ainakin itse stressaa itseään ja se kun ei tee hyvää. :) Toivon kaikille plussatuulia ja lisää iloisia uutisia! :)
Moikka!
Ensinnäkin onnea jo plussanneille ja plussa tuulia muille :) Tänne on tullut jo monta uutta kuumeilijaa mukaan.
Täällä odotellaan vieläkin yrittämisen aloitusta...ite olisin jo valmis mutta mies ei. Hän ajattelee enemmän järjellä kuin tunteella, mikä on varmasti ihan hyvä asia mun kanssa :D Asutaan siis rivitalo kolmiossa ja meillä on 3 koiraa sekä kissa. Itse nyt en koe ongelmaa jos tässä pienen hetken vauvan kanssa "joutuisi" asumaan, mutta miehen mielestä tarvitaan enemmän tilaa lapselle. Lisäksi miehen vanhempien maatilalla on sukupolvenvaihdos tulossa ja me oltaisiin halukkaita tilaa jatkamaan..mietityttää että pitäisikö odottaa jotta vaihdos olisi valmis. Mutta siinäkin voi kestää aikansa kuten myös siinä että raskaudun. Ja onko sitä oikeaa aikaa koskaan jos alkaa järjellä asioita pohtimaan?!
Vauvakuumetta ei helpota yhtään, kun kuulin että ystävä on raskaana. Voih kun itekin oisi jo siinä tilanteessa.
Hirmusesti pyörii ajatukset kehää, hyvä ettei itku pääse. Kaikella on taroituksensa, kait.
- Hera90 -
itse olen miettinyt kanssa että onko liian aikaista ja milloin on se oikea aika järjellä ajateltuna ja siihen tulokseen olen tullut ettei sitä oikeaa aikaa ole. Luin yhden kirjoituksen (kirjottaja taisi olla terveydenhoitaja), siinä kerrottiin juuri siitä miten nykyään nuoret ihmiset keskittyvät ensin uraan ja sitten lapsiin ja usein käy niin että ahneellahan on p*skanen loppu ja loppua työnteolle ei näy. Työssä voit kehittyä vanhanakin, mutta lapsia voi silloin olla vaikeampi tehdä. Omalla kohdallani ainoa "kriteeri" oli että koulut on käytynä ja näin se nyt onkin, itse olen lähihoitaja ja työelämässä reilun vuoden ollut ja mieheni vakityössä rakennusalalla, eli toisinsanoen kaikki on nyt täytetty. Mielelläni olisin poissa työelämästä muutaman vuoden lasten kanssa ja palaisin sitten lapsien ollessa hoitoiässä omaan työhöni, mikään ei estä opiskelemasta lisää tämän jälkeen tai kehittymään muutenkin työssään.
Toivon niin että palstalle saataisiin uusia plussanneita! Ainiin ja mieheni kanssa olemme yhdessä olleet vajaan vuoden, mutta kyllä sen tietää kun sen oikean tapaa!
Hellou, täällä kans yks 21v nuori nainen. Ehkäisystä luovuttu noin(?) Syyskuun alussa (joku alkava dementia varmaan kun ei muista!) Me ollaan isännän kanssa (Myös 21v.) vähän erimieltä tästä koska me halutaan lapsia. Kuitenkin ollaan ihan suosiolla harrastettu seksiä ilman minkäänlaista ehkäisyä eli ei se isäntäkään sitten vissiin ihan täysin ajatusta vastaan oo. Eli nyt on yk2 ja 8päivä pitäs olla ovulaatio eli nyt lemmitään sit taas kahta kauheemmin ;) Nyt onnea kaikille plussaneille ja onnea kaikille sitä toivoville.
♥ D
Jipponen: Niin se varmasti on, mutta miten sen ajatuksen saisi taottua miehenkin päähän ;) Sinulla sama ammatti kun minulla, työ elämässä olen ollut reilut 2 vuotta ja minunkin mies rakennusalalla töissä (vakityö).
Me ollaan miehen kanssa pidetty yhtä 2011 keväästä asti ja tänä kesänä mentiin naimisiin.
Tervetuloa Daniad mukaan kuumeilemaan! :)
Hera 90
Onnea jo plussannneille :)
Mulla pitäis olla ovis huomenna, varastoja on täytetty hyvällä tahdilla.
Oon ollu tosi itku herkkä viime aikoina. Eilenkin mies vaan sanoi kun alettiin nukkumaan ja itseäni ei väsyttäny, että silitätkö mua kun pikkupoikaa. Itkuhan se siitäkin tuli, muutenki vähän ilman syytäki itkettää.. Onko muilla ollu samantapaista herkkyttä?
Täällä istutaan kauhujäykkänä taas odottamassa alkaako vuoto. :P
Mitenkähän kauan menee että asiaa lakkais vaan jännittämästä..
Eilen pyöriskelin ikeassa katselemassa lastenhuoneen kalusteita, nyt on sitten se mieluinen sarjakin jo valittu. Joko saa alkaa remppaamaan? :D
Itsellä kun on tosiaan jo reilu puolisen vuotta ollu aikaa tutkailla omaa "luomukiertoa" oon huomannut, että kp 1-5 eli kuukautisten aikaan oon herkempi raivoamaan (kukapa ehkä ei olisi? :D), kp 6-12 on semmosta suht normaalia aikaa, sitten kp13 aikoihin mulla yleensä on ovis jonka jälkeen alkaa semmonen herkkiskausi, tissit turpoo ja itku herkässä joka asiasta ja sitä jatkuu aina sinne kp 26-28 asti jonka jälkeen alkaa sama rumba uusiksi. Sitä en ole huomannut seurata tuleeko mulla kuukautiset aina johonkin tiettyyn vuorokauden aikaan, ois seki ihan kiva ettei tarttis täällä edelleen jännäillä tuleeko tänään vai ei. Toki jos ei tänään tule, ei vielä voi riemuita kun voihan ne alkaa vasta huomenna tai ylihuomennakin. Plaah!
Kai muidenkin miehet on niin mörököllejä, etteivät ymmärrä miten vaikeeta tää loppujenlopuksi naiselle on? Ite en edes ole hysteerisimmästä päästä, vaan pikemminkin oikein rento ja rauhallinen asian suhteen, ja silti jos välillä saattaa alkaa harmittaa niin mies ei ymmärrä sitä. :D "Pitääkö sua kaikesta nykyään lohduttaa?" Voihan miehet kun tietäsivät missä myllerryksessä joutuu naiset elämään joka kuukausi. :)
Hera90 : Meillähän on sitten paljon yhteistä, nimittäin minultakin löytyy koira! :) Oma mieskin oli alkuun ehkä hieman epäilevä että joko nyt, mutta kyllä se siitä sitten heltyi, hänkin kuitenkin niin lapsirakas. Sain miehelle taottua päähän että sopivampaa aikaa ei ole ja jos jostain syystä tulemme joskus eroamaan, niin sitten erotaan ja katsotaan tilannetta uusiksi aina lapsi/lapset etusijalla. Suomessa on tuhansia(ainakin...) eronneita nuoria pareja ja ihan hienosti pärjäävät. Jospa miehesikin heltyisi, näytät sille muutamia vauvaohjelmia ja puhut että eikö oisi ihana tuommonen pieni ;)
Piti tulla vielä tänne kirjoittelemaan kun en oikein muualle saa ajatuksia nyt purettua... Tunteet on hieman sekavat, viikko sitten tunsin ovulaation(tai ainakin epäilin sitä siksi), tuli muutama tippanen ja toisellepuolen alavatsaa jomotteli, ennen tätä päivää oltiin peittoja heiluteltu. Koko viimeviikon kärsin pienestä etovasta olosta ja mikä ihmeellisintä minulla ei ole ollut yhtään nälkä, normaalisti vatsani on melkein pohjaton ja viikkoon ei nyt oo mieli tehnyt mitään ruokia, työpäivätkin menee omenalla ja teellä/kahvilla, ei vaan ole nälkä. Luullusta ovulaatiosta lähtien lämpö on ollut normaalia korkeampi, yleensä se on juuri ja juuri 36, nyt se on pysytellyt reilusti yli 36. Muutama päivä sitten alkoi menkat ja ne kestävät vieläkin, tosin melko niukkana, niiden olisi pitänyt alkaa vasta viikon päästä. Mitä tämä nyt oikein on? Ja ainiin, tein äsken rfsu:n testin iltapissasta, testiajan sisällä siihen tuli 2 viivaa, toisen väristä en ollut ihan satavarma oliko se punainen vai harmaa, haalea se kuitenkin oli. Kuivui sekin sitten pois hetken kuluttua. Auttakaaa! :D
Oho Jipponen,sulla on jännät päivät menossa! Ei muuta kuin uutta testiä tekemään tai parikin,niin selviää vähän enemmän :) En oikein osaa auttaa,kun ei ole tommosesta kokemusta,mutta tsemppii =)
Mites täällä on mennyt?
Mekin ollaan miehen kanssa oltu alle vuosi yhdessä. Nyt vain on tuntunut oikeelta hetkeltä aloittaa yrittämään :)
Tätihän se tuli sitten tietysti. Mieli on kuitenkin oikein hyvä, ei mitään "epäonnistumisen" fiiliksiä. Nyt siis yk2 menossa ja kp 4/26-34. Tästä kierrosta saa luvan tärpätä. ;)
Jipponen: Jännää! Tuuthan kertomaan miten kävi. Peukut ja varpaat pystyssä täällä :)
Täällä synkistellään, kp 28/28 menossa ja aika selkeää on jo että ei tässä kuussa tärpännyt. Aivan selvät menkkaoireet pinnassa, vaikkei vielä tiputtelekkaan. *huokaus* No, kolmas kerta toden sanoo, vai mitenkä se meni..?
Oon täällä jo hurjaillut ja alkanut neulomaan vauvajuttuja, kun nyt on täysi selviö ettei lämpimän sään vauvaa tule. :P
Mä en oikein tiedä mitä ajatella..Kun kuukautiset oli 5 päivää myöhässä,mulla oli pahoinvointia ja oksentelua,joka loppui kun kuukautiset sitten alkoi..Noh nyt kp 12 ja pahoinvointi jatkuu ja oksentelu myös. Kaikki voimat on poissa,väsyttää jne. Voihan tämä johtua mistä vain,mutta meinaan silti tehdä testin jospa tärppi olis käynyt menkoista huolimatta :)
Heips... yritetty puolvuotta vaavia miehen kanssa, nyt lokakuussa tehty verikoe raskaustesti se oli negatiivinen nyt tänään positiivinen pärähti ja tätä ennen viime lauantaina positiiviset raskaustestit. Helvetti soikoo että oli ultrassa tänää vammasta se hoitaja oli täysin kusipää. niin naama norsun vitulla sano mulle että "En mä kyllä täällä nää mitää" lähetti lääkärille... Lääkäri sano että joo ei tää ainakaa 12 + 2 ole... et tää on varmaa 6+2 kun ei kunnolla vielä näy. Menkat siis ollut viimeksi elokuun 13. Ensviikolla uus Ultra.
soittelin tk:hon pitkään jatkuneista menkoista ja sain lähetteen sekä veri-, että pissakokeeseen. Kappas kappas kummatkin näytti negaa, joten oireet jotka siis jatkuvat vieläkin olivat joko mielikuvitusta tai pillereiden poisjättämisen syytä. Menkat ovat vihdoin loppuneet ainakin hetkeksi ja toivoisin niiden pysyvän poissa :D
Saatuani negatiiviset tulokset ajattelin kiukussani unohtaa koko vauva-asian, mutta jopa päivän verran se pysyi poissa mielestä....
Meillä lähti kolmas kierto yritystä käyntiin. Ei vielä otettu mitään ovistestejä tms. avuksi, ihan kokeillaan tää kierto vaan luontaisesti puksuttelemalla. :P
JAGGSU // Se on aina ihan hanuria kun nää terveydenhuollon ammattilaiset on niiiiin aurinkoisia persoonia. :/ Jospa ens viikolla saat jonkun mukavan pirtsakan tädin ultraamaan ja mukavampia tuloksia näytölle. :)
Hei,
Täälläkin yksi reilu parikymppinen kuumeilija! Jätimme ehkäisyn pois toukokuun lopulla ja heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Vaikka olinkin tosin syönyt pillereitä jo 6 vuotta lähes tauotta.
Raskaus päättyi kuitenkin viikolla 12+ ja keskenmenon oireista kärsin edelleen vaikka viikkoja on kulunut siitäkin jo 12+. Kuitenkin vaikka olo on ollut apea ja surullinen, on tuonut itselleni lohtua se että ainakin tiedän raskautuvani. Uuden raskauden toivominen on saanut jaksamaan ja kuume vain yltyy. Paranisipa kroppakin vielä mielen kanssa samaan tilanteeseen.
Syksy on ollut raskas, mutta en ole menettänyt toivoa. Uskon että 2014 meillä on sylissä oma pienokainen <3
Tällä viikolla kierukan poisto jee ! Lähdin ostamassa apteekista foolihappolisää mutta mukaan tarttui femibion 1 joka on kai Euroopan suosktuin ravintolisä raskautta suunnitteleville. Lisäksi syön sinkkiä ja kalkkia ja deetä ja ostin myös gelee royaleita.
Mitäs muut käyttää??
Joku kyseli että kauanko muut on olleet yhdessä miestensä kanssa, me ollaan vähän vajaa 1.5 vuotta seurustelu ennen kun nyt alettiin yrittämään.
Minä ja mieheni ollaan oltu vasta pian vuosi yhdessä :) Mutta ajoitus tuntuu oikealta ja molemmat halutaan tätä yhtä paljon,joten miksi ei :) Kaikki kuitenkin tukee meitä ja on ihanat ystävät lähellä :). mutta tosiaan,aika lyhyt suhde takana siis :) Mieheni sanoi,että kun näytän positiivista testiä,niin sitten lähdetään yhdessä katsomaan sormuksia. Ollaan siis asuttu pitkään yhdesä,mutta kihloissa ei vielä olla. Kaikki aikanaan.