Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOKUISTEN viikko 21 **

19.05.2008 |

Ei se linkin laitto näköjään onnistunut..

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&_forum_WAR_perhe…

Jos se tuota aukeaisi..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko taas. Huomenta kaikille!

Meillä aamut taas alkavat turhan aikaisin. Aina jompi kumpi lapsista herää ja sitten toinen herää toisen ääniin. Ennen seiskaa on herätykset jo lähes vakioita. Siihen tietysti päälle yöheräämiset. Harmillista on se, että itse en millään tajua käydä aikaisin nukkumaan. Täytyy kai taas pakottaa itsensä unilla aikaisin, ennne kuin olen taas ihan univelkainen.

Hoitovapaa alkaa kohta ja hieman kauhistuttaa tuo taloudellinen selviytyminen. Hoitopaikan saaminen vuodenvaihteessa tulee olemaan myös hankalaa.. Nyt jo murehdin näitä. Joko on monella alkanut työt?? Miten on mennyt? Ja miten hoitokuviot teillä menevät? Onko kenenkään mies jäämässä hoitovapaalle?

Tuossa linkissä pitäisi olla edellisen viikon keskustelut, mutta en tiedä tuliko ne siihen vai ei..

Mukavaa viikkoa!! Saisi tuo ilma lämmetä taas..

Västis

Vierailija
2/37 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans aamut tuppaa edelleen alkamaan turhan aikaisin. Luukas aloittaa siellä viiden jälkeen "levottomasti nukkumisen" eli pitää laittaa tuttia vähän väliä, joten pätkissä menee aamu. Tuurista on sitte kiinni, herätäänkö kuudelta vai kasilta vai jotain siltä väliltä. Tänään herättiin kymmentä vaille seittämän. Ja mulla sama ongelma kuin västiksellä, en älyä mennä tarpeeksi ajoissa nukkumaan.

Luukakselle pukkaa taas lisää hampaita, neljä jo on ja ylös on nyt tulossa lisää, tuntuu sormeen jo terävinä, mutta vielä ikenen suojissa. Ja seisomaan noustaan nyt joka paikkaan, telkkäri varsinkin on tosi kiinnostava. Luukas muuten puree, jos sylissä, niin olkapäähän. Tai jos istuu lattialla tulee ja puree vaikka reiteen. Millä tuostakin pääsee eroon? Puree meinaan tosi kovaa, mulla on olkapää ihan kirjava, ku kerkee aina purasemaan ennenku ehin kieltää ja vetää kauemmas. Kiljasu tulee multa jo ihan luonnostaan, ja kiellän, muttei tuon ikänen vielä sanasta ei mitään ymmärrä. En sitte tiedä liittyykö noihin hampaisiin...

Esikoisella alkoi viimeinen kerhoviikko, sitten on kesäloma (paitsi äipällä). Saa nähä miten saadaan päivät kulumaan, kun ei ole tuota kerhoa. Mokoma kolmetuntinen on mun henkireikä, saan edes jotain kotitöitä tehtyä rauhassa, Luukas tuossa tietty touhottaa, mutta otti tänäänkin puolen tunnin aamutirsat, niin sain keittiötä puunata rauhassa. Ei kait se muu auta ku vääntäytyä joka aamu tuonne asukaspuistoon, niin että saa enimmät energiat purettua... Ja jospa se taas lämpenis, niin vois touhuta tuossa omalla takapihallakin... Kavereita ei tässä ihan lähipihoilla arkisin ole.

Mutta nyt lounaalle, ja sitten hakemaan se esikko sieltä kerhosta! emma ja Luukas 9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän tauti vielä loppunut.lauantaina oli enää vaan vatsa kuralla,mutta eilen sunnuntaina oksensi kaksi kertaa vielä.oli syönyt niin paljon,ja haluaisi syödä vaan että sitten tietty kaikki tuli ylös.

mä veikkaan että tämä on rotaa.sehän on tyypillisesti just tällanen.esikoinen aikoinaan 1v2kk sairasti sen,yht.5pv oli välillä jo oireeton kunnes taas oksensi ja ripuloi yhtäkkiä.

no ei tämä rankalta taudilta tunnu.olen kuullut rotasta aika ikäviäkin versioita.kokoajan oksentamisella,ripuloimisella ja lopulta sairaalaan päätymiseltä.

meillä pikkumies kahden nukkumispäivän jälkeen on ollut pirteä heppu.ja päivärytmi sama mitä terveenäkin.

tarvitsee nyt vaan olla täällä kotioiloissa muita sairastuttamasta.tietty nyt vaunulenkillä voi käydä,ja esikoista ulkoiluttaa tuossa pihalla kun pikkumies nukkuu.

mutta katsellaan nyt kuinka kauan tämä kestää.

kyllä on nyt meilläkin tauteja ollut,vaikka ekat 6,5kk oli täysin terveenä.

nyt on ollut pitkäkestoisia tauteja jatkuvasti,mitkä menneet usean viikon kuluttua vasta ohitse...tuntuu että 1-2 normaalia viikkoa ollut välissä ja taas tulee jotain,

EHKÄ sitten tämän jälkeen on pöpöt karistettu ja alkaa ihana kesä =) !

terveisin.neitiniiskunen ja vielä masupipi pikkumies 8.5kk

Vierailija
4/37 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohtapuoliin se alkaakin

kyllä tästä selvitään.mies tienaa ihan hyvin.mutta kyllä sitä silti monen sadan euron tulojen vähennys kauhistuttaa.tietty esikko jää tarhasta kotiin,säästää siinä satasen.

pitää vaan tottua kuluttamaan erilailla.

mä oon AINAKIN kesään 2009 kotona,en edes mieti ennen mitä tehdä.

esikolla 5 tarhapäivää,ja sitten alkaa kotona olo hänelläkin.

syksyllä sitten kaksi kertaa viikossa seurakunnan kerhoon.

Vierailija
5/37 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme taas viikonvaihteen asuntoautoilemassa ja nyt siivosin koko kämpän kun esikko oli kerhossa!

Saanakin rupeaa jo tottumaan asuntoautoon ja viihtyy hyvin!

Koko porukka sai vaan viikonlopun aikana räkiksen ja sitä nyt podetaan!

Ei onneksi kuitenkaan nostanut kelleen kuumetta ja esikoltakin näyttää jo loppuvan, joten ei ollut mitenkään kovin raju flunssa!

Minä olen ollut jo viikon kesälomalla ja vielä on 8 viikkoa lomia jäljellä. Sitten n.kuukausi hoitovapaalla. Rahat eivät todellakaan riitä olemaan pidempään ja omankin mielenterveyden takia töihin meno ihan suotavaa!

Kuulin juuri kautta rantain, että kylän päiväkotiin tulisi vuorohoitopaikkoja ja meidän muksut pääsis sinne!

AIVAN MAHTAVAA!!!!!!

Se oli suurin toiveeni ja näyttäis nyt siis toteutuvan!!! JEEE!!

Nyt Saana hermostuu... Nälkä ja väsy pienellä...

Piti vaan tulla ilouutisia kertomaan viime viikkoisen valitus kirjoittelun jälkeen!!

Palaillaan!

T:Mona ja Saana reilu 9,5kk

Vierailija
6/37 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en taaskaan hoksannut sitä ottaa talteen ennen lähettämistä.

Meillä on ollut lapsilla vähän kitinää.. Esikoisen päähän ei meinaa mahtua, että herkutteluviikonlopun jälkeen herkkuja ei syödä koko ajan. Ja lahjojen saaminen ajoittui synttäreihin, ei joka päivään ja joka kauppareissuun. Pikkumies on kovasti taas äidin perään ja teettää kaikkea muuta hommaa menemällä kiellettyihin paikkoihin jne. Hommia oli viime viikolla runsaasti esikon juhlia järjestäessä ja nyt sitten kirppis on tulossa ja kaappeja käyn läpi. Tällä kertaa olisi tarkoitus saada pois nurkista paljon tavaraa. Voi olla, että viikon kirppispöytä ei siihen riitä, mutta saapa sitten joku hyväntekeväisyyspaikka loput.. Meillä on nyt kamala kaaos, kun joka paikka on täysi kaikkea tavaraa, jotka pitäisi saada pois nurkista, vaikka samalla kyllä kaapit siistiytyvät. Hassua, että jotain omasta kaapista voi siirtää suoraan esikoiselle.. Tosin lähinnä huiveja tai vastaavaa, mutta silti..

Nyt on paras lähteä ulos aurinkoa ihmettelemään.

Västis ja pikkumies 9,5kk

7/37 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne tais mullaki alkaa ne menkat vaikka niin olen tainnut toitotella jo täällä useampaan otteeseen...Nyt vaan kysyisin teiltä ku mun edellisestä synnytyksen jälkeisistä menkoista on siis se 8v että onko ne tosiaan näin runsaat?? Mun täytyy vähintään tunnin välein vaihtaa yöside uuteen ku siinä vaiheessa on jo "vahinko" käyny eli reisiä myöten jo valuu...Kivut on kans ihan järkyt...Itellä vaan viimes ku oli tällaset niin se oli keskenmeno ennen Jooelia...että oiskohan tääki nyt sitte sitä vaiko ihan kunnon menkat vaan...? Osaisko joku valaista mua??

Miehet meni ajamaan rc-autolla pihalle hetkeksi ja ottivat Jooelinki mukaan.. ite viimeistelen yhtä suunnitelmaa mutta tuo ohjelma vaihteeksi tökkii niin tulin sitte tänne....Jooel on taas ollu ihan järkyttävän kiukkunen... :( en tiedä mikä toista vaivaa...Hermot on itelläki ihan turhaa tänään palaneet ku toinen vaan kitisee ja nukkumiset on yhtä tyhjän kanssa...

Mies lähtee taas huomenna reissuun...Tanskaa kohti vuorostaan...ens viikolla meneeki sitte kesäiseen Milanoon ja seuraavalla viikolla Pietariin..mää taas kattelen seiniä kotona....ja vois kait sitä ruokakaupassa käydä....Noh ikävöijä ku olen niin mitään en saa kuitenkaan aikaseksi sillä välin...

Mutta lähempä puuroa kiukkupussille laittamaan...Hyviä öitä!

nani ja Jooel 9kk+10pv

Vierailija
8/37 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuinen vaavimme on jo yöunilla, mutta äiti vielä kukkuu ja nollaa aivojaan.

Vierailija
9/37 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kiva jos uusia tulee mukaan.tuntuu vaan ettei uusia tule,vaan joukko pienenee pikkuhiljaa.aika vakioita nämä kirjoittajat (tässäkin sivulla),ketä tulet näkemään jos palstalle jäät meidän kanssa jutustelemaan =)

Me ollaan ainakin osa jo oltu odotuspuolella,ja osa on sitten liittynyt vauvan synnyttyä tänne puolelle.

Meillä edelleen masupipi jyllää pikkumiehellä=( kyllä syö tauti äitiä,ja oli iskäkin jo huolissaan =( tämä oli jo kuudes päivä.se vaan on vielä päällä,vaikkei jatkuvalla syötöllä mitään tulekaan.vaan yksi-kaksi oksennusta per päivä.mutta kitinävitinää riittää tietty vaikka kuinka.saa kantaa.hetkeksi jos laskee alkaa armoton huuto.

Tänään soitin neuvolaan,ja vitsi kun mulle ois joku kertonut aiemmin tuotteesta nimeltä Floridral -ripulijuoma,banaanin makuinen.

Sitä meni nyt iltapäivän-illan aikana se 4.6dl mitä sitä saa päivässä antaa,eikä tullu oksennusta lainkaan.

Mulla on vielä tilkka jäljellä minkä annan kohta kun meen ite nukkumaan,herättelen poikaa sen verran juomaan. (tuo 4.6dl on vuorokausiannos).

Hittolainen,mutta hyvä että nyt edes tuli puheeksi!Se on samantapaista kun osmosal,muttei osmosalia pysty varmaan kun aikuinen juomaan väkisin.Sitä sain truutalla desin menemään viikonloppuna,ja siihen lopetin sen antamisen.

Ja nyt menis enemmänkin tuota toista ainetta,mutta kun ei voi antaa.

Vatsa ei siedä mitään banaania tm hedelmää.Maissinaksuja on syöny viisi,ja ne on pysynyt sisällä.

Tuo käyttämämme soijamaitokin aiheuttaa vääntöä,ja kun sitä aikansa on juonut,tyhjenee koko vatsa.Mutta siis oksuja tullut nyt kolmena päivänä vain tuo 2,mutta tuntuu että koko päivän ruokasaldo tulee ulos.

Taas yksi tauti päivä vähemmän =) jotain positiiivista.

Ja mies oli ihana.Mä pääsin jumppaan illalla,ja olin oikeen kaksi tuntia poissa.Ensin kun meinasin etten "voi" lähteä.Mutta pikkumies alko nukkua niin raaskin.

neitiniiskunen ja edelleen masupipi pikkumies 8.5kk

Vierailija
10/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun hiljenemiseen olen jo monessa paikkaa törmännyt ja omakin kirjoittelu on välillä hyytynyt, mutta jotenkin vain kaipaa sitä pientä kanssakäymistä muiden äitien kanssa.

Sen verran voin kertoa taustoja, että perheessämme on kaksi lasta, esikoispoika 4v ja kuopustyttö täyttää viikon päästä 9kk. Itse olen yli 30-v ja miekkonen lähestyy 40-ikävuottaan. Hän tekee keikkahommia, joten yksin pyöritän välillä arkea. Työt kutsuu kesäkuun alusta ja rakennustyömaa muuttuu kodiksi kesän aikan :) Ja lounais-Suomessa asutaan.

Rianna-tytömme taistelee parhaillaan maanvetovoimaa vastaan ja yrittää löytää vaihdetta, jolla pääsis eteenpäin. Iltakohellus on alkanut, mutta onneksi uni voittaa tunnin kohelluksen jälkeen ja maistuu kukonlauluun saakka.
!http://www.perhe.fi:80/perhe/perheshowimage?id=91fe60f1-26eb-11dd-a5bf-…!

Vierailija
11/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pyykit ulos kuivumaan, kun kone pyörii taas vähintään 3krt joka päivä, kun kaivoin vähän kaappeja kirppistä varten..

Neitiniiskusen pikkumiehelle kovasti paranemisia!

Tervetuloa Patrian! Kiva, että mahdollisimman monia kirjoittajia olisi mukana. Itse en näköjään ole montaa päivää täällä hiljaa..

Nani: kyllä ne omat synnytyksen jälkeiset ekat menkat ovat olleet minulla vuodoltaan ja kivuiltaan aivan toisenlaiset kuin tavalliset menkat. Kyllä itse ainakin söin ibusalia pari vuorokautta. Ja se vuoto oli alussa hurjaa. Kuukupista kyllä näkikin, että ei ihan perusvuotoa ole.. Ja silti ekan vuorokauden aikana oli ohivuotojakin, vaikka tuo oma kuukuppi on vetoisuudeltaan aika tilava.

Västis ja lapset

Vierailija
12/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikone rullaa kans!

Tervetuloa Patria joukkoon!!

Mitä enemmän väkeä, sen enemmän kirjoituksia ja "puheen aiheita"!

Nanille; Omatkin ekat menkat synnytyksen jälkeen oli tosi runsaat! Ei kylläkään ihan sun mittakaavassa, mutta omiin normaaleihin menkkoihin verrattuna siis runsaat.

Kipuja ei yllättäen ollut kyllä ollenkaan vaikka yleensä on.

Jos kuitenkin epäilyttää niin voihan sitä vaikka neuvolaan rimpauttaa ja kysyä heidän mielipidettään?!

Kylläpä teidän miehellä riittää reissuja! Tsemppiä vaan arjen pyörittämiseen!

Toivottavasti neitiniiskusen vauveli pian paranee!! Tosi kurjaa mokoma masutauti.

Esikoisella oli aikoinaan pitkälle toista viikkoa jatkunut tollanen samanlainen mahatauti (oli silloin 3,5kk) ja rotaksi silloin epäiltiin.

Meillä on aivan jumalattomasti vauvan vaatteita, enkä tiedä mitä niillä tekisin?!

Vauvakuume on laskeutunut ja olenkin miettinyt uudelleen ehkäisyn aloitusta, kun ei kerran ole vielä tärpännyt...

Elämän helpottuminen Saanan kasvettua on radikaalisti vaikuttanut siihen etten, ainakaan vielä, halua uutta vauvaa!!

Nyt tietysti kun kirjoitan tämän tänne olenkin raskaana... ;)

Kun en nyt viitsis kaikkea myydä/hukata muuten jos sitten kuitenkin joskus.... Mutta ei meilläkään ole määräänsä enempää tilaa ja kaikkea ei voi ian kaiken säilöä!

Millä ajalla/ energialla sä västis kaikki kirpparit yms hoidat??

Kateellinen olen...

Saana on ollut aamun KAMALA!!!!!

Heräsi puol seitsemän ja "vasta" puol kasi hioroi silmiään ja kiukkus!!

MIKSEI VOI NUKKUA PIDEMPÄÄN JOS HETI VÄSYTTÄÄ???????

Mä en oo koskaan tajunnu tota!!! Ihan ok vaikka voustas kuudelta jos toinen jaksais valvoo, mutta kun se on sitte just tota kiukkua! AAARRRGGHHH!!

Jäi aamupuurokin syömättä, kun oli niin väsy!

Nyt vielä joutuu hetken valvomaan ja taidan koittaa sitten antaa velliä ja laittaa ulos maate?!

Kun ei nyt viitsi laittaa heti kahdeksalta nukkumaan.

Jopas taas tuli tekstiä...

Nyt taidan mennä valmisteleen tota yhtä maate!

T:Mona ja muksut

Vierailija
13/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rianna on aamutorkuilla ja itse syön aamupalaa. Pojun vein äsken hoitoon ja päivällä on taas ohjelmaa yllin kyllin. Musta on tullut melkoinen lahopää synnytyksen jälkeen ja nyt joudun jo turvautumaan kännyn kalenterimuistutuksiin.

Mona: mä säilytin esikoisen vaatteita neljä vuotta ja nyt kun Rianna kasvaa, niin vaatteet lähtee kiertoon samantien.

Mistäpäin Suomea te muut ootte?

Vierailija
14/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa molemmat hitusen alta kolmenkympin.

tässä esittelyjä =)

meille kuuluu ainakin HYVÄÄ aamua =) ihanaa!

mutta voi olla että se oksennus taas yllättää keskellä päivää,ja sitten menee voimat ja pikkumies kitisee.

Mutta nyt pirteä.Yöllä joi joi joi joi...mikä on hyvä asia.Herätinkin kerran juomaan.

3dl joi yön aikana maitoa ja 0.5dl tuota ripulijuomaa =) on virkistynyt eilisestä huomattavasti,ainakin toistaiseksi.

15/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Patrian munki puolesta mukaan vaan! Kiva että välillä tulee uusia mukaan, sen verran välillä on hiipunut tää meidän jutustelu että jospa sää toisit uutta puhtia meille "vanhoille" elokuisille :D

Me asustellaan Lahdessa ja meitä on mun(32v) lisäksi mies 34v ja pojat 13v,8,5v ja pikku Jooel 9kk+11pv

Meillä reissaa mies kans todella paljon, joka viikko jossaki päin maailmaa, lähinnä Suomessa mutta kerran kuussa vähintään ulkomaillakin. Meillä kun ei ole lainkaa sukulaisia alle 300km säteellä niin aika YKSIN tätä kans pyörittelen...

Noista ekoista menkoista vaan...nyt taida ite kallistua tuonne alkuraskauden keskenmenon puolelle...sori nyt ällöpuheet....mutta sellaset tavarat sieltä on nyt tullut :( samalla lailla edellinen km aikoinaan pari vuotta sitte tuli...Pitänee käydä lääkärissä jos tää ei kohta rauhotu...Kiitos kaikille vastanneille! Mutta jospa tää tästä...

Neitiniiskuselle jaksuja pöpön kans...kyllä niin kuulostaa rotalta...Mää ite tunnistan rotan siitä että se haisee niin erilaiselle (kun lapsi ripuloi), aikoinaan sain siis yliannostuksen tuosta lemusta että tunnistan sen missä vaan...ja tunnistinki ku kummipoikamma tuossa reilu vuosi sitte jouluna sen sairasti...niin selvästi muistu ne kammotukset mieleen...Toivottavasti teillä on jo ohi menossa bdbdbbd

Monalle: kyllä se mullaki välillä tulee sellanen tunne että ootko ihan tosissasi neljättä tähän porukkaan haluamassa?!?! Pitäs varmaan järki ottaa kauniiseen käteen mutta ei...niin se vaan kuumetta välillä pukkaa ja kunnolla! :DD ei mahda mitään...

Ankalle unohtu muuten vastailla edelliseltä viikolta...hui kauhistus mitä olet saanut kokea! Toivottavasti olet jo parempana! Meillä ei ehkäistä lainkaan eikä vaan sen vuoksi ku vauvaa toivotaan, vaan koska mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy eikä kuparikierukka vuotamatta pysy paikallaan ja koska mies ei tykkää kumiukkeleista jää meidän ehkäisyvaihtoehdot aika vähiin...en tiiä sitte mitä sitte ku tarttiski ehkäistä mutta nyt mennään näin. Onhan meillä harrastettu sitä Vitanovan "nakkaa navalle" vaihtoehtoa ihan onnistuneestikin :DD

Olikohan vielä jotaki muuta...

Jahas pikkumies heräs...lauluu kuuluu hälystä

Aurinkoisia päivänjatkoja...tarttee mennä vaihollekki...

nani ja Jooel

Vierailija
16/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan Päijät-Hämeestä.. Ja kotona siis elokuisen kanssa myös 5-vuotias tyttönen ja mies. Tyttö on kotihoidossa ja käy pari kertaa viikossa kerhossa. Ihan lähistöltä ei löydy automaattisesti leikkiseuraa, miksi varmaan välillä ollaan molemmat ihan saatu tarpeeksemme näistä arjen kuvioista. Onneksi aina joskus (niin kuin nyt) tyttö jaksaa leikkiä ihan itsekin. Ruoka kiehuu, veli nukkuu ja äiti pääsi nettiin..

Itse "ehdin" tämän kirppisjutun muiden asioiden kustannuksella. Koti on kuin kaatis, kun en ehdi koko ajan korjata muita tavaroita ja kirppikselle menevää tavaraa alkaa pinoutua joka paikkaan. Sosiaalinen elämä on tämän viikon arkipäivät aika minimaalista.. Illalla, kun lapset nukkuvat, teen myöskin tätä hommaa. Eli varmaan tämän illan silitän (älytön homma, mutta näyttää ne vaatteet vähän paremmalta silitettyinä). Itse olen koko ajan tehnyt lasten vaatteiden kanssa siten, että osan säästän, osan annan muille, osan myyn. Kuten olen varmaan ennenkin kertonut, tuo meidän esikoiseneiti on tosi pitkä ja häneltä jää koko ajan vaatteita pieneksi. Mihinkään ei mahtuisi moinen määrä vaatetta.

Minullakin pieni vauvakuumeen poikanen on hävinnyt. Siihen suuri syy on tämä mahdoton työn määrä. Ja se, että oli kova kriisi miehen kanssa. Itse en tajua, miten jaksaisin kolmannen lapsen, kun joka lapsen jälkeen työn määrä lisääntyy potenssiin miljoona ja mies teke yhä vähemmän sisällä kotitöitä. Esikoisen vauva-aikana mieskin teki enemmän, kunnes alkoi tämän kodin remontoiminen. Meillä miehen kontolla on paljon tämän omakotitalon muita asioita, että aika ei vain riitä. Kyllä kolmas lapsi olisi varmasti tervetulleempi, jos isovanhemmat asuisivat lähellä ja auttaisivat lasten hoidossa enemmän ja taloudellinen tilanne olisi hieman parempi. Nyt tässä tilanteessa arjen realiteetit lyövät kyllä tämän naisen haaveet alas aika nopsaan.

Täytyy mennä syömään..

Västis

Vierailija
17/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelyä kans; minä hiukka alle 30v., mies reilusti päälle 30v., esikko 3v. ja Saana 9,5kk.

Aika lähellä Hämeenlinnaa asutaan (n.30km).

Saanalle annoin sitten puol kymmenen purkin ruokaa ja pullon maitoo ja läimäsin vaunuihin jossa nukkui 3,5 tuntia!!!!!

Oli siis tosissaaan väsynyt!!

Varasin just ajan lääkäriin ja haen pilleri reseptin.......

Alan niitä käyttää (sikäli mikäli en nyt oo raskaana ;) ) Nyt jo toivon etten olis....

Katotaan jos saatas toi yläkerta rempattua ja sitä kolmatta vaikka sitten?!?!?

Mun tarvii kans joskus oikein ajan kanssa (jota ei ikinä ole) katsoa noita vauvan vaatteita ja miettiä mitä niillä tekis?!

Ei oo just lähipiirissäkään ketään kelle niitä kantais. Sen oisin jo varmaan tehnytkin jos ois! Olis paljon helpompaa kun kirppari hommat!

Nyt grillaan....

T:Mona taas

Vierailija
18/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uudet elokuiset =)

Esittely: Olen 27v. , mies 37v. meillä yhteinen 9,5kk Linnea. Meillä asuu myös miehen 10v. poika. Asutaan Tuusulassa, Hyrylässä.

Minä olen vähemmän ehtinyt nyt koneelle kun ollaan kerhoiltu paljon ja jotenkin on ollut kovasti puuhaa, eikä vähiten pikkuneidin takia. Linnea nousee tukea vasten seisomaan jokapaikkaan ja kävelee, tueksi riittää siis pelkkä seinäkin mitä vasten kulkee pitkät matkat!!! Nyt se siis ehtii ja kerkiää... Meillä myös telkkari ja videokaappi on ihan ykköspaikat mitä pitää tutkailla. Lemmikkikanien häkki ja kanit on kanssa kovasti höykytyksen alla, on välillä joutunut menemään väliin kun neiti ahdistaa kanin nurkkaan ja koittaa "paijata" X-(

Varasin juuri Linnealle 10kk neuvola-ajan, 5.6. Ihan hauska taas nähdä miten tyttö on kasvanut, luulen että painoa ei ole tullut parissa kuukaudessa lisää kun on alkanut liikkumaan, vaikka aika pullerohan tuo vieläkin on :D

Me tosiaan jo pyöräillään, tänäänkin on iltalenkki suunnitteilla. Linnea viihtyy istuimessa ja höpöttelee siellä ja katselee maisemia, välillä meinaa kypärä mennä silmille, muttei sekään tunnu haittaavan!

Kirpparijutuista, minä olen lahjoittanut vaatteita kavereiden vauvoille enimmäkseen. Jotkut lahjaksi saadut tai muuten tunnepitoiset olen säästänyt "tuleville vauvoille" eli jos joskus vielä toinen tyttönen saadaan (pitää pehmitellä miestä...) Mutten siis ole saanut aikaiseksi viedä mitään kirpparille ja kovalta hommalta tuntuu jokaisen valokuvaaminen ja koneelle vieminen huutonettiä ajatellen... Pitäis kyllä varmaan että sais muutamia roposia taskuun uusia vaatteita varten. Jäin kotihoidon tuelle nyt toukokuussa ja aion olla ainakin vuoden vielä kotona, vaikka tiukille rahallisesti vetääkin.

Sellasia, nyt neiti hermostuu kun heräsi unilta ja haluaa välipalaa!

Terv. Hell-in ja Linnea

Vierailija
19/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kaksi tuntia koettanut saada viestiäni lähetetyksi eikä onnistu. Keskustelut kun ovat kuulemma pois käytöstä. JA muut kyll äonnistuvat pukkaamaan tänne tekstejään!

Koetan vielä kopsata viestini tähän....

Ärisevä vitanova Vaasasta

Eli terve taas, ladyt!

JA Patrianille lämpimät tervetuliaiset megeen, tämä on oikein ihana ja symppis porukka, joten uskon,e ttä viihdyt fiksussa seurassamme! Itse olen, apua, jo 34 vuotta (se alkaa kuulostaa jo ihan oikeasti aikuisen iältä!), miekko pari vuotta vanhempi ja lapset 4 v, 2 v ja nyt tämä 9 kk poju.

Monta kommentoitavaa aihetta...

Työ: Meikkis lupautui vähän kuin pakon edessä neljäksi viikkotunniksi ranskaa opettamaan elokuusta, mutta nyt ranskanope ei saanutkaan anomaansa vapaata. Meikä kuitenkin halutaan kouluun noiksi neljäksi tunniksi, joist ajo sovittiin, ja taidan olla uudella kansainvälisellä luokalla (työperäisten maahanmuuttajien lapsia). Ensi vuoden elokuusta sitten, täyspäiväisesti töihin, iiks.

NAnin elämä matkatyömiehen leskenä kuulostaa kovin tutulta! Kun tuolla siippapahalla loppuivat opintonsa tältä keväältä viime perjantaina, ehdimme lauantaina riekkua Alahärmän Powerparkissa koko lössin kanssa. JA sitten jo kutsui miestä eka työmatka, jolta palasi eilen illalla. Muutaman päivän päästä lähtee Hollantiin, ja siitä parin päivän päästä Ouluun. SInne kyllä tahtoo nyt meidätkin mukaansa (ehkä näki armaan vaimonsa naamasta, että helpoin vaihtoehto on nyt tämä!). Kolme yötä vietetään hotellielämää, mikä on kivaa, mutta automatkat ja selviytyminen näiden kolmen kanssa yksin päivät Oulussa ilman kotia keittöineen yms. hiukan mietityttävät. Meistä taisi olla yksi Oulusta, ups, mikäs sen aika paljonkin ennen laskettua aikaa synnyttäneen kirjoittelijan nimi olikaan, Saanan äiti hänkin??? Meinaan,e ttä jos jollakulla olisi hyviä vinkkejä lasten aknssa helpoista ja hyvin varustelluista ruoka- ja muista paikoista Oulussa, niin niitä kiitolisena täällä lueskelen ehtiessäni.

:x

Juu, mäkin olen joka kerta, kun ekat menkat ovat räjähtäneet päälle synnytyksen jälkeen, ajatellut,e ttä tämä on kyllä nyt jotain keskenmenoa tms., sillä normaalia ei ole moinen megasuperhyperhirmuvuoto voinut olla! Vaan aina on tämä toistunut, ja siitä sitten ovat tasoittuneet omiksi itsekseen.

Toivottavasti Neitiniiskunen saa vihdoin elää ilman mahapöpöjä, rota on kyllä karmea kotivieras, sen voin todeta muutaman ruljanssin läpikäyneenä! Ilmankos rokotin nyt Samulin ryökälettä vastaan, ja hyvin on pitänyt (KOPKOPKOP).

Eilen oltiin tuon Sämpyläisen kanssa hammastarkastuksessa. Onneksi juuri viime viikolla vihdoin pönkesivät kaksi ekaa hammasta alas, niin oli jotain, mitä naiselle esitellä. Taas käytiin jo edellä kuvailemani napostelu-tenttaamiset läpi, ja kuin varkain kuulustelun jälkeen hipsin odotussalissa vähän kulman ja särmin taakse hyssytellen isompia, jotka kailottivat: "Äiti, anna jo meille sitä keksiä ja mehua!" Juurihan olin vakuutellut, ettei meillä keksiä napsita ihan kauhean usein, ja mehuakin, me syntiset saatana kurjat kyllä päivittäin juomme mutta HUOM! VAIN välipalalla! Ja siellä sitten Nalle Puh-pullosen kaivoin esiin ja lorottelin oikein sokerista Mehukattia viattomien lasteni legojen menoksi kuppeihin, väliin ympärilleni pälyillen. Huono äiti, huono äiti!

Toissapäivänä olimme samaisessa terveyskeskuksessa esikoisen balaniittipaholaisen vuoksi, aj mikä ilo, onni ja autuus: pippelinsä on nyt priimakunnossa eikä leikkausta tarvita! SYVÄ HUOKAUS.

Kepein mielin,

Vitanova

Vierailija
20/37 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lyhyesti sanottuna "kypsänä" lääkäreihin. Poikamme, se jatkuvasti sairastellut ja huonosti nukkunut elokuinen, sai lopulta eilen lähetteen ruoka-aineallergiatestiin (tehtiin saman tien) sekä astmalääkkeet! Olimme ekaa kertaa allergialääkärillä ja näin siinä kävi. Ja me kun ollaan ravattu lääkäreillä menneet 7 kuukautta, eikä olla saatu lähetettä testiin, eikä astmalääkkeitä (spiraa lukuunottamatta), antibiootteja vain. Soijamaitoahan me käytetään laimennettuna ja kiinteitä ollaan annettu jo aika laajasti. Hyvin kelpaavat, mutta lääkärin mielestä infektioita on niin tiheästi, että joku muukin allergia voi olla taustalla. Itse emme ole havainneet oireita esim. viljoista, paitsi kaurasta silloin kauan sitten, mutta nyt ovat kaikki kotimaiset viljat ja nauta meilläkin pannassa.

Babyhalerilla annamme astmalääkkeitä nyt ainakin jonkun viikon eteenpäin. Säälittää meidän ihana poika, mutta toki asiat voisivat paljon pahemminkin olla.

Mites @mona@ teidän yösyönnit? Teilläkin kun on aamuvirkku lapsi, niin siksi kysyn. Meidän poika kun usein juo yömaitonsa vasta 4-5:n maissa, minkä jälkeen on sen verran pirteä usein, että nukahtaminen ei niin vain aina sujukaan. Eli yömaidosta pitäisi päästä kokonaan eroon tai sitten se pitäisi antaa aiemmin, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Joinakin aamuina meillä on taas herätty perinteiseen aikaan 5.30... Liekö astmalääke mitenkään asiaan vaikuttanut, mutta viime yönä poika ei syönyt ollenkaan ja heräsi klo 6. Se on meille jo aika myöhäinen heräämisaika!

Tervetuloa vaan uusi elokuinen! Me asumme Vantaalla ja perheemme koostuu 3-vuotiaasta esikoistytöstä (joka, toisin kuin kuopuksemme, on aina ollut tosi terve), tästä elokuisesta pojasta plus meistä vanhemmista (minä 38 v., mieheni vähän nuorempi). Ja meikäläisellä koittaa töihinpaluu kesäkuussa! Onneksi voin jatkaa osa-aikaisesti ja kivassa työssä, joten ajatus töihinpaluusta on ihan tervetullut.

Ai niin, kylläpä hienosti jo monet elokuiset liikkuvat! Meidän herra istuu, muttei kunnolla ryömi, saati konttaa tai nouse seisomaan. Vielä en ole huolestunut, mutta nyt, kun tuon kirjoitin, niin jopa aloin miettiä...

Hannele96