miten saatte raaahattua itsenne ja lapsenne ulos?
Vauva 3.5kk ja tuntuupa hankalalta lähteä hänen kans ulos..
Eilen ja toissapäivänä ollaan oltu vain kotona...
Miten te muut oikein saatte lähdettyä ulos? :D Ja mitä tehdä ulkona vajaa 4kk vauvan kanssa? :D Sittenkun vielä vauvalla nälkä yllättää kesken matkan niin miten siitäkin selviää? :D
Kommentit (23)
Kyllä päivittäinen ulkoilu on niin must, että en voisi kuvitellakaan jättäväni sitä väliin. Sekä minä että lapsi tarvitaan sitä.
Mulla on samanikäinen ja tulisi kyllä helposti oltua vaan sisällä, jos ei olisi "pakko" lähteä. Viedään isommat kerhoon, käydään kävelyllä ja kaupassa. Tämä pieni kun herää, niin ruokaa on saatava heti. Ajoitan siis ulkoilun siten, että ollaan kotona syömässä. Imettäminen on sellaista taistelua, etten halua julkisesti sitä tehdä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 11:24"]
No tuollainen "kotiloikäinen" vauva nyt on maailman helpoin ulosvietävä. Pukee ja pistää vaunuihin ja menee ulos, ei siinä ole edes mitään raahaamista.
[/quote]
sanoppas muuta, koittappas pukea vastaan haraavaa ja huutavaa 1,5-vuotiasta samaan aikaan kun vuotta vanhempi pukee "itse"... vauvan kanssa ihan piece of cake
No puette ja lähdette, vaikka niin että tiedät lapsen nukkuvan ulkona. Eli on ollut sisällä hereillä. Syötät ja vaihdat vaipan ennen sitä ja teet suunnitelman. Käveletkö Kaupoille vai kahvilaan vai jonkun kaverin luokse kylään.
Kyllähän se lapsi saattaa siellä vaunuissa raivota jos niissä ei ole tottunut kulkemaan mutta se oppii kyllä kun joka päivä lähdet.
Pakkaat hoitolaukun mukaan jossa maitoa ja vaippoja ja vaihtovaatekerta mukana (kosteuspyyhkeitä on myös hyvä olla mukana) ja varatutteja jos syö tuttia.
Eiköhän ole asenteesta kiinni. Tänään upea ilma ainakin täällä ja vaikka olen selkäsairas niin lähdin vauvan kanssa lenkille kun pääsin juuri ja juuri kävelemään. Ihan vaan siksi kun ulkoilu on ihanaa.
Mä ainakin vauvan kanssa kotona ollessa olisin kuollut tylsyyteen, jos oltais oltu vaan kaksistaanneljän seinän sisällä, kun mieskin oli töissä.
Kun vauva on syönyt ja vaippa vaihtdettu, niin on hyvä hetki lähteä ulos. Raitis ilma piristää ja jos ei muuta, niin saa itse raikasta ilmaa ja liikuntaa kävelemällä kauppaan. Kavereita voi tavata ja käydä jonkun toisen äidin kanssa vaunulenkeillä. Avoimesta päiväkodista saa seuraa, jos sitä ei valmiiksi ole.
Minä laitoin vauvan ulos päiväunille ja itse pysyin sisällä (ainoa aika päivässä kun sai olla yksin omien ajatusten kanssa ja juoda rauhassa kupin kaffetta).
No onpa vaikeaa.
Syötät vauvan ensin ja sitten lähdette ulos.
Laitat vauvalle vaatteet päälle ja vauva kärryihin ja sitten kävelet ja pukkaat niitä kärryjä kunnollisen kävelylenkin verran.
Set tekee hyvää teille molemmille.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:29"]
Minä laitoin vauvan ulos päiväunille ja itse pysyin sisällä (ainoa aika päivässä kun sai olla yksin omien ajatusten kanssa ja juoda rauhassa kupin kaffetta).
[/quote]
Minä tein samoin. Nyt kun tuo vauva on jo 2-vuotias nii väkisin yritän raahautua ulos edes puoleksi tunniksi. Sitten yritän ulkona venyttää sitä puolituntista mahdollisimman kauan. Kävelylläkään ei pysty edes käymään näiden järkyttävien liitoskipujen takia...
Minä en tuon ikäisen kanssa juuri ulkoillut (tai vauva "ulkoili" joka päivä niin, että nukkui päikkärinsä ulkona...). Mielestäni oli tylsää työnnellä päämäärättömästi vaunuja. Nyt kun lapsi on reilu vuoden vanha, on ulos niin paljon kivempi lähteä, kun lapsen kanssa voi jo tehdä siellä kaikenlaista.
ap täällä. Nimenoomaan on suht tylsää työnnellä päämäärättömästi vaunuja.. Ajauduin sitten kuitenkin johonkin kauppaan tms, ja päätän ostaa jotain, mutta en halua ostaa koska menee ihan turhaa rahaa jne.
Äiti-kavereita mulla ei ole ja toisaalta tuntuu tyhmältä mennä noin pienen lapsen kanssa johonkin perhekerhoon... Joku voi kokea nämä selitykseksi, ehkä ne sitä sitten ovatkin.. Mutta onhan nää myös asennekysymyksiä..
Kuiva vaippa, vatsa täyteen ja menoksi... On se niin helppoa joo pienen vauvan kanssa.
Meidän otus ei vaan viihdy vaunuissa, kivaa mennä sitten ulos kun se huutaa vaan koko matkan.
Mutta onhan se varmasti mun vika, kyllähän kaikki vauvat aina toimii samalla tavalla, löytyy vain vanhempia jotka eivät osaa.
Miten painava sun vauva on, kun se pitää raahata?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 11:24"]
No tuollainen "kotiloikäinen" vauva nyt on maailman helpoin ulosvietävä. Pukee ja pistää vaunuihin ja menee ulos, ei siinä ole edes mitään raahaamista.
[/quote]
Kiinnostaisi tietää millainen äiti kutsuu vauvaansa kotiloksi.....
Huh, ja minusta tuntuu että pää hajoaa jos en pääse päivittäin ulos. Sunnuntaina lapsi oli kuumeessa ja olin yksin hänen kanssaan kotona. En päässyt ulos. Maananataina sitten vietettiin kuumeetonta päivää sisällä, kun mies tuli kotiin odotin jo suunnilleen ulkovaatteet päällä, että pääsen pihalle.
Tänäänkin ollaan oltu kaksi tuntia aamupäivästä ulkona. Minä vain yksinkertaisesti tarvitsen sen päivittäisen raitisilmamäärän. Muuten olosta tulee vetämätön ja nysvään vain sohvan pohjalla.
Lapsi on kulkenut vauvasta asti vaunuissa lenkillä mukana, ja kun on koira niin on pakko käydä kunnon lenkillä. Nykyisin saatan osan matkasta myös juosta vaunujen kanssa. Meillä on tuossa vieressä myös tosi hyvä metsälenkkipolku jonne pääsee vaunujenkin kanssa, siellä ollaan useasti oltu. Tänään laitettiin lenkin jälkeen vielä pyöriä yms. talviteloille. Lapsi, nyt jo 2v4kk,touhuaa näppärästi siinä mukana. Ja tuon ikäisen kanssa on päiväkin helpompi, kun on ulkona, siellä ei muista niin uhmata. Kesällä saatettiin olla kevyesti koko päivä ulkona.
Minulle ulkoilu ei tosiaan ole mitään pakkopullaa.
Minun lähtemistäni helpottaa se, että on tietty kellonaika, milloin jossain tulee olla. Olen niin passiivinen että jämähdän vauvan kanssa helposti kotiin möllöttämään.
Ilmoittauduin siis vauva-äiti-joogaan. Siispä maanantaisin kello se-ja-se on jooga. Tiistaisin kello se-ja-se on perhekahvila. Keskiviikkoisin kello se-ja-se on avoin päiväkoti. Nämä päätin ottaa viikottaiseen ohjelmaani, jotten jämähdä kotiin. Vauvalle ruokaa, puhdas vaippa ja vaatetta ja vaunuun ja menoksi.
Ja huomaan, että tänään kun tuollaista "pakollista" menoa ei ole, en ole saanut aikaiseksi yhtään mitään muutakaan... Täytynee keksiä tällekin päivälle jokin säännöllinen meno.
En minä viitsi lähteä 3 kk vauvan kanssa ulos. Nytkin on viikon satanut ja toisen viikon tuullut tosi kylmästi. Vauvalla on juuri ollut nuhaa, joten en todellakaan halua ottaa riskiä, että täytyy taas kiduttaa vauvaa niistäjällä monta kertaa päivässä ja tunkea suppoa peffaan. Vauva ei myöskään viihdy vaunuissa, jos ne seisovat paikallaan. Kipaistaan korkeintaan postilaatikolla yhdessä. Muuten köllötellään kotona vaan ja nukutaan parin tunnin pätkissä ja välillä leikitään helistimellä ja masutellaan ja laulellaan ja jokellellaan. Kerran viikossa käydään perhekahvilassa ihan vain sen takia, että nähdään joskus joku muukin ihminen kuin iskä.
No mä oon samanikäisen vauvan yh, pakko käydä ulkona melkein joka päivä, kaupassa jne asioilla, sekä muuten vaan kyläilemässä tai lenkillä kun muuten pää hajoaisi.
No mä oon samanikäisen vauvan yh, pakko käydä ulkona melkein joka päivä, kaupassa jne asioilla, sekä muuten vaan kyläilemässä tai lenkillä kun muuten pää hajoaisi.