miten saatte raaahattua itsenne ja lapsenne ulos?
Vauva 3.5kk ja tuntuupa hankalalta lähteä hänen kans ulos..
Eilen ja toissapäivänä ollaan oltu vain kotona...
Miten te muut oikein saatte lähdettyä ulos? :D Ja mitä tehdä ulkona vajaa 4kk vauvan kanssa? :D Sittenkun vielä vauvalla nälkä yllättää kesken matkan niin miten siitäkin selviää? :D
Kommentit (23)
Mä sanoisin, että mene ulos silloin kun siltä tuntuu (tai arvelet itsellesi olevan hyväksi, vaikkei huvittaisikaan). Yhden vauvaikäisen kanssa ulos lähteminen tuntuu idioottihelpolta siinä vaiheessa, kun niitä pieniä ulosvietäviä on siunaantunut jo kolme, mutta sen verran minulla muisti pelaa, että ei se helppoa silloin esikoisen vauva-aikana ollut, kun kaikki oli niin uutta ja opeteltavaa. Kerta kerralta se muuttuu kuitenkin helpommaksi, kun oppii, ettei pienimuotoinen katastrofikaan kaada maailmaa. :)
En kyllä ulkoillut päivittäin kun oli yksi noin pieni. Nimenomaan ne kävelylenkit oli lähinnä altistavia.
mieluummin laitoin vauvan ulos päiväunille, poljin kuntopyörää ja katselim tv:tä
unien ajan
isompien lasten knssa taas on helpomoaa olla paljon ulkona, kun ne saa rauhassa touhuta ja kirmata. mitä enempi on ulkona niin sitä rauhallsiempia ovat sitten sisällä ja ulkoillessa eivät levitä leluja ja askartelujaan jne ympäri kämppää.
Mutta siis kyllä sun kannattaa lähteä johonkin lapsiperheiden juttuihin mukaan.
yleensä joka paikkakunnalla on äiti-vauva-ryhmiä jotka on tarkoitettu juuri esikoisensa saaneille äideille. sieltä vois löytyä sitä vaunutteluseuraakin. myös
esim muskari vois olla kiva.
Lähde ulos jos sua huvittaa. Vauvan ulkoiluksi riittää unet vaunuissa (parvekkeella tms.). Itkuhälytin vaunuun ja sinä itse nukkumaan omaan petiin. Läheellä 1v ikää ja siitä eteenpäin on lapsen kanssa kuitenkin pakko ulkoilla päivittäin tai hypitte seinille, joten nauti nyt vauva-ajasta. Katsele vaikka telkkaa.