Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitaa olla ihmiset kyllästyneet minuun (facebookista asiaa)

Vierailija
26.09.2013 |

Kun kukaan ei oikeastaan koskaan tykkää kirjoituksistani. No ne kaikki yleensä koskevat lasta koska muuta elämää ei minulla ole. Ei ole työtä,tavaroita,shoppailuita,matkoja tms mistä kertoa. Ainoa syy miksi elän on lapseni.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä naisia. Facebookilla ei ole mitään merkitystä mihinkään ja siitä on aivan naurettavan turha stressata. FB on turhimpia juttuja koko maailmassa ja siitä kannattaa vieroittaa itsensä, mitä pikemmin sen parempi.

Tee niitä juttuja mistä tykkäät ja unohda kaikki statuspäivitykset ym. "Tykkäämisten" sijaan kutsu vaikka niitä ihmisiä kahville, voin vakuuttaa että elämäsi on heti parempaa.

Vierailija
22/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:01"]

Oot varmasti hyvä äiti, mutta tosiaan hanki elämä. Oma lapsi on mullekin ihanin, mutta en jaksa kommentoida jos joku jatkuvaa laittaa vaan oman lapsen juttuja. Se vaan menee niin, ettei ne muiden lapset kiinnosta ihan niin paljon kuin omat.

Kommentoithan muiden juttuja? Harvempi vastailee aktiivisesti jos ei saa vastakaikua.

[/quote]

Tottakai kommentoin ja tykkään muiden jutuista. Ja sinulle joka ehdotit että pyytäisin kahville niin sellaisia ystäviä minulla ei valitettavasti ole vaikka olenkin yrittänyt ystävystyä ihmisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:09"]

Oot varmasti hyvä äiti, mutta tosiaan hanki elämä. Oma lapsi on mullekin ihanin, mutta en jaksa kommentoida jos joku jatkuvaa laittaa vaan oman lapsen juttuja. Se vaan menee niin, ettei ne muiden lapset kiinnosta ihan niin paljon kuin omat.

Kommentoithan muiden juttuja? Harvempi vastailee aktiivisesti jos ei saa vastakaikua.

[/quote]

Tottakai kommentoin ja tykkään muiden jutuista. Ja sinulle joka ehdotit että pyytäisin kahville niin sellaisia ystäviä minulla ei valitettavasti ole vaikka olenkin yrittänyt ystävystyä ihmisten kanssa.

[/quote]

Sulle pitää antaa sama elämänvinkki kuin nörttiteineillekin: FB mäkeen ja ihmisiä tapaamaan. Se oikeasti auttaisi sua paljon, jos noin paljon stressaat joistain statuspäivityksistä.

T. Nörttimamma.

Vierailija
24/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos koskaan miettinyt miksi janoat koko ajan muiden ihmisten hyväksyntää ja huomiota?

Hyvä olo lähtee omasta itsestä eikä muiden tykkäämisistä tai ei tykkäämisistä.549

Vierailija
25/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:09"]

[/quote]

[/quote]

Sulle pitää antaa sama elämänvinkki kuin nörttiteineillekin: FB mäkeen ja ihmisiä tapaamaan. Se oikeasti auttaisi sua paljon, jos noin paljon stressaat joistain statuspäivityksistä.

T. Nörttimamma.

[/quote]

No kyllä elän ihan live-elämääkin.

Vierailija
26/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä pakko siellä on päivittää ja kirjoittaa mitään, jos ei mitään kirjoitettavaa ole? Aivan kamalaa tuollainen että väkisin pitää vääntää olematonta asiaa ja siitä pitäisi sankoin joukoin vielä tykkäillä. Muutenkin koko fb tykkäilyineen on jotain niin lapsellista että huh. Keskitä aikasi itsesi kehittämiseen ja kiinnostavien asioiden tekemiseen sen sijaan että istut koneella laskemassa tykkäyksiä ja miettimässä mitä sinne kirjoittaa. Sulje koko kone, lähde ulos, kirjastoon vaikka tai näyttelyyn, ota valokuvia, tee vaatteita, askartele joululahjoja, aloita koruharrastus, onhan tuota puuhaa kun alkaa vain tehdä.

Vierailija
27/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 11:38"]

Mä vetäisen unfollow:in jokaisen lapsistaan päivittävän päälle ihan surutta 95% tapauksista.

[/quote]

Tuolla ulosannilla ei kyllä mikään menetys näille FB-kontakteillesi. Hrrrr...

Vierailija
28/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei jaksa sitä "Meidän Jani-Petteri söi tänään velliä!", "Meidän Jani-Petteri kävi vähän ulkoilemassa!", "Tässä on 200 kuvaa kun J-P syö!" -lässytystä. Joo, se on hienoo, että sulla on lapsi ja kaikki on hyvin, mutta ei ihmisiä kiinnosta tuommoinen, varsinkaan jotain työkavereita tai muita vähän kaukausempia tuttuja...

Vierailija
29/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:28"]

Kukaan ei jaksa sitä "Meidän Jani-Petteri söi tänään velliä!", "Meidän Jani-Petteri kävi vähän ulkoilemassa!", "Tässä on 200 kuvaa kun J-P syö!" -lässytystä. Joo, se on hienoo, että sulla on lapsi ja kaikki on hyvin, mutta ei ihmisiä kiinnosta tuommoinen, varsinkaan jotain työkavereita tai muita vähän kaukausempia tuttuja...

[/quote]

No mulla ei ole työkavereita ja mun elämäni on tuo lapsi ja tulee aina olemaan. Toki yritän harrastaa mitä pystyn siis lukemista,kotimaanmatkailua yms arkista juttua mutta näin se vaan menee.

Vierailija
30/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aihe mikä tahansa, minä en ainakaan jatkuvasti tykkäile sellaisten fb-kavereiden päivityksiä joiden joka päivitys koskee samaa asiaa joka kerta. Yksi luettelee tekemisiään (kävin kaupassa, vein roskat), yksi kertoo mitä koiransa on tehnyt kunakin päivänä, ja yksi raportoi mitä lapsi on tehnyt minäkin hetkenä. 

Pidän söpöistä koirapäivityksistä, pidän lapsipäivityksistä, ja ihan arkipäiväisistä kuulumisistakin, mutta jos jollekin ihmiselle kuuluu aina samaa niin eihän niissä ole koskaan mitään uutta mistä tykätä niissä päivityksissä.

Jos minulle ei kuulu mitään sellaista mistä raportoimisen kuvittelisin ilahduttavan, hauskuuttavan tai kiinnostavan muita ihmisiä, en päivitä mitään. En koskaan päivitä siksi että olen ylpeä jostain samasta asiasta kuin edelliselläkin kerralla tai että ihmiset ihan vaan muistaisivat olemassaoloni. Ne luultavasti muistavat joiden on tarvis muistaa.

En myöskään päivitä fb:ssä saadakseni tykkäyksiä. Päivitän jos minulla on jotain sellaista minkä jakamisessa on jotain järkeä.

Lapsiperheen ja kotiäidin kuulumiset voivat olla ihan hillittömän hauskoja ja monesti mielenkiintoisiakin, jos ne eivät ole sen tasoisia että "lapsi eestä lapsi takaa lapsi istuu lapsi makaa". 

Harvan ihmisen elämässä tapahtuu koko ajan jotain spektaakkelimaisen ihmeellistä. Kyse on päivitysten taustalta paistavasta elämänasenteesta monesti ja kirjoitustyylistä. Samat kuulumiset voivat kahden eri ihmisen päivittämänä olla kuin yö ja päivä.

Vierailija
31/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: miksi muiden pitäisi tykätä sun jutuista jos et itsekään ole niihin tyytyväinen? Älä kirjoita sellaista minkä tiedät olevan yhdentekevää ja epäkiinnostavaa.

Kuulostat negatiiviselta ja sulkeutuneelta ihmiseltä. Toivoisin että löytäisit elämääsi muutakin sisältöä kuin lapsen. Miksi koet että lukeminen tai kotimaanmatkailu olisivat huonoja harrastuksia, niistä voi saada paljon iloa ja sisältöä kun niihin paneutuu. Säälin vähän lastasi, asetat hänelle kovin suuret paineet nostamalla hänet jalustalle ja tekemällä hänestä elämäsi tarkoituksen. Kuulen pahaenteistä marttyyriäidin kohtaloa puheessasi.

Vierailija
32/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:32"]

[/quote]

No mulla ei ole työkavereita ja mun elämäni on tuo lapsi ja tulee aina olemaan. Toki yritän harrastaa mitä pystyn siis lukemista,kotimaanmatkailua yms arkista juttua mutta näin se vaan menee.

[/quote]

Se että lapsi on äidin elämä, on lapsen normaalin kehityksen kannalta huono juttu. Äiti muodostuu viimeistään teini-iässä melkoiseksi taakaksi kun lapsen itsenäistymispyrkimykset kaatuvat siihen että äidin mielenterveys alkaa rakoilla koska hän ei ole mitään ilman lastaan.

Vierailija
33/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt mietitään vain tätä FB-asiaa, kun sun elämää on muuten pohdittu täällä aika pitkään ja laajalti.

Mulla on muutakin elämää kuin lapsi, mutta aika usein päivitän jotain minun mielestäni hauskaa mitä lapsi on tehnyt/sanonut tai miten joku tilanne meni (tiedän, että tämä on joidenkin mielestä kamalinta mitä voi tehdä, mutta kestän sen. Mä itse en arvostele enkä ärsyynny kenenkään mistään päivityksistä joten laitan itsekin mitä haluan).

No, mulla on n. 130 kaveria, joista moni ei edes suomenkielinen, ja yleensä saan noihin lapsipäivityksiin aina 10-40 tykkäystä. En tiedä mistä ero, mutta

-en päivitä joka päivä statustani tai edes joka viikko

-päivitän muustakin kuin lapsesta (mutta niinhän sinäkin)

-useimmilla kavereilla on myös lapsia ja lapsipäivityksiä

-mä tykkään usein kaverien päivityksistä

-...?

Vierailija
34/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:36"]

Ap: miksi muiden pitäisi tykätä sun jutuista jos et itsekään ole niihin tyytyväinen? Älä kirjoita sellaista minkä tiedät olevan yhdentekevää ja epäkiinnostavaa.

Kuulostat negatiiviselta ja sulkeutuneelta ihmiseltä. Toivoisin että löytäisit elämääsi muutakin sisältöä kuin lapsen. Miksi koet että lukeminen tai kotimaanmatkailu olisivat huonoja harrastuksia, niistä voi saada paljon iloa ja sisältöä kun niihin paneutuu. Säälin vähän lastasi, asetat hänelle kovin suuret paineet nostamalla hänet jalustalle ja tekemällä hänestä elämäsi tarkoituksen. Kuulen pahaenteistä marttyyriäidin kohtaloa puheessasi.

[/quote]

En mä kirjoita yhdentekevää enkä koskaan negatiiviseen sävyyn. Ja yritän sellaisia asioita harrastaa joita pystyn kun en tosiaan tiedä milloin mies tulee töistä ja lapsen kanssa on illat oltava niin eipä siinä voi mitään säännöllistä harrastusta ottaa. Ja vaikka rakastan lastani aivan älyttömästi ja elän hänen takiaan niin se ei tarkoita sitä että asettaisin lapselle mitään paineita vaan hän saa olla ihan oma itsensä.

Vierailija
35/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 34 ei koskaan laita mitään "Ville-Petteri kaatui pihalla" tai "V-P:n kanssa juomassa kaakaota ja syömässä pullaa" enkä myöskään yleensä tykkää tuollaisista päivityksistä (vaikka siis ne ovat ihan ok päivityksiä), paitsi jos laittaja on ihminen, josta pidän hyvin paljon tai jos V-P on vaikka kummilapseni.

Vierailija
36/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:32"]

[/quote]

[/quote]

Se että lapsi on äidin elämä, on lapsen normaalin kehityksen kannalta huono juttu. Äiti muodostuu viimeistään teini-iässä melkoiseksi taakaksi kun lapsen itsenäistymispyrkimykset kaatuvat siihen että äidin mielenterveys alkaa rakoilla koska hän ei ole mitään ilman lastaan.

[/quote]

No en mä mitenkään hänen itsenäistymispyrkimyksiään estä. Teini-ikä on vielä kaukana kun lapsi on 5v.

Vierailija
37/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sulla ole kohta iso/tärkeä uutinen facessa jaettavaksi kun vauva syntyy?? :D

Vierailija
38/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:42"]

Ja vaikka rakastan lastani aivan älyttömästi ja elän hänen takiaan niin se ei tarkoita sitä että asettaisin lapselle mitään paineita vaan hän saa olla ihan oma itsensä.

[/quote]

Helppohan se on sanoa, mutta luuletko että yksikään marttyyriäiti ajattelee olevansa marttyyriäiti? Jos olet marttyyri jopa Facebookin suhteen (kuten tästä ketjusta voisi päätellä), on aika iso todennäköisyys sille, että sinusta kuoriutuu marttyyriäiti. Korjaa asennettasi vielä kun voit.

Vierailija
39/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:42"]

Ja vaikka rakastan lastani aivan älyttömästi ja elän hänen takiaan niin se ei tarkoita sitä että asettaisin lapselle mitään paineita vaan hän saa olla ihan oma itsensä.

[/quote]

Helppohan se on sanoa, mutta luuletko että yksikään marttyyriäiti ajattelee olevansa marttyyriäiti? Jos olet marttyyri jopa Facebookin suhteen (kuten tästä ketjusta voisi päätellä), on aika iso todennäköisyys sille, että sinusta kuoriutuu marttyyriäiti. Korjaa asennettasi vielä kun voit.

[/quote]

Miten niin muka olen marttyyriäiti?

Vierailija
40/48 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 11:58"]

Siis ettekö te ihmiset ymmärrä, ettei siellä naamakirjassa ole mikään pakko olla vääntämässä jatkuvia päivityksiä olemattomasta arjesta? Siellä ei ole pakko olla ollenkaan! Tuliko tää nyt teille yllätyksenä?

[/quote]

Ei tullut mies vaan haluaa että olemme molemmat siellä.

[/quote]

Et voi olla tosissas...

Tiedätkö, että sun ei oo pakko lähtee mukaan kaikkeen turhaan mitä mies haluaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä