Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska aloitatte jouluvalmistelut?

Vierailija
25.09.2013 |

Vai oletteko jo aloittaneet? Mistä asioista se teillä alkaa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut joululauluja,tästä pikkuhiljaa sit pipareihin ,lahjoihin jne.

Vierailija
22/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittanut lahjojen neulomisen. Olen suvussa ainoa joka neuloo, niin lapasille ja sukille on kysyntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tänä vuonna aloittaa joulun ajoissa, vaikkapa lokakuussa. Joulun ihanat koristeet ja tuoksut tuovat pehmeyttä pimeään syksyyn. Sitten joulunpyhien jälkeen olenkin varmasti jo valmis laittamaan joulutarvikkeet pois ja alkaa odottaa kevättä! 

Vierailija
24/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkku tulee hommattua jo marraskuussa pakastimeen.Samoin laatikot teen paistamista vaille valmiiksi:-). t.21

Vierailija
25/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat olen jo miettinyt valmiiksi. Aloitan niiden hankinnan lähipäivinä. Nyt on helpompaa käydä ostoksilla kun ei ole sitä tungosta. Ostan  lahjat pikkuhiljaa, koska olen pienituloinen, ei tule sitten kerralla maksettavaksi kaikkea. JA nyt se mielestäni muutenkin järkevä aloittaa, on hyvin aikaa vertailla hintoja. Ruokaostokset sitten vasta lähempänä joulua. Ollaan lapseton pariskunta, eli ei mitään paineita ruokien suhteen. Kummilapsia ja sisarusten lapsia on iso liuta, heille lahjat.

Vierailija
26/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uudet perunat oikeasti hyviä pakastamisen jälkeen?? Onko laitettu pakkaseen raakana vai keitettynä? Epäilen vahvasti koko asiaa, en itse kyllä söisi pakastettuja uusia perunoita. Mutta jos oikeasti toimii, mikäs siinä. En ole vaan moista ennen kuullut/nähnyt.

Terveisin kokki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin välitä joulusta, koska joudun tekemään kaiken valmistelun aina yksin. Toivon pääseväni töihin joulusesongiksi. Mieluiten vähintään uuteen vuoteen asti. Sen jälkeen nukun. Muu porukka tehköön, mitä lystää ennen ja jälkeen. Lahjoja en edes saisi vaikka toivoisin. Isot lapset, juoppo, välinpitämätön mies. Kunhan saan hetken olla yksin rauhassa, siinä lahja minulle. Olkoon mihin vuodenaikaan hyvänsä.

Vierailija
28/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:38"]

Ap on jo aloittanut. Heinäkuussa meni uusia perunoita pakastimeen. Selaan joululehtiä ja reseptejä. Suunnittelen koristusta, sisustusta. Mietin mitä uutta voisi hankkia.

Lanttulaatikot tänään. Osa jo uunissa, osa odottaa vuoroaan.Siitä ne menee pakastimeen.

Teen tässä lähipäivinä lahjalistan, joulumenun,. Niin ja ne monet kauppalistat teen.

Pienin erin. Kakkuja aion tehdä ensi viikon aikana ja samoin loput joulun laatikkoruoista.

 

t. ap

[/quote]

Ihana, kun oma avaus tuli näin tyrkylle :)

Kaikki laatikkoruoat olen jo tehnyt. Samoin leiponut mallaslimppuja.  Siltä osin homma valmis.

Ostin ja tilasin lisää jouluverhoja, kankaita, pöytäliinoja.

 

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuun puolivälissä suunnilleen. Joululaulut soi jo, ja uusia reseptejä etsitään ja kokeillaan. Glögi liedellä tuo ihanat joulutuoksut kotiin!

Vierailija
30/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelen tossa itsenäisyyspäivän jälkeen. Oikein hyvin ehdin joka vuosi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite alotan lokakuun lopulla/marraskuun alussa laittamalla makkarin senkille (joka on ikkunan edessä) tuikku kynttilöitä ja keittiön ikkunan eteen kynttelikön. Marraskuun ja joulukuun aikana ostan lahjoja. Kuusi tulee 22.12 ja samana pvänä käyn jouluruoka ostoksilla, siinä se.

Vierailija
32/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:17"]

Onko uudet perunat oikeasti hyviä pakastamisen jälkeen?? Onko laitettu pakkaseen raakana vai keitettynä? Epäilen vahvasti koko asiaa, en itse kyllä söisi pakastettuja uusia perunoita. Mutta jos oikeasti toimii, mikäs siinä. En ole vaan moista ennen kuullut/nähnyt.

Terveisin kokki

[/quote]

Pieni esikiehautus vain.  Toimii loistavasti. Ja kunhan osaa sitten oikein laittaa talteen. Monessa perheessä on pakastettuja uusia perunoita. Lähipiiriä miettiessä niin harvassa on ne, joilla ei ole. Maukasta herkkua joulun aterioilla uudet perunat ja kaikki ne kalaherkut. Loistava yhdistelmä.

 

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on ostettu. Mitään muita järjestelyjä emme tee, kun emme ole Suomessa joululomalla.

Vierailija
34/34 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögin juomisella aloitetaan luultavasti marraskuussa :) Jouluvalot viritellään ehkä joulukuun alussa ja lahjat mietitään ja hankitaan myös joulukuussa. Pari päivää ennen joulua siivotaan ja käydään kaupassa. Aatonaattona koristellaan kuusi ja laitetaan ruokia, loput ruoat aattona aamupäivällä.

Me ei tosiaankaan olla mitään jouluihmisiä. Lasten takia edes vähän yritetään. Meille joulu on mukavaa yhdessäolon ja pelaamisen aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän