Koska aloitatte jouluvalmistelut?
Vai oletteko jo aloittaneet? Mistä asioista se teillä alkaa?
Kommentit (34)
Selailen joulukirjoja, ja lehtiä. Kirjoittelen joulukansioon muistiin mitä tahdon meille jouluksi. Kerään löytöjä kaupoista lahjajemmaan.
On jo alkanut.
Joulukansio? - jahans. Joku ylisuorittaja taas joka suunnittelee koko vuoden niin kuin itse haluaa...
Mutta mä alan utelemaan joululahjatoiveita marraskuussa ja joulukuun alussa koristellaan kotia lasten kanssa. Tänä jouluna ollaan miesystävän kanssa kahdestaan, mutta joulukuusi hankitaan silti ja laitetaan varmaan kuntoon hyvissä ajoin ennen joulua.
Ap on jo aloittanut. Heinäkuussa meni uusia perunoita pakastimeen. Selaan joululehtiä ja reseptejä. Suunnittelen koristusta, sisustusta. Mietin mitä uutta voisi hankkia.
Lanttulaatikot tänään. Osa jo uunissa, osa odottaa vuoroaan.Siitä ne menee pakastimeen.
Teen tässä lähipäivinä lahjalistan, joulumenun,. Niin ja ne monet kauppalistat teen.
Pienin erin. Kakkuja aion tehdä ensi viikon aikana ja samoin loput joulun laatikkoruoista.
t. ap
Ehkäpä vasta joulukuun alussa.Sitten kun siltä tuntuu.Lahjoja en mieti muille,kun lapsilleni.
Aattona olen yleensä aloittanut, joulurauhan julistamisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:36"]
Joulukansio? - jahans. Joku ylisuorittaja taas joka suunnittelee koko vuoden niin kuin itse haluaa...
[/quote]
Olisinkin :D
Olen tosi boheemi monissa asioissa. Mutta joulua rakastan ihan hirveästi, kuin myös lapseni ja mieheni. Nytkin tiedän miehen jo ostaneen minulle jonkun joululahjan. Ja he toki ottavat osaa suunnitteluun. Inhoan syksyä ja talvea muuten, ehkä joulun näin aikaisin miettiminen on pako tästä ankeasta vuoden ajankohdasta, joka jatkuu, jatkuu, jatkuu...
Teen englantilaiset hedelmäkakut lokakuussa.
Olen jo ajatellut joulua kovasti. =0) Siitä se lähtee.. ensimmäisenä minäkin teen porkkana- ja lanttulaatikot pakkaseen, tosin minä pakastan ne paistamattomina. Jotain joululahjoja taitaa muuten olla jo jemmassa.. kesäalet, kesäalet...
Miksi joku haluaa syödä uusia perunoita jouluna? Minusta ruuat syödään silloin kun on niiden sesonki.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:42"]
Miksi joku haluaa syödä uusia perunoita jouluna? Minusta ruuat syödään silloin kun on niiden sesonki.
[/quote]
Koska uudet perunat on niin hyviä. Ja ne on loistava lisä kaikelle joulun kalaherkuille.
Näin meidän perheen mielestä ja meidän perheen mieltymys. Ja yllättävän monen muunkin perheessä on uusia perunoita jouluaterioilla.
t. ap
Suunnilleen siinä 15.12., jos vielä silloinkaan...
Amatöörit. Jouluvalmistelut aloitetaan viimeistään loppiaisena. Tässä vaiheessa vuotta pitäisi olla pääsiäislammas paistettuna ja juhannusmenu lyötynä lukkoon.
siis oikeesti ?
ei kai kukaan aloita kun aikaisintaan viikkoa ennen
Mä teen tosi vähän varsinaisia jouluvalmisteluja. Varmaan muutama joulukoriste esille ja joulutorttuja leivotaan lapsen kanssa ja juodaan niiden kanssa glögiä. Luultavasti sukuloimme tänäkin jouluna niin varsinaisesti emme kovasti laita joulua ja jos jäisimmekin kotiin laitettaisiin varmaan hyvää muttei niinkään perinteistä jouluruokaa kun ollaan kasvis-kalaruokavaliolla.
Mä sen sijaan jo odotan,että päästään katsomaan jouluikkunoita (lahjat varmaan hankitaan pääsääntöisesti käytettynä), katsomaan luultavasti useampia jouluaiheisia nukketeatteriesityksiä ja ennenkaikkea lukemaan jouluaiheisia lastenkirjoja. Untu ja sydäntalven salaisuus luettiin muistaakseni kyllä nyt kesälläkin kertaalleen. Lisäksi käydään varmaan joissakin seurakunnankin joulutapahtumissa ja ehkä joulumyyjäisissä. Katsotaan myös joitakin jouluaiheisia elokuvia, ainakin Lumiukko mutta varmaan myös jotakin muita. Ja tietenki joululauluja lauletaan. Askarellaan lapsen kanssa myös jotakin jouluaiheista mutta varmaan aika yksinkertaisia juttuja.
Ostin jo viime jouluksi niin ison kasan käytettyjä legoja että niistä riittää itse tehtyyn joulukalenteriin lapselle vielä täksikin jouluksi. Olen jo katsellut nämä niin, että sieltä on helppo joka ilta sujauttaa joulukalenteriin pieni legokasa. Myös lahjoja mulla voi olla hankittuna joskus jopa vuosia ennen kun ostan usein kirppiksiltä tai alesta että tavallaan kyllä aloitettu on.
Täälläkin jouluvalmistelut aloitettu. Jouluvaloista on vähiten jouluiset jo paikoillaan. Kaikki joulukoristeet on haettu varastosta valmiiksi odottamaan ja joululahjoja on jo muovipussillinen (ale-löytöjä). Olen myös ihan hulluna jouluun, en tiedä mikä siinä niin kiehtoo..
Lahjat on osittain päätetty, lokakuussa menevät ensimmäiset hankintaan. Ruokiin emme ole yleensä erityisesti panostaneet, koska olemme aaton muualla. En aio ottaa stressiä, teen sen verran kun tuntuu kivalta. Tykkään fiilistellä joulua etukäteen pitkän masentavan syksyn vastapainona, mutta pakko myöntää että pyhien jälkeen pakkaan koristeet jo aika nopeasti pois :)
Ap ja muut joulusta pitävät!
Olettehan tutustuneet joulublogeihin? Itse löysin ne noin vuosi sitten ja vaikken ihan kauheasti itse joulusta hössötäkkään (ainakaan vielä syyskuun lopulla) niin oli kiva lueskella blogeja. Nyt olen kaivanut taas muutaman blogin esiin ja lukenut.
Joulublogejakin on valtavasti, on lapsiperhepainotteisia, ruokajuttuja, sisustusjoulublogia yms.
En laita tähän nyt mitään linkkiä mihinkään tiettyyn blogiin. Jos laittaa googleen hakusanaksi "joulublogi" niin löytää kyllä monta!
Herrajumala , älä nyt viitti. On SYYSKUU !
Mä aloitan ne 22.12 kun käyn ruokakaupas.