Kerrostalossa naapuri yskii kovaa ja aivan tauotta
Mitä tälle voi tehdä? Sitä on jatkunut jo varmaan yli puoli vuotta aamusta iltaan. Aamulla yskii aivan tolkuttomasti ja sylkee limaa puoli tuntia putkeen ja joskus jopa herään siihen. Ällöttää kuunnella tuota välillä, kun teen aamupalaa keittiössä. Ääni on todella kova ja kuuluu meille todellä selkeästi.
Neuvokaa mitä tämän kanssa voi tehdä, todella rasittavaa.
Kommentit (97)
Tilanne on niinkuin on. Keksit jonkun virityksen siihen seinään. Kirjahylly, kankaalla päällystetty styroksitaulu, ryijy tmv. Siirrä sänky mahd kauas.
Onko pakko yskiä ilmaan.. ..ei ole. Pitää vaikka pyyheliinaa olalla, että on heti saatavissa suun eteen kun yskittää.
Olen toiminut tuohon tapaan koska on kokemusta ja aivastelu on toinen harmi, kun se tulee voimalla on siinä hirmu ääni. Siis suun eteen vaan jotakin, niin nuo ja nämä sivistyneet ihmiset tekevät.
Sillä on varmaan hoitamaton astma ja käryttely pahentaa ongelmaa. Paha tuohon on puuttua. Pistä heippalappu postilaatikkoon, että mene nyt ihmeessä lääkäriin, että tulehdus ei pilaa sun keuhkoja.
Vaihtoon vaan ja tilalle joku toinen, jolla on ihan tavallinen ongelma josta ei voi sanoa mitään.
Tee ap ilmoitus Naapuritalo kyttääjät ry sivulle. Suosittelen.
Ihmisillä ei ole rahaa lääkäriin. Itse veikkaan, että mulla on rs-virus.
Miten aiot käydä, tai olet suunnitellut käyväsi vaimentamassa naapurisi?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole rahaa lääkäriin. Itse veikkaan, että mulla on rs-virus.
Rs-virus tai korona varmaan. Ei ole rahaa käydä lääkärissä. Kaupassa kävin yskimässä ja ruokaa ostamassa.
Voi olla tahallista, löytyyhän näitä, mutta sehän ei muuta asiaa. Ei kai huonossa äänieristyksessä viihdy erilaisen luonteenkaan omaava ihminen. Jos tulee toinen kovasti ja mielellään meluava hänen naapuriksi, niin se voi rauhoittaa. Ehkä toinen työtön/eläkeläismies, tuntevat varmaan sielujen sympatiaa toisin kuin naisten suhteen, joita eivät halua "reviirilleen"?
Voit muuttaa pois tai käyttää korvatulppia tms. Itsekin herkästi naapuriäänistä ärsyyntyvänä ymmärrän että on rasittavaa mutta kurjempaa se on sille yskijälle, usko vaan. Ei se tahallaan yski ja kenenkään ei tarvitse yskää pidätellä kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
5 vuotta vanha aloitus.
Entä sitten?
Aihe on monelle naapurille ajankohtainen, kun on saanut naapuriksen huutoyskäävän ukon.
Itsellä enemmän ja vähemmän yskää, jota aina välillä koetan pidätellä. Välillä en. Kummasti ne naapurit silti luulee voivansa sen yskän lopettaa koputtelemalla, paiskimalla ovia tai tiputtelemalla jotain painavaa yläpuolella. Aivastelu aiheuttaa matkimista ja vessassa käynti paukuttelua.
Joskus tulee mieleen, ettei ilmeisesti tuke aiheutettua mitään sellaista meteliä, jolle oikeasti voi jotain.
Naapureitaan kun ei voi valita, puolin eikä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko yskiä ilmaan.. ..ei ole. Pitää vaikka pyyheliinaa olalla, että on heti saatavissa suun eteen kun yskittää.
Olen toiminut tuohon tapaan koska on kokemusta ja aivastelu on toinen harmi, kun se tulee voimalla on siinä hirmu ääni. Siis suun eteen vaan jotakin, niin nuo ja nämä sivistyneet ihmiset tekevät.
Jos ongelma on hapenpuute, niin rättiä turpaan vaan ja ongelma poistuu sivistyneesti. 😂
Mulla jäi yskä kaksi vuotta sitten sairastetusta korkeakuumeisesta nuhakuumeesta. Yskää on oikeastaan vaan aamuisin. Käytän pullopuhallusta yms mutta jotenkin se lima silti pitää yskiä pois. Naapuri matkii, kun yskin aamulla (ei hiljasuuden aikaan). Joo, en todellakaan haluais yskiä, en häiritä ketään ja vähiten haluan asua kerrostalossa, mutta ei ole oikein vaihtoehtoja.
Keuhkoahtaumatauti? Tapasin kerran sellaisen yskijän. Happiviikset ja kaikki. Oli nuoresta asti polttanut.
Joissakin kerrostaloissa haisee home ensimmäisessä kerroksessa. Kun kulkee sen läpi, niin jopas yskittää pitkään!