Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalossa naapuri yskii kovaa ja aivan tauotta

Vierailija
29.08.2020 |

Mitä tälle voi tehdä? Sitä on jatkunut jo varmaan yli puoli vuotta aamusta iltaan. Aamulla yskii aivan tolkuttomasti ja sylkee limaa puoli tuntia putkeen ja joskus jopa herään siihen. Ällöttää kuunnella tuota välillä, kun teen aamupalaa keittiössä. Ääni on todella kova ja kuuluu meille todellä selkeästi.

Neuvokaa mitä tämän kanssa voi tehdä, todella rasittavaa.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP asutko Tampereella? Kuulostaa niiiin tutulta.

Vierailija
22/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkiikö todella tiskialtaaseen? Mitähän mahtaa mamma tykätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap edelleenkään ole vastannut mitä pitäisi tehdä, antaa varoitus yskimisestä vai mitä? Taloyhtiö ei taatusti sitä tuon syyn takia voi mitenkään laillisesti tehdä eli vaihtoehto taitaa olla että menet itse sanomaan naapurille yskimisestä ja toivot hänen menevän lääkäriin, se taas on hänen yksityisasiansa ja voi olla että jatkaa yskimistä ja sinä et sille vaan mitään voi.

Vierailija
24/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ap edelleenkään ole vastannut mitä pitäisi tehdä, antaa varoitus yskimisestä vai mitä? Taloyhtiö ei taatusti sitä tuon syyn takia voi mitenkään laillisesti tehdä eli vaihtoehto taitaa olla että menet itse sanomaan naapurille yskimisestä ja toivot hänen menevän lääkäriin, se taas on hänen yksityisasiansa ja voi olla että jatkaa yskimistä ja sinä et sille vaan mitään voi.

No en ole vastannut, kun en tiedä. Jos tietäisin mitä tehdä, niin enhän minä täällä olisi kyselemässä. 😄

Vierailija
25/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita heippalappu, tai koputtele seinää, vai mikä taktiikka teillä taloyhtiömummoilla tällä hetkellä onkaan suosituin?

Vierailija
26/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä mainita, että nuorempi mies kyseessä. Polttaa tupakkaa ja hajusta päätellen joskus myös pilveä. Ei tuollaisesta kehtaa mennä mitään sanomaankaan. Mutta mitä ihmettä tuosta voi seurata. Eihän keho tuollaista kai loputtomasti kestä?

Ap

Meillä kanssa naapuri nuorehko mies menee joka ilta pihalle tupakalle ja yskii niin kova, että keuhkot kohta lentää. Ja syljeskelee kovaa räkää ja sylkiä. Asumme 7krs ja kuuluu tosi hyvin ylös asti. Mua pelotta mennä sen kaa hississä, ties mitä tuberkuloosia se sairastaa.

Vierailija
27/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai meinaatko, että asuttaisiin samassa talossa? 😄 Ei ole Tampereella.

Vierailija
28/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ap mun mieheni on yskinyt 10v ja asutaan ahtaasti. Sitä olen joutunut kuuntelemaan ja se sattuu korviini.

Vierailija
29/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit kuulosuojaimet tai muutat pois jo häiritsee. Mitään muuta et voi tehdä. Jos ihmisellä on yskä niin kotonaan saa yskiä niin paljon kuin on tarvis. Sille ei naapurit tai taloyhtiö voi yhtään mitään.

Toki noin, jos ihmisellä on normaali yskä, joka joskus loppuu. Ymmärrän hyvin, että jatkuva ja loppumaton kova yskä on todellinen riesa naapureille, jos se jatkuu yli puoli vuotta eikä lopu koskaan.

Vierailija
30/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri päästi viimeisen yskäisyn 6kk sitten, on ollut ihanaa asua taas asunnossa.

Itse turhaan parisen vuotta odottelin, hetken oli jo hiljaista vähän pidempään mutta sitten taas jatkui KÖHKÖHKÖKRÖÖH PTHYI ja ei kun taas uutta sätkää huuleen kun yskä vähän hellitti. Tilanne oli usein vastaava kuin Kummelin "Perintöä odotellessa"-sketsissä.

Vierailija
31/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpä juuri. Naapuri aloittaa aamulla oksennuksen/yskimisen yhdistelmän ja tätä on jatkunut vuosia.

Vierailija
32/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän täysin aloittajaa. Minulla on vain yskijän näkökulma, joka on kuitenkin varmaan erilainen kuin tämän mainitun naapurin.

Kärsin yliherkistyneistä keuhkoista, jotka alkoivat oireilla voimakkaasti viime syksynä. Taustalla oli monta tekijää ja yskimisen laukaisi aina asuntooni ikkunoiden kautta kiuruava tupakansavu. Yskääni tutkittiin eri tavoin astmakokeista lähtien, kokeilin eri lääkevalmisteita sekä reseptillä että ilman. Asuntoni korvausilmaventtiilit käytiin huoltamassa ja lopetin pitkäaikaisessa käytössäni olevia lääkkeitä, joissa oli vähänkään yskä mainittu haittavaikutuksissa.

Yskäni lievittyi kaikkien näiden toimenpiteiden jälkeen kestettyään kuukausia ja tätä nykyä vain köhityttää kun savua tulee ikkunoiden raoista. Yskänpuuskat ilmaantuvat vain jos tuuletan ja savu pääsee kunnolla sisälle. Lima alkaa rohista keuhkoissa ja vie aikansa ennen kuin tokenee.

Minun pitäisi myydä kaunis asuntoni ja todellakin muuttaa maalle, että raikkaan ilman hengittäminen olisi mahdollista. Hävettää yskiä, koska tiedän sen häiritsevän naapureita. Syksyn flunssa-aaltoa odotellessa.

Vierailija
33/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kärsiä tai keksiä ratkaisuja jotka auttavat sinua viihtymään kodissasi

Onhan sinulla työ tai opiskelu vie sinut pois kotoa, onko sinulla säännöllinen vuorokausirytmi? Säännöllisen elämän ja riitävän rasituksen tuoma terve väsymys auttaa sietämään monia asioita jotka virkeänä tai unettomana saavat epätoivon valtaan.

Riittävästi mielekästä tekemistä? Harrastuksia, ystäviä, perhettä jotka vievät aikasui ja ajatuksesi säännöllisesti?

Miten voisit lisätä asumisviihtyvyyttäsi? Mattoja, seinätekstiilejä? Onhan eristys kunnossa?

Jotain valaidenlaulua.tai metsänääniä taustalle soimaan? Sisustussuunnittelijakin voi auttaa, jos muuten ei löydy ratkaisua.

Vierailija
34/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpä juuri. Naapuri aloittaa aamulla oksennuksen/yskimisen yhdistelmän ja tätä on jatkunut vuosia.

Mielenkiintoista, tiedätkö onko teidän talossa asiaan mitenkään reagoitu?

Vierailija
35/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kokeilla rauhoittavaa lääkitystä.

Vierailija
36/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla työ tai opiskelu vie sinut pois kotoa, onko sinulla säännöllinen vuorokausirytmi? Säännöllisen elämän ja riitävän rasituksen tuoma terve väsymys auttaa sietämään monia asioita jotka virkeänä tai unettomana saavat epätoivon valtaan.

Riittävästi mielekästä tekemistä? Harrastuksia, ystäviä, perhettä jotka vievät aikasui ja ajatuksesi säännöllisesti?

Miten voisit lisätä asumisviihtyvyyttäsi? Mattoja, seinätekstiilejä? Onhan eristys kunnossa?

Jotain valaidenlaulua.tai metsänääniä taustalle soimaan? Sisustussuunnittelijakin voi auttaa, jos muuten ei löydy ratkaisua.

Koti on ihan viihtyisä ja elämää on. Korona-aikana vaan tulee oltua normaalia enemmän kotona ja tehtyä myös säännöllisesti etätyötä. Toki eihän nuo asiat sinällään siihen vaikuta, että vähintään illat ja aamut tuota joutuu joka tapauksessa kuuntelemaan.

Ap

Vierailija
37/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onhan eristys kunnossa?"

No sehän ei ilmeisestikään ole jos kärsitään naapureiden äänistä ja siinä pitäisi olla metri ryijyä joka seinällä ennenkuin jotain ääniä vaimentaa merkittävästi.

Vierailija
38/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän täysin aloittajaa. Minulla on vain yskijän näkökulma, joka on kuitenkin varmaan erilainen kuin tämän mainitun naapurin.

Kärsin yliherkistyneistä keuhkoista, jotka alkoivat oireilla voimakkaasti viime syksynä. Taustalla oli monta tekijää ja yskimisen laukaisi aina asuntooni ikkunoiden kautta kiuruava tupakansavu. Yskääni tutkittiin eri tavoin astmakokeista lähtien, kokeilin eri lääkevalmisteita sekä reseptillä että ilman. Asuntoni korvausilmaventtiilit käytiin huoltamassa ja lopetin pitkäaikaisessa käytössäni olevia lääkkeitä, joissa oli vähänkään yskä mainittu haittavaikutuksissa.

Yskäni lievittyi kaikkien näiden toimenpiteiden jälkeen kestettyään kuukausia ja tätä nykyä vain köhityttää kun savua tulee ikkunoiden raoista. Yskänpuuskat ilmaantuvat vain jos tuuletan ja savu pääsee kunnolla sisälle. Lima alkaa rohista keuhkoissa ja vie aikansa ennen kuin tokenee.

Minun pitäisi myydä kaunis asuntoni ja todellakin muuttaa maalle, että raikkaan ilman hengittäminen olisi mahdollista. Hävettää yskiä, koska tiedän sen häiritsevän naapureita. Syksyn flunssa-aaltoa odotellessa.

Nyt olisi todella painava syy hankkia taloon tupakointikielto. Se on nykyään ihan hyvin mahdollista joko yhtiöjärjestyksen muutoksella tai kunnalta hakemalla. Suosittelen lämpimästi olemaan yhteydessä taloyhtiön isännöitsijään. Meidän talosta tehtiin savuton viime vuonna.

Vierailija
39/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen yhden tällaisen ihmisen. Ei ole eläessään tupakkaa polttanut, vaan on jokin sairaus. En muista sen nimeä, se oli joku suhteellisen harvinainen. Siinä kehittyy valtavasti limaa ja sitä sitten joutuu yskimään jatkuvasti.

Vierailija
40/68 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, tiedätkö onko teidän talossa asiaan mitenkään reagoitu?

Ei ilmeisesti, koska on jatkunut pari vuotta. Aivan kaamean kuuloista, ei voi oikein edes puhua yskästä, niin hirveää ääntä se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi