Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole menossa 40v seulontaan (papillooma)

Vierailija
29.08.2020 |

Koska minulla on ollut vain yksi seksikumppani. Ehkäisyneuvolan gynekologikin sanoi että aika turhaan menisin siis en mene ollenkaan.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se papakoe ole pelkästään papilloomavirusta varten, sieltä voi löytyä muutakin joka ei liity seksieläämään mitenkään. 

Ja sulla voi olla silti papilloomavirus veressä, se saattaa olla jopa perinnöllistä, ei varmasti tiedetä, se vaan joskus sitten jostain syystä aktivoituu. Mutta joka tapauksessa 80% naisista joku papilloomaviruksista tulee jossain vaiheessa elämää. Luultavasti osa ei ole edes mitään seksitauteja vaan tarttuu jollain muulla tavalla.

Papakoe ON pelkästään papilloomavirusta varten. Sieltä EI voi löytyä mitään seksielämään liittymättömiä juttuja.

Minäkään en ole koskaan käynyt papakokeessa, koska ei ole mitään syytä käydä.

Jaa, no miksi mulle kerran sanottiin seulonnan jälkeen että siellä oli joku tulehdus ja määrättiin antibiootit? Ei puhuttu papilloomaviruksesta mitään.

Vierailija
22/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut viiteen vuoteen pannut kenenkään kanssa ja onneksi silti menin, koska solumuutoksia löytyi ja ne hoidettiin. Seksikumppaneita koko elämän aikana ollut viisi, en tiedä keneltä olen saanut tartunnan, ilmeisesti kuitenkin joltain heistä se on pakko ollut saada? Hoidon jälkeen papat on ollu puhtaita ja kumppaneitakin vaan yksi ja tämä onkin viimeinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se papakoe ole pelkästään papilloomavirusta varten, sieltä voi löytyä muutakin joka ei liity seksieläämään mitenkään. 

Ja sulla voi olla silti papilloomavirus veressä, se saattaa olla jopa perinnöllistä, ei varmasti tiedetä, se vaan joskus sitten jostain syystä aktivoituu. Mutta joka tapauksessa 80% naisista joku papilloomaviruksista tulee jossain vaiheessa elämää. Luultavasti osa ei ole edes mitään seksitauteja vaan tarttuu jollain muulla tavalla.

EI JUMALAUTA!

Papilloomavirus tarttuu seksillä, ei mitenkään muuten . Se on fakta.

Olen lukenut tutkimuksia joissa tämä kyseenalaistetaan.

Vierailija
24/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli emätinsyöpään. Oli 15 v asti saman miehen kanssa. Menkää papaan naiset!

Vierailija
25/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai kohdunkaulan syövän kun ei käynyt papassa. Oli mennyt nuorena naimisiin ja ollut vain miehensä kanssa. Mene sinne kokeeseen.

Vierailija
26/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä olette naiset, jos ette ota vastaan yhteiskunnan maksutonta palvelua, siis papa-koetta ja mammografiaa. Solumuutoksia voi olla kohdunkaulakanavassa, vaikka ei olisi ollut ensimmäistäkään seksikumppania tai vaikka eläisi vakituisessa parisuhteessa. Mitä varhemmin ne solumuutokset havaitaan, sen parempi, sillä hoito ei ole vielä rankka silloin. 

Vierailija
27/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ollut viiteen vuoteen pannut kenenkään kanssa ja onneksi silti menin, koska solumuutoksia löytyi ja ne hoidettiin. Seksikumppaneita koko elämän aikana ollut viisi, en tiedä keneltä olen saanut tartunnan, ilmeisesti kuitenkin joltain heistä se on pakko ollut saada? Hoidon jälkeen papat on ollu puhtaita ja kumppaneitakin vaan yksi ja tämä onkin viimeinen.

Mullakin se löytyi vaikka oli siihen mennessä ollut vain yksi kumppani, ja nyt 49v on kaksi, eli kaksi pitkää parisuhdetta.

Äidiltäni se löydettiin 30 vuoden avioliiton jälkeen, hänelläkään ei ollut edes nuorena montaa kumppania ollut koska meni nuorena naimisiin. Saattaa olla että 3-5 koko elämän aikana.

Se löytyi myös useammalta ystävältä joilla myös hyvin vähän kumppaneita ja aviomiehen kanssa pitkään tai sinkkuna pitkään ilman kontakteja.

Näitä tapauksia on todella paljon että se löytyy vanhemmalla iällä kun seksielämä on jo melko vähäistä ja vain oman miehen kanssa. Ja selitys ei ole sekään että miehellä olisi paljon kumppaneita ollut tai pettäisi.

Virus on veressä ja se saattaa tulla esille joskus ja taas mennä pois. Siksi epäilen että se voi olla että jotkut virukset tarttuu esim. synnytyksessä äidistä lapseen, siitä olen lukenut jotain tutkimustakin. Viruksista on erilaisia versioita ja eri versiot voi tarttua eri tavoilla.

Vierailija
28/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa ja ilmaista kirjoitti:

Äitini kuoli emätinsyöpään. Oli 15 v asti saman miehen kanssa. Menkää papaan naiset!

Emätinsyöpä on äärimmäisen harvinainen tauti. Sen takia ei tarvitse mennä papaan. Paljon tärkeämpää on esim. käydä sydänfilmissä vuosittain.

Itse en käy koskaan papassa. Ei ole mitään tarvetta.

Vierailija
29/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä olette naiset, jos ette ota vastaan yhteiskunnan maksutonta palvelua, siis papa-koetta ja mammografiaa. Solumuutoksia voi olla kohdunkaulakanavassa, vaikka ei olisi ollut ensimmäistäkään seksikumppania tai vaikka eläisi vakituisessa parisuhteessa. Mitä varhemmin ne solumuutokset havaitaan, sen parempi, sillä hoito ei ole vielä rankka silloin. 

SINÄ OLET TYHMÄ!

Neitsyellä EI VOI OLLA haitallisia muutoksia! Tämä on fakta.

Vierailija
30/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:n saamia alapeukkuja, eihän siellä seulonnoissa ole mikään pakko käydä, ihan oma päätös.

Vierailija
31/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neitsyt ja kävin papa-kokeessa, mutta ei kenenkään ole pakko siinä kokeessa käydä, jos ei halua.

Vierailija
32/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI JUMALAUTA!

Papilloomavirus tarttuu seksillä, ei mitenkään muuten . Se on fakta.

Olen lukenut tutkimuksia joissa tämä kyseenalaistetaan.

PUHUT TÄYTTÄ PASKAA!

Tiede ei tunne YHTÄKÄÄN tapausta, jossa neitsyt olisi saanut papilloomaviruksen!

Vierailija
33/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen neitsyt ja kävin papa-kokeessa, mutta ei kenenkään ole pakko siinä kokeessa käydä, jos ei halua.

MIKSI kävit? Ei tuossa ole mitään järkeä!

Vierailija
34/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes kohdunkaulaa eikä kohtua, niin ei taida olla mitään järkeä käydä seulonnassa.

Vierailija
35/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus kieltäytyä hoidosta.

Vierailija
36/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään käynyt 35-v seulonnassa, koska on vain 1 seksikumppani ja papa-koe on otettu raskausaikoina ja 15-25-vuotiaana pillereitä popsiessa lukuisat kerrat. Ehkäpä 40-v seulontaan kuitenkin menen, saa nähdä.

Minulta ei ole myöskään koskaan katsottu kolesteroliarvoja, enkä halua toistaiseksi niitä tietääkään.

Vierailija
37/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt seuloissa säännöllisesti, mutta kyllä minuakin kiinnostaisi, onko edes teoreettista mahdollisuutta saada HPV:tä, kun minulla on ollut vain yksi kumppani ja tällä ei ole ollut suhteita muiden kuin minun kanssa.

Ja ainakin viimeksi näytteestä tutkittiin vain HPV. Kun se oli negatiivinen, mitään muuta ei tutkittu.

N55

On. Sen voi saada jo synnytyksessä äidiltä. Voi levitä myös ihokontaktissa/suudellessa.

Vierailija
38/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole edes kohdunkaulaa eikä kohtua, niin ei taida olla mitään järkeä käydä seulonnassa.

Kyllä on järkeä. Kuinka tyhmiä ja itsetuhoisia ihmiset voi olla.

Vierailija
39/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä. Monen naisen ”yksiavioinen” pitkä parisuhde on vain naiiviutta ja hyvää uskoa. Nykyään on miesten hyvin helppoa käydä esim. maksullisissa, vaikka lounastauolla työpäivän aikana. Tuota maailman vanhinta ammattia harjoittavat naiset kertovat myös usein, että suurin osa asiakkaista on ihan tavallisia perheenisiä. Menkää hyvät naiset niihin testeihin, vaikka olisikin ollut vain yksi kumppani.

Vierailija
40/52 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin papa- kokeesta kohdunsuussa solumuutoksia, syövän esiaste, n.20 vuotiaana. Hoito+ 5 vuotis seuranta. Olen aina käynyt sekä mammografiassa että papassa kun kutsu on tullut.

En tajua miksi ilmainen ei kelpaa pitäisikö jakaa ämpäreitä siinä samalla ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi