Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut sairas jo kuukauden, lääkäriin ei pääse!

Vierailija
25.09.2013 |

Koska minulla ei ole missään vaiheessa ollut korkeaa kuumetta. Tää alkoi ihan yhtäkkiä nielun arkuudella, luulin että risat taas oireilevat ja kävin nieluviljelyssä. Mitään sieltä ei kai löytynyt, koska minulle ei koskaan ilmoitettu tuloksia.

Sitten tuli elämäni äkäisin flunssa ja hirveä limainen yskä.

Nyt minulla on inhottava kuiva yskä. Päivällä olen ihan ok jos istun paikallani. Liikunta pahentaa yskää ja auta armias jos yritän nukkua. Yöt ovat pahimpia, imusolmukkeet tuntuvat turpoavan ja ovat sanoinkuvaamattoman kipeät. :( En pysty hengittämään makuuasennossa enää ollenkaan, tuntuu että joku vetää koko kurkun tukkoon. Suu on täynnä limaa ja kun joskus pystyn nukkumaan, kuolaan tyynyni ja naamani märäksi.

Vasemmassa korvassa tuntuu sellainen inhottava kutina. 

Tällä hetkellä istun sängyssä peiton alla ja palelen ihan hullun lailla. :( Päivisin olen myös sekava ja lauseiden muodostaminen tuntuu hankalalta. (johtuu varmaan unenpuutteesta)

Lääkäri ei suostu ottamaan edes vastaan. Terveyskeskuksella kysytään että onko kuumetta, ei ole, no sitten ihan normaalia flunssaa, juo lämpimiä.

En kestä enää, minkähän taikasanoilla pääsen tutkittavaksi? :(

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa oli myös järkyttävää pääkipua ja huimausta. Päässä tuntui ihan hirveä kiristys ja paine, varsinkin kumartuessa. Onneksi tämä meni ohi itsestään.

Ap

Vierailija
2/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis.. Kai ymmärrät että kuume on merkki, että jokin on vialla. Kuume kertoo että jossain on tulehdus. Sinun tapauksessasi näin ei ole, joka vaivaan ei vain ole lääkettä. Vai olisiko sinusta AP kivempi jos lääkäri toteaisi sinulle henkilökohtaisesti että pitää vaan levätä ja juoda niitä lämpimiä.

Koitas muuten nukkua istuma-asennossa. Ei joka pikkuvaivaan tarvita lääkäriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään mahdollisuutta käydä yksityisellä keuhkolääkärin vastaanotolla, jolta pyydät sitten, että laittaa lähetteen kunnalliselle.

Tällä tavoin minä pääsin tutkimuksiin.

Vierailija
4/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 02:14"]

No siis.. Kai ymmärrät että kuume on merkki, että jokin on vialla. Kuume kertoo että jossain on tulehdus. Sinun tapauksessasi näin ei ole, joka vaivaan ei vain ole lääkettä. Vai olisiko sinusta AP kivempi jos lääkäri toteaisi sinulle henkilökohtaisesti että pitää vaan levätä ja juoda niitä lämpimiä.

[/quote]

keuhkokuume voi olla kuumeeton.

Jos itsestä tuntuu siltä ettei ole kaikki kunnossa (itsehän ap on oman itsensä paras asiantuntija) niin olen sitä mieltä että yrittää hakleutua hoitoon, vaikka sitten yksityisen kautta.

Vierailija
5/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 02:17"]

[/quote]

Jos itsestä tuntuu siltä ettei ole kaikki kunnossa (itsehän ap on oman itsensä paras asiantuntija) niin olen sitä mieltä että yrittää hakleutua hoitoon, vaikka sitten yksityisen kautta.

[/quote]

Keuhkokuume ei todellakaan ole kuumeeton.

Ja juuri nämä luulosairaat pikkuflunssaa potevat itsensätuntijat ovat niitä jotka kuormittavat terveydenhuoltoa pahiten.

Vaikka sinulla AP ei olisi koskaan ollut noin voimakasta flunssaa, älä luule että teet kuolemaa. Monen flunssa on juurikin tuota. Ihan täyttä helvettiä. Silti se on vain flunssa. Rauhoitu.

Vierailija
6/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vuoden aikana ollut kolme sairautta joissa ei ollut kuumetta. Suomessa olisin varmasti kuollut tahan kuumeen puuttumiseen. Kaksi kertaa jouduin sairaalahoitoon. Onneksi kaikki on nyt hyvin.

Vierailija
7/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 02:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 02:17"]

[/quote]

[/quote]

Ja juuri nämä luulosairaat pikkuflunssaa potevat itsensätuntijat ovat niitä jotka kuormittavat terveydenhuoltoa pahiten.

Vaikka sinulla AP ei olisi koskaan ollut noin voimakasta flunssaa, älä luule että teet kuolemaa. Monen flunssa on juurikin tuota. Ihan täyttä helvettiä. Silti se on vain flunssa. Rauhoitu.

[/quote]

Kuka helvetti sinä olet kumoamaan ap.n subjektiivisia tuntemuksia?!

Jos hänellä on todella paha olla, yleisvointi on romahtanut niin tottakai hänen kannattaa hakeutua hoitoon jos siltä tuntuu.

Yläasteella rinnakkaisluokalla ollut tyttö kävi lievässä flunssassa kevyellä lenkillä, ei ollut kuumetta. Sydän leikkasi kiinni sen seurauksena, ja joutui teho-osastolle.

Kyllä näissä jokaisen tulee kuunnella oman kehon tuntemuksia eikä mitään päälle päsmäreitä jotka dissaa toisen tuntemukset ilman että edes nähnyt ihmistä.

Vierailija
9/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitkä on ne taikasanat, joilla pääsee lääkäriin? "Minulla on kuumettakin." Et ole sitten ymmärtänyt sanoa näin? Minä sanon aina, että on joo kuumetta mutta saan sen välillä laskemaan Buranalla. Aina olen päässyt samana päivänä terveyskeskukseen.

Nyt on liikkeellä sitkeää flunssaa. Menee pois ja tulee takaisin. Voi kestää viikkotolkulla. Jos sinulla ei ole mitään perussairautta ja olet kuitenkin työkykyinen, ei ole tarvetta mennä lääkäriin. Paljon juotavaa, ravitsevaa syötävää ja lepoa aina kun mahdollista.

Tuloksia kuuluu itse kysyä. Ei sinulle kukaan niitä soita, ellet ole erityisesti näin sopinut.

Vierailija
10/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja ei. Vaan täällä palstalla aina rauhan jälkeen tule myrsky. En tiedä kuka se on! En ole lukenut viestin loppuun ja kirjoitin alle,että olen hyvä äiti ja vaimo. Onko tuttu tilanne,että sinua kusettaan eikä voi todistaa mitään vastaan. Joka aina laittaa minulle ansan,en ymmärrä miksi. Joku kiusaaja,kateellinen,wtf en tiedä. 

Vierailija
11/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 03:52"]

Ai mitkä on ne taikasanat, joilla pääsee lääkäriin? "Minulla on kuumettakin." Et ole sitten ymmärtänyt sanoa näin? Minä sanon aina, että on joo kuumetta mutta saan sen välillä laskemaan Buranalla. Aina olen päässyt samana päivänä terveyskeskukseen.

Nyt on liikkeellä sitkeää flunssaa. Menee pois ja tulee takaisin. Voi kestää viikkotolkulla. Jos sinulla ei ole mitään perussairautta ja olet kuitenkin työkykyinen, ei ole tarvetta mennä lääkäriin. Paljon juotavaa, ravitsevaa syötävää ja lepoa aina kun mahdollista.

Tuloksia kuuluu itse kysyä. Ei sinulle kukaan niitä soita, ellet ole erityisesti näin sopinut.

[/quote]

En ole työkykyinen, se tässä onkin ongelma :(

Ap

Vierailija
12/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 04:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 03:52"]

[/quote]

En ole työkykyinen, se tässä onkin ongelma :(

Ap

[/quote]

Olet siis pois töistä? Entä lääkärintodistus sairauslomaa varten? Eikö teillä ole työterveyslääkäriä?

Mene ihmeessä sitten yksityiselle, ei normaali flunssa noin kauan kestä, ainakaan "kipeä olo" -vaihe.

Vierailija
13/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia ap.lle!

Pääsetkö käymään sielä yksityisellä? Se voi lähetteet mahdollisiin jatkotutkimuksiin kirjoittaa sitten kunnalliselle puolelle niin ei tule kohtuuttoman kalliiksi. Voit mm joutua astma tutkimuksiin.  Itselläni näin kun flunssa kesti kuukauden ja yskä oli niin kamala, että herätin naapurin lapsetkin sillä :(

Ja ylipäänsä avaava astmalääkitys voisi tehdä hyvää sinulle.

Ethän tupakoi. Jos tupakoit, niin yritä todella nyt vähentää että keuhkosi saavat toipumis aikaa.

Vierailija
14/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon 3. ja 6. kommentin kirjoittaja pistää vihastuttamaan. Kaksi vuotta sitten sairastin flunssaa putkeen kolme kuukautta, ja koko tämän kolme kuukautta yskin. Lämpöä oli säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta ei kuumetta. Töissä painoin väkisin kun en saanut tutkimuksia vaikka pyysin. Pikkuflunssaa, oli terveyskeskuksen ajanvarauksen vastaus joka kerta. Silloin tällöin sainn kolme päivää saikkua.

Koska mitään ei tutkittu eikä siten myöskään hoidettu, vietin joulukuun 2011 kokonaan sängyn pohjalla keuhkokuumeen vietyä kaikki voimat. Bonuksena mykoplasma (joka ei aina aiheuta kuumetta). Yskittyäni kolme kuukautta putkeen joulukuussa lääkärin viimein kuunnellessa keuhkoni kysyi, poltanko tupakkaa kun hengitysäänet kuulostivat niin pahalta. (en ole koskaan polttanut tupakkaa)

Nyt en enää odottaisi, menisin vaikka yksityiselle. Ap:lle suosittelisin samaa.

Vierailija
15/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas taas, ap on hyvä ja menee päivystykseen sitten jos ei muuten lääkäriin saa aikaa! Tuhannen avuttomuutta taas kerran. Ja lääkäriin saa helposti ajan kun sanoo, että ajan haluaa, ei siinä tarvii sairaanhoitajien mielipidettä kysellä.

Vierailija
16/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä missä ap asuu, mutta meillä ainakin toimii päivystys ensiapuasemalla. Eli sinne vain jonon perään istumaan ja odottamaan omaa vuoroa. Joskus voi joutua odottamaan kauankin, koska potilaat laitetaan kiireellisyysjärjestykseen. Miksi muuten et ole soittanut labraan ja kysynyt niitä nieluviljelyn tuloksia? Miksi sä odotat, että sulle soitetaan?

Vierailija
17/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 08:02"]

Miksi muuten et ole soittanut labraan ja kysynyt niitä nieluviljelyn tuloksia? Miksi sä odotat, että sulle soitetaan?

[/quote]

Koska ainakin meillä on kielletty soittamasta. Soittavat, jos jotain ilmenee ja hiljaisuus tarkoittaa sitä, että kaikki oli hyvin.

Jos mä olisin Ap, niin soittaisin itselleni lääkäriajan kertoen, että on korvatulehdus. Korvaahan kutitti. Ei se niin kaukana todellisuudesta ole.

Ammattitaidotonta toimintaa toki myöskin, mä olen saanut saikkuni flunssan takia hoitsulta, mutta aina sanotaan, että jos ei mene ohi/mene paremmaksi, niin sitten lääkäriltä aika. Ja joku vielä sanoi ettei se hoitsu saisi edes sitä saikkua enää jatkaa vaan sitten pitää tosissaan jo päästä lääkäriin.

Vierailija
18/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 02:23"]

[/quote]

Ai hitto, pitääkin sitten kertoa isoisälleni, että turhaan se lääkäriin meni, kun yskä jo vei tajunkin. Kuumetta kun ei ollut. Tiputukseenkin joutui ja keuhkokuume oli diagnoosi. Vieläpä paha sellainen, kun oli ollut päällä jo viikkoja, kun ei lääkäriin voinut mennä kerta ei ole kuumetta.... Tämä siis isoisän oma mielipide.

Mutta luulosairashan se olikin ja lääkäritkin menivät halpaan.

Jestas, kun jotkut ihmiset voikin olla älyllisesti oikeasti vajavaisia :-o

Vierailija
19/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on ollut tulehduksia (poskiontelot, virtsatiet, keuhkoputki) ilman että on ollut ollenkaan kuumetta. Ja vaikka lämpöilisinkin hiukan, niin tuskin nousee objektiivisessa mielessä kuumeeksi koskaan, minulla kun on luonnostaan vampyyrimainen ruumiinlämpö.

Valitettavasti terveyskeskuksesta ei saa lääkäriaikaa pahemmillakaan oireilla. Minulle annettiin kiireetön lääkäriaika yli kuukauden päähän, kun tilanne oli se että taju lähti useita kertoja päivässä eikä syytä voinut kuin arvailla. Tilanne tulee pahenemaan kunnan työntekijöiden irtisanomisaaltojen yhteydessä, varautukaa siihen.

Vierailija
20/56 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 08:02"]

Mä en tiedä missä ap asuu, mutta meillä ainakin toimii päivystys ensiapuasemalla. Eli sinne vain jonon perään istumaan ja odottamaan omaa vuoroa. Joskus voi joutua odottamaan kauankin, koska potilaat laitetaan kiireellisyysjärjestykseen. Miksi muuten et ole soittanut labraan ja kysynyt niitä nieluviljelyn tuloksia? Miksi sä odotat, että sulle soitetaan?

[/quote]

Päivystykseen ei itseasiassa mennä hoidattamaan flunssaa eikä pitkällisiä selvityksiä vaativia hengitystiesairauksia kuten astmaa, jollei kyseessä ole henkeä uhkaava tilanne tai sietämätön kipu. Mutta terveysasemat ovat kyllä toiminnallaan itse aiheuttaneet sen että päivystyksessä on sitten jos jonkinlaista nuhakuumepotilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä