Saako vittuilevalle esimiehelle vastata samalla tavalla takaisin?
Jos siis pomoksesi on sattunut luonnevikainen kusipää. Vastaatko samalla mitalla, oletko hiljaa, vaihdatko työpaikkaa vai vietkö asian eteenpäin?
Kerro ammattisi.
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 19:47"]
Jos siis pomoksesi on sattunut luonnevikainen kusipää. Vastaatko samalla mitalla, oletko hiljaa, vaihdatko työpaikkaa vai vietkö asian eteenpäin?
Kerro ammattisi.
[/quote]
Kyllä saa. Sano sille että haistapa vittu.
Kun tuo asia on senlaatuinen, että se koskee koko työyksikköä, niin sen käsittely kannattaa aloittaa työsuojeluvaltuutetun ja luottamusmiehen kanssa. Hankalaa se voi silti olla, mutta toisaalta teillä kunnan työntekijöinä tuskin on pelkoa irtisanomisista.
Mä oon tässä just menossa esimiesten kanssa palaveriin ja esitän viatonta ja ymmärtävää. Ens viikolla otanki lopputilin.
Onko Ap kaupungin kohossa töissä?
Vaan mitäpä teet kun mulkku on firman omistaja ja oma ikä 59?
Mitä se auttaa jotain työntekijää valittaa työsuojeluvaltuutetuille kun heidän mielestään se joku on vain hirveä ämmä. Kertoo firman johdon henkisestä tasosta jos tuolla tyylillä johdetaan, eli eivät itse hallitse hommiaan. Ja tulosta ei tule koskaan. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on pomoilta todella noloa
Vierailija kirjoitti:
Vastaan asiallisesti, mutta niin että alkaa miettiä käytöstään. Annan palautetta myös kehityskeskustelussa. Kerron ylemmälle esimiehelle muiden työntekijöiden kanssa. Jos on oikea kusipää, on muutkin sen huomanneet ja haluavat muuttaa meininkiä. Voin myös vaihtaa työpaikkaa, jos asiat ei muutu.
Olen viestintäpäällikkö.
Mulla tilanne että esimies alkanu viisastelemaan ja vastailee kuin tyhmälle. Tiedän hänen persoonasta että jos vittuilee takaisin niin sen jälkeen on ylemmän pomon polvella haukkumassa minut ja koska on hänen kans hyvää pataa niin minun versiota ei uskota ja alkaa savustaminen ulos työpaikasta. Tää on nähty monet kerran ja potkut olen uutena työntekijänä saanut kun kertonut kiusaamisesta. Kyllä liitto auttaa asiassa jos kiusataan mutta ilmapiiri on sen jälkeen sietämätön
Pitää siis hiukan olla äö pienellä tasolla ja vajaa että vittuilee muille ja kun joku sanoo takaisin niin ottaakin loukkauksena ja ihmettelee miten joku loukkaa. Ei itsereflektiosta tietoakaan
Kyllä on mieli tehnyt sanoa takaisin mutta paljastui esimies kunnon uhriutujaksi. Itse puhuu muille miten sattuu ja sitten on kamalaa kun joku sanoo takas
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 19:47"]
Kerro ammattisi.
[/quote]
hahahaaahhaa, palstamammojen pomot on aina kusipäitä ja työkaverit paskoja!!
:=DDDDDDDDD
Ja sinä olet se perseenreikä-
Lopetatko vai haluatko, että opetan vttuilemaan kunnolla?
Kannattaa kokeilla överikohteliasta (piilo)v*ttuilua.
Lue muutama 1800-luvun tyttöromaani, ja ota sieltä mallia överikohteliaaseen puhetapaan.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin puhelimessa nauhoituksen päälle kun tilanne on päällä ja marssisin luottamusmiehen luokse ja pistäisin kuuntelemaan. En tiedä onko sallittua/voiko käyttää?
Itseasiassa on sallittua ja vaikka ei olisi sallittua niin pomon kiusaaminen on pahempi rikos kuin "salakuuntelu". Eduskunnan oikeusasiamieheltä löytyy ennakkopäätös suoraan googlesta että kaikki omat keskustelut saa nauhoittaa ihan kertomatta. Lisäksi jos nauhoituksen syynä on oma oikeusturva tai vastaava eikä jakaminen somessa on se vielä enemmän laillista #sananvapauslaki
Mitä eikö työnantajan edustajat olekaan aina kivoja ja anna kaikkea kivaa? Nyt vaan neuvottelemaan jokainen itselle ongelmasta, sehän on niin helppoa? Mitä te nyt potkuja pelkäättä, sillä kiva työpaikkahan kiittää palautteesta, eikös?
Saa. Voi olla parempi vittuilla niin, että esimies ei huomaa. Järjestin erittäin paljon työyhteisössä pahoinvointia aiheuttaneelle esimiehelleni potkut. Itselleni viimeinen pisara oli hänen kourimisensa, mieheltä (hetero)miehelle. Olin jo lähellä turvautua väkivaltaan, mutta en uskaltanut vaarantaa työpaikkaani, enkä kehdannut kertoa kenellekään. Paljastin hänen muut laittomat toimensa viranomaisille anonyymisti. Kusipää katosi.
Kertokaa vinkkejä miten vastata lapselliselle besserwisser esimiehelle joka viisastelee ja vittuilee kun kysyt jotain aiheellista työasiaa. Pitäskö sanoa " onko se vaikeaa vastata kuin aikuiset"
Samantien tulee palautetta jos vittuillaan.
En alentuisi samanlaiseen käytökseen koska ei kuulu luonteeseeni.
Riippuu pomosta. Olin kerran kesätöissä paikassa, jossa pomolla oli omituinen huumorintaju eli vittuili suoraan työntekijöille. Ei mulle, kun olin nuori tyttö vaan niille miehille, joita firma oli pullollaan. Jotkut työntekijät ohitti asian, jotkut sanoi vähän takaisin ja sitten yksi mies oikein nosti huutomyrskyjä. Tuo pomo oli sen luonteinen, ettei hän itsekään ollut herkkänokka vaan nautti siitä sanailusta. Tuo huutanut lisäksi teki siinä firmassa yhtä erikoistyötä, joka oli vain 20-30% työajasta, mutta välttämätön ja kukaan muu ei olisi osannut. (ison nosturin käyttö) Eli sen miehen asema oli hyvä työpaikalla.
mutta tosiaan riippuu pomosta. Jotkut vittuilijat on herkkäneniä, jotkut taas sietävät samaa takaisin, koska pitävät sitä huumorina.