Nainen, joka ei värjää hiuksia
Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?
Sinä, joka et värjää hiuksia:
Minkä väriset hiuksesi ovat?
Miksi et värjää hiuksiasi?
Sinä joka värjäät hiuksia:
Minkä väriseksi värjäät?
Miksi värjäät?
Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?
Kommentit (249)
Hiusten värjäämättömyydestä tuli mieleen, ertä kun muutin oulusta toiselle paikkakunnalle opiskelemaan niin mun luokalla oli ihmisiä jotka ei värjänny hiuksia, niin luulin et ne on lestadiolaisia. En jotenki ees osannu aatella et joku joka ei ole lestadiolainen ei värjää hiuksiaan. Yllätyin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?
- Ei ole.
Sinä, joka et värjää hiuksia:
Minkä väriset hiuksesi ovat?
- Kullanvaaleat, joissa punertavaa vivahdetta
Miksi et värjää hiuksiasi?
- Koska se on huonoksi ympäristölle, en jaksa, en halua myrkyttää itseäni kemikaaleilla, olen tyytyväinen hiusväriini, siihen menee rahaa ja juurikasvu näyttää typerältä.
En värjää enää hiuksiani. Oma väri tumman ruskea. Kaikki mahdolliset värit kokeiltu, hiukset pilattu, pitkät hiukset leikattu siiliksi ja nyt pikkuhiljaa kasvattelen takaisin ja uudelleen en halua hiuksiani pilata.
Värjään just koska on tuo hiirenharmaa oma hiusväri. Vaalennan tai tummennan, hillitysti kuitenkin. Olisi ihanaa jos ei tarvitsisi värjätä. Olenkin ajatellut luopuvani koko hommasta. Värit on kuitenkin aika myrkkyjä. Ihailen niitä hiuksia jotka ovat luonnostaan kauniin sävyiset ja kiiltävät.
En värjää. Tummanruskeat. En näe syytä värjätä.
En ole nyt kahteen vuoteen värjänyt hiuksiani. Oma väri on tummahko ruskea. Olen 37 vuotias ja raskauden jäljiltä hiuksia lähti tosi paljon, varmaan 1/3. Nyt kun hoikset on alkaneet kasvaa takaisin, on osa hiuksista tullut takaisin täysin valkoisena. Valkoisia hiuksia on yksittäisiä, alle 10 kpl, toisella ohimolla. Onko tämä nyt harmaantumista?? Laittaa miettimään värjäystä uudelleen. Ideoita....?
En värjää, enkä ole koskaan värjännytkään. Oma väri on tummanruskea ja olen siihen sinänsä ihan tyytyväinen. Tykkäisin enemmän punertavasta tai vaaleasta hiusväristä, mutten usko tuollaisten sävyjen sopivan ihonväriini. Toisaalta en myöskään jaksaisi hiusten värjäysrumbaa ja kulutan rahani mielummin johonkin muuhun kuin kosmetiikkaan. Myös värjäämisen epäterveellisyys huolestuttaa.
Muut saavat tehdä hiuksillaan ihan mitä tykkäävät, ei ole minun asiani. Se ainoastaan herättää ajatuksia muiden värjäysoperaatioiden teemoilta, että on oikeastaan aika kivaa olla hiuksiaan värjäämätön harvinaisuus (etenkään kun ei tee sitä uskonnollisista yms. syistä, vaan ihan vapaaehtoisesti) :D
Olen ollut nyt reilun vuoden värjäämättä. Takana varmaan 30 vuotta erilaisia värikokeiluja. Oma värini on tummempi kuin muistin, sellainen kastuneen hiekkatien värinen. Otsa- ja ohimohiuksissa on runsaita harmaita raitoja, käytän violettia shampoota joka oikein korostaa harmaita, tykkään! Hiukseni ovat nyt paljon paremmassa kunnossa, värjäys teki niistä kuivat ja katkeilevat.
aloin saamaan rytmihäiriöit Lorealin blondissimes tai joku toinen vaalennus väri, en enää uskalla värjätä Panin värin päähän, alkoi kuumottava olo kehossa, ja rytmihäiriö, sydän hakkasi oudosti. Kun huuhdoin 3 pv päästä hoitoainetta pois, menin nukkumaan , heräsin siläluomissa turvotusta. Joku reaktio siis. en ole uskaltanut, mutta ehkä joskus taas uskallan.
Oma luonnollinen värisävyni on viileä keskiruskea, mutta olen värjännyt hiuksiani tummemmaksi koko aikuisikäni. Tänä vuonna olen potenut suurta kyllästymistä värjäystouhuun, eikä tummanruskea pitkä tukka näytä enää hyvältä (oon yli 40 v). Koska tyvestä puskee niin voimallisesti harmaata, jatkan värjäystä, mutta tumman sijasta keskiruskealla, omaa sävyäni lähellä olevalla värillä. Olen myös siirtynyt kokonaan luontaistuotekaupasta ostamiini hiusväreihin, enkä värjää enää niin usein kun ennen. Tummia latvoja olen leikkauttanut pois sopivin väliajoin. Tulevaisuudessa aion vetäistä superlyhyen tukan, lopettaa värjäämisen kokonaan ja antaa harmaan tulla.
En värjää, koska tykkään hiusteni väristä. Ne ovat tummanruskeat.
N26
En värjää, se on sopiva keskiruskean sävy, ei mikään maantienharmaa. Enkä blondikaan haluaisi olla. Jotkut blondit joilla on ihan vaalea tukka, ei siis vaaleanruskea tai tummanvaalea, valittavat siitä ja en ymmärrä miksi. Se on hyvä väri, kuten minunkin värini.
Värjään yleensä punertavaksi, tai jollain violetin sävyllä. (nuorena on kokeiltu siniset, pinkit ja virheät..:D)
Koska tykkään vaihtelusta. Nyt olen tosin jo "jämähtänyt" samoihin tuttuihin sävyihin, eikä kukaan enää kauhistele, tulenko kampaajalta ihan eri ihmisenä. "Oma tyyli ja väri" on löytynyt.
Ajattelen vain, että he ovat tyytyväisiä hiustensa väriin ja hyvä heille. Ei mua paljoa hetkauta yleensäkään, onko joku värjännyt tai ei.
Minulla on vaalean ruskeat hiukset muutama hius on keltainen aion värjätä kolmella eri värillä violetti punainen sininen onko se typerää eli näyttääkö se hienolta ja kaljuunnuttaako se?
Vierailija kirjoitti:
-Hiukseni ovat tumman vaaleat.
-En värjää siksi, että pyrin välttämään kaikkia ns. turhia myrkkyjä.
Kannattaa muistaa se, että se väri mikä näkyy juuressa ei ole se sama väri miltä hius näyttää kun oma väri on hiuksen koko mitassa. Kun kasvatin omaa väriäni takaisin, alkuun juurikasvu näytti hyvinkin "maantienharmaalta". Mutta sitten kun oma väri oli koko mitassa, hiusteni väri on erilainen. Latvat ja päälimmäiset hiukset ovat vaaleammat mitä alemmat hiukset, liekö aurinko vaalentaa...? Ja hiuksissa on ns. montaa eri sävyä, ne ovat eläväisemmät ja niissä on raitoja aivan luonnostaan.
Itse kuvittelin monta vuotta samaa, että oma värini on harmaaseen vivahtava, mutta kun sain kasvatettua omaa värieni noin korvien korkeudelle, niin väri pääsi oikeuksiinsa ja elämään: itsellänikin nähtävästi luonnostaan raitoja ja se on enemmän vaaleanruskea kuin harmaa!!
Itse nautin kun ei tarvitse enää säätää tyvikasvun kanssa, päänahka voi hyvin eikä altistu kemikaaleille turhaan :)
Kaikki ovat sanoneet että oma värini sopii minulle paremmin kuin monta vuotta käyttämäni kirkkaan punainen tai musta.
En värjää enää tukkaani. Minulla on kauniin tummanruskeat hiukset enkä koe tarpeelliseksi niiden värjäämistä. Pidän tummista hiuksista. Omani voisivat kyllä olla vielä sävyn tummemmat ja lähempänä mustaa. Lisäksi tukkani kasvaa niin nopeaa tahtia että juurikasvun värjäämiseen uppoaisi paljon rahaa.
Mitäkö ajattelen ihmisistä jotka värjäävät tukkaansa? Itselleni yhdentekevää. Kukin tehköön kuontalolleen mitä lystää.
En värjää. Hiukset ovat ruskeat. Hieman punapigmenttiä, joka tulee enemmän esiin kesäisin. En värjää, koska kyllästyin siihen. Lisäksi hiukset, päänahka sekä kasvojen iho menivät huonoon kuntoon. Nyt ovat pysyneet hyvinä, kun lopetin värjäämisen.
En värjää. En värjää, koska hiukseni ovat kauniin vaaleat, sellaiset, jotka muut haluavat. Harva uskoo, että oon aito blondi. Joskus halusin tummat tai punaiset hiukset, mutta en ois jaksanut kasvattaa pitkistä hiuksista taas omaan väriin.
Oma tukkani on tumma, tosin pikkaisen harmaata jo mukana. Joskus kokeilin värjäämistä, mutta sihen tuhraantu aikaa, rahaa ja kemikaaleja. Lisäksi pidän edelleenkin tukkani väristä, ja näin lähes kuusikymppisenä kyllä se saa tukastakin näkyä.
Jos joku muu tykkää värjätä, niin se on hänen oma asiansa.
En oo koskaan värjänny. Punanen tukka ja moni kampaaja kysyny et onko sulla oikiasti oma väri päässä. Ei tarvetta värjätä, tykkään tästä.