Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, joka ei värjää hiuksia

Vierailija
24.09.2013 |

Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?

Sinä, joka et värjää hiuksia:

Minkä väriset hiuksesi ovat? 

Miksi et värjää hiuksiasi?

Sinä joka värjäät hiuksia:

Minkä väriseksi värjäät?

Miksi värjäät? 

Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?

Kommentit (249)

Vierailija
201/249 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:19"]Missi, jolla on oma värjäämätön tukka.

http://m.iltasanomat.fi/viihde/art-1288682293054.html?ref=og-ref-google.fi

Mikä tuo väri teidän mielestä on? Minusta hiukset ovat terveen ja paksun näköiset.

[/quote]

No ei ole oma väri.

[/quote]

Oletko varma? Jostain olen joskus lukenut, että Sabinalla on oma väri päässä.

[/quote]

En ole. Mutta melko varmasti on ainakin raitoja.

Vierailija
202/249 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:27"]Olen värjännyt yli 20 vuotta. Nyt haluaisin lopettaa mutta harmaita jo niin paljon, että värjäys taitaa jatkua.

[/quote]

Kerrotko miksi alapeukutit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/249 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olen saanut hiukset kuivaksi värjäyksen jälkeen, että tulipa sopiva aihe. :D Värjään hiuksiani, koska en alle viisiymppisenä halua olla vielä harmaa - tai minun tapauksessani valkoinen. Kaikkein mieluiten kävisin puolentoista kuukauden välein värjäyksessä kampaajalla, mutta se tulisi liian kalliiksi, joten värjätään sitten kotona. Värini on nykyisin Schwarzkopfin Million Color -sarjasta sävy Chocolate brown, joka on omaa väriäni aavistuksen vaaleampi ja punertavampi.

Jokainen saa tehdä miten itse haluaa, mutta minä värjään valkoiseni piiloon. En halua näyttää mummolta vielä tässä iässä. :)

Vierailija
204/249 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:40"]Juuri olen saanut hiukset kuivaksi värjäyksen jälkeen, että tulipa sopiva aihe. :D Värjään hiuksiani, koska en alle viisiymppisenä halua olla vielä harmaa - tai minun tapauksessani valkoinen. Kaikkein mieluiten kävisin puolentoista kuukauden välein värjäyksessä kampaajalla, mutta se tulisi liian kalliiksi, joten värjätään sitten kotona. Värini on nykyisin Schwarzkopfin Million Color -sarjasta sävy Chocolate brown, joka on omaa väriäni aavistuksen vaaleampi ja punertavampi.

Jokainen saa tehdä miten itse haluaa, mutta minä värjään valkoiseni piiloon. En halua näyttää mummolta vielä tässä iässä. :)

[/quote]

Mutta monet nuorethan blondaavat valkoiseksi, joten sulla olisi luonnostaan tavoiteltu väri.

Vierailija
205/249 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:43"]

Mutta monet nuorethan blondaavat valkoiseksi, joten sulla olisi luonnostaan tavoiteltu väri.

[/quote]

Nuori on nuori, minä täytän ensi vuonna 50. Kaksi eri asiaa olla valkoinen, nääs. :)

Vierailija
206/249 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yli 30v näen jälleen oman hiusvärin koko päässä. Lopetin n.2v sitten värjäämisen. Oikeastaan kiinnostuin katsomaan minkä värinen se oma luonnollinen hiusväri on nykyään.

Alun juurikasvu kyllä näytti niin harmaalle mutta hyvä etten tarttunut väripurkkiin. Nyt on kauniin kullan vaaleanruskea luonnollinen väri koko päässä.

Ja olipa kiva vastata kysymykseen kun kehuttiin hiusten väriä..sain sanoa että ihan on oma väri :)

Ja nyt mietin että miks ihmeessä olen kaikki ne vuodet värjäillyt ja rasittanut hiuksia. Nyt hiukset myös voivat hyvin! :)

Olen vaan tyytyväinen että jaksoin kasvattaa oman värin ja suosittelen muitakin kokeilemaan että millainen uniikki väri sieltä paljastuu.

Vierailija
207/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En värjää. Oma väri on aika lähellä hunajaa. En värjää kun ei huvita, enkä usko sen terveellisyyteen, pelkään sen sattuvan ja kirvelevän ja omasta mielestä pakkokaan ei ole.

En värjää. Oma väri on kuparinpunainen, Irlannissa ja Skotlannisssa on usein luultu paikalliseksi. En varsinaisesti "tykkää" tästä väristäni, mutta en silti  värjää noista jo yllä mainituista syistä, pelkään myös saavani kemikaaleista allergiaa.

Vierailija
208/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään.

Omat hiukseni vaaleanharmaat ja ikää 39v.

En juksaa.

Vierailija
209/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni ovat luonnostaan punaruskeat, joten ei tarvitse värjätä.

Vierailija
210/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen kuusi vuotta sitten, sitä ennen värjäsin vuosikausia hiuksiani punaruskeaksi ja sittemmin tummanruskeaksi, miltei mustaksi. 

Halusin kasvattaa oman värin takaisin, koska kyllästyin jatkuvaan värjäysrumbaan, rahanmenoon (värjäytin kerran kuussa kampaajalla), kemikaalit alkoivat huolestuttaa, halusin nähdä millainen oma hiustenvärini on. Aluksi juurikasvu näytti järkyttävältä, täysin valjulta harmaalta, mutta nyt kun hiukset ovat kokonaan omanväriset ne ovatkin kauniin punaruskeat, itseasiassa juuri se sävy mitä muilla aina ihailin ja värjäyksellä tavoittelin. Joukossa on nyt muutama harmaa hius ja rakastan harmaitani, en aio enää värjätä koskaan. 

Lopetin myös kulmien ja ripsien värjäämisen samalla ja kokonaisuuteni nuorruin kymmenen vuotta, kun liian tumma kypärä hävisi päästä ja hiusten liian tumma väri ei syö väriä kasvoilta ja silmiltä. Hiukset myös alkoivat kasvaa hurjaa vauhtia, nyt minulla on se paksu, pitkä tukka, mistä aina haaveilin. Sittemmin olen luopunut myös kaikista muotoilutuotteista ja shampoosta ja entinen päänmyotäinen liru katosi sen myötä. Huvittaa ja harmittaa, miten paljon aikaa ja rahaa käytin hiuksiin, kun näyttävät pärjäävän parhaiten ihan itsestään. 

Vierailija
211/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hiukseni ovat sitä tyypillistä vaaleaa hiirenharmaata ja vanhoja valokuvia katsellessani en yhtään haikaile omaa luonnollista väriä. Vaalennan hiuksiani hopeanvaaleiksi reilun kahden kuukauden välein. Parhaimmillaan väri on mielestäni n. 1kk kuluttua värjäyksestä kun on hieman hopeaan vivahtavaa juurikasvua tuomassa syvyyttä väriin. Rakastan vaaleita hiuksia, eikä 5-6 kertaa vuodessa värjääminen ole minusta kovinkaan paha juttu.

Vierailija
212/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena vaalea, nykyään hiukseni ovat keskiruskeat. En ole koskaan värjännyt hiuksiani, vaikka usein mietinkin, että haluaisin edelleen olla vaaleahiuksinen. Hiukseni kasvavat todella nopeaan, joten juurikasvukin tulisi vaihdilla. Tämä on ehkä suurin syy, milsi en ole lähtenyt värjäyskierteeseen.

Vierailija
213/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut hiusten värjäämisen lukiossa. Ensin käytin kevytvärejä ja sävyteshampoita, joista sitten pikkuhiljaa siirryin kestoväreihin. Jossain vaiheessa värjäsin hiuksiani todella usein (kerran kuukaudessa), normaaliväli oli varmaankin keskimäärin kerran 2,5 kk:ssa. Tällä hetkellä tilanne on se, etten ole värjännyt hiuksiani kahteen vuoteen. Miksikö? Epäilen hiusvärien turvallisuutta ja uskon ettei kemikaalimäärä jota väreistä saa, voi olla kenellekään terveellinen. Aloin lisäksi saamaan kutinaoireita hiuspohjaan aina värjäyksen jälkeen joten senkin takia lopetin. Olen yrittänyt puhua siskolleni (joka värjää hiuksiaan kerran kuussa) että miettisi vielä kannattaako hiuksia värjätä esim. kemikaalialtistuksen vuoksi, mutta vastaus on ollut "höpöhöpö".

Mulla on luonnostaan sellainen tummanvaalea, hieman harmaaseen vivahtava väri hiuksissa. Kesällä hiukset vaalenevat hieman hiekan sävyisiksi. Ei maailman kaunein sävy, mutta tällä mennään.

Vierailija
214/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin todella olla värjäämättä hiuksiani, mutta oma väri on just se maantienruskea ja seassa lisäksi paljon harmaata :( Olen alle 40v.

Olen alkanut värjäyttää hiuksiani ekokampaajalla. Sävyt ovat mukavan luonnollisia. 100 % kasvivärit ovat turvallisempia kuin synteettiset värit. Itse en sitä sotkemista kyllä jaksais....

Vierailija
215/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin värjäämisen kuusi vuotta sitten, sitä ennen värjäsin vuosikausia hiuksiani punaruskeaksi ja sittemmin tummanruskeaksi, miltei mustaksi. 

Halusin kasvattaa oman värin takaisin, koska kyllästyin jatkuvaan värjäysrumbaan, rahanmenoon (värjäytin kerran kuussa kampaajalla), kemikaalit alkoivat huolestuttaa, halusin nähdä millainen oma hiustenvärini on. Aluksi juurikasvu näytti järkyttävältä, täysin valjulta harmaalta, mutta nyt kun hiukset ovat kokonaan omanväriset ne ovatkin kauniin punaruskeat, itseasiassa juuri se sävy mitä muilla aina ihailin ja värjäyksellä tavoittelin. Joukossa on nyt muutama harmaa hius ja rakastan harmaitani, en aio enää värjätä koskaan. 

Lopetin myös kulmien ja ripsien värjäämisen samalla ja kokonaisuuteni nuorruin kymmenen vuotta, kun liian tumma kypärä hävisi päästä ja hiusten liian tumma väri ei syö väriä kasvoilta ja silmiltä. Hiukset myös alkoivat kasvaa hurjaa vauhtia, nyt minulla on se paksu, pitkä tukka, mistä aina haaveilin. Sittemmin olen luopunut myös kaikista muotoilutuotteista ja shampoosta ja entinen päänmyotäinen liru katosi sen myötä. Huvittaa ja harmittaa, miten paljon aikaa ja rahaa käytin hiuksiin, kun näyttävät pärjäävän parhaiten ihan itsestään. 

Millä peset hiukset, ellet käytä shampoota? Pelkällä vedelläkö? Puhdistuuko ne?

Vierailija
216/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin ennen ja sain kunnon allergisen reaktion. Meinasin aivan tukehtua! Totesin sitten, etten uhraa henkeäni vain hiusten värin vuoksi ja annoin kasvaa oman värin. Yllätykseksi se olikin pysynyt yhtä vaaleana kun lapsena ollessani. On hieman punertavaan taittuva vaalea.

Vierailija
217/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin varsinaisen hiusten värjäämisen parikymppisenä lähinnä laiskuuttani. Mulla ei pysy mikään muu väri kun blondi ja se saa minut näyttämään valjulta, enkä jaksa lähteä värjäysrumbaan enää. Olen värjännyt hiuksiani sekä kampaajalla että kotona, mutta lopputulos on kutakuinkin sama; väri haalistuu.

Oma sävy on ihan ok ruskea, ei mikään maantien värinen. Silti toivoisin tummempaa tukkaa, mutta tällä mennään :)

Vierailija
218/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjänny hiuksia 14 vuotiaasta saakka. 21 vuotta siis! Musta oli värinä 16 vuotta.

Nyt olen kyllästynyt mustaan ja värjännyt viimeksi keväällä vaikka uuden purkinkin jo ostin. Nyt hiukset ovat ihan hirveän näköiset. Tukka on alaselkään asti ja omaa juurikasvua koko ajan vaan enemmän. Oma väri on maantienvärinen ja harmaata seassa. Kyllä, ensimmöiset harmaat huomasi kampaaja kun olin 26, juurikin värin yhteydessä. Kettu sentään.

Suunnitelmissa kampaajareissu. Pituudesta vähän pois (koska rakastan pitkiä hiuksiani vaikka olenkin jo yli 30) mutta väri vaaleammaksi. Onneksi on talvi että saa pitää pipoa koko ajan.

Ymmärrän kyllä hiuksiaan värjääviä. Sillä saa nopeasti kasvojen ilmeen muuttumaan.

Vierailija
219/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään hiukseni kullanvaaleaksi, koska tämä väri on omani ja sopii ihon väriini loistavasti. Tämä on siis väri, joka tukassani oli yli 3-kymppiseksi, jolloin väri rupesi muuttumaan maantien väriseksi ei minkään väriseksi. Nyt omassa värissä on sitten jo harmaatakin.

Mulle on ihan sama värjäävätkö muut hiuksiaan tai eivät. Jokainen huolehtii omasta ulkonäöstään ja meidän ihmisten maut voi poiketa kovastikin toisistaan. Esim. itse huomaan joskus ihmetteleväni jonkun vaatteita, mutta jokaisen oma asia on pukeutuminenkin. Paitsi tilaisuuksissa, jotka edellyttävät esim. business-pukeutumista tai juhlapukeutumista. Silloin on syytä pukeutua etiketin mukaisesti.

Vierailija
220/249 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kynsistylisti, joka myöhemmin valmistui sairaanhoitajaksi sanoi, että hiukset menettävät joskus iäksi oman värinsä värjätessä. (Ei tiettykään sen värjätyn värin värisiksi)

Siis jotenkin väri voi vaurioittaa sitä hiuksen värin määrittävää systeemiä. Hänellä itsellään oli hyvinkin valkea väri. Värjäyksen jälkeen oma väri ei koskaan palannut alkuperäiseksi, vaan likaisen keltaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän