Noloin helppo ja yksinkertainen asia, mitä joskus aivopierun aikaan et ole osannut tehdä?
Kommentit (37)
Ja naiset väittää ettei ne tarvitse miehiä, samalla ei saa yksin edes imuria auki tai telkkaria päälle lol.
Kerran rapulapäissään en veetullakaan saanut asunnon sulaketaulusta posliinisulaketta vaihdettua. Kun ei mene niin ei mene.
Marssin sitten kauppaan, että saisin oikeanlaisia. Eikä löytynyt, oli vaan samanlaisia mitä mulla jo kotona oli ennestään. veetutus kasvoi.
Myöhemmin illalla hiffasin, että kyllähän se sulake sinne tauluun menee, kun kääntää sen toisinpäin...
Ensimmäinen päivä uudessa IT alan työpaikassa vieläpä asiantuntijaroolissa, pomo antoi tietokoneen ja opasti ns. alkuun ja kertoi käytännöistä. Ensimmäinen ongelma itselleni oli se etten saanut ihan perus Microsoftin tietokoneelta sähköpostia auki, en osannut. Hävetti ihan älyttömästi ja olin varma että saan potkut. No kyllä se sähköpostikin sieltä valikosta sitten pomon opastuksella löytyi ja sain pitää työpaikan. Pistän jännityksen piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen päivä uudessa IT alan työpaikassa vieläpä asiantuntijaroolissa, pomo antoi tietokoneen ja opasti ns. alkuun ja kertoi käytännöistä. Ensimmäinen ongelma itselleni oli se etten saanut ihan perus Microsoftin tietokoneelta sähköpostia auki, en osannut. Hävetti ihan älyttömästi ja olin varma että saan potkut. No kyllä se sähköpostikin sieltä valikosta sitten pomon opastuksella löytyi ja sain pitää työpaikan. Pistän jännityksen piikkiin.
Tää oli ihana... lisää vaan ihania tarinoita :)
Olin urheilukaupassa töissä ja en ollut nukkunut edeltävään neljään yöhön kuin 2-3 tuntia yössä. Kassalla piti laskea 2+3 ja ensin mietin että vastaus on 6, mutta laitoin sitten numerot laskimeen.
Kun joku kysy multa mistäpäin oot kotosin niin vastaukseni oli en tiedä.. en osannu vastata koska oon syntyny ja kasvanu eri paikassa. Enkä ymmärrä kumpaa silloin tarkoitetaan kun kysytään noin.
Olin jossain juhlissa ja siellä oli piano mitä sai soittaa. Kehuin kovaan ääneen miten olen taitava pianisti ja olen soittanut 8 vuotta. Kun pääsin sit sen pianon ääreen todistamaan taitoni niin yhtäkkiä unohdin ihan kokonaan miten soitetaan enkä osannut soittaa edes ukko noaa.
Olen opiskellut biolääketieteitä ja kehuin työhaastattelussa kovaan ääneen miten ymmärrän tosi hyvin kaiken ihmisen biologiasta, biokemiasta, genetiikasta yms. Haastattelija kysyi että mistä se lyhenne DNA oikein tuleekaan? Ja en sit siinä kohtaa muistanut yhtään sopersin vaan jotain epämääräistä että "Koita arvata! hehehe.." ihan punaisena.
Joskus olen seissyt ja heilutellut käsiä jonkun kaupan oven edessä ihmetellyt miksei se aukea... Sit joku tulee ja työntää sen oven auki. Samoin olen joskus yrittänyt paniikissa rynkyttää julkisen vessan ovea auki että apua nyt jäin lukkoon tänne. En muistanu avata lukkoa.
Joskus en muista yhtään mitä tein edellisenä päivänä. Jos joku kysyy, keksin äkkiä jotain mitä olisin ehkä saattanut tehdä...
Ennen etätyöaikaa säilytin pyöräilykypärää ohjaustangosta roikkumassa töissä. Joskus vähäunisen yön jälkeen ihmettelin, että miten tää on niin vaikeaa pujotella tähän, kun on kippurasarvet ja jarrukahvat tiellä yms... jälkeenpäin tajusin, että yleensä napsautan remmin kiinni tangon ympäri enkä yritä solki kiinni pujotella kaikkien mutkien ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Hauskahko tarina, mutta IT-asiantuntija ei puhuisi "Microsoftin tietokoneesta".
Olen ratsastanut kaksi vuotta 3 krt/viikossa. Yleensä aina laittanut hevosen valmiiksi (en silloin, jos heppa edellisellä tunnilla ja on siis valmis). Olin 4 viikkoa sairaslomalla ja loman jälkeen menin karsinaan kamat käsissä. Ei mitään tajua, miten nämä suitset tai jalkasuojat laitetaan. Satulan osasin. Hävetti hieman, mennä pyytämään 12 v tytöltä tulemaan laittamaan hevonen. Olen 48 v. Tuon kerran jälkeen osasin taas.
Olen asianajaja. Olin oikeudessa istunnossa. Valmistunut jo vuonna 97. En millään saanut päähän sanaa Rikoslaki. Sopersin jotain, että se laki missä puhutaan rikoksista. Noloa.
F
Hevosen satulavyöstä menivät rikki ne renksut, joiden läpi satulavyön hihnat laitetaan. Tuskailin siskolle, että miten helvetissä vien sen korjattavaksi kun pitää ottaa koko satula mukaan. Sisko katsoi vähän hitaasti, että ota se satulavyö vaan irti. Jotenkin en siinä sählätessä vaan tajunnut. Olen kyllä vaihtanut useastikin satulavyön noin muuten...
Työssäni allekirjoitan erilaisia papereita, todistuksia, asiakirjoja yms. lukuisia päivittäin. Menen kuitenkin ihan lukkoon, jos joudun allekirjoittamaan siten, että joku katsoo vieressä. Kynä ikäänkuin tahmaa enkä pysty kuin suttuun, joka ei näytä yhtään luonnolliselta allekirjoitukseltani.
Samanlainen lukko saattaa iskeä, kun joku, jonka seuraa vähänkään jännitän, kysyy yhtäkkiä jotain ihan tavallista. Kerran uusi työkaveri kysyi, minkä ikäisiä lapsia minulla on. Minulla on kolme lasta, mutta en kertakaikkiaan muistanut, minkä ikäisiä he ovat.
Joskus uudella miesystävällä vaihdettiin puhtaat petivaatteet. Laitoin KOLMESTI sen pahuksen täkin väärinpäin sinne pussilakanaan. Ulos ja uusiksi. eih... uusiksi...En tiennyt itkeäkö vaiko nauraa :D n.27v tuolloin ja asunut omillaan 17vuotiaasta....
Mullakin on kaksi tarinaa imurin kanssa. Yksi oli, kun olin ostanut uuden imurin ja ihmettelin että eikö tässä voi säätää voimakkuutta, onpas huono imuri. Vasta kun mulla oli ollut 2 viikoa se imuri niin silmäni osui isoon kierto nappulaan keskellä imuria mistä sitä voi säätää, ja siinä luki isoilla kirkkailla kirjaimilla power.
Toinen imuritarina oli kans pölypussin vaihto. Olin saanu imurin ihmeen kaupalla auki ihan normaalisti, mutta sit tuskailin ainakin 20 minuuttia että miten se pölypussi laitetaan kun siinä on reikä ja jotain muovihärpäkkeitä ympärillä. Pyysin sit naapuriaki katsomaan sitä, ja se työnsi sen alle sekunnissa vaan siitä kohtaa missä se reikä oli siihen toiseen kohtaan ja olin että mitä..just..teit? Taikatemppujako