Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääpukeutumisesta kysymys (vieraat)

Vierailija
17.07.2006 |

Onko jotain sääntöä siitä, minkä pituinen pitäisi olla hameen tai mekon helma? Muuta mitä pitäisi tietää? Pukeutumisvinkkejä? En ole ikinä ollut vieraana häissä tai muissakaan kesäjuhlissa... Kiitos etukäteen!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon menny pitkällä hameella ja sitten alle polvipituisella. Ehkä nyt ei ihan roiskeläpällä kannata mennä, vaikka on niitäkin kyllä häissä nähty.

Vierailija
2/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

`Mulla olisi musta kotelomekko ja ajattelin siihen violetin väristä huivia, kenkiä ja laukkua (setti). Käykö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ne tärkeimmät=)

Vierailija
4/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on ihan kamalat kesäkuumalla. Stay Uppeja oon yleensä käyttäny, mutta ihan siitä syystä, että mulla on niin kamalat varpaat, etten halua niitten näkyvän sandaaleista. Monesti juhlavieraita näkee ilman sukkiksia/stay uppeja ja sehän on ihan ok.

Vierailija
5/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoot mummot mitä vaan.

Vierailija
6/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukkikset (tai sukat) ja olkapäiden peittäminen kirkossa ovat sellaisia, eri asia sitten on se että kuinka moni niitä noudattaa... Riippuu tietty siitäkin että minkälaiset häät ovat. Listaanhan voisi lisätä sen että varpaat eivät saa näkyä, mutta tuota ei taida noudattaa enään kukaan =)

Vierailija
7/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin joskus nuorena tyttönä lyhyessä helmassa maalaishäihin. Kaikilla muilla oli vähintään yli polven hame ja olkapäät visusti peitossa myös kirkon jälkeen. Olin silmätikkuna, vaikka hame oli kaunis eikä mikään vesiraja.

Vierailija
8/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin miehen kaverin häät tiedossa muutaman viikon päästä ja vauvahan huutaa satavarmasti koko seremonian ajan, ellei saa tissiä suuhun.

Vierailija
9/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin häissä juuri viikonloppua. Paljon näytti naisilla olevan ihan pitkiä pukuja, ei nyt ihan iltapukuja, mutta sellaisia nilkkamittaisia. Sitten oli lyhyempiä kesämekkoja. Juhlavia housuja myös paljon. Mustaa oli myös jonkin verran. Itse pähkäilin kovasti vaatteiden kanssa kun ei ole muutamaan vuoteen tarvinnut kesäisiä juhlavaatteita miettiä ja nyt kun olimme menossa häihin minulta tuntui löytyvän vain mustia juhlavaatteita. Ajattelin, etten voi laittaa mustaa, mutta tuntui siellä kyllä olevan muilla. Huivi piristää mustaa eli ei ihan kokomustassa tai koko valkoisissa. Sukkahousuja minulla ei ollut vaikka niin kai se etiketti sanoo, että häissä kuuluisi sukkahousuihin pukeutua. Katselin tuossa vaan jonkun julkimon hääkuvia lehdessä eikä näyttänyt kaasoillakaan olevan sukkiksia. Munkin kengät olivat sellaiset josta varpaat näkyivät kärjestä enkä halunnut niitä sukkiksilla pilata.

Vierailija
10/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti morsiamen/sulhasen äideillä on, mutta tuolla ei ollut heilläkään.

Vierailija
11/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukkiksia ei ole ollut kertaakaan, korkeat korot joka kerta. musta kotelo mekko polven ylapuolelle on ollut ja sen kera shokki-pinkit korkeat avokkaat ja samanvarinen huivi ja pikku laukku. jakkupukut on olleet lyhyella jakulla ja myos polven ylapuolelle olevalla hameella. vaaleansininen, keltainen. housupuku oli siviilivihkiminen ja morsian sinisessa housupuvussa, mina sinisessa liituraita housupuvussa ja ne KOROT! Persikan varinen kotelomekko oli kerran ja samanpituinen samaa materiaalia jakku. aika vapaasti saa haihin pukeutua, kunhan se on iloista.

Vierailija
12/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokovalkoista tai -mustaa.