Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 31-v. nainen ja tajusin että olen tähän asti pukeutunut kuin teini

Vierailija
29.08.2020 |

Pitäisi varmaan alkaa pukeutua aikuismaisemmin, mutta ei tuo vaatteiden ostelu tässä ajassa kiinnosta, kun vaatteet ovat pääsääntöisesti niin huonolaatuisia.

Mitä mieltä te olette, pitäisikö minun ikäiseni pukeutua aikuismaisesti? En siis käytä mitään pieniä tai paljastavia vaatteita, mutta jostain syystä huomioni kiinnittyy kaupoissa aina johonkin printtihuppareihin, joissa sitten tunnen itseni lähinnä 15-vuotiaaksi.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa jos aikuinen käyttää sarjakuvapaitoja yms.

Voimia!

T. Sarjakuvapaitainen nainen 56v

Vierailija
42/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman ikäinen kohta kuin ap. Aloitin viime vuonna ennen kolmekymppisiä keskustelun siitä, että mun mies ei suvaitse nuorekasta tyyliäni pukeutua mm. crop toppeihin, koska hän ei kestänyt muiden miesten ihailevia katseita. Sain tästä keskustelun aloituksesta hirveän paskamysrkyn aikaiseksi, että: ” mitäs pukeudut kuin teini!” Ja ” miehesi haluaa oikeasti aikuista naista, eikä mitään kakaraa”..

Olin todella hyvässä ns. bikinikunnossa ja halusin vielä pukeutua vartaloani imartelevasti, koska sellainen bikinikunto on katoavaista. Eikä tässä ikuisesti nuoria olla ja mielestäni säkkeihin ehtii vielä pukeutua tulevaisuudessa.

Silti ihmiset vain pommittivat kuinka lapsellinen kakara olen ja minun pitäisi jättää mieheni, jotta hän voisi ottaa oikeasti aikuisen naisen rinnalleen. :D

Nyt hauskaa lukea näitä pukeudu just niinkö ite tykkäät kommentteja.

Olitko sä se, joka käytti salivaatteita jatkuvasti ja mies toivoi, että salitrikoot ja crop -toppi olisivat vahtuneet johonkin muuhun asuun salin ulkopuolella? 

No jotakuinkin noin se meni, mutta kun siinä yritin kyllä sanoa, että pukeudun kyllä tilanteiden/paikan mukaan, että en ainoastaan salivaatteisiin, niin jengi ei enää edes uskonut:D

Mun mielestä kaupassa voi edelleen kipaista niissä salivaatteissa jos ne tuntuu hyvältä päällä! Kyse oli nimenomaan miehen mustasukkaisuudesta, kun hän ei halunnut mun käyttävän liian paljastavia crop toppeja esim. vaikka farkkujen tai korkeavyötäröisen hameen kanssa edes. Eihän se toppi edes paljasta kuin hieman nahkaa vatsan yläpuolelta!

Nyt olenkin kivasti pulkistunut tässä koronakeissin myötä, niin voinkin sopivasti alkaa tätimäistää pukeutumistani ja vaihtaa tuulipukuun. 🙈 Kuten sanoin, että bikinikunto on katoavaista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman ikäinen kohta kuin ap. Aloitin viime vuonna ennen kolmekymppisiä keskustelun siitä, että mun mies ei suvaitse nuorekasta tyyliäni pukeutua mm. crop toppeihin, koska hän ei kestänyt muiden miesten ihailevia katseita. Sain tästä keskustelun aloituksesta hirveän paskamysrkyn aikaiseksi, että: ” mitäs pukeudut kuin teini!” Ja ” miehesi haluaa oikeasti aikuista naista, eikä mitään kakaraa”..

Olin todella hyvässä ns. bikinikunnossa ja halusin vielä pukeutua vartaloani imartelevasti, koska sellainen bikinikunto on katoavaista. Eikä tässä ikuisesti nuoria olla ja mielestäni säkkeihin ehtii vielä pukeutua tulevaisuudessa.

Silti ihmiset vain pommittivat kuinka lapsellinen kakara olen ja minun pitäisi jättää mieheni, jotta hän voisi ottaa oikeasti aikuisen naisen rinnalleen. :D

Olitko sä se, joka käytti salivaatteita jatkuvasti ja mies toivoi, että salitrikoot ja crop -toppi olisivat vahtuneet johonkin muuhun asuun salin ulkopuolella? 

No jotakuinkin noin se meni, mutta kun siinä yritin kyllä sanoa, että pukeudun kyllä tilanteiden/paikan mukaan, että en ainoastaan salivaatteisiin, niin jengi ei enää edes uskonut:D

Mun mielestä kaupassa voi edelleen kipaista niissä salivaatteissa jos ne tuntuu hyvältä päällä! Kyse oli nimenomaan miehen mustasukkaisuudesta, kun hän ei halunnut mun käyttävän liian paljastavia crop toppeja esim. vaikka farkkujen tai korkeavyötäröisen hameen kanssa edes. Eihän se toppi edes paljasta kuin hieman nahkaa vatsan yläpuolelta!

Nyt olenkin kivasti pulkistunut tässä koronakeissin myötä, niin voinkin sopivasti alkaa tätimäistää pukeutumistani ja vaihtaa tuulipukuun. 🙈 Kuten sanoin, että bikinikunto on katoavaista!

Taidan muistaa. Olit se salimimmi, joka kertoi pukeutuvansa kuin Martina Aitolehti?

Vierailija
44/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 39 ja minulla on edelleen joitakin yläasteaikaisia vaatteita kaapissani ja käytän niitä aina silloin tällöin, kun siltä tuntuu. Käytän myös huppareita varsinkin vapaa-ajalla vaikkapa kaupassa käydessäni ja silloin tällöin nimenomaan huppariin pukeutuneena kaupan kassa on kysynyt paperit olutta ostaessani. Minusta se on vain piristävää, että vielä tällainen keski-ikäinen nainenkin voi joidenkin mielestä olla alle 30-vuotiaan näköinen. 

Vierailija
45/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pitkä  tikkitakki, Iltalehden mukaan sitä ei voi olla rakastamatta :'D 

Vierailija
46/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun nykyisin paljon "nuorekkaammin" kuin 20-vuotiaana, silloin oli muotia olkatoppaukset ja jakkupuvut, voi kamala sentäs kun ei ne tantta-vaatteet pukeneet :D 

Puet miten haluat, kunhan nyt jotain suht-säällistä kuitenkin on päällä. Tarkoitan, ettet bikineissä mene töihin ym.

Vierailija
47/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep...

Mä käytän myös crop toppeja (yhdistän ne korkeavyötäröisiin hameisiin/housuihin) vaikka ikää tosiaan 45v . Olen myös hyvässä kunnossa ja treenaan. Huvittavaa, kun muutaman kaverin mielestä ne oli kamalia teinivaatteita. Yllättäen juuri näillä kavereilla on ylipainoa....🤭

Joo, no tälle kyseiselle henkilölle tuo oli liian vanhahtavaa pukeutumista. Jos siis on kyseessä tämä yksi ketju, jonka muistan. Hänelle ehdotettiinkin tuota, että yhdistäisi crop-topin korkeavyötäröiseen hameen, mutta ei kelvannut. Ja sitten mies yhtäkkiä muuttuikin mustasukkaiseksi ja kontrolloivaksi, vaikka alussa oli vain pyytänyt naisystäväänsä pukeutumaan muihinkin vaatteisiin kuin tyyliin trikoisiin, minariin ja crop-toppiin.

Älä vääristele kertomaani! En puhunut mistään vanhahtavasta ja kyllä nimenomaan sanoin ja peukutin crop top/korkeavyötäröinen hame tyylin puolesta. Ja mieheni mustasukkaisuus tuli siinä sitten puheeksi, niin yhtäkkiä se olikin joillekin ongelma kuten ilmeisesti sinulle? Onko se vaikea uskoa, että mies on kontrolloiva tai mustasukkainen? Haluatko tietää tarkempia yksityiskohtia mitä kävin silloin läpi? :D

Ja minihameen käytöstä en ollut puhunut sanallakaan!

Vierailija
48/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyi tämä ketju kun laittoi vaan oikeat hakusanat googleen 😃

https://www.vauva.fi/keskustelu/3567337/mies-alkanut-huomautella-pukeut…

Vierailija
49/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta, oikeat teinit pukeutuvat aina erilailla kuin me 30-40v, jotka pukeudumme kuin "teinit".

Ja oikeasti se ns aikuismainen pukeutuminen ei nykyään enää takoita mitään suoria housuja ja jakkuja vaan jotain mekko/tunika/marimekko meinikiä, ainakin suurin osa naisista siirtyy siihen plus 35vuotiaina.

Isot olkatoppausjakut, silkkipaidat ja valtavat mutsifarkut on muuten taas teineillä suosiossa ainakin täällä hesoissa.

Vierailija
50/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan muistaa. Olit se salimimmi, joka kertoi pukeutuvansa kuin Martina Aitolehti?

Jotain samaa meissä on, mutta muista sanoneeni näillä sanoin, että pukeudun kuin Martina Aitolehti. En pukeudu läheskään yhtä rohkeasti, kuin hän pukeutuu, mutta aika trendikkäästi sekä vapaa-ajalla aika sporttisesti sekä mukavasti. En oikein tiedä kehen edes vertaisin, mutta Martina tuli silloin ekana mieleen, koska joskus tuli seurattua häntä aktiivisemmin ja huomasin, että meidän vartalotyyppi on aika samanlainen.

Vierailija
51/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep...

Mä käytän myös crop toppeja (yhdistän ne korkeavyötäröisiin hameisiin/housuihin) vaikka ikää tosiaan 45v . Olen myös hyvässä kunnossa ja treenaan. Huvittavaa, kun muutaman kaverin mielestä ne oli kamalia teinivaatteita. Yllättäen juuri näillä kavereilla on ylipainoa....🤭

Joo, no tälle kyseiselle henkilölle tuo oli liian vanhahtavaa pukeutumista. Jos siis on kyseessä tämä yksi ketju, jonka muistan. Hänelle ehdotettiinkin tuota, että yhdistäisi crop-topin korkeavyötäröiseen hameen, mutta ei kelvannut. Ja sitten mies yhtäkkiä muuttuikin mustasukkaiseksi ja kontrolloivaksi, vaikka alussa oli vain pyytänyt naisystäväänsä pukeutumaan muihinkin vaatteisiin kuin tyyliin trikoisiin, minariin ja crop-toppiin.

Älä vääristele kertomaani! En puhunut mistään vanhahtavasta ja kyllä nimenomaan sanoin ja peukutin crop top/korkeavyötäröinen hame tyylin puolesta. Ja mieheni mustasukkaisuus tuli siinä sitten puheeksi, niin yhtäkkiä se olikin joillekin ongelma kuten ilmeisesti sinulle? Onko se vaikea uskoa, että mies on kontrolloiva tai mustasukkainen? Haluatko tietää tarkempia yksityiskohtia mitä kävin silloin läpi? :D

Ja minihameen käytöstä en ollut puhunut sanallakaan!

No ehkä kuule puhutaan sitten kahdesta eri ketjusta. Minä muistan sen, että jollekulle ehdotettiin, että yhdistäisi vaikkapa sen crop-toppinsa korkeavyötäröiseen hameeseen, niin se jo näyttää asiallisemmalta ja se ei kelvannut. Ja se miehen mustasukkaisuus tuli vasta sitten esille, kun tämä ap oli ollut kovin ehdoton muiden ehdotuksia vastaan. Ja muistaakseni sieltä ei tullut edes mitään ilkeilyä, vaan juurikin tuollaisia neuvoja, miten voi yhdistää niitä vaatteita aikuisemmin. 

Vierailija
52/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siinä kolmenkympin tienoilla, vähän alle 30-vuotias olin, joku pukeutumiskriisi. Tajusin että pukeudun kuin teini. Sen jälkeen menin varmaan toiseen ääripähän. Jossain vaiheessa havahduin kun olin samoilla rekeillä +60-vuotiaiden naisten kanssa 😅

Sen jälkeen yhdistellyt sujuvasti niitä "teinivaatteita" ja aikuismaisia vaatteita. Tyylini on varmaan enemmän aikuismainen ja klassinen mutta hyvin voisin ajatella että pukisin pillifarkut, sen parjatun sarjakuvapaidan ja siihen päälle istuvan yksivärisen jakun ja hiukset "aikuismaiselle" niskanutturalle. Jalkaan vaikka converset ja siihen nahkainen laadukas croccbody laukku. Enkä tuntisi itseäni teiniksi. Olen kohta nelikymppinen.

Minusta sellaiset vaatteet ovat parhaat missä tuntee itsensä kotoisaksi.

Täällä haukuttu aikuismainen tyyli. Miksi? Se ei ole yhtään sen huonompi kuin se "misssixtypissis" tyyli tai toisinpäin.

Vierailija
53/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki 30+ vuotiaat pukeutuvat huppareihin, salitrikoisiin, farkkuihin, bändi t-paitoihin, nahkatakkiin ja jalassa lenkkarit, mustat maiharit tai converset. Teinit pukeutuu ihan erilailla eli ei teillä ole mitään hätää. Normaalia kolmekymppisen pukeutumista teillä.

Vierailija
54/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten bändipaidat ovat noin yleisiä?

En ole koko elämäni aikana koskaan nähnyt kellään yhtään bändipaitaa!

Ovatko ne suosittuja jossain tietyssä osassa Suomea tai tiertyssä piireissä? Olen helsinkiläinen ja akateeminen, jos se selittää jotain.

Vierailija
55/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (43v) ja tyttärellä (15v) on aika samanlainen maku tyyliin molemmilla esim. farkut, Converset ja Marimekon raitapaita. Ero tulee siitä, että tyttären farkut on enemmän ylhäällä vyötäröllä ja vähemmän leveet (mum jeans tyyliä) ja mulla vähän vähemmän ylhäällä ja flaretyyliset. Omat Converset puhtaan valkoiset ja tyttärellä vähemmän puhtaat :D itsellä olkalaukku, tytöllä kangaskassi jne.

Eli vaikka tavallaan pukeudun ”kuin teini” niin oikeasti se ero on kuitenkin hyvin selkeä ja tulee monista pienistä yksityiskohdista

Vierailija
56/56 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla (43v) ja tyttärellä (15v) on aika samanlainen maku tyyliin molemmilla esim. farkut, Converset ja Marimekon raitapaita. Ero tulee siitä, että tyttären farkut on enemmän ylhäällä vyötäröllä ja vähemmän leveet (mum jeans tyyliä) ja mulla vähän vähemmän ylhäällä ja flaretyyliset. Omat Converset puhtaan valkoiset ja tyttärellä vähemmän puhtaat :D itsellä olkalaukku, tytöllä kangaskassi jne.

Eli vaikka tavallaan pukeudun ”kuin teini” niin oikeasti se ero on kuitenkin hyvin selkeä ja tulee monista pienistä yksityiskohdista

Tämä lienee se olennaisin ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän