Olen 31-v. nainen ja tajusin että olen tähän asti pukeutunut kuin teini
Pitäisi varmaan alkaa pukeutua aikuismaisemmin, mutta ei tuo vaatteiden ostelu tässä ajassa kiinnosta, kun vaatteet ovat pääsääntöisesti niin huonolaatuisia.
Mitä mieltä te olette, pitäisikö minun ikäiseni pukeutua aikuismaisesti? En siis käytä mitään pieniä tai paljastavia vaatteita, mutta jostain syystä huomioni kiinnittyy kaupoissa aina johonkin printtihuppareihin, joissa sitten tunnen itseni lähinnä 15-vuotiaaksi.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Teidän kommentit♡♡♡ Tuli ihan liikutuksen kyynel miten kerrankin sain aloittamaani keskusteluun pelkkiä positiivisia kommentteja.
Ap
:) Ei kannata vaivaa, ottaa niistä negatiivisista kommenteista itsensä. Mulla on esm. yksi tuttu joka aina ajoittain sepittää minulle kuinka "pidättelen" itseäni kun en pukeudu kuin esm. hän. Johtuisiko ihan vaan siitä että olen nuorempi ihmisenä ja kyllä pukeudun kyllä edelleen kuin teini. Se vain tuntuu omalta. Uskaltaisin jopa väittää, että olen enemmän sinut itseni kanssa kuin hän.
Minulle vaatteet ei ole ikinä ole ollut mikään itseilmaisun ultimaattinen mittari. Joskus tekisi mieli sanoa että oletko katsonut ikinä peiliin miltä näytät. Hänkin voisi pukeutua paremmin mutta en sitä vaan hänelle sano koska se vaan on tökeröä ja junttia alkaa narista. Työpaikka pukeutuminen on ehkä asia erikseen, mutta sekin riippuu niin ammatista ja työnkuvasta.
Olen 44-vee akka ja ostin juuri erään söpön sarjakuvapaidan. Vapaa-ajalla liikun ja kävelen paljon, joten pukeudun sporttisesti ja yleensä aina huppareihin.
Täällä toine ”teinipukeutuja”.ja oon 33v. Hupparit ja farkut tai kollarit jalassa vilistän menemää.. en välitä mitä muut sanoo😸 en haluaiskaa pukeutua niinku joku mummeli..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa jos aikuinen käyttää sarjakuvapaitoja yms.
En edes tiedä mitä tarkoittaa sarjakuvapaidat.
MUTTA löysin kesällä mummoni vintiltä enoni 70-luvun vaatteita. Olen innoissani käyttänyt niitä ihania Asterix paitoja nyt. Niissä on siis koko kangas yhtä sarjakuvaa. Oli myös marsupilamia.
N48
Oi mikä löytö! No nyt olen kade!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeudut miten haluat.
Ihanasti sanottu. Jotkut ovat kyllä ihan naljailleetkin vaatteistani, niin on kiva kuulla että on olemassa myös noin suvaitsevaisia ihmisiä kuin sinä. Aika liikuttavaakin jopa 😇♡
Ap
Mutta haluatko sitten pukeutua kuten nyt pukeudut? Jos sinulle tulee sellainen olo kuin olisi edelleen 15-vuotias, niin ei se kuulosta siltä, että tunnet olosi omaksesi noissa vaatteissa. Sinänsä minusta huppareissa ei ole mitään ikärajaa. Mutta jos edelleen valitset sellaisia huppareita, joita käytit teininä ja se saa olosi tuntemaan alaikäiseksi (mikä ilmeisesti ei ole hyvä juttu?), niin voithan miettiä aikuisempaa versiota tykkäämästäsi rennosta tyylistä?
Vierailija kirjoitti:
Olen myös 31 ja tunnen pukeutuvani kuin teini. En vaan jotenkin osaa pukeutua aikuismaisesti. Esim kammoan kaikkia jakkuja, suoria housuja, korkokenkiä yms (sellainen Alexa Dagmar-tyyli, hrrr).
Niin. Koska kaikki aikuiset pukeutuvat vain jakkupukuihin. Joka päivä. Ja joka tilanteessa.
Toisaalta. Laadukkaiden, klassisten vaatteiden ostaminen on pitkällätähtäumellä järkevää. Sesongit vaihtuvat, tyyli on ikuista.
kunhan ei ole laumasielu ,eli esim. revityt farkut.
Kaikkien tulee pukeutua juuri niin kuin parhaalta tuntuu.
Olen vähän päälle nelikymppinen nainen ja tyyli vaan paranee vuosi vuodelta, koska pukeudun oman maun mukaan enkä muiden.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta. Laadukkaiden, klassisten vaatteiden ostaminen on pitkällätähtäumellä järkevää. Sesongit vaihtuvat, tyyli on ikuista.
Jaa... mikään maallinen ei ole kyllä mielestäni täysin ikuista. Vaatteet ovat loppujen lopuksi vain kulutustavaraa. Ihmiset elävät sesongeissa.
Ei se mitään, pukeudu kuten haluat!
Muakin luullaan teiniksi. Käytän huppareita ja bändipaitoja ja tukkakin vaihtaa väriä usein.
Oon vielä aika pieni 50/160 ja kokoa xs/s enkä osaa käyttää käsilaukkuja vieläkään niin kuljen aina reppu selässä.
Parikymppisenä ajattelin, että kun täytän 30 niin mulla pitkä kihara naisellinen tukka, korkkarit aina ja tyylikkäät ajattomat vaatteet.
Ja pskat. Parempihan se on näin päin, mä oon hiton söpö vaikka oonkin jo vanha akka! Ehdin mummoutua myöhemminkin.
N33 jolla on Pingu-paita päällä
Saman ikäinen kohta kuin ap. Aloitin viime vuonna ennen kolmekymppisiä keskustelun siitä, että mun mies ei suvaitse nuorekasta tyyliäni pukeutua mm. crop toppeihin, koska hän ei kestänyt muiden miesten ihailevia katseita. Sain tästä keskustelun aloituksesta hirveän paskamysrkyn aikaiseksi, että: ” mitäs pukeudut kuin teini!” Ja ” miehesi haluaa oikeasti aikuista naista, eikä mitään kakaraa”..
Olin todella hyvässä ns. bikinikunnossa ja halusin vielä pukeutua vartaloani imartelevasti, koska sellainen bikinikunto on katoavaista. Eikä tässä ikuisesti nuoria olla ja mielestäni säkkeihin ehtii vielä pukeutua tulevaisuudessa.
Silti ihmiset vain pommittivat kuinka lapsellinen kakara olen ja minun pitäisi jättää mieheni, jotta hän voisi ottaa oikeasti aikuisen naisen rinnalleen. :D
Nyt hauskaa lukea näitä pukeudu just niinkö ite tykkäät kommentteja.
Käytä nyt ne vanhat vaatteet loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Saman ikäinen kohta kuin ap. Aloitin viime vuonna ennen kolmekymppisiä keskustelun siitä, että mun mies ei suvaitse nuorekasta tyyliäni pukeutua mm. crop toppeihin, koska hän ei kestänyt muiden miesten ihailevia katseita. Sain tästä keskustelun aloituksesta hirveän paskamysrkyn aikaiseksi, että: ” mitäs pukeudut kuin teini!” Ja ” miehesi haluaa oikeasti aikuista naista, eikä mitään kakaraa”..
Olin todella hyvässä ns. bikinikunnossa ja halusin vielä pukeutua vartaloani imartelevasti, koska sellainen bikinikunto on katoavaista. Eikä tässä ikuisesti nuoria olla ja mielestäni säkkeihin ehtii vielä pukeutua tulevaisuudessa.
Silti ihmiset vain pommittivat kuinka lapsellinen kakara olen ja minun pitäisi jättää mieheni, jotta hän voisi ottaa oikeasti aikuisen naisen rinnalleen. :DNyt hauskaa lukea näitä pukeudu just niinkö ite tykkäät kommentteja.
Oisko kyse siitä että täällä pyörii tietyin ajoin ilkeämpiä ihmisiä ja yhtäkkiä nurkan takaa saakin tosi kivoja ja ymmärtäväisiä kommentteja?. Olen itse huomannut tämän että jopa yksi ja sama keskustelu kerää esim syyskuussa 2019 ihania kommentteja mutta joulukuussa 2019 aivan hirveitä.
Olen 35v ja huomaan pikkuhiljaa palaavani siihen tyyliin, mitä kulutin kymmenen vuotta sitten. Yritin välissä jotain muuta, koska kuvittelin että pitäisi iän muota muuttaa tyyliä jotenkin. Nyt huomaan, että kyllä ne revityt farkut, tennarit, buutsit, nahkatakit, mustat mekot kukkaprintillä ja muutenkin sellainen rock chic -tyyli on vaan mun omin juttu. Toisaalta ei se taida ollakaan enää nykyteinien keskuudessa in.. Mustiin hiuksiin en toki enää nykyisistä vaaleista palaisi.
Pukeudu ap sinäkin niin kuin itse tykkäät. Se on parasta ja tuo itsevarmuutta <3
Tuli mieleen eräs pubiruusu muutaman vuoden takaa, joka oli jämähtänyt nuoruusvuosiensa tyyliin. Baarissa perseili matalavyötäröiset farkut jalassa, niin että se perse oikeasti vilkkui!
Tanssilattialla kompuroi kännissä piikkikorot jalassaan ja tukka kynitty sellaiseksi kananperse malliseksi ja värjätty sateenkaariväreillä. Anteeksi rumat sanani, mutta nämä havainnot siis tein hänestä itse, aikani hänen toilailuaan siinä seurasin.
Lisäksi tämä yritti epätoivoissaan itseään nuorempia miehiä hinkuttamalla itseään väkisin heitä vasten!
Noh, eiköhän tämä nainen istu samaan pöytään ja alkanut haukkua ulkonököäni ja tämä tuli minulle ihan puskista. Tunsin naisen kyllä, mutta emme olleet tekemisissä kuin työn kautta joskus vuosikymmen sitten, mutta ilmeisesti hän koki tarvetta päästä haukkumaan minun ulkonäköni.
Hänet jouduttiin heittämään baarista ulos, kun hän yltyi ihan huutamaan kuinka ruma nykyään olen.
Joskus kannattaa kyllä peiliin kurkata ennen kuin ruotii toisten ulkonäköä!
Vierailija kirjoitti:
Silti ihmiset vain pommittivat kuinka lapsellinen kakara olen ja minun pitäisi jättää mieheni, jotta hän voisi ottaa oikeasti aikuisen naisen rinnalleen. :DNyt hauskaa lukea näitä pukeudu just niinkö ite tykkäät kommentteja.
Olitko sä se, joka käytti salivaatteita jatkuvasti ja mies toivoi, että salitrikoot ja crop -toppi olisivat vahtuneet johonkin muuhun asuun salin ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Jep...
Mä käytän myös crop toppeja (yhdistän ne korkeavyötäröisiin hameisiin/housuihin) vaikka ikää tosiaan 45v . Olen myös hyvässä kunnossa ja treenaan. Huvittavaa, kun muutaman kaverin mielestä ne oli kamalia teinivaatteita. Yllättäen juuri näillä kavereilla on ylipainoa....🤭
Täällä myös 35v huppari-tennarit-bändipaita-nainen! Olen todennut, että elämä on liian lyhyt muiden mielipiteistä stressaamiseen. Pukeudun just niinkuin hyvältä tuntuu ja onneksi töissä ei ole mitään tiukkoja pukukoodeja, huppari on aika yleinen näky.
Minä ainakin pukeudun kuten haluan ja muiden mielipiteet on yks hailee eli pukeudu kuten haluat äläkä kysele muilta neuvoa.