Tulipahan koettua, nuukien häät
Maistraatissa tietty, sulhasella samat vaatteet kuin aina muulloinkin. Morsian nyt sentään jotain vähän juhlavampaa. Me vähäiset vieraat oltiin ylipukeutuneita, tuomarikin siinä katseli ensin että kenetkäs täällä vihitään. Kutsuja ei tietty ollut eikä mitään hajua ohjelmasta.
Siinä sit käräjäoikeuden pihalla ihmeteltiin että mitäs nyt, sulhanen totesi vaan että ei olla suunniteltu mitään. Jos syömässä kävis, niin kuka? pari keskenään vai mennäänkö kaikki? no päätettiin sit että mennään porukalla, kuka keksii ravintolan?? tässä vaiheessa sulhanen toteaa että buffet pitää olla että saa syödäkseen.
No sit kiinalaisen, ja vieraat maksoi syömingit.
Vkl sit "juhlat" , tosin nämäkin on vieraiden järjestämät. Kiitos en osallistu. Enpä ole ennen törmännyt että täysin maksatetaan toisilla. Kas kun ei parille pitänyt sormuksia viedä.
Kommentit (194)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:31"]
Apua, meillä oli todistajat maistraatista. Olisko niille pitänyt tarjota ruuat ja kahvit? Olinko nyt moukka kun me vaan lähdettiin sieltä maistraatista kotiin ja ne todistajat meni takas töihinsä.
[/quote]
Moukka ja hemmetin tylsä
[/quote]
Eli juhlat olis pitänyt järkätä vaikkei niitä itse halua?
[/quote]
Tykkäätkö muutenkin juoksuttaa toisia ihmisiä asioillasi ja vielä kesken työpäivän?
[/quote]
Jaa, ihan maistraatista sanoivat että sieltä saa ne todistajat, ei tarvi omia. Kuului kuulemma vähän kuin heidän työhönsä toimia tarvittaessa todistajina :)
[/quote]
No niin, sehän on ihan eri asia kuin juoksuttaa kavereita jostain muualta, eikö? Olipa typerä kommentti
[/quote]
Tykkäätkö muutenkin juoksuttaa toisia ihmisiä asioillasi ja vielä kesken työpäivän?
[/quote]
Jos viesti tulee tekstiviestinä ja siellä vihkimisessä käynti ei sovi, eikö se ole aika helppo vastata, ettei pääse tai ehdi, jos on töitä? Kuuluu ihan etikettiin aivan yhtälailla kuin sellaiset häät kuin avioituva pari haluaa.
Ennen pienet häät taisivat olla yleisempää, kun siihen osattiin suhtautua, tai sitten tänne ketjuun on seuloutuneet ne, joiden maailmankuva järkkyy, kun joku ei haluakaan juhlia.
Kyllä siinä on jo itsessään juhlaa, kun kutsutaan todistamaan. Se on jo huomattava arvostuksen osoitus, mutta tästä ketjusta jää tunne, ettei ap ymmärtänyt.
Sulle joka käyt kommentoimassa noita jankutijankutijuttujasi niin taisi kalikka kalahtaa? Ukkosi on niin pihi ettei halunnut mitään juhlia ja sua on jäänyt risomaan?
Parihan halusi mennä maistraatissa naimisiin, kun ei nimenomaan halunnut niitä hääjuhlia. Minäkään en olisi järjestänyt muuta ohjelmaa. Vihkimisen jälkeen oltaisiin varmaan menty lounaalle tai kahville, mutten missään nimessä olisi olettannut, että vihitty pari maksaa - kun pointti juuri oli, etteivät he halunneet niitä juhlia, syystä tai toisesta.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:54"]
[/quote]
[/quote]
Jos viesti tulee tekstiviestinä ja siellä vihkimisessä käynti ei sovi, eikö se ole aika helppo vastata, ettei pääse tai ehdi, jos on töitä? Kuuluu ihan etikettiin aivan yhtälailla kuin sellaiset häät kuin avioituva pari haluaa.
Ennen pienet häät taisivat olla yleisempää, kun siihen osattiin suhtautua, tai sitten tänne ketjuun on seuloutuneet ne, joiden maailmankuva järkkyy, kun joku ei haluakaan juhlia.
Kyllä siinä on jo itsessään juhlaa, kun kutsutaan todistamaan. Se on jo huomattava arvostuksen osoitus, mutta tästä ketjusta jää tunne, ettei ap ymmärtänyt.
[/quote]
Hmm, täytyy sanoa että mä en lähtisi kesken työpäivän seisomaan viideksi minuutiksi jonnekin maistraattiin. En edes vaikka saisi kahvit sen jälkeen. Jos eivät halua juhlia niin saahan sieltä paikanpäältä virkailijat todistamaan, miksi pitää vaivata muita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:55"]
Sulle joka käyt kommentoimassa noita jankutijankutijuttujasi niin taisi kalikka kalahtaa? Ukkosi on niin pihi ettei halunnut mitään juhlia ja sua on jäänyt risomaan?
[/quote]
jankutijankutijankutijankutu
etkö muuta enää keksi
[/quote]
sun tyylis tuntee jo tällä palstalla, siksi se alkaa jo kyllästyttämään
Jos kaikki häävieraat ovat epätietoisia siitä mitä tapahtuu ja hääpari "ajautuu" siihen että vieraat kustantavat heille juhlallisuudet vihkimisen vaikka eivät oikeasti halua, niin minkälaiset ihmiset syyttää tästä vieraita??! Eikö aikuisilla ihmisillä ole mitään vastuuta siitä että vieraat tietävät mikä on tilaisuuden tarkoitus ja mitä vihkimisen jälkeen tapahtuu?
Nykyajan ihmisillä ei ole enää tippaakaan käytöstapoja. Suomalaisilla ei ole ennenkään kovasti ollut mutta nykyään näyttää ihan kaikki käytöstavat kadonneen.
Juhlia ei osata eikä haluta pitää, kiitos ja anteeksi ovat tuntemattomia sanoja, ovea ei avata naiselle eikä naapuria tervehditä jne.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hmm, täytyy sanoa että mä en lähtisi kesken työpäivän seisomaan viideksi minuutiksi jonnekin maistraattiin. En edes vaikka saisi kahvit sen jälkeen. Jos eivät halua juhlia niin saahan sieltä paikanpäältä virkailijat todistamaan, miksi pitää vaivata muita ihmisiä.
[/quote]
KUN MINÄ EN LÄHDE, niin jankutan maailman tappiin sitten sitä, että on ihan weeeteeetä muidenkaan lähteä
palstamma äo 25
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:57"]
[/quote]
sun tyylis tuntee jo tällä palstalla, siksi se alkaa jo kyllästyttämään
[/quote]
Ilmeisesti kaksi tumpeloa päättäneet yhdistää kamansa. Minusta olisi kohteliasta kertoa kutsussa että kyseessä on tosiaan vain todistajana oleminen ja sitten ei muuta. Toisaalta taas mua ihmetyttää miksi joku ei halua juhlistaa omaan naimisiinmenoansa edes menemällä porukalla syömään vähän paremmin? Tai mä olisin vaikka kokannut itse niille todistajille hyvät ruoat.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
KUN MINÄ EN LÄHDE, niin jankutan maailman tappiin sitten sitä, että on ihan weeeteeetä muidenkaan lähteä
palstamma äo 25
[/quote]
Ja kun MINÄ EN JUHLI NIIN MINÄ EN TOSIAAN JUHLI!!
Toinen palstamamma äö 0
Joo, ihme kun ei edes toisella tumpeloista välähtänyt miettiä että mitä sitten vihkimisen jälkeen :D. Ap vois kyllä kertoa että mikä oli pariskunnan ikä. Veikaan että noin 20 v.
Vain köyhät viettävät tuollaiset häät, että ei ole edes juhlia. Varmaan joku teinipari, missä muija oli paksuna ja oli pakko mennä äkkiä naimisiin