Tulipahan koettua, nuukien häät
Maistraatissa tietty, sulhasella samat vaatteet kuin aina muulloinkin. Morsian nyt sentään jotain vähän juhlavampaa. Me vähäiset vieraat oltiin ylipukeutuneita, tuomarikin siinä katseli ensin että kenetkäs täällä vihitään. Kutsuja ei tietty ollut eikä mitään hajua ohjelmasta.
Siinä sit käräjäoikeuden pihalla ihmeteltiin että mitäs nyt, sulhanen totesi vaan että ei olla suunniteltu mitään. Jos syömässä kävis, niin kuka? pari keskenään vai mennäänkö kaikki? no päätettiin sit että mennään porukalla, kuka keksii ravintolan?? tässä vaiheessa sulhanen toteaa että buffet pitää olla että saa syödäkseen.
No sit kiinalaisen, ja vieraat maksoi syömingit.
Vkl sit "juhlat" , tosin nämäkin on vieraiden järjestämät. Kiitos en osallistu. Enpä ole ennen törmännyt että täysin maksatetaan toisilla. Kas kun ei parille pitänyt sormuksia viedä.
Kommentit (194)
Kertoiko ap jo, mitä siinä kutsussa tarkkaan ottaen luki?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:05"]
Samaa mieltä olen kuin ap että outoa toimintaa. Ei Se nyt niin voi mennä että hääpari vaan seisoskelee ja häävieraat vaivaantuneena koettaa miettiä että mitä nyt. Aloitekyvyttömien moukka-amisten häät tai vaihtoehtoisesti jotain 18 v roiskeläppäpizzojen suurkuluttajia. Joko kutsuun tarpeeksi selvästi mitä odotetaan tai sitten hääpaikalla ohjat käsiin että mitä seuraavaksi tapahtuu tai ei tapahdu.
[/quote]
Niin, mutta kun kyseessä ei ollut häät vaan vihkiminen. Niillä on aika iso ero. Ei ollut mitään hääpaikkaa missä mitään olis tapahtunut, joten vaikea sellaiseen on mitään juhlia järkätä.
[/quote]
Vihkimistäkö ei voi juhlia?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:24"]
Tervetuloa pullamössösukupolven maailmaan. Edes omassa vihkimisessä ei omata mitään aloitekykyä, seistään vaan kädet taskussa että päättäkää te ja tehkää ja kustantakaa.
[/quote]
No ne ei halunneet mitään. Vieraat tässä sitä jotain halus, joten on ihan kohtuullista että sen sitten itse kustantaa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:26"]
Samaa mieltä olen kuin ap että outoa toimintaa. Ei Se nyt niin voi mennä että hääpari vaan seisoskelee ja häävieraat vaivaantuneena koettaa miettiä että mitä nyt. Aloitekyvyttömien moukka-amisten häät tai vaihtoehtoisesti jotain 18 v roiskeläppäpizzojen suurkuluttajia. Joko kutsuun tarpeeksi selvästi mitä odotetaan tai sitten hääpaikalla ohjat käsiin että mitä seuraavaksi tapahtuu tai ei tapahdu.
[/quote]
Niin, mutta kun kyseessä ei ollut häät vaan vihkiminen. Niillä on aika iso ero. Ei ollut mitään hääpaikkaa missä mitään olis tapahtunut, joten vaikea sellaiseen on mitään juhlia järkätä.
[/quote]
[/quote]
Voi, jos haluaa. Tässä tapauksessa vihkipari ei selvästikään halunnut, mutta ei kehdannut kieltäytyä kun vieraat alko mankua syömään. Katsos kun ei sitä vihkimistä ole mikään pakko juhlia.
Apua, meillä oli todistajat maistraatista. Olisko niille pitänyt tarjota ruuat ja kahvit? Olinko nyt moukka kun me vaan lähdettiin sieltä maistraatista kotiin ja ne todistajat meni takas töihinsä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi, jos haluaa. Tässä tapauksessa vihkipari ei selvästikään halunnut, mutta ei kehdannut kieltäytyä kun vieraat alko mankua syömään. Katsos kun ei sitä vihkimistä ole mikään pakko juhlia.
[/quote]
Ei ole pakko ei. Kaipa se pariskunta olisi sitten voinut sanoa ääneen että paskaakos tässä mitään syömään, me lähdetään meneen. Jos kerran naimisiinkin pääsivät niin kai sitä voi ääneen sanoa jos ei jokin miellytä. Vai tuhosiko vihkiminen aivosolut?
Ei puolen tunnin matka maistraattiin pitkä ole. Sun olisi varmaan kannattanut siltä parilta etukäteen vähän kysellä hommasta, ettei tule luulleeksi vääriä. En minäkään ole ollut maistraatissa mitään todistamassa mutta kyllä mä varmaan kysyisin, että mitä se meinaa jos mua todistajaksi pyydettäisiin.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:31"]
Apua, meillä oli todistajat maistraatista. Olisko niille pitänyt tarjota ruuat ja kahvit? Olinko nyt moukka kun me vaan lähdettiin sieltä maistraatista kotiin ja ne todistajat meni takas töihinsä.
[/quote]
Moukka ja hemmetin tylsä
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:23"]
[/quote]
Olen samaa mieltä. En ole koskaan ollut todistajana maistraatissa ja olettaisin varmasti että edes jotain pientä juhlavaa sen jälkeen on: vaikka lasilliset kuohuvaa tai tosiaan jonnekin syömään tms. Mutta ilmeisesti toisten mielestä naimisiin menossa ei ole mitään juhlittavaa, tulipa tämäkin nyt täältä opittua :D
Olisin siis itsekin ollut aika hämmästynyt tuossa tilanteessa mutta se kai on elämässä vielä sallittua?
[/quote]
Näin on. Kaikkien mielestä siinä ei ole mitään erityistä juhlittavaa. Esim. vanhempani menivät naimisiin 60-luvulla ruokatunnilla maistraatissa. Itse menin naimisiin mieheni kanssa kahdestaan kesälomalla ja todistajat maistraatista.
Kaikkia ei voi vain aina miellyttää ja ainahan sanotaan, että juhlat ovat morsiusparin näköiset. Joten saman olettaisin olevan häistä pitämättömälle. Eli pitäisi myös kunnioittaa sitä päätöstä, että juhlia ei järjestetä.
Ihmisillä on erilaisia arvostuksia ja toisille voi juhlan aihe olla joku muu, kuin parisuhteen virallistaminen.
[/quote]
No totta kai niille olisi pitänyt järjestää leikit ja karjanlanpaistit.
Palstamammahan ei ole tyytyväinen, ellei saa leikkejä ja syödä porsaan sisäfilettä tai kinkkukiusausta ja katsoa kakun leikkaamista :)
Niinpä. Jos ei ole huollettava vaan on naimisinkin kykenevä, niin eikö silloin oikeasti voi sanoa että kiitos todistajat, me jatketaan päivää kahdestaan. Minä en kyllä olisi sitä tuohon jättänyt vaan olisin etukäteen tehnyt selväksi mikä on homman nimi.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:39"]
[/quote]
Moukka ja hemmetin tylsä
[/quote]
Eli juhlat olis pitänyt järkätä vaikkei niitä itse halua?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:43"]
[/quote]
Moukka ja hemmetin tylsä
[/quote]
[/quote]
Tykkäätkö muutenkin juoksuttaa toisia ihmisiä asioillasi ja vielä kesken työpäivän?
On se pikkasen outoa, että suututaan muille siitä että itse oletetaan jotain. Eihän se hääpari voinut lukea teidän ajatuksia. He pyysivät teitä todistajiksi, ei muuta. Kutsussa ei taidettu puhua mitään juhlista tai syömisistä. Sen loppuosan oletitte ihan itse ja sitten suutuitte kun homma ei mennytkään kuten luulitte.
Joo, ehkä olis ollut kohteliasta tarjota ne kahvit, mutta toisaalta kun mitään ei luvattu etukäteen niin mitään ei myöskään silloin rikottu.
Ei voi olla totta, että tällaista porukkaa on edes olemassa kuin nämä ap:n kritisoijat! Liikutaan todellakin eri piireissä, kun pidetään normaalina ap:n kuvailemaa toimintaa vihkimisen yhteydessä.
Ap:lle tiedoksi, että yhtä paljon olisin minäkin ihmetellyt. Olen käynyt häissä, joissa vihkiminen on eri päivänä kuin hääjuhla, mutta mitään tuollaista en onneksi ole koskaan kokenut. Vihkimiseen on panostettu sentään hiukan enemmän.
Tähän ketjuun ilmestyi taas jankkaaja. Vaikka kuinka järkevästi yrität selittää, että kaikki eivät halua häitä ja todistajaksi kutsumine meinaa vain todistajaksi kutsumusta, jankkaaja jatkaa ketjua tyypilliseen tapaan. Aseeksi otetaan wt.t ja kaikki muut mahdolliset.
Tätä samaa jankkaamista hän sitten jaksaa jatkaa 6-7 sivua.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:48"]
[/quote]
Moukka ja hemmetin tylsä
[/quote]
[/quote]
Tykkäätkö muutenkin juoksuttaa toisia ihmisiä asioillasi ja vielä kesken työpäivän?
[/quote]
Jaa, ihan maistraatista sanoivat että sieltä saa ne todistajat, ei tarvi omia. Kuului kuulemma vähän kuin heidän työhönsä toimia tarvittaessa todistajina :)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:48"]
[/quote]
Moukka ja hemmetin tylsä
[/quote]
[/quote]
[/quote]
jankutijankutijankutijankuti
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:49"]
Ei voi olla totta, että tällaista porukkaa on edes olemassa kuin nämä ap:n kritisoijat! Liikutaan todellakin eri piireissä, kun pidetään normaalina ap:n kuvailemaa toimintaa vihkimisen yhteydessä.
Ap:lle tiedoksi, että yhtä paljon olisin minäkin ihmetellyt. Olen käynyt häissä, joissa vihkiminen on eri päivänä kuin hääjuhla, mutta mitään tuollaista en onneksi ole koskaan kokenut. Vihkimiseen on panostettu sentään hiukan enemmän.
[/quote]
jankutijankutijankutijankuti
[/quote]