Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että iän myötä kuukautiskivut pahenee ja nyt sattuu niin paljon että voisin oksentaa

Vierailija
29.08.2020 |

Eka päivä on nykyään aina niin kovaa kipua että oksettaa ja itkettää ja aina on myös hirveä ripuli ja suolistokin kramppaa kohdun lisäksi. Normaalia? Kyllä tässä vaan oppii vihaamaan naisen elämää...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkäriltä tujumpia kipulääkkeitä.

Vierailija
2/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mulla oli ekan kerran elämässä kuukautiskipuja nelikymppisenä, samoin tuli tuo kuukautisripulointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae lääkäriltä tujumpia kipulääkkeitä.

Suostuvatko määräämään vai sanooko että syö vaan buranaa ja mene kotiis itkemään?

Vierailija
4/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka Burana600 tms.täytyy muistaa ottaa heti alussa, vähentää vuodon määrääkin.

Vierailija
5/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ehkäisykapseli tai kierukka. Mulla hävisi kuukautiset melkein kokonaan eikä enää tietoakaan mistään krampeista.

Vierailija
6/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä hyvin yleistä :( mulla ei ollut nuorena mitään kuukautiskipuja, nyt on yhtä helvettiä. Mielialan heittelyt vielä siihen päälle.

Vierailija
7/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paheni holtittomiksi 34-35-vuotiaana. Aloita kipulääkkeet etukäteen, kun tunnet että olisi kuukautiset alkamassa, niin ne auttavat silloin parhaiten. 3x1g panadolia päivässä auttaa ainakin minulla, jos ehdin aloittaa ajoissa. Keltarauhashormonilisä myös helpottaa kipuja, mutta sillä on vissiin pitkässä käytössä vaikutusta syöpäriskiin. Ehkäisypillerit auttaa myös kipuihin.

Vierailija
8/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle auttoi synnyttäminen. Kolmen lapsen jälkeen ei ollut kramppeja enää ollenkaan. Vastaavasti vuoto oli kyllä kuin niagarasta. Hormonikierukka lopetti vuodot välittömästi ja ne on pysyneet poissa. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
9/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai panadolia kannata ottaa kk kipuihin? Ibuprofeeni on parempi koska tulehduskipulääke. 

Vierailija
10/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle auttoi synnyttäminen. Kolmen lapsen jälkeen ei ollut kramppeja enää ollenkaan. Vastaavasti vuoto oli kyllä kuin niagarasta. Hormonikierukka lopetti vuodot välittömästi ja ne on pysyneet poissa. Suosittelen lämpimästi.

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun naisille neuvotaan synnyttämistä lääkkeeksi tai jonkun syövän ehkäisemiseksi. Huolimatta siitä kiinnostaako lapsenhoito vai ei. 

Vierailija
11/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai panadolia kannata ottaa kk kipuihin? Ibuprofeeni on parempi koska tulehduskipulääke. 

Niinpä, mulle ei ainakaan panadol eli parasetamoli vaikuta ollenkaan, pitää olla tulehduskipulääke.

"Tulehduskipulääke kannattaa ottaa jo ennen kuukautisten alkamista. Kuukautiskivut johtuvat kohdun limakalvon tuottamien prostaglandiinien aiheuttamasta kohdun supistelusta. Tulehduskipulääkkeet auttavat kuukautiskipuihin, sillä ne vähentävät prostaglandiinien tuotantoa elimistössä."

Vierailija
12/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattu endometrioosi, myomat kahteen kertaan, hormonalinen ehkäisy ei käy, ei myöskään kierukka. Onneksi joka kuukautinen helvetti loppui vaihevuosien myötä.

Vierailija
13/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sattunut viikonlopulle mutta mietin että jos sattuisi työpäivälle niin en kyllä olisi mill¨ään tasolla työkykyinen. Eikä kuukautisest taida olla pätevä syy jäädä kotiin..

Vierailija
14/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun naisille neuvotaan synnyttämistä lääkkeeksi tai jonkun syövän ehkäisemiseksi. Huolimatta siitä kiinnostaako lapsenhoito vai ei. 

Joo, etenkin jos se neuvoja on joku keski-ikäinen setäpappa mieslääkäri.

Vierailija
15/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole normaalia, Käy gynellä ja pyydä että tekee myös ultran. Esimerkiksi endometrioosi sopisi noihin kipuihin ripuleineen kaikkineen todella hyvin. Se ei yleensä aiheuta ultrassa näkyviä muutoksia, mutta esimerkiksi myoomat näkyvät ja myös ne voivat aiheuttaa monenmoisia oireita. Samalla saat kysyttä käsikauppalääkkeitä vahvemmat tropit.

Vierailija
16/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sattunut viikonlopulle mutta mietin että jos sattuisi työpäivälle niin en kyllä olisi mill¨ään tasolla työkykyinen. Eikä kuukautisest taida olla pätevä syy jäädä kotiin..

Ei silloin sanota sairausloman syyksi kuukautisia, vaan sen ongelman mitä ne aiheuttaa kuten esimerkiksi niin pahat kivut ettei pysty toimimaan ja joihin lääkkeet ei auta. Ja silloin varsinkin hakeudutaan lääkäriin, jos kerran ei pystyisi töihin. Tässä tapauksessa suoraan aiheen erikoislääkärille eli gynekologille.

Vierailija
17/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ketään käskenyt synnyttämään. Totesin vain, että minulla se vaikutti niin.  Jos tutkimukset on osoittaneet, että synnyttäminen suojaa myös muutamilta syöviltä, ei sekään ole minun vikani, eikä edes tutkijoiden vika. Velat saavat elää elämänsä ihan niin kuin haluavat.  

Lapseton isosiskoni kärsi kovista ja aina vaan kovenneista kuukautiskrampeista siihen asti, kunnes vaihevuodet tulivat ja armahtivat. 

Vierailija
18/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöskään velojen vika, että synnyttämättömyys voi liittyä tiettyihin ongelmiin. Olisiko se sit positiivinen asia tehdä lapsia terveyden takia, ja sysätä ne sossun haltuun? 

Vierailija
19/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin luulin, mutta kyllä panadol on parempi.

Vierailija
20/41 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole myöskään velojen vika, että synnyttämättömyys voi liittyä tiettyihin ongelmiin. Olisiko se sit positiivinen asia tehdä lapsia terveyden takia, ja sysätä ne sossun haltuun? 

Kannattaako tuosta nyt ottaa pulttia, oikeasti? 

Jos eivät lapset ole suunnitelmissa, niin pelaat sitten niillä korteilla mitä käpälässä on. Jos pitäisi valita kuukautiskipujen ja rankkojen vuotojen välillä, kumpi on sun mielestä pahempi?

Me nyt vaan ollaan erilaisia, ja ns. naisten vaivoja on monenlaisia, ja ne vaivaa ihmisiä eri lailla, ja niihin auttaa eri asiat.