700 000 suomalaista tupakoi - täysin käsittämätöntä
Typerät nuoret ymmärrän. He pitävät tupakointia coolina (NOT!) - ja tytöt hoikentavana. Toivottavasti useimmat heistä fiksuuntuvat myöhemmin ja luopuvat iljettävästä tavasta.
Aikuisten tilanne on järjetön. Tympeän vastenmielinen haju, keltaiset hampaat ja kädet, törkeän ruttuinen iho.
Kuka haluaa aiheuttaa sairauksia myös muille ihmisille?
Kommentit (33)
Tunnen muutaman tyypin, aina rahat loppu. Ja muuten, tunnetteko jonkun tupakoitsijan, joka olisi absolutisti? Viina ja tupakka kulkee usein käsi kädessä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:14"]
Tunnen muutaman tyypin, aina rahat loppu. Ja muuten, tunnetteko jonkun tupakoitsijan, joka olisi absolutisti? Viina ja tupakka kulkee usein käsi kädessä.
[/quote]
Tunnen pari absolutista tupakoijaa. Tosin niistä pari on myöskin entisiä alkoholisteja. Mutta mieheni on täysin savuton juoppo!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:14"] Ja muuten, tunnetteko jonkun tupakoitsijan, joka olisi absolutisti? Viina ja tupakka kulkee usein käsi kädessä.
[/quote]
Tunnen toki montakin! Yksi niistä on minä itse. :)
Tupakoivat nuoret naiset ovat AINA lutkamaisia.
Minä poltan ja juon, mutta lutka en ole koskaan ollut
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:19"]
[/quote]
Tunnen pari absolutista tupakoijaa. Tosin niistä pari on myöskin entisiä alkoholisteja. Mutta mieheni on täysin savuton juoppo!
[/quote]
Savuttomia juoppoja on varmaan paljon, mutta entäs toisinpäin?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tunnen monta tupakoijaa, jotka ovat lopettaneet alkoholin käytön kokonaan, mutta eivät tupakointia. Itse olen tehnyt päinvastoin: lopetin tupakoinnin, mutta en alkoholinkäyttöä.
Jep, minä lopetin 2 kk sitten enkä ole katunut. Ihmetyttää miksi sitä piti polttaa.
Ja ihmetyttää edelleen miten se on niin vahva sosiaalinen tapa, tupakoitsijoista muodostuu oma piirinsä työpaikalla ja opiskellessa, siellä jutellaan eniten tauoilla ja sitten ihmetellään ja jopa syrjitään kun vihdoin lopetat sen tavan..
[/quote]
Onpa isoja yleistyksiä.
Tunnen monta ei tupakoijaa, jotka käyttävät alkoholia, tiedän monta tupakoitsijaa jotka käyttävät alkoholia. Tiedän monta jotka eivät käytä kumpaakaan, ylikäyttäjiä en tiedä yhtään.
Tupakoitsijoiden pitäisi maksaa tuplasti terveyden- ja sairaanhoitomaksuja!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:33"]
[/quote]Niinhän ne maksaakin, veron muodossa
[/quote]
Niin pitäisi myös alkoholia käyttävien, ylipainoisten ja kaikkien jotka itse aiheuttavat tilansa. Ei vaan tule tapahtumaan.
[/quote]
Maksavat. Oletko kuullut veroista???
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:35"]
[/quote]
Niin pitäisi myös alkoholia käyttävien, ylipainoisten ja kaikkien jotka itse aiheuttavat tilansa. Ei vaan tule tapahtumaan.
[/quote]
Tupakka on aivan liian halpaa, verohyöty on minimaalinen, ei taatusti kata tupakasta johtuvia sairasmenoja, joita saatana kerätään MUN verorahoja, joka en ikinä ole tupakoinut! Eikä mulla olis mitään sitä vastaan, että läskit ja alkoholistit maksaisivat myös tuplasti hoidostaan.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:35"]
[/quote]
[/quote]
Tupakka on aivan liian halpaa, verohyöty on minimaalinen, ei taatusti kata tupakasta johtuvia sairasmenoja, joita saatana kerätään MUN verorahoja, joka en ikinä ole tupakoinut! Eikä mulla olis mitään sitä vastaan, että läskit ja alkoholistit maksaisivat myös tuplasti hoidostaan.
[/quote]
Sun verorahoilla..:D Tiedätkö sä yhtään miten verot toimii?
Arvaappa. Tupakoitsijatkin tekee töitä joista maksavat veroja, maksavat myös mahdollisista hoidoistaan, sekä lääkkeistään jossa on verot.. Mieti pidemmälle.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eikös valtaosa vl-nuorista ole varsinaisia ketjupolttajia?
Ei ole mitään miettimistä. MINÄ en harrasta mitään, minkä tiedetään vahingoittavan terveyttä ja altistavan sairauksille, VAAn pyrin kaikin tavoin noudattamaan terveellisiä elintapoja. On siis väärin, että maksan terveyspalveluista saman minkä tyypit, jotka eivät toimi samoin, vaan esim. tupakoivat. Niin.
16
Tupakointi on ihanaa! Erityisesti kun se herättää paheksuntaa :D
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 18:50"]
Tupakointi on ihanaa! Erityisesti kun se herättää paheksuntaa :D
[/quote]
:DD Että ihan paheksujien kiusaksi pilaat oman terveytesi. Älykästä!
Käsittämätöntä, että joku haluaa haista pahalle.