Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion painaa synnyttämään mennessä korkeintaan 65kg

Vierailija
23.09.2013 |

Niin olen painoindeksin mukaan silloinkin normaalipainoinen!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hoikka, harrastanut liikuntaa ja syönyt terveellisesti. Raskautta on vielä 4 viikkoa jäljellä ja painoa on nyt tullut 14 kg. En ole tankannut kahden edestä, tai ahminut herkuja, vaan syönyt ihan normaalisti vain nälkääni.

En itsekään oikein tajua minne nuo kilot ovat menneet, koska en ole turvoksissa mistään ja yhtään varsinaisia äitiysvaatteita en ole joutunut ostamaan.

Maha kyllä on suuri ja ilmeisesti vauva on suurehko ja lapsivettä on runsaasti. SF-mitta on ollut koko raskauden ajan plussakäyrän yläpuolella.

Oma olo on tukala ja raskas, en ole koskaan painanut edes lähelle 70 kiloa ja nyt painoa on 73 kg. Uinti on ainoa liikuntalaji, josta ei tule supistuksia ja lisäksi teen pilates-liikkeitä lähes päivittäin.

Nähtäväksi jää, että jääkö kaikki synnärille vai onko salakavalasti persiiseen hivuttautunut 10 kg, jota en itse edes huomaa.

Niin minäkin kuvittelin, että eihän muhun varmaan kilot tartu, kun elämäntavat ovat niin terveelliset, mutta noin vaan on tuo 14 kg nyt sitten kertynyt.

Vierailija
22/25 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 16:20"]

Ei kai se maito läskistä muodostu?

ap

[/quote]

Nestettähän se enimmäkseen on, mutta olisiko litrassa maitoa muutama kymmenen grammaa rasvaa. Ja energiaahan sen maidon tuottaminen muutenkin kuluttaa, joten rasva palaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 16:22"]

Siinä on taas prioriteetit kohdallaan, kun vaakalukema on itse tarkoitus...

Fiksumpaa olisi vaikka päättää syödä terveellisesti ja monipuolisesti, että vauvalla olisi mahdollisimman hyvät lähtökohdat. Tuollainen painon päättäminen kuulostaa siltä, että tulevalla lapsella on äidin asenteiden takia keskimääräistä suurempi riski sairastua syömishäiriöön.

[/quote]

No ei se itsetarkoitus ole, jos sen saavuttaminen tuntuu liian vaikealta. Tavoitteeni on välttää verenpaineen nousu, jonka uskon 1. raskaudessa johtuneen lihomisesta. Muuten kuin raskaana en ole koskaan painanut yli 56 kg. Monipuolinen ruokavalio on mulle itsestäänselvyys, siihen ei mun ei erikseen tarvitse kiinnittää huomiota.

ap

Vierailija
24/25 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 16:20"]

Ei kai se maito läskistä muodostu?

ap

[/quote]

Mulla ainakaan ei ole maitoa riittänyt tarpeeksi, mikäli paino on tippunut kovin alas. Toki riittävällä unella on suurempi merkitys ollut mun maidontuloon.

Täällä myös jonkinlaisena "tavoitteena" ollut tietty painoraja, mutta se on muodostunut lähinnä siitä, ettei paino ole koskaan noussut 60kg:aan (4 raskautta). Sitten on tuntunut luonnolliselta, etten ole kauhea sotanorsu synnyttämään lähtiessä. :D Todellisuus on kuitenkin se, etten pysty kärvistelemään raskaana ollessa nälässä, joten painoa tulee se mikä tulee ja se nyt vaan on jäänyt joka kerta alle 60kg:n.

Lähtöpainoni on vaihdellut 45kg:n molemmin puolin ja kiloja on tullut sitä enemmän, mitä alipainoisempi olen ollut. Se kai on aivan luonnollistakin.

Vierailija
25/25 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä tuntuu olevan kuitenkin hyvä syy hillitä painonnousua, kunhan se tapahtuu terveellisellä tavalla, eikä niin että ensin lihoo tuonne asettamaan painorajaan saakka ja sitten elää liian pienellä ruokamäärällä loppuraskauden. Se ei olisi kovin tervettä.

Paljonkos teillä kaikilla ollut bmi synnyttämään lähtiessä?

Mulla joka kerta 21-22. En tiedä onko keskimääräinen vai vähän, mutta painonnousu ollut kuitenkin + - 10 kg.