Eikö ihmiset osaa valmistaa edes uunilohta??!
Kommentit (25)
Lohifile olisi ihan kiva jos sen saisi sillä tavalla valmiiksi pakattuna ettei siihen tarvitsisi koskea. Myös nahan saisivat poistaa valmiiksi. Se saisi olla myös valmiiksi uunia kestävässä vuoassa. Koska näin ei ole niin jää lohet valmistamatta.
Mun piti käydä katsomassa pari kuukautta sitten ohje perunoiden keittämiseen, 10 vuotta olen asunut omillani. Eipä ole vain tullut keitettyä perunoita, kun en niistä tykkää. Vähän tuli kyllä uusavuton olo, etenkin kun eka googlen osuma oli johonkin "Reseptejä uusavuttomille" -blogiin.
Mä en jaksanut ohjeita katsella vaikka ekaa kertaa moneen vuoteen uuniin tungin lohen :) Sain vinkin kaverilta, että ei muuta kuin päälle creme bonjouria ja se on siinä :) Ja se oli siinä! Pikkaisen tuli hyvää :)
Mutta jos en olisi saanut vinkkiä kaverilta, ihan varmasti olisin googlettanut :)
Ap:lle,
Minäkin googlaan yleensä paljon juuri niitä reseptejä, mitä itse teen eniten. Lohta olen laittanut pienestä pitäen itse pyydystäen loimuttamalla (lapissa nuotiolla, kotona ja partioretkellä), savustamalla, graavaan sitä jatkuvasti ja tietenkin laitan uunissa. Vaikka kuka väittää mitä tahansa, tasapainoisimman lohen maun saa oikeasti uunissa, mutta onhan se hieno paistaa ulkona avotulella loimulohta, keittää perunat siinä ja juoda päälle nokipannu kahvit.
Lime muuten sopii myös loheen siinä missä sitruunakin. Jos ei käytä kermaa, kannattaa kokeilla limeetä, pippuria ja suolaa...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 00:28"]
Lohifile olisi ihan kiva jos sen saisi sillä tavalla valmiiksi pakattuna ettei siihen tarvitsisi koskea. Myös nahan saisivat poistaa valmiiksi. Se saisi olla myös valmiiksi uunia kestävässä vuoassa. Koska näin ei ole niin jää lohet valmistamatta.
[/quote]
Lohi ilman nahkaa? Kyllä sieltä kaupasta sinullekin löytyy kalapuikkoja, ehdota jollekin valmistajalle, että laittavat sinua varten uunivuoan valmiiksi niiden alle.
Mä laitan lohen päälle vaan suolaa ja tilliä. Joskus sitruunaa jos muistan ostaa.