Eikö ihmiset osaa valmistaa edes uunilohta??!
Kommentit (25)
Inhoan kalaa ja kalaruokia, en siis oikein osaa niitä tehdä. Kerran vuodessa teen miehen mieliksi uunilohta ja kyllä silloin on haettava resepti netistä, kun ei vaan voi muistaa ulkoa kaikkea mitä harvoin tekee.
Jep, ainakin minä haen usein jotain uusia versoita ihan perusruuistakin. Uunilohtakin voi valmistaa monella tapaa =)
Uunilohi on maailman vaikein ruoka valmistaa; aina joudun miettimään, että mitä mausteita ja paljonko uunin lämpötila ja kauanko uunissa. Usein ainakin mun uunilohesta tulee mautonta ja kuivaa.
t. Eräs, joka kyllä osaa valmistaa perusruokia, mutta uunilohi usein epäonnistuu.
ps. Myös makaroonilaatikosta on vaikea saada maukasta.
Eiköhän jokainen tee sen joskus eka kertaa. Osa muuttaa kotoaan hyvin nuorena, esim. 16 vuotiaana. Nyt meillä on tällainen ylellisyys kuin netti mistä löytää nopeasti esim. paistolämpötilan, ei tarvitse enää soittaa koko sukua läpi kysyäkseen perusasioita. Tuskin sinäkään olet omillesi ehtinyt opettaa kaikkien ruokien tekoa kotona..
Meillä käytetään paljon lohta, joten käyn ainakin katsomassa netistä vaihteluja maustamiseen. Meillä syödään hunaja-smetanalohta, chili-limelohta, kermajuustokorppujauhotettua lohta, suola-pippurilohta, jne. Vaihtoehtoja on netti täynnä :)
Olisi varmaan parempi vain ostella eineksiä kuin edes yrittää tehdä mitään itse.
Me syömme kerran viikossa uunulohta.se on helpoin kaikista ruuista.pistän sen vuokaan,sirotan merisuolaa vähän päälle,puristan sitruunaa päälle,paljon sipulia päälle ja ruokakermaa. Uuniin puoleksitunniksi 175 astetta. Sen kanssa perunat.
Minäkin olen tehnyt uunilohta ainakin kymmeniä jos ei jopa satoja kertoja elämäni aikana, ja silti googletin sen pari päivää sitten, kun halusin tehdä sen jotenkin uudella tavalla.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 19:29"]
Me syömme kerran viikossa uunulohta.se on helpoin kaikista ruuista.pistän sen vuokaan,sirotan merisuolaa vähän päälle,puristan sitruunaa päälle,paljon sipulia päälle ja ruokakermaa. Uuniin puoleksitunniksi 175 astetta. Sen kanssa perunat.
[/quote] Ja taas kermaa! Ei maistu minulle.
Mä kokkaan kyllä aika paljon, mutta joudun silti aina etsimään ohjeet kaikkeen (paitsi perunoiden keittämiseen). En vaan muista enkä osaa ilman, lähinnä kai itseluottamus ei riitä. Emme yleensä myöskään tee iltaruokaa, päivisin syödään töissä ja viikonloppuisin ainakin toisena päivänä syödään ulkona, joten useimmiten kokkaan ehkä yhden kerran viikossa, ja koska se ei aina ole uunilohta, ei tule uunilohta tehtyä kovin monta kertaa vuodesa edes.
Ööh sori. Aika paljon=kerran viikossa :)
Tarkoitin siis, että kokkaan kyllä erilaisia juttuja uteliaasti enkä pelkkiä eineksiä. Mutta selkeästi en siis kuitenkaan kovin paljon.
t.15
Teen sitä vähän väliä, mutta joudun aina katsomaan ohjeesta että missä lämpötilassa se taas paistettiinkaan.
Voihan ne katsojat olla vaikka mitä koululaisia, mamuja jne... Onkai se sullakin ap joskus ollut eka kerta, kun olet laittanut uunilohta? Äitisi kenties opettanut? Mun äiti ei ainakaan opettanut mulle mitään, kun inhosi ruoanlaittoa. On joutunut kaikki pikkuhiljaa opettelee sen jälkeen kun omilleen muutti...
Mä en kokkaile kalaruokia koska meitä asuu talossa neljä joista kolme on allergisia kalalle. Itse en ole ja syönkin kalaruokani sitten työlounaalla tms.
Silloin harvoin kun voin kalaa kotona laittaa, tulen kyllä hakeneeksi sen yksinkertaisimmankin ruoan ohjeen ruoanlaiton ajaksi varmistukseksi.
Kaipa etsivät eri versioita, miten maustaa ym.