Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni seonnut salaliittoteorioihin

Vierailija
29.08.2020 |

Läheiseni on koronakevään aikana jotenkin taantunut. Ei ole korkeasti koulutettu, mutta muuten ihan lukenut ja perusfiksu tyyppi. Tosin ollut aina vähän taipuvainen mystisyyteen, oli jossain vaiheessa helluntailainen ja sittemmin new age -henkinen. Nyt on hurahtanut täysin salaliittoihin. Aina kun luulee, ettei hullummaksi voi mennä, niin taas tulee hullumpaa juttua. Postaa nykyään aivan sairasta tavaraa someen, piti laittaa pois seurannasta Facessa, mutta en tietenkään kavereista poistanut. Töissäkäyvä ihminen, mutta suku asuu kaukana ja on sinkku, niin vähän kai höpsähtänyt keväällä. Ei mitään lähdekriittisyyttä niissä jutuissa. Mm. Bill Gatesin rokotesalaliitto, valtioiden joku salaliitto alistaa ihmisiä maskinkäytöllä, 5g-juttujen yhteys koronaan, korona ei ehkä olekaan virus vaan bakteeri, kymmeniätuhansia kadonneita lapsia maailmasssa (?), Antti Heikkilän pahimmat horinat jne. Homma syvenee jatkuvasti, alkuun suhtautui kriittisesti kehitettävän rokotteeseen, nyt ei kuulemma enää rokottaisi lapsiaan lainkaan. Jne jne.

Mua ahdistaa ja surettaa läheisen sekoaminen, enkä oikein tiedä mitä tekisin. Tuntuu uskovan kaiken, mitä noilla höpösivustoilla keksitään, ja lähtökohtaisesti kaikki virallisen median tiedot ovat Suurta Vedätystä. Jos hänelle yrittää osoittaa virheitä, ei kuuntele, vaan vihjailee seuraavassa postauksessa, miten ”lampaat” uskovat taas kaiken. Uskoo olevansa kriittinen ajattelija, mutta ei ymmärrä lähdekriittisyydestä mitään.

Onko mitään tehtävissä?

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän huolestuttaa tässäkin ketjussa olevat, jotka luottavat vallanpitäjiin ja mediaan sinisilmäisesti. Onko maailmassa kaikki hyvin teidän mielestä?

Maailmassa ei koskaan ole ollut kaikki hyvin. Maailma on kaoottinen paikka, sattumanvarainen.

Vierailija
142/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaisen tyypin postaukset tunnistaa kirjoitustyylistä. Kun hän huomasi itsensä bongatun korona-ketjussa ja mainitun täälläkin, hän siirtyi ihan itse postaamaan tännekin. Näppäimistö käynyt hällä illan kuumana taas (ja juu, Qanon-kannattaja hän on avoimesti, paljon tulee myös Trump-myönteistä ja USA:n demokraatteja pedofiileiksi syyttävää tekstiä... maustettuna sitten vielä niillä omilla harhoilla) :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näissä ihmisissä onkin se huvittavin ja paradoksaalisinta, että imevät ihan kaiken netin hömppäfoorumeilta ja uskovat siihen täysin ilman mitään kritiikkiä, mutta sitten minä joka en mene siihen niin olen typerä lammas joka uskoo kaikkeen. Siis mitä?

Väittelin 9/11-trutherin kanssa joka oli sitä mieltä että Bush teki iskut. Todisteena oli mm. se että WTC:n savupilvissä pystyi kuulema näkemään paholaisen kasvot. Näin oli sanottu jollain hömppäsivulla niin se oli sitten totta. Aasian tsunamikin oli kuulema joku uuden maailmanjärjestyksen suuri ihmiskoe. Minä taas väitin vastaan ihan faktoilla niin minähän se herkkäuskoinen lammas joka nielee kaiken.

Keskustelu näiden ihmisten kanssa on mahdotonta koska faktat ovat heille vain tyhjä sana. Ja puolustuksena on aina henkilöön meneviä hyökkäyksiä.

Olla sekaisin on juuri se oikea sana kuvaamaan mäitä ihmisiä.

Vierailija
144/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se näissä ihmisissä onkin se huvittavin ja paradoksaalisinta, että imevät ihan kaiken netin hömppäfoorumeilta ja uskovat siihen täysin ilman mitään kritiikkiä, mutta sitten minä joka en mene siihen niin olen typerä lammas joka uskoo kaikkeen. Siis mitä?

Väittelin 9/11-trutherin kanssa joka oli sitä mieltä että Bush teki iskut. Todisteena oli mm. se että WTC:n savupilvissä pystyi kuulema näkemään paholaisen kasvot. Näin oli sanottu jollain hömppäsivulla niin se oli sitten totta. Aasian tsunamikin oli kuulema joku uuden maailmanjärjestyksen suuri ihmiskoe. Minä taas väitin vastaan ihan faktoilla niin minähän se herkkäuskoinen lammas joka nielee kaiken.

Keskustelu näiden ihmisten kanssa on mahdotonta koska faktat ovat heille vain tyhjä sana. Ja puolustuksena on aina henkilöön meneviä hyökkäyksiä.

Diagnoosikoodeilla useat näistä menevät paranoidisen skitsofrenian alle, joku harhaluuloisuushäiriönkin alle. Netin aikakaudella sitten kollektiiviset harhat kukkivat kun em. paranoidikot kokoontuvat toisiaan ruokkimaan tietyille nettisaiteille. Siksi se näyttääkin ulkopuoliselta sille, että "imevät itseensä kaiken". Sairaudentunnottomuus myös heitä yhdistää, eli ulkopuolelta tuleva realisointi ei auta.

Hyvin haastavia nämä on hoitaakin ja hoitoa karttelevat myös. Joskus sitten ajautuvat sairaalaan M1:llä, jos esim. käyttäytymisen tasolla tulee häiriökäyttäytymistä ja esim. naapurit soittavat ambulanssin/poliisin. Mutta yleensä kuitenkaan ei. Paranoidiset skitsofreenikot ovat jotkut myös niin hyvätasoisia kognitiivisesti, että läheisetkin saattavat pitää niitä ihan "perusfiksuina". Kunnes sitten avaavat sanaisen arkkunsa kuten tämä em. tyyppi, ja deluusiot sekä niihin uskominen näkyy selvästi ulospäin muille. Tästä siis kyse jos ap edelleen luet näitä viestejä.

Vierailija
145/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiorjia on erittäin paljon tekstiiliteollisuudessa Aasiassa, varmasti myös seksuaalista hyväksikäyttöä on paljon. Mitäs jos kaikki lapsista niin kovasti välittävät ostavat tästä lähin vain kestävästi tuotettuja vaatteita?

Vierailija
146/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että nämä teoreetikot eivät osaa kirjoittaa suomea oikein? Terkkuja Putinin sylttytehtaalle?

Vierailija
147/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosikoodeilla useat näistä menevät paranoidisen skitsofrenian alle, joku harhaluuloisuushäiriönkin alle. Netin aikakaudella sitten kollektiiviset harhat kukkivat kun em. paranoidikot kokoontuvat toisiaan ruokkimaan tietyille nettisaiteille. Siksi se näyttääkin ulkopuoliselta sille, että "imevät itseensä kaiken". Sairaudentunnottomuus myös heitä yhdistää, eli ulkopuolelta tuleva realisointi ei auta.

Hyvin haastavia nämä on hoitaakin ja hoitoa karttelevat myös. Joskus sitten ajautuvat sairaalaan M1:llä, jos esim. käyttäytymisen tasolla tulee häiriökäyttäytymistä ja esim. naapurit soittavat ambulanssin/poliisin. Mutta yleensä kuitenkaan ei. Paranoidiset skitsofreenikot ovat jotkut myös niin hyvätasoisia kognitiivisesti, että läheisetkin saattavat pitää niitä ihan "perusfiksuina". Kunnes sitten avaavat sanaisen arkkunsa kuten tämä em. tyyppi, ja deluusiot sekä niihin uskominen näkyy selvästi ulospäin muille. Tästä siis kyse jos ap edelleen luet näitä viestejä.

Niin, tämä on jotenkin vaikea kysymys, että missä se raja skitsofreniseen ajatteluun menee? Läheiseni on aina ollut vähän taipuvainen ns. hömppäjuttuihin, mutta tähän kevääseen asti ne ovat olleet pääasiassa hyväntahtoista tavaraa. Nyt nämä tarinat alkavat olla jo haitallisia, syytellään muita ihmisiä lampaaksi, suhtaudutaan negatiivisesti muihin, ”kultin” ulkopuolisiin ja yritetään rapauttaa meidän demokraattista yhteiskuntaamme, mm. vastustamalla kaikkia rokotteita ja viranomaisten ohjeita.

Ap

Vierailija
148/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli venäläinen naapuri, joka jatkuvasti jakoi näitä rokotussalaliitto-artikkeleita.

Ei voitu antaa omien lasten leikkiä hänen lastensa kanssa, kun pelättiin että sieltä tulee jotain kurkkumätää tuliaisina.

Vierailija
149/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikket voi nähdä heitä niin se ei tarkoita etteivätkö he olisi perässäsi.

Vierailija
150/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ironista, että näitä tässäkin ketjussa epäillään maksetuiksi tai Putinin trolleiksi. Yksinkertaisen selityksen ja salaisen suunnitelman kaipuu on todellakin jossain määrin universaali.

Kyllä maailmassa on ihan oikeasti todella paljon todella hulluihin asioihin uskovia ihmisiä, jotka viettävät kaiken mahdollisen aikansa kirjoittamalla internetiin. Ei niille tarvitse siitä maksaa penniäkään.

Vierailija
151/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ironista, että näitä tässäkin ketjussa epäillään maksetuiksi tai Putinin trolleiksi. Yksinkertaisen selityksen ja salaisen suunnitelman kaipuu on todellakin jossain määrin universaali.

Kyllä maailmassa on ihan oikeasti todella paljon todella hulluihin asioihin uskovia ihmisiä, jotka viettävät kaiken mahdollisen aikansa kirjoittamalla internetiin. Ei niille tarvitse siitä maksaa penniäkään.

Se on ihan totta, että hömelöitä riittää ja heillä on usein myös aikaa, kun elämässä ei ole muutakaan. Mutta Venäjän trollitehdas on olemassa, ja sieltä käsin yritetään hajottaa länsimaiden sisäistä vakautta mm. näillä älyttömillä teorioilla, joita hyödylliset idiootit sitten reippaina levittävät. Miettikääpä, miksi demokraattisesti valitun valtion hallitus olisi vuodesta toiseen jonkun salaliiton kourissa, vaikka väki vaihtuu 4 vuoden välein? Toisin kuin esim. itänaapurissa.

Vierailija
152/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan totta, että hömelöitä riittää ja heillä on usein myös aikaa, kun elämässä ei ole muutakaan. Mutta Venäjän trollitehdas on olemassa, ja sieltä käsin yritetään hajottaa länsimaiden sisäistä vakautta mm. näillä älyttömillä teorioilla, joita hyödylliset idiootit sitten reippaina levittävät. Miettikääpä, miksi demokraattisesti valitun valtion hallitus olisi vuodesta toiseen jonkun salaliiton kourissa, vaikka väki vaihtuu 4 vuoden välein? Toisin kuin esim. itänaapurissa.

Ei edellisessä tarkoittettu mitään venäläisiä trolleja vaan ihan kotoperäisiä hölmöjä jotka eivät tiedä maailman asoista tarpeeks. Ole huomannut että niistä puhuu huumeidenkäyttäjät harhoissaan. Levy juuttunut kiinni.

Koettakaa nyt itse emennä sinne tietojen hakuun ettei tarvitse ihmetellä ja pitää vääränä sitä mikä on uutta itselle.

Vierailija
153/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edellisessä tarkoittettu mitään venäläisiä trolleja vaan ihan kotoperäisiä hölmöjä jotka eivät tiedä maailman asoista tarpeeks. Ole huomannut että niistä puhuu huumeidenkäyttäjät harhoissaan. Levy juuttunut kiinni.

Koettakaa nyt itse emennä sinne tietojen hakuun ettei tarvitse ihmetellä ja pitää vääränä sitä mikä on uutta itselle.

Niin, tajusin kyllä tämän, mutta olin osittain eri mieltä. Käy ihan selvästi ilmi tuosta. Sisälukutaito hoi.

Vierailija
154/174 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina pohdin, että miten ne lampaista määkijät näkee itsensä. Tähänkin keskusteluun niitä on pesiytynyt ihan kiitettävästi. Eli heidän mielestään valtavirtauutisia seuraavat ihmiset ovat pelokkaita lampaita, jotka eivät tiedä maailman menosta mitään. Sen sijaan tämä salaliittoteorioihin uskova ihminen luottaa lähes sokeasti jostain netistä löytyviin tuntemattomien ihmisten kasaan raapimiin teorioihin. Näiden teorioiden paikkansa pitävyyttä todistellaan sitten jollain epäselvillä kuvilla ja "virallisilla" dokumenteilla, jotka voivat olla ihan yhtähyvin väärennettyjä kuin valtavirtamediankin todisteet.

Lisäksi muiden ihmisten haukkumisella (naiivit, pelokkaat, tyhmät lampaat) kohotetaan sitä omaa itsetuntoaan (minä tiedän totuuden ja olen fiksumpi ja parempi ihminen). Jos maailma olisi oikeasti niin vinkasahtanut paikka, kun salaliittoteoreetikot antavat ymmärtää, olisi järkevämpi vaihtoehto tuoda niitä omia teorioitaan esille haukkumatta vastaanottajaa. Ihmiset eivät yleensä ota informaatiota vastaan kovin hyvin, jos siinä samalla saa haukut.

En itse luottaisi salaliittoteorioihin enkä valtavirtamediaan kritiikittömästi.

Vierailija
155/174 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohjalta?

Vierailija
156/174 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni usko näihin teorioihin siinä vaihessa kun joku alkoi epäillä kuussa käyntiä.

Vierailija
157/174 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin, sä olet tavallinen tallaaja etkä ymmärrä mistään mitään.

Kaikki on totta, lapsia katoaa valtavat määrät, on lapsikauppaa, pedofiliaa jota harrastaa myös eliitti.

On todella pahoja asioita maailmassa.

Ihmisiä huijataan ja korona on liioittelua.

Vierailija
158/174 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni usko näihin teorioihin siinä vaihessa kun joku alkoi epäillä kuussa käyntiä.

Kuussahan rampataan jatkuvasti.

Vierailija
159/174 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
160/174 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2315985801880642&id=1000040…

Näin yksi heistä ajattelee. NWO

Kun jätin sokerin ja lisäaineet vähemmälle ja aloin syödä terveellistä, luonnonmukaista kasvisperäistä ruokaa, koin valtavan muutoksen elämässäni ja pääsin eroon vuosia minua vaivanneesta masennuksesta. Suurin osa ruuasta on toden totta myrkkyä, joka pitää ihmisen henkisesti passiivisessa tilassa. Kokeilkaa oikeasti parin kuukauden ajan jättää kaikki huonot rasvat, sokerit, lisäaineet ja eläinperäiset tuotteet pois, niin koette kyllä valtavan parannuksen mielentilassanne ja energiatasoissanne. Toki täytyy muistaa ottaa selville, että saa kaikki tarvittavat ravintoaineet. 

Jaah, minun kaverini on kyllä sitä mieltä, että ihminen tarvitsee lihaalihaalihaa, punaista lihaa isoja annoksia päivittäin. Kolesterolit on samalla kaverilla kahdeksan pintaan ja on nyt muutaman vuoden nuorempi kuin oma isänsä saadessaan aivoinfarktin. Kunnon ihmiset laittavat ruokaa vain viikonloppuisin ja ruokkivat lapsensa viikolla roiskeläppäpitsoilla ja Pätkis-patukoilla. Samaa mieltä on kanssasi vain lääkityskielteisyydestä, hän ei ota kolesteroli- kuten ei masennuslääkitystäkään.

Niin joo ja Trump kuulemma voitti vaalit. 🤠 Tätä nyt sitten juhlitaan ja iloitaan. Pidän jokseenkin omituisena, että joku omien sanojensa mukaan *nauttii* vieraan valtion vaalituloksesta - edes totuudenmukaisesta sellaisesta. 😂

Ai niin ja kaikki se, mitä lehdet kertoo QAnonista on sekin ihan joka sana ihan täyttä valetta. Totuutta nääs jaetaan vaan sisäporukan kesken. Että sorry vaan ketjun väki, te kuulutte mitä todennäköisemmin joko näihin salaliittoteorian kieltäviin lampaisiin tai sitten niihin rassukoihin, joille on syötetty väärennetty salaliittoteoria! Ette kai te kuvitelleet, että totuus kerrottaisiin kaikille salaliittoteorioista kiinnostuneille reppanoille. 😂 Se totuuden kuuleminen on ansaittava, ne vapaalla guuglailulla löytyvät jutut ovat syötiksi tarkoitettua höpöhöpöä.

T. Kaveristaan huolestunut ketjun ekalta sivulta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä