Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni seonnut salaliittoteorioihin

Vierailija
29.08.2020 |

Läheiseni on koronakevään aikana jotenkin taantunut. Ei ole korkeasti koulutettu, mutta muuten ihan lukenut ja perusfiksu tyyppi. Tosin ollut aina vähän taipuvainen mystisyyteen, oli jossain vaiheessa helluntailainen ja sittemmin new age -henkinen. Nyt on hurahtanut täysin salaliittoihin. Aina kun luulee, ettei hullummaksi voi mennä, niin taas tulee hullumpaa juttua. Postaa nykyään aivan sairasta tavaraa someen, piti laittaa pois seurannasta Facessa, mutta en tietenkään kavereista poistanut. Töissäkäyvä ihminen, mutta suku asuu kaukana ja on sinkku, niin vähän kai höpsähtänyt keväällä. Ei mitään lähdekriittisyyttä niissä jutuissa. Mm. Bill Gatesin rokotesalaliitto, valtioiden joku salaliitto alistaa ihmisiä maskinkäytöllä, 5g-juttujen yhteys koronaan, korona ei ehkä olekaan virus vaan bakteeri, kymmeniätuhansia kadonneita lapsia maailmasssa (?), Antti Heikkilän pahimmat horinat jne. Homma syvenee jatkuvasti, alkuun suhtautui kriittisesti kehitettävän rokotteeseen, nyt ei kuulemma enää rokottaisi lapsiaan lainkaan. Jne jne.

Mua ahdistaa ja surettaa läheisen sekoaminen, enkä oikein tiedä mitä tekisin. Tuntuu uskovan kaiken, mitä noilla höpösivustoilla keksitään, ja lähtökohtaisesti kaikki virallisen median tiedot ovat Suurta Vedätystä. Jos hänelle yrittää osoittaa virheitä, ei kuuntele, vaan vihjailee seuraavassa postauksessa, miten ”lampaat” uskovat taas kaiken. Uskoo olevansa kriittinen ajattelija, mutta ei ymmärrä lähdekriittisyydestä mitään.

Onko mitään tehtävissä?

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on nähtävästi jälleen kerran salaliittoteoreetikoiden leikkikenttä, alkuperäinen kysymys on onnistuneesti hukutettu heikkoihin todisteluihin. Mutta kun nyt kerran olette täällä, niin voisitteko kertoa, arvon ylimieliset totuudentietäjät, miksi juuri teidät on valittu tietämään totuus? Mikä se totuus on? Miksi aina haukutte muita lampaiksi, ettekä kerro tieteellisiä perusteluja? Mistä voin tietää, että jos uskon teoriaan, pääsen pelastukseen?

Olen todella huolissani ystävästäni, hänen päivänsä ja puheensa ovat pelkkää salaliittoteorioiden pohtimista. Eilen lenkillä ollessamme, yritin kertoa hänelle omasta fyysisestä vaivastani, joka on nyt pahentunut, mutta se ei kiinnostanut. Vain salamyhkäinen The Totuus oli tärkeää. Ja jäi taas salaisuudeksi.

Vierailija
162/174 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän se käy vaaralliseksi kun ihmiset sekoavat niin että rupeavat toimimaan. Jenkeissä tätä jo käy. Yksikin nuori nainen oli ruvennut näkemään lapsenkaappaajia, joka paikassa ja lähtenyt autollaan jahtaamaan tavallisia ihmisiä arkisissa toimissaan. No kukaan ei kuollut, autot vaan vaurioitui kun hän tahallaan törmäsi toiseen autoon 8 kertaa.

Vierailija
164/174 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän se käy vaaralliseksi kun ihmiset sekoavat niin että rupeavat toimimaan. Jenkeissä tätä jo käy. Yksikin nuori nainen oli ruvennut näkemään lapsenkaappaajia, joka paikassa ja lähtenyt autollaan jahtaamaan tavallisia ihmisiä arkisissa toimissaan. No kukaan ei kuollut, autot vaan vaurioitui kun hän tahallaan törmäsi toiseen autoon 8 kertaa.

Ai kamala.

Vierailija
165/174 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites nyt hölmöt kun paljastuu ettei kaikk olekkaan niin kuin valhe mediat kertoillee?

Onhan se noloa kuin noin tietämättömät hupsut itse ovat seonneet median valhe verkoissa.

Montako maskia on päällekkäin kun menette yksin metsä kävelylle?

Vierailija
166/174 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytyneet saavat näistä elämäänsä sisältöä ja voivat kokea itsensä tärkeiksi kerrankin.

Vierailija
168/174 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ettei lue tai kuuntele uutisia ollenkaan, jos menee noin tunteisiin. Metsään kävelemään ja ihailemaan luontoa ja eläimiä, ne eivät valehtele.

Vierailija
169/174 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ottavat selvää mitä oikeasti tapahtuu eikä usko propagandan tuottamaa potaskaa.

Ja kyllä, viime viikonloppuna esimerkiksi Amerikassa pidätettiin 75 lapsisalakuljettajaa ja ihmiskauppaan sekaantuneita ihmisiä.

Yksi kuului senaattiin. Että kaikenlaista kuraa löytyy mitä meille ei valtamedia kerro.

Voisitko olla hiukan unessa?

Vierailija
170/174 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on muotia kilpailla siitä, kuka pelkää vähiten. Nämä koronasalaliittoilijat toitottavat siitä, miten media lietsoo pelkoa. Pelko sairastuttaa, ei korona. He itse eivät pelkää. Muuten vain postaavat monta kertaa päivässä uutisia siitä, miten ihmisiä alistetaan, mikrosirut tulevat kaikille, pedon merkit. Paha eliitti alistaa. Bill Gates tulee ja rokottaa. Mutta onneksi he elävät pelottomuudessa, eivät alistu valtamedian lietsomaan paniikkiin.

He jakavat informaatiota lampaille ja keskustelun kautta haluaa saada ymmärrystä eteenpäin.

Lammas tosin ei kykene keskusteluun vaan haukkuu, koska on lammas. He jotka ymmärtävät missä mennään eivätkä hauku lampaita ei heillä ole pelkoa ja siksi nostaa hermostuneisuuttan kuten lampailla. Hoen sanaa lammas kuten lampaat foliohattua ja muita valtamedian cooleja sanoja. Valtamedia suoltaa näiden "toisinajattelijoita" syrjäyttäviä sanoja siksi, koska heitä kiusaaminen on sallittua lampailta.

Haluatko olla typerä lammas ja tehdä kuten valtamediassa sanotaan vai ajatella itse?

Vierailija
171/174 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on nähtävästi jälleen kerran salaliittoteoreetikoiden leikkikenttä, alkuperäinen kysymys on onnistuneesti hukutettu heikkoihin todisteluihin. Mutta kun nyt kerran olette täällä, niin voisitteko kertoa, arvon ylimieliset totuudentietäjät, miksi juuri teidät on valittu tietämään totuus? Mikä se totuus on? Miksi aina haukutte muita lampaiksi, ettekä kerro tieteellisiä perusteluja? Mistä voin tietää, että jos uskon teoriaan, pääsen pelastukseen?

Olen todella huolissani ystävästäni, hänen päivänsä ja puheensa ovat pelkkää salaliittoteorioiden pohtimista. Eilen lenkillä ollessamme, yritin kertoa hänelle omasta fyysisestä vaivastani, joka on nyt pahentunut, mutta se ei kiinnostanut. Vain salamyhkäinen The Totuus oli tärkeää. Ja jäi taas salaisuudeksi.

Olet ilmeisesti liian upoksissa valtamedian propagandaan. Älä ole huolissasi, hän vain tietää.

Kyseenalaista valtamediaa äläkä missään nimessä ota rokotetta, se on Bill Gatesin juoni, jonka hän itse sanoo aivan suoraan.

Kyseenalaista valtamedia äläkä niele kaikkea.

Muista tämä, te haukutta salaliittoteoreetikoiksi sekä foliohatuiksi sanoilla joita media on teille lampeille luonut.

Vierailija
172/174 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kaveri myös seonnut salaliittoteorioista. Vaikuttaa myös todella ahdistuneelta ja masentuneelta, väittää tosin ettei näin ole. Ikävä nähdä miten ystävä jota olen aina aikaisemmin arvostanut ja katsonut ylöspäin muuttuu näin radikaalisti, lähes sietämättömäksi ihmiseksi.

Vierailija
173/174 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin haittaa, että läheinen uskoo tuollaiseen. Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka uskovat johonkin mihin minä en usko. Mutta mutta, kun läheinen puhuu monta kertaa päivässä noista asioista, niin se tympii. En ole niin kiinnostunut salaliitoista, kun en itse usko niihin.

Vierailija
174/174 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat hoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on muotia kilpailla siitä, kuka pelkää vähiten. Nämä koronasalaliittoilijat toitottavat siitä, miten media lietsoo pelkoa. Pelko sairastuttaa, ei korona. He itse eivät pelkää. Muuten vain postaavat monta kertaa päivässä uutisia siitä, miten ihmisiä alistetaan, mikrosirut tulevat kaikille, pedon merkit. Paha eliitti alistaa. Bill Gates tulee ja rokottaa. Mutta onneksi he elävät pelottomuudessa, eivät alistu valtamedian lietsomaan paniikkiin.

He jakavat informaatiota lampaille ja keskustelun kautta haluaa saada ymmärrystä eteenpäin.

Lammas tosin ei kykene keskusteluun vaan haukkuu, koska on lammas. He jotka ymmärtävät missä mennään eivätkä hauku lampaita ei heillä ole pelkoa ja siksi nostaa hermostuneisuuttan kuten lampailla. Hoen sanaa lammas kuten lampaat foliohattua ja muita valtamedian cooleja sanoja. Valtamedia suoltaa näiden "toisinajattelijoita" syrjäyttäviä sanoja siksi, koska heitä kiusaaminen on sallittua lampailta.

Haluatko olla typerä lammas ja tehdä kuten valtamediassa sanotaan vai ajatella itse?

Bää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän