Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni seonnut salaliittoteorioihin

Vierailija
29.08.2020 |

Läheiseni on koronakevään aikana jotenkin taantunut. Ei ole korkeasti koulutettu, mutta muuten ihan lukenut ja perusfiksu tyyppi. Tosin ollut aina vähän taipuvainen mystisyyteen, oli jossain vaiheessa helluntailainen ja sittemmin new age -henkinen. Nyt on hurahtanut täysin salaliittoihin. Aina kun luulee, ettei hullummaksi voi mennä, niin taas tulee hullumpaa juttua. Postaa nykyään aivan sairasta tavaraa someen, piti laittaa pois seurannasta Facessa, mutta en tietenkään kavereista poistanut. Töissäkäyvä ihminen, mutta suku asuu kaukana ja on sinkku, niin vähän kai höpsähtänyt keväällä. Ei mitään lähdekriittisyyttä niissä jutuissa. Mm. Bill Gatesin rokotesalaliitto, valtioiden joku salaliitto alistaa ihmisiä maskinkäytöllä, 5g-juttujen yhteys koronaan, korona ei ehkä olekaan virus vaan bakteeri, kymmeniätuhansia kadonneita lapsia maailmasssa (?), Antti Heikkilän pahimmat horinat jne. Homma syvenee jatkuvasti, alkuun suhtautui kriittisesti kehitettävän rokotteeseen, nyt ei kuulemma enää rokottaisi lapsiaan lainkaan. Jne jne.

Mua ahdistaa ja surettaa läheisen sekoaminen, enkä oikein tiedä mitä tekisin. Tuntuu uskovan kaiken, mitä noilla höpösivustoilla keksitään, ja lähtökohtaisesti kaikki virallisen median tiedot ovat Suurta Vedätystä. Jos hänelle yrittää osoittaa virheitä, ei kuuntele, vaan vihjailee seuraavassa postauksessa, miten ”lampaat” uskovat taas kaiken. Uskoo olevansa kriittinen ajattelija, mutta ei ymmärrä lähdekriittisyydestä mitään.

Onko mitään tehtävissä?

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtavaa keskustelua täällä!! Itse olen jo teinistä asti kuulunut näihin hörhöilijä valopäihin ja tiedän että olen monen mielestä outo mutta en osaa siitä mitenkään pahastua.

Jokatapauksessa tekee hyvää lukea tällaista keskustelua myös oman kuplan ulkopuolelta että muistaa kyseenalaistaa omat uskomuksensa joka päivä!

Vaan kyllä muistan kun sillon teininä vaahtosin sikapiikistä että älkää ottako ja minua vain vähäteltiin, mutta kuinkas sitten kävikään...

Unitauti ei johtunut sikainfluenssarokotteesta, vaan ko henkilöillä oli siihen perinnöllinen alttius ja sen olisi laukaissut joku infektio, kuten esim se sikainfluenssa sairastettunakin.

Noilta salaliittohörhöiltä puuttuu ennen kaikkea tietoa.

Vierailija
122/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat sellaisia kunhan itsellään kaikki on hyvin, niin maailmassa kaikki hyvin, sitten kun se oma kupla särkyy, alkaa miettimään tarkemmin yms

Itse olen kanssa sitä mieltä et maskit, käsienpesu yms on ihmisten kontrollointia, siis camoon kuka on niin tyhmä et uskoo käsienpesun ja desin auttavan koronaan??? Kun se korona voi iskeä vaikka kuuraisit itsesi 10 krt päivässä:D,, ihmisten pakko hallintaa

Meille nauretaan nyt, myöhemmin lampaat itkee et ois pitänyt uskoa

Hallitus, viranomaiset luulee tietävänsä kaiken ja lampaat seuraa sokeana perässä,, suurin osa salaliitto teorioista on totta ja toteutunut,, muutos ei ehkä ole näkyvä mut vielä se näkyy,, esim Bill Gatesin kehittämä mikrosiru tulee pakolliseksi, aluksi se on vapaaehtoista mutta myöhemmin se on pakko jos haluaa ostaa tai myydä, sirun avulla hallitaan ihmisiä, tiedetään missä ihminen liikkuu ja mitä tekee

Siksi en nauraisi et hulluja ne on jotka uskoo tälläisiä

Oma rakas napa tuntuu ap:n kaltaisilla olevan tärkeintä,, todellakin kun töissä, kotona, arkielämässä ei mitään, kaikki hyvin niin aletaan hyökätä meitä "sekoja" vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtavaa keskustelua täällä!! Itse olen jo teinistä asti kuulunut näihin hörhöilijä valopäihin ja tiedän että olen monen mielestä outo mutta en osaa siitä mitenkään pahastua.

Jokatapauksessa tekee hyvää lukea tällaista keskustelua myös oman kuplan ulkopuolelta että muistaa kyseenalaistaa omat uskomuksensa joka päivä!

Vaan kyllä muistan kun sillon teininä vaahtosin sikapiikistä että älkää ottako ja minua vain vähäteltiin, mutta kuinkas sitten kävikään...

Unitauti ei johtunut sikainfluenssarokotteesta, vaan ko henkilöillä oli siihen perinnöllinen alttius ja sen olisi laukaissut joku infektio, kuten esim se sikainfluenssa sairastettunakin.

Noilta salaliittohörhöiltä puuttuu ennen kaikkea tietoa.

Sadoilla suomalaisilla perinnöllinen alttius? Etkö haista selittelyn makua?

Vierailija
124/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoja juttuja alkanut kiertää minunkin lähipiirissä. Omien havaintojeni mukaan näitä jakavat kahdentyyppiset ihmiset: ensinnäkin new age -hippihenkiset luonnonlapset jotka aiemminkin mm. jättivät lapsiaan rokottamatta. Toiseksi persuhenkiset keski-ikäiset joiden mielestä valtamedia on pelkkää huijausta ja paha eliitti hallitsee ihmisiä. Yhä enemmän löytyy myös näiden kahden välimuotoja.

Sellaisenkin uutisen muistan, että Venäjän trollitehtaat olisivat laittaneet tällaisia salaliittohuhuja liikkeelle mm. koronasta. Nyt sitten hyväuskoiset ihmiset jakavat niitä ihan itse eteenpäin. Ymmärrän tämän jotenkin niin, että koronapandemia on ollut sen verran ahdistava, monimutkainen asia käsitellä, että joillekin on sitten helpompi haksahtaa johonkin salaliittoon. Ne tarjoavat kuitenkin aina yksinkertaisemman ja valmiiksi pureksitun vastauksen nykymaailman monimutkaisuuteen, vaikka ne myydäänkin sillä mantralla että "ajattele itse".  Tosiasiassa tieteellisen tutkimuksen hahmottaminen ja medialukutaito vaativat paljon enemmän omaa ajattelua, mutta se on osa tätä salaliittonarratiivia, että uskotellaan, että kaikki muut ovat "aivottomia lampaita" kun taas salaliittoteoreetikot ovat löytäneet jonkin suuremman totuuden jonka vain he itse ja heidän sieluntoverinsa ovat ymmärtäneet. Kai se paikkaa jotain omaa epävarmuutta ja hätää, kun saa kokea kuuluvansa johonkin valaistuneempaan vähemmistöön.

”Ymmärrän tämän jotenkin niin, että koronapandemia on ollut sen verran ahdistava, monimutkainen asia käsitellä, että joillekin on sitten helpompi haksahtaa johonkin salaliittoon. Ne tarjoavat kuitenkin aina yksinkertaisemman ja valmiiksi pureksitun vastauksen nykymaailman monimutkaisuuteen”

Siis ihan oikeasti? Sinä kuvittelet että ihmiset HALUAVAT uskoa näihin salaliittoihin?? Että se on joku LOHTU koronan keskellä? Ei todellakaan ole. Nuo jutut ovat paljon pahempia kuin mikään korona, siksi ne pakostakin pysäyttävät ja pistävät miettimään mitä jos ne ovat totta? Koska jos ovat niin sitten kun jotain tapahtuu on vähän liian myöhäistä tehdä jotain asialle. En ymmärrä miten näin isoille asioille te jotkut voitte viitata kintaalla.

Ainahan se eka kerta on ihan täyttä matrixia, jossa heräät kamalaan totuuteen, jossa ihmiskunta on orjuutettu pattereiksi, ja se on niiiiin kamalaa ettei mitään ylärajaa.

Ihan sama mikä sinun henkilökohtainen painajaisesi on. Saman kaavan mukaan se menee joka kerta. Eikö olekin pirun addiktoivaa? Eikö olekin kivaa tietää jotain mitä tyhmät lampaat eivät tiedä?

Onko kiva ymmärtää tahalleen väärin?

Halusin sanoa että ihmiset ovat huolissaan tästä, ainakin minä olen. Siksi siitä vauhkotaan ja puhutaan, ei siksi että se olisi jotain hauskaa huvia ja ajanvietettä.

Vierailija
125/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliittoteorioihin hurahtanut läheiseni väitti tänään lounaalla kivenkovaa ettei world trade Centeriin törmännyt lentokoneita....

Yritin tivata miten siitä on sitten niin paljon videokuvaa ja silminnäkijöitä - mukaanlukien hänen omia kollegoitaan jotka olivat töissä kadun vastakkaisella puolella. Hän ei osannut selittää mutta epäilee että koko New York oli mahdollisesti hypnotisoitu tai aivopesty.

Vierailija
126/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että eletään USA:n presidentinvaalivuotta, kun internet täyttyy taas tällaisesta ihmisiä jakavasta sekoilusta, jonka aallot lyövät sitten rantaan Suomessa asti. Eiköhän nuo teidän läheiset ensi vuonna jo ala rauhoittua, kun trollitehtaissa hiljenee.

Vierailija
127/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että eletään USA:n presidentinvaalivuotta, kun internet täyttyy taas tällaisesta ihmisiä jakavasta sekoilusta, jonka aallot lyövät sitten rantaan Suomessa asti. Eiköhän nuo teidän läheiset ensi vuonna jo ala rauhoittua, kun trollitehtaissa hiljenee.

Ihmisiä jakavasta ja yleistä sekasortoa aiheuttavasta.

Vierailija
128/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoja juttuja alkanut kiertää minunkin lähipiirissä. Omien havaintojeni mukaan näitä jakavat kahdentyyppiset ihmiset: ensinnäkin new age -hippihenkiset luonnonlapset jotka aiemminkin mm. jättivät lapsiaan rokottamatta. Toiseksi persuhenkiset keski-ikäiset joiden mielestä valtamedia on pelkkää huijausta ja paha eliitti hallitsee ihmisiä. Yhä enemmän löytyy myös näiden kahden välimuotoja.

Sellaisenkin uutisen muistan, että Venäjän trollitehtaat olisivat laittaneet tällaisia salaliittohuhuja liikkeelle mm. koronasta. Nyt sitten hyväuskoiset ihmiset jakavat niitä ihan itse eteenpäin. Ymmärrän tämän jotenkin niin, että koronapandemia on ollut sen verran ahdistava, monimutkainen asia käsitellä, että joillekin on sitten helpompi haksahtaa johonkin salaliittoon. Ne tarjoavat kuitenkin aina yksinkertaisemman ja valmiiksi pureksitun vastauksen nykymaailman monimutkaisuuteen, vaikka ne myydäänkin sillä mantralla että "ajattele itse".  Tosiasiassa tieteellisen tutkimuksen hahmottaminen ja medialukutaito vaativat paljon enemmän omaa ajattelua, mutta se on osa tätä salaliittonarratiivia, että uskotellaan, että kaikki muut ovat "aivottomia lampaita" kun taas salaliittoteoreetikot ovat löytäneet jonkin suuremman totuuden jonka vain he itse ja heidän sieluntoverinsa ovat ymmärtäneet. Kai se paikkaa jotain omaa epävarmuutta ja hätää, kun saa kokea kuuluvansa johonkin valaistuneempaan vähemmistöön.

”Ymmärrän tämän jotenkin niin, että koronapandemia on ollut sen verran ahdistava, monimutkainen asia käsitellä, että joillekin on sitten helpompi haksahtaa johonkin salaliittoon. Ne tarjoavat kuitenkin aina yksinkertaisemman ja valmiiksi pureksitun vastauksen nykymaailman monimutkaisuuteen”

Siis ihan oikeasti? Sinä kuvittelet että ihmiset HALUAVAT uskoa näihin salaliittoihin?? Että se on joku LOHTU koronan keskellä? Ei todellakaan ole. Nuo jutut ovat paljon pahempia kuin mikään korona, siksi ne pakostakin pysäyttävät ja pistävät miettimään mitä jos ne ovat totta? Koska jos ovat niin sitten kun jotain tapahtuu on vähän liian myöhäistä tehdä jotain asialle. En ymmärrä miten näin isoille asioille te jotkut voitte viitata kintaalla.

Ainahan se eka kerta on ihan täyttä matrixia, jossa heräät kamalaan totuuteen, jossa ihmiskunta on orjuutettu pattereiksi, ja se on niiiiin kamalaa ettei mitään ylärajaa.

Ihan sama mikä sinun henkilökohtainen painajaisesi on. Saman kaavan mukaan se menee joka kerta. Eikö olekin pirun addiktoivaa? Eikö olekin kivaa tietää jotain mitä tyhmät lampaat eivät tiedä?

Halusin sanoa että ihmiset ovat huolissaan tästä, ainakin minä olen. Siksi siitä vauhkotaan ja puhutaan, ei siksi että se olisi jotain hauskaa huvia ja ajanvietettä.

Miksi ajattelet että se olen minä, joka ymmärsi väärin? Minä kävin tämän prosessin läpi jo kauan kauan sitten.

Vierailija
129/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet että se olen minä, joka ymmärsi väärin? Minä kävin tämän prosessin läpi jo kauan kauan sitten.

Just noin se menee. Noita matrix-heräämisiä alkaa oikein janota. Mutta maailma on monimutkainen paikka, joten hälytyskellojen pitäisi soida jos yhtäkkiä jonkun uuden ymmärryksen myötä tuntee tajuavansa totuuden kaikesta

-eri

Vierailija
130/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämäkin mennyt ohi korvien niiltä, jotka kieltävät kaiken omaan maailmankuvaan sopimattoman olemassaolon. Ahdistaako näistä asioista teille puhuva läheinen?

https://www.hs.fi/talous/art-2000006618373.html?utm_campaign=hs_tf&utm_…

Elon Musk esitteli Gertrude-sian, jonka aivoissa on erityinen siru – yritys haaveilee asentavansa keksintönsä pian myös ihmiseen.

https://www.hs.fi/autot/art-2000005145701.html

Elon Muskin uusi yritys kehittää ajatuksen voimalla toimivaa tietokonetta – taustalla pelko siitä, että älykkäät koneet tuhoavat ihmiskunnan

Muskin mukaan aivoihin asennettava käyttöliittymä voisi olla valmis neljän tai viiden vuoden päästä.

Vierailija
131/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne tuntemanne salaliittoihin hurahtaneet olleet aiemmin ihan normaaleja? Onko heissä ollut jo aiemmin joku piirre, mistä olisi voinut ennakoida, että ei ole kaikki kotona? Hämmästyttää siis, että millaisia he ovat.

Kuten sanottu, läheiseni oli ihan tavallinen, perusfiksu ihminen, mitä nyt hieman mystiseen ajatteluun kallellaan. Edelleen töissäkäyvä ihminen, hyvä työpaikka, johon nykyään vaadittaisiin AMK-tason koulutus.

T: ap

Eli kertomastasi päätellen fiksumpi ja menestyneempi kuin valtaosa tällä palstalla kirjoittelevista ainakin jos silmäilee näitä otsikoita useamman kuukauden ajan. Tuskin hänellä pohdinnan alla ovat selluliitin määrä ja esiintymisalueet, kuka söi salaa vanukkaat jääkaapista, Stefu ja Sofia jne.

Vierailija
132/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pikkasen "sekosin" keväällä kun oli kauhea koronastressi ja pelko.. olen pelkotiloihin taipuvainen ja ne tuntuu aivan täydeltä ja loogiselta todellisuudelta sillä hetkellä.

Omalla kohdalla kyse on useasta asiasta. Isoimpana se, etten osaa itse pysäyttää sitä ajatusten spiraalia ja homma eskaloituu päivä päivältä. Jos ekalla viikolla pelkään vain makaavani koomassa sairaalassa tai perheeni kuolemaa, ne ajatukset marinoituu mun pelkomyrskyssä ja viikon päästä pelkään mellakoita, yhteiskunnan romahdusta, ydintalvea, ruuan loppua, kannibalismia, kansallissotia... kaikki ihan "loogisena" jatkumona mielessäni. Ja silloin olen hyvin altis noille salaliittoteorioille.

Periaatteessa ne voi olla miten hulluja vain, mutta mieli sanoo "MITÄ JOS MITÄ JOS MITÄ JOS". Ja toisaalta niistä saa selkeyttä kaaokseen ja pelkoon, koska niissähän kaikki aina selitetään nätisti. Koko maailman kaikki tapahtumat, syyt ja seuraukset voi niputtaa helposti kasaan. Kaikkeen on joku "bottom line" ja nyrkkiä pöytään ja piste. Siinä se ja enempää on turha itse miettiä, pohtia, pelätä.

Esim nyt en enää usko mihinkään noista ja pelot on hälvenneet. En kuvittele että naapuri haluaa tappaa ja syödä minut koska Suomesta loppuu ruoka ja sähkö ensi talvena. Keväällä sekin tuntui ihan loogiselta..

Ihan töissäkäyvä, korkeakoulutettu, vähän hiljainen ja maltillinen ihminen minäkin. Tuskin kukaan arvaa..

Vierailija
133/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämäkin mennyt ohi korvien niiltä, jotka kieltävät kaiken omaan maailmankuvaan sopimattoman olemassaolon. Ahdistaako näistä asioista teille puhuva läheinen?

https://www.hs.fi/talous/art-2000006618373.html?utm_campaign=hs_tf&utm_…

Elon Musk esitteli Gertrude-sian, jonka aivoissa on erityinen siru – yritys haaveilee asentavansa keksintönsä pian myös ihmiseen.

https://www.hs.fi/autot/art-2000005145701.html

Elon Muskin uusi yritys kehittää ajatuksen voimalla toimivaa tietokonetta – taustalla pelko siitä, että älykkäät koneet tuhoavat ihmiskunnan

Muskin mukaan aivoihin asennettava käyttöliittymä voisi olla valmis neljän tai viiden vuoden päästä.

Kyllä tekoälyn kehittäminen ahdistaa ja tuntuu käsittämättömän vastuuttomalta, että otetaan käyttöön uutta teknologiaa jonka vaikutuksia ei pystytä ennakoimaan. Näistä uhkakuvista puhuu moni muukin kuin vain ihmiset, jotka uskovat mitä tahansa joku youtube-tohtori heille kertoo vaikkapa koronasta tai säteilystä.

Missä se käytännössä näkyy, ei kansalaisaloitteita, ei mielenosoituksia, ei minkäänlaista kansalaiskeskustelua tästäkään aiheesta sen enempää medioissa kuin keskustelupalstoilla paitsi ehkä siellä Qanonin sivuilla voisi ollakin. Laitapa tänne keskustelu pystyyn aiheesta sirutetaanko meidät niin saat kuulla olevasi hullu ja alanuolia sataa. Suomalaisten kansanluonteessa on jotain vikaa kun kaikki käy, mitä joku virallinen auktoriteetti sanoo ja sitä joka epäilee virallisia totuuksia, lyödään heti sanan säilällä kuin vierasta sikaa. Suurinta osaa ei kiinnosta yhtään mikään muu kuin mtv 3:n viihdeohjelmat jne., missä mikään epämiellyttävä ei lävähdä silmille. Jos muutos lähtee ruohonjuuritasolta niin 100% varmaa on, että suomalaisista se ainakaan lähde.

No tuokin uutinen ihan maan suurimman sanomalehden sivuilta eikä mistään hörhöjen fb-ryhmästä. Kyllä näistä aiheista puhutaan valtamediassakin, muistan monta hyvää aihetta kriittisesti käsitellyttä juttua mm. Hesarista, Suomen kuvalehdestä ja Tiede-lehdestä. Se miksi "kukaan ei tee mitään" on sitten asia erikseen. Tietoa kyllä on, ei se siitä ole kiinni.

Vierailija
134/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelee JFK-keissiä, virallinen Oswald-teoria sisältää tuhannelle mutkalle lentäessään kiertyvän "taikaluodin".

Mielestäni se on tuhat kertaa hassumpaa kuin se, että epäilee salaliiton useampine ampujineen murhanneen Kennedyn.

Vierailija
135/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne tuntemanne salaliittoihin hurahtaneet olleet aiemmin ihan normaaleja? Onko heissä ollut jo aiemmin joku piirre, mistä olisi voinut ennakoida, että ei ole kaikki kotona? Hämmästyttää siis, että millaisia he ovat.

Kuten sanottu, läheiseni oli ihan tavallinen, perusfiksu ihminen, mitä nyt hieman mystiseen ajatteluun kallellaan. Edelleen töissäkäyvä ihminen, hyvä työpaikka, johon nykyään vaadittaisiin AMK-tason koulutus.

T: ap

Arvaa mitä, et omista läheistäsi. Anna hänen olla sellainen kuin on ja uskoa mihin haluaa. Varmaankin pidät itseäsi tosi suvaitsevaisena.

Vierailija
136/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
137/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tuli taas aivan timanttinen kommentti corona-ketjuun tältä harhaiselta ihmiseltä:

Sinä se olet median aivopesemä lapsenuskoinen hölmö. Ihmiskauppa on hyvin todellista ja erittäin tuottoisa bisnes ja kadonneita lapsia Usassa on hyvin paljon. Olen helmikuusta lähtien seurannut niin tämä koronan kuvioita ja samalla on tuli tietoa mitä,niille kadonneille lapsille tapahtuu. Hyvin tunnettuja viihde alan julkkiksia ja poliitikkoja on osallisina. Eikö J.Epstein tapausa herättänyt mitään halua etsiä tietoa mistä oikein on kysymys?

Tieto lisää tuskaa ja jotkut torjuvat sen kauheuden kieltämällä ja väittämällä valheeksi juuri kuten sinä. Usassa oli mm. huhtikuussa pelastakaa lapset kk. Ja niitä pelastettiin,pidätyksiä tapahtui ympäri maailmaa. NYkin keskuspuistossa oli useita telttoja ja niissä ei hoidettu koronapotilaita vaan..

Muistutan, että Mediat jättää tietoisesti kertomatta asioista. Joten ei kannata puhua noin tyhmiä muista ihmisistä kuin sinä nyt teet. Oma tyhmyytesi vain paljastuu. Jokaisen kyvyistä,ymmärryksestä ja halusta etsiä tietoa riippuu heistä itsestään. Ei pidä nimitellä salaliitoiksi asoita jotka ikävä kyllä totta. Oletan myös ettei kaltaisesi vouhkat tiedä edes kaikkea Usan tilanteesta.

Vierailija
138/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, läheisesi on siis QAnon-porukkaa.

Tästä oli ketjukin hiljattain:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3855933/mika-saa-ihmisen-hurahtamaan-ka…

Vierailija
139/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei savua ilman tulta. Kyllä noissa salaliittoteorioissa aina perääkin on, vaikka jotkut vetää ne ihan överiksi. Maailmassa on lukuisia salaliittoja ja on ollut aina. Mua harmittaa ihan yhtä paljon kuin aapeetä, että ihmiset uskovat kritiikittä kaiken mitä media syöttää, vaikka suuri osa esim. hesarin jutuista on ihan todistettavasti täyttä tuubaa. Heikkilän Antti on monessa oikeassa, lähinnä terveysasioissa. Tiedän lukuisia 2-tyypin diabeetiikoja, joilla sokeriarvot pysyvät erinomaisina vhh:lla. Eihän se edes ole Heikkilän keksintö, ennenvanhaan se oli yleisesti käytetty diabeteksen hoitomuoto. Minusta lääkkeettömän elämän pitäisi olla ykköstavoite kaikille. Näin pari esimerkkiä. Ja kaikellahan tässä maailmassa rahastetaan: muodilla, kauneusleikkauksilla, botox-hoidoilla, lääkkeillä, turhalla roinalla, jatkuvasti uusiutuvalla elektroniikalla, kaikella hömpällä, jota emme todellakaan tarvitse, esim. älyjääkaapit. Onko se oikein...

Vierailija
140/174 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken tuli taas aivan timanttinen kommentti corona-ketjuun tältä harhaiselta ihmiseltä:

Sinä se olet median aivopesemä lapsenuskoinen hölmö. Ihmiskauppa on hyvin todellista ja erittäin tuottoisa bisnes ja kadonneita lapsia Usassa on hyvin paljon. Olen helmikuusta lähtien seurannut niin tämä koronan kuvioita ja samalla on tuli tietoa mitä,niille kadonneille lapsille tapahtuu. Hyvin tunnettuja viihde alan julkkiksia ja poliitikkoja on osallisina. Eikö J.Epstein tapausa herättänyt mitään halua etsiä tietoa mistä oikein on kysymys?

Tieto lisää tuskaa ja jotkut torjuvat sen kauheuden kieltämällä ja väittämällä valheeksi juuri kuten sinä. Usassa oli mm. huhtikuussa pelastakaa lapset kk. Ja niitä pelastettiin,pidätyksiä tapahtui ympäri maailmaa. NYkin keskuspuistossa oli useita telttoja ja niissä ei hoidettu koronapotilaita vaan..

Muistutan, että Mediat jättää tietoisesti kertomatta asioista. Joten ei kannata puhua noin tyhmiä muista ihmisistä kuin sinä nyt teet. Oma tyhmyytesi vain paljastuu. Jokaisen kyvyistä,ymmärryksestä ja halusta etsiä tietoa riippuu heistä itsestään. Ei pidä nimitellä salaliitoiksi asoita jotka ikävä kyllä totta. Oletan myös ettei kaltaisesi vouhkat tiedä edes kaikkea Usan tilanteesta.

Onpa taas kasitetty ihan vaarin Pelastakaa Lapset jarjeston toiminta. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi