Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistolliset sairaalat työpaikkoina - kokemuksia?

Vierailija
11.04.2023 |

HUS on tuttu työnantajana, joten sen voi jättää pois. Minkälaisia työpaikkoina ovat TAYS, TYKS, OYS ja KYS?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika monet lääkärit ainakin haluavat husista hevon kuuseen. Tai ainakin erikoistuvat lääkärit. Kohtuuton taakka ja etenkin se kohtelu siellä on monen kohdalla ala-arvoista.

t. Tein elämäni virheen kun en lähtenyt toisaalle

Vierailija
2/12 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lääkäri, hoitaja, vai joku muu hoitoalan ammattilainen?

HUS on sysipaska kaikessa - johtaminen varsinkin syvältä. Tyksistä olen kuullut samaa, lisäksi palkka huonompi kuin muualla + maksavat palkat miten sattuvat. Tayssissa järkyttävästi työpaikkakiusaamista, johon ei puututa.

Oulusta ja Kuopiosta ei ole kokemuksia, eikä ketään tuttua töissä. Mutten ikinä enää mene ylipäätään julkiselle töihin. Tällä hetkellä yksityisellä. Olen tyytyväinen, mutta alanvaihto päivittäin mielessä.

T. Sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueet ankeuttavat yliopistosairaaloiden veto-ja pitovoimaa.

Mm.Koulutuksiin on ennen päässyt hyvin, hyvinvointialueiden harmonisoinnin myötä koulutusmäärärahoja on supistettu reilulla kädellä. Pitkistä koulutuksista jipa joutuu maksamaan osan itse, ajankäytöstä puhumattakaan.

Työkenttä muuttuu, kukaan ei vielä tiedä miten. Tähän asti hyvinvointialueesta ei ole poikinut vielä mitään hyvää.

Vierailija
4/12 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen viihtynyt Tyksissä mutta on meilläkin osastoja joissa ei ole hyvä ilmapiiri. Sekä niitä kaikesta valittajia esim. intranetissä.

Vierailija
5/12 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/12 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryin vuosien keskussairaalassa työskentelyn jälkeen KYSiin. Palkka parani. Muuten olen jotenkin yllättynyt. Liian iso sairaala siihen, että tuntisi tarpeeksi ihmisiä, jolloin asiat olisi helpompi hoitaa. Ei oikein löydy semmoista kontrollia saati systemaatista opetusta tai toimivaa neuvontaa, että käytännöt olisivat yhdenmukaisia ja sujuvia edes yhden erikoisalan sisällä. Kaikki esihenkilöt tekevät monia asioita kuten parhaaksi näkevät, tämä synnyttää eriarvoisuutta. Valtavasti kehittämishankkeita jotka jäävät aina uusien alle ilman että kukaan perään kyselee. Aiheuttavat lisätyötä ja stressiä ennestäänkin kuormitetulle henkilöstölle. Rahaa kuluu älyttömyyksiin, tai ainakin huonosti suunniteltuihin hankintoihin. Nyt hyvinvointialueen myötä kaikki on entistä sekavampaa.

Uskon ja tiedän, että meillä on huippuosaajia. Aika paljon johtajistoa on kuitenkin laivan jättänyt. On myös yksiköitä, missä vakavan lääkäri- ja hoitajapulan vuoksi ei päästä ylpeilemään laadulla, valitettavasti. Tämä taitaa olla totuus kaikkialla Suomessa tällä hetkellä.

Vierailija
7/12 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oysista kuuluu käyneen ovi tiuhaan ulospäin. Syynä huono johtaminen ja hoitajien pompottelu pelinappuloina. Ei siis ole omaa kokemusta, olen naapurisairaalassa töissä mutta kantautuuhan ne jutut sinnekin.

Vierailija
8/12 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kysiä kenellekään. 🤮

Vierailija
9/12 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa ku ei meillä lapissa ole yliopistollista sairaala. Että repikääpä siitä :D

Vierailija
10/12 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele kysiä kenellekään. 🤮

Miksi?

Vierailija
11/12 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa ku ei meillä lapissa ole yliopistollista sairaala. Että repikääpä siitä :D

Lappilainen kuvitteli heittävänsä nasevan kommentin. Tai sitten ei ymmärrä lukemaansa, koska ap kysyi työpaikkakokemuksia. Ei sitä, onko teillä siellä isoja sairaaloita vai ei.

Vierailija
12/12 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up