Läheiseni seonnut salaliittoteorioihin
Läheiseni on koronakevään aikana jotenkin taantunut. Ei ole korkeasti koulutettu, mutta muuten ihan lukenut ja perusfiksu tyyppi. Tosin ollut aina vähän taipuvainen mystisyyteen, oli jossain vaiheessa helluntailainen ja sittemmin new age -henkinen. Nyt on hurahtanut täysin salaliittoihin. Aina kun luulee, ettei hullummaksi voi mennä, niin taas tulee hullumpaa juttua. Postaa nykyään aivan sairasta tavaraa someen, piti laittaa pois seurannasta Facessa, mutta en tietenkään kavereista poistanut. Töissäkäyvä ihminen, mutta suku asuu kaukana ja on sinkku, niin vähän kai höpsähtänyt keväällä. Ei mitään lähdekriittisyyttä niissä jutuissa. Mm. Bill Gatesin rokotesalaliitto, valtioiden joku salaliitto alistaa ihmisiä maskinkäytöllä, 5g-juttujen yhteys koronaan, korona ei ehkä olekaan virus vaan bakteeri, kymmeniätuhansia kadonneita lapsia maailmasssa (?), Antti Heikkilän pahimmat horinat jne. Homma syvenee jatkuvasti, alkuun suhtautui kriittisesti kehitettävän rokotteeseen, nyt ei kuulemma enää rokottaisi lapsiaan lainkaan. Jne jne.
Mua ahdistaa ja surettaa läheisen sekoaminen, enkä oikein tiedä mitä tekisin. Tuntuu uskovan kaiken, mitä noilla höpösivustoilla keksitään, ja lähtökohtaisesti kaikki virallisen median tiedot ovat Suurta Vedätystä. Jos hänelle yrittää osoittaa virheitä, ei kuuntele, vaan vihjailee seuraavassa postauksessa, miten ”lampaat” uskovat taas kaiken. Uskoo olevansa kriittinen ajattelija, mutta ei ymmärrä lähdekriittisyydestä mitään.
Onko mitään tehtävissä?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Jep, mun kaveri on höyrähtänyt tuohon samaan. Hänellä on siinä jutussa joku tällainen Jenkkien republikaanitwisti, jonka korostaminen korostaa hänen omaa kiinnostustaan eri maiden kulttuureihin sekä omaa uskonnollisuuttaan. Tämä kaveri ei siis koskaan ole käynyt kirkossa tai ollut mukana missään seurakunnan jutuissa, uskonnollisuus ilmenee lähinnä ”oikeina arvoina ja ajatusmaailmoina”.
Kaveri on siis yliopistokoulutettu ja työssäkäyvä, mutta juttelee sujuvasti vaikkapa mielenhallintakemikaaleista ja siitä, kuinka pedo*ilia on eliitin yhteinen harraste ja tätä varten jossain pakkosynnytetään lapsia. Koronan välttely ja esim. liiallinen käsien pesu kuulemma heikentää ihmisen omaa vastustuskykyä ja siten altistaa koronan saamiselle, ja tauti tulee hygienian vuoksi pahempana.
Kaveri nauraa valtamedialle ja lukee vaan näitä republikaanihuttuja ja omia outoja sivujaan. Joidenkin todella omituisten sivustojen käytöstä ilmeisesti myös maksaa, ainakin postaamissaan linkeissä vaaditaan osin maksullista tilausta.
Ai niin ja Michelle Obama on syntynyt miehenä. Tämän on kaikki julkkikset myöntäneet ja niistä on kuvankaappaukse, mutta ne tviitit on sittemmin poistettu epäsopivina. Kuvankaappaukset ovat kuulemma ehdottoman aitoja, niissä on semmoinen sininen tähti vielä varmentamassa autenttisen tilin.
Jos tämä olisi totta niin mitä hirveää tuossa olisi? Skandaali toki, mutta
Vierailija kirjoitti:
Se ensimmäinen herääminen on aina totuustulehdus. Kolmas silmä aktivoituu, mutta on edelleen illuusion peitossa, jolloin alkaa näkemään näitä patterneitä, mutta huonosti.
Me puhuimme suuresta heräämisestä jo pari vuotta ennen kuin mitään Qanoneita oli edes keksittykkään. Tietty heillä oli siitä optimistisempi näkemys, kuin minulla.
Joo-o, sitä kolmatta silmää jotkut käyttelevät hyvin kiihkeästi. Eipä siinä sinänsä mitään.
Berliinissä odotetaan yli miljoonaa-viittä miljoonaa mielenosoittajaa mm. Bill Gatesin tavoitteiden vastaiseen mielenosoitukseen, Katsokaapa lisätietoja Robert F. Kennedy Jr. :n Twitter - tililtä, hän pitää puheen tässä mielenosoituksessa.
https://mobile.twitter.com/robertkennedyjr?lang=fi
"In #Berlin launching
@ChildrensHD
Europe. Tomorrow, I will speak to largest crowd in #German history. We are expecting 1 million+ people protesting Bill Gates’ bio security agenda, rise of authoritarian surveillance state + Pharma sponsored coup d’etat against liberal democracy."
Mitäs avmammat tähän sanovat, kumpi on oikeassa, te vai he?
Kennedyn suvulla on paremmat tiedot Bill Gatesin ja muiden aikeista toisin kuin teillä
, varsinkin ketjun aloittaneella, joka pitää päänsä mieluummin pensaassa kuin tutkii, mitä maailmalla tapahtuu. Seuratkaa mitä ulkomailla tapahtuu, sen sijaan että uskoisitte tämän palstan ammattivähättelijöitä.
Eikös ole sanonta "Vaikka olen vainoharhainen, voidaan minua silti seurata!"
Tarkoitan, että joissain teorioissa voi hyvinkin olla totuuden siemen.
Kannattaa avata silmät.Esim.juurikin noista rokotteista.Ehkä se läheisesi vaan ymmärsi jotain,mikä sulle on lampaana ihan pimennossa....???
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans eräs tuttu, joka postailee jatkuvasti jotain "korona on salaliitto, maskit on alistamista", ilmastonmuutos on huuhata ja jakaa just noita Antti Heikkilän juttuja. Tekstit on aika hyökkääviä ja vahvasti sellaista "minä olen kriittinen ajattelija tosin kuin muut" -tyyppisiä. Mulla on periaate, että seuraan somessa kaikenlaisia ihmisiä, etten kuplaudu liikaa, mutta tuon jutut alkaa olla aika raskasta tavaraa, että oon harkinnut, pitäskö jättää seuraamatta.
Kaikenlaiset terveysgurut ja new age - somevaikuttajat alkaneet jakaa tällaista propagandaa. Paras väite oli, että korona on SAIRAALOIDEN keino rahastaa ihmisiä (juu varmasti hirveän hyvää bisnestä, kun sairaaloiden arki menee ihan sekaisin, joudutaan uudelleenkouluttamaan väkeä ja haalimaan hirveät määrät kertakäyttöisiä suojavarusteita). Nämä someasiantuntijat toki itse kauppaavat lisäravinteita ja omia kurssejaan, joilla voi parantua kaikenlaisista sairauksista. Tietäkää, että se ei ole rahastusta, vaan totuuden ja rakkauden välittämistä.
Nyt on muotia kilpailla siitä, kuka pelkää vähiten. Nämä koronasalaliittoilijat toitottavat siitä, miten media lietsoo pelkoa. Pelko sairastuttaa, ei korona. He itse eivät pelkää. Muuten vain postaavat monta kertaa päivässä uutisia siitä, miten ihmisiä alistetaan, mikrosirut tulevat kaikille, pedon merkit. Paha eliitti alistaa. Bill Gates tulee ja rokottaa. Mutta onneksi he elävät pelottomuudessa, eivät alistu valtamedian lietsomaan paniikkiin.
Kyllä siinä täytyy olla täysi tampio, jos uskoo änkyttelevän uhh-uhhh-Gatesin horinoita. Jätkä vedättää rokotteillaan ihan täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä täytyy olla täysi tampio, jos uskoo änkyttelevän uhh-uhhh-Gatesin horinoita. Jätkä vedättää rokotteillaan ihan täysillä.
Siis vedättää miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans eräs tuttu, joka postailee jatkuvasti jotain "korona on salaliitto, maskit on alistamista", ilmastonmuutos on huuhata ja jakaa just noita Antti Heikkilän juttuja. Tekstit on aika hyökkääviä ja vahvasti sellaista "minä olen kriittinen ajattelija tosin kuin muut" -tyyppisiä. Mulla on periaate, että seuraan somessa kaikenlaisia ihmisiä, etten kuplaudu liikaa, mutta tuon jutut alkaa olla aika raskasta tavaraa, että oon harkinnut, pitäskö jättää seuraamatta.
Kaikenlaiset terveysgurut ja new age - somevaikuttajat alkaneet jakaa tällaista propagandaa. Paras väite oli, että korona on SAIRAALOIDEN keino rahastaa ihmisiä (juu varmasti hirveän hyvää bisnestä, kun sairaaloiden arki menee ihan sekaisin, joudutaan uudelleenkouluttamaan väkeä ja haalimaan hirveät määrät kertakäyttöisiä suojavarusteita). Nämä someasiantuntijat toki itse kauppaavat lisäravinteita ja omia kurssejaan, joilla voi parantua kaikenlaisista sairauksista. Tietäkää, että se ei ole rahastusta, vaan totuuden ja rakkauden välittämistä.
Tiedätkö, mitä merkitystä on ihmisen vahvalla immuunipuolustuksella esim. riskissä sairastua koronaan? Onko sattumaa, että suurin osa tehohoitoon päätyneistä on ollut ylipainoisia.
Läski =matala-asteinen tulehdus elimistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vedättää miten?
Myy surkeita rokotteita dollarimerkit silmissä. Onhan tuota ennenkin tapahtunut tämän herran kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, mitä merkitystä on ihmisen vahvalla immuunipuolustuksella esim. riskissä sairastua koronaan? Onko sattumaa, että suurin osa tehohoitoon päätyneistä on ollut ylipainoisia.
Läski =matala-asteinen tulehdus elimistössä.
Ihminen pystyy toki jonkin verran vaikuttamaan omaan vastustuskykyynsä. Koronan suhteen puhutaan kuitenkin vain todennäköisyyksistä, kukaan ei voi ennalta tietää, kuka tulee sairastumaan ja miten vakavasti. Totta kai on järkevää huolehtia vastustuskyvystään, mutta silti erityisen vastustuskykyinenkin ihminen voi esimerkiksi saada oireettoman koronatartunnan ja levittää sitä muille. Siksi suositukset koskevat ihan kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski =matala-asteinen tulehdus elimistössä.Ihminen pystyy toki jonkin verran vaikuttamaan omaan vastustuskykyynsä. Koronan suhteen puhutaan kuitenkin vain todennäköisyyksistä, kukaan ei voi ennalta tietää, kuka tulee sairastumaan ja miten vakavasti. Totta kai on järkevää huolehtia vastustuskyvystään, mutta silti erityisen vastustuskykyinenkin ihminen voi esimerkiksi saada oireettoman koronatartunnan ja levittää sitä muille. Siksi suositukset koskevat ihan kaikkia.
Minua ihmetyttää, miten nämä muutamat omassa lähipiirissä olevat Superterveet ihmiset, joille korona ei kuulemma voi aiheuttaa mitään, eivät kuitenkaan selviä puolen tunnin maskin käytöstä ilman että saavat pahoja hengitysvaikeuksia (omien sanojensa mukaan). Luulisi, että silloin on jotain pahasti pielessä keuhkojen toiminnassa ja kannattaisi ehkä olla koronastakin vähän enemmän huolissaan.
Ap, sinä ja sukulaisesi olette ihan samassa tilanteessa. Molemmat huolestuneita toisesta, kun tämä ei näe "totuutta".
Mä kun tovin seurailin yhtä tämmöistä salaliittoteoreetikkoryhmää keskustelukanavalla, niin yllättävän moni heistä uskoi että hallitus on heidän perässään heidän ylimaallisten henkisten kykyjensä takia ja myös moni kertoi miten on nähnyt katossaan ristikon kun heitä säteillä grillataan ja siksi vointi on niin heikko ja mieli sekaisin. Ei sairaudesta vaan hallituksen säteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vedättää miten?
Myy surkeita rokotteita dollarimerkit silmissä. Onhan tuota ennenkin tapahtunut tämän herran kohdalla.
Jos Gatesin päämäärä on oman omaisuutensa kerryttäminen muiden kustannuksella niin miksiköhän hän on lahjoittanut valtavia summia hyväntekeväisyyteen?
En usko näihin 5G salaliittoteorioihin tai muihin ihme eliitin kulttirinkeihin, mutta en kyllä ensimmäisenä ole itseeni rokotetta ottamassa ihan vaan siitä syystä ettei voi olla tietoa miten se pitkällä aikavälillä toimii ja koska en ole ilmeisesti riskiryhmää, katson rokotteen suuremmaksi riskiksi kuin taudin. Jos olisin riskiryhmässä olisi pakko pelata uhkapeliä ja toivoa ettei lääke ole pahempi kuin tauti.
5G oli pamahtanut reitittimestäni päälle ihan vahingossa kun uusi puhelin oli juuri sen signaalin napannut. En huomannut oireita, kunhan jossain vaiheessa katsoin että kappas: täähän näemmä käyttää tota taajuutta, otin sen kuitenkin toistaiseksi pois koska mieluiten olisin mahdollisimman vähän langattoman verkon varassa, valitettavasti se alkaa nykyään Suomessa olemaan aina vain vaikeampaa. Ei se yletön säteily voi olla pitemmän päälle terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vedättää miten?
Jos Gatesin päämäärä on oman omaisuutensa kerryttäminen muiden kustannuksella niin miksiköhän hän on lahjoittanut valtavia summia hyväntekeväisyyteen?
Näillä on tästä aivan käsittämättömiä teorioita. Jotensakin niin että tahallaan koettaa tappaa kansaa. Kukaan ei kuitenkaan osaa kertoa miksi tekisi niin, miten hän siitä hyötyy jos tappaa jotain afrikan köyhiä.
Jotenkin vaan olettavat että jos joku rikas tekee hyväntekeväisyyttä niin takana on tarkoitus tuhota muut. Kertoo ehkä enemmän näistä kouhottajista itsestään. En nyt sano että aina kaikilla olisi puhtaat jauhot pussissa, mutta noi who-gates-harhat on aika paksua settiä.
Tämä ketju on hyvä muistutus siitä, että tämä porukka on av:llakin todella vahvasti yliedustettuna.