Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni seonnut salaliittoteorioihin

Vierailija
29.08.2020 |

Läheiseni on koronakevään aikana jotenkin taantunut. Ei ole korkeasti koulutettu, mutta muuten ihan lukenut ja perusfiksu tyyppi. Tosin ollut aina vähän taipuvainen mystisyyteen, oli jossain vaiheessa helluntailainen ja sittemmin new age -henkinen. Nyt on hurahtanut täysin salaliittoihin. Aina kun luulee, ettei hullummaksi voi mennä, niin taas tulee hullumpaa juttua. Postaa nykyään aivan sairasta tavaraa someen, piti laittaa pois seurannasta Facessa, mutta en tietenkään kavereista poistanut. Töissäkäyvä ihminen, mutta suku asuu kaukana ja on sinkku, niin vähän kai höpsähtänyt keväällä. Ei mitään lähdekriittisyyttä niissä jutuissa. Mm. Bill Gatesin rokotesalaliitto, valtioiden joku salaliitto alistaa ihmisiä maskinkäytöllä, 5g-juttujen yhteys koronaan, korona ei ehkä olekaan virus vaan bakteeri, kymmeniätuhansia kadonneita lapsia maailmasssa (?), Antti Heikkilän pahimmat horinat jne. Homma syvenee jatkuvasti, alkuun suhtautui kriittisesti kehitettävän rokotteeseen, nyt ei kuulemma enää rokottaisi lapsiaan lainkaan. Jne jne.

Mua ahdistaa ja surettaa läheisen sekoaminen, enkä oikein tiedä mitä tekisin. Tuntuu uskovan kaiken, mitä noilla höpösivustoilla keksitään, ja lähtökohtaisesti kaikki virallisen median tiedot ovat Suurta Vedätystä. Jos hänelle yrittää osoittaa virheitä, ei kuuntele, vaan vihjailee seuraavassa postauksessa, miten ”lampaat” uskovat taas kaiken. Uskoo olevansa kriittinen ajattelija, mutta ei ymmärrä lähdekriittisyydestä mitään.

Onko mitään tehtävissä?

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolestuttaa tässäkin ketjussa olevat, jotka luottavat vallanpitäjiin ja mediaan sinisilmäisesti. Onko maailmassa kaikki hyvin teidän mielestä?

Vierailija
22/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mun kaveri on höyrähtänyt tuohon samaan. Hänellä on siinä jutussa joku tällainen Jenkkien republikaanitwisti, jonka korostaminen korostaa hänen omaa kiinnostustaan eri maiden kulttuureihin sekä omaa uskonnollisuuttaan. Tämä kaveri ei siis koskaan ole käynyt kirkossa tai ollut mukana missään seurakunnan jutuissa, uskonnollisuus ilmenee lähinnä ”oikeina arvoina ja ajatusmaailmoina”.

Kaveri on siis yliopistokoulutettu ja työssäkäyvä, mutta juttelee sujuvasti vaikkapa mielenhallintakemikaaleista ja siitä, kuinka pedo*ilia on eliitin yhteinen harraste ja tätä varten jossain pakkosynnytetään lapsia. Koronan välttely ja esim. liiallinen käsien pesu kuulemma heikentää ihmisen omaa vastustuskykyä ja siten altistaa koronan saamiselle, ja tauti tulee hygienian vuoksi pahempana.

Kaveri nauraa valtamedialle ja lukee vaan näitä republikaanihuttuja ja omia outoja sivujaan. Joidenkin todella omituisten sivustojen käytöstä ilmeisesti myös maksaa, ainakin postaamissaan linkeissä vaaditaan osin maksullista tilausta.

Ai niin ja Michelle Obama on syntynyt miehenä. Tämän on kaikki julkkikset myöntäneet ja niistä on kuvankaappaukse, mutta ne tviitit on sittemmin poistettu epäsopivina. Kuvankaappaukset ovat kuulemma ehdottoman aitoja, niissä on semmoinen sininen tähti vielä varmentamassa autenttisen tilin.

Mua pelottaa myös, että läheiseltä vedätetään näillä höpöjutuilla rahaa. Olemme sopineet, että olen aikanaan hänen edunvalvojansa, mutta missä se raja menee, jos hän näennäisesti täysissä sielun ja ruumiin voimissa syytää rahansa huijareille?

Kerropa lisää näistä rahahuijauksista. Mun kaveri käsittääkseni vain tilaa näitä julkaisuja ja sivuja. Siis onhan ne sontaa, mutta tavallaan ne vertautuu vaikkapa nettilehtien tai -kirjojen ostoon. Eihän ne ostoksina ole huijausta, ostajahan saa tilaamansa tuotteen. Mutta jos näihin liittyy jotain muuta huijausta, niin siitä olisi mahdollisimman monen hyvä tietää.

T. 10

No minusta raha lähtökohtaisesti huijataan pois jo siinä, jos noista höpösivustoista maksetaan. Muista huijauksista en tiedä tarkemmin, mutta onhan noita kaikkia 5g-suojavälineitä ja muuta. Tavallisia ihmisiä usein naurattaa, kun hölmöjä huijataan, mutta minua harmittaa oikein todella hyväuskoisten puolesta. Tämä läheisenikään ei ole varakas, ja eläkeikä lähestyy.

T: ap

Joo olen periaatteessa ihan samaa mieltä kanssasi noista maksullisista sivustoista. Kuitenkin olen sitä mieltä, että se ei ole sellainen asia, mihin läheisten tulee puuttua - koska jokaisella on oikeus lukea mitä haluaa ja ostaa omat kirjansa ja lehtensä omilla rahoillaan.

Ongelmaan pitää sitten puuttua, kun ihminen kokee pakollisiksi hankinnoiksi vaikkapa sen yhden uskonlahkon joka talouteen kuuluvan viljamyllyn (sillä jauhetaan siis omat viljat pian koittavan katastrofin jälkeen) joka tietysti hankitaan ylihintaan sieltä omasta lahkosta. Tai ostetaan niitä 5G-suojavälineitä. 😝 Ja siinä kohdin kyllä kannattaa informoida poliisiakin.

T. 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, arvasin että hurahtanut höpölauma valtaa tämän ketjun. Olkaa ystävällisiä ja perustakaa oma ketju noille salaliitoille, ja antakaa meidän läheisistä huolestuneiden keskustella otsikon aiheesta täällä. Miten auttaa hurahtanutta läheistä?

Vierailija
24/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mun kaveri on höyrähtänyt tuohon samaan. Hänellä on siinä jutussa joku tällainen Jenkkien republikaanitwisti, jonka korostaminen korostaa hänen omaa kiinnostustaan eri maiden kulttuureihin sekä omaa uskonnollisuuttaan. Tämä kaveri ei siis koskaan ole käynyt kirkossa tai ollut mukana missään seurakunnan jutuissa, uskonnollisuus ilmenee lähinnä ”oikeina arvoina ja ajatusmaailmoina”.

Kaveri on siis yliopistokoulutettu ja työssäkäyvä, mutta juttelee sujuvasti vaikkapa mielenhallintakemikaaleista ja siitä, kuinka pedo*ilia on eliitin yhteinen harraste ja tätä varten jossain pakkosynnytetään lapsia. Koronan välttely ja esim. liiallinen käsien pesu kuulemma heikentää ihmisen omaa vastustuskykyä ja siten altistaa koronan saamiselle, ja tauti tulee hygienian vuoksi pahempana.

Kaveri nauraa valtamedialle ja lukee vaan näitä republikaanihuttuja ja omia outoja sivujaan. Joidenkin todella omituisten sivustojen käytöstä ilmeisesti myös maksaa, ainakin postaamissaan linkeissä vaaditaan osin maksullista tilausta.

Ai niin ja Michelle Obama on syntynyt miehenä. Tämän on kaikki julkkikset myöntäneet ja niistä on kuvankaappaukse, mutta ne tviitit on sittemmin poistettu epäsopivina. Kuvankaappaukset ovat kuulemma ehdottoman aitoja, niissä on semmoinen sininen tähti vielä varmentamassa autenttisen tilin.

Mua pelottaa myös, että läheiseltä vedätetään näillä höpöjutuilla rahaa. Olemme sopineet, että olen aikanaan hänen edunvalvojansa, mutta missä se raja menee, jos hän näennäisesti täysissä sielun ja ruumiin voimissa syytää rahansa huijareille?

Kerropa lisää näistä rahahuijauksista. Mun kaveri käsittääkseni vain tilaa näitä julkaisuja ja sivuja. Siis onhan ne sontaa, mutta tavallaan ne vertautuu vaikkapa nettilehtien tai -kirjojen ostoon. Eihän ne ostoksina ole huijausta, ostajahan saa tilaamansa tuotteen. Mutta jos näihin liittyy jotain muuta huijausta, niin siitä olisi mahdollisimman monen hyvä tietää.

T. 10

No minusta raha lähtökohtaisesti huijataan pois jo siinä, jos noista höpösivustoista maksetaan. Muista huijauksista en tiedä tarkemmin, mutta onhan noita kaikkia 5g-suojavälineitä ja muuta. Tavallisia ihmisiä usein naurattaa, kun hölmöjä huijataan, mutta minua harmittaa oikein todella hyväuskoisten puolesta. Tämä läheisenikään ei ole varakas, ja eläkeikä lähestyy.

T: ap

Joo olen periaatteessa ihan samaa mieltä kanssasi noista maksullisista sivustoista. Kuitenkin olen sitä mieltä, että se ei ole sellainen asia, mihin läheisten tulee puuttua - koska jokaisella on oikeus lukea mitä haluaa ja ostaa omat kirjansa ja lehtensä omilla rahoillaan.

Ongelmaan pitää sitten puuttua, kun ihminen kokee pakollisiksi hankinnoiksi vaikkapa sen yhden uskonlahkon joka talouteen kuuluvan viljamyllyn (sillä jauhetaan siis omat viljat pian koittavan katastrofin jälkeen) joka tietysti hankitaan ylihintaan sieltä omasta lahkosta. Tai ostetaan niitä 5G-suojavälineitä. 😝 Ja siinä kohdin kyllä kannattaa informoida poliisiakin.

Emme kuitenkaan toistaiseksi elä diktatuurissa, joten jokainen voi elämästään tehdä mieleisensä, vaikka viljamyllyn ostamalla. Kaikkea sitä tuleekin luettua, olette näköjään itse hoidon tarpeessa.

T. 10

Vierailija
25/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kuitenkaan toistaiseksi elä diktatuurissa, joten jokainen voi elämästään tehdä mieleisensä, vaikka viljamyllyn ostamalla. Kaikkea sitä tuleekin luettua, olette näköjään itse hoidon tarpeessa.

Vierailija
26/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kyllä miten auttaa läheistä.

Avopuoliso on nyt hurahtanut tuollaisiin ja höpisee juuri 5gstä ja siltä suojautumisesta ja että korona on pelkästään huijausta yms.

Töissä sille joku sellaisia ensimmäisen kerran höpisi.

Pikkusen alkaa kiristää.

Vierailija
27/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän huolestuttaa tässäkin ketjussa olevat, jotka luottavat vallanpitäjiin ja mediaan sinisilmäisesti. Onko maailmassa kaikki hyvin teidän mielestä?

Tässä on esimerkki tyypillisestä tekniikasta, jolla uskovaiset käännyttävät. Ensin kerrotaan jostain asiasta, ja siitä siirrytään ongelmitta johonkin kysymykseen, joka ei liity edelliseen ja johon kaikki vastaavat toivotulla tavalla.

Esimerkki:

Jumala on luonut kauniin luonnon, puut ja pensaat ja eläimet. Jumalan luomistyön kauneus näkyy jopa auringonnousuissa ja -laskuissa. Oletko sinä kiitollinen siitä, että olet saanut elämän?

Vierailija
28/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliitoista puhuttaessa kannattaa muistaa, että moni salaliitto ei ollutkaan teoriaa, vaan ihan verifoitu ja nykyisin kaikkien tuntema fakta. Eli jotkin salaliittoteoriat osoittautuvat todeksi.

Nyt ketjussa nähdään miten pelokas lammas suhtautuu, kun hänen naivia maailman kuvaansa haastetaan, alkaa toisen naurunalaiseksi tekeminen, muut heikot lampaat määkivät hädissään, että hän ei itse ainakaan hurahtele hupsuihin.

Toteutuneista salaliitoista:

Watergate, Yhdysvaltojen ydinkokeet ruumiilla,CIA käytti LSD tutkiakseen ihmisten käyttäytymistä (MKII Ultra), UFO:t pentagon julkaisi pari viikkoa sitten UFO kuvia jne....jne...

Eli salaliitto teoria ei aina ole höpölöpöä, eikä niitä tulisi tutkimatta lytätä, sillä usein totuus on tarua ihmeellisempää.

Vierailija
29/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin ajattelevat että on,, kunhan itsellä kaikki hyvin, niin maailmassa kaikki hyvin,, sisisilmäinen kansa uskoo ja määkii, mariniakin kehutaan maasta taivaaseen vaikka kaikki koronan vastaiset toimet on hoitanut päin persettä

Vierailija
30/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on erinomainen luento keskuspankeista ,erityisesti FED:istä ja siitä kuka sen omistaa ja nykyisen rahapolitiikan mielettömyydestä

Suurimmat investointipankit omistavat rahanpainokoneen jonka avulla investoivat ja ovat siten myös too big to fail.

Mikä on keskiluokan työläisen rooli tässä leikissä?

Jännittävää loppukohtausta odotellessa.

Vierailija
31/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latelammas kirjoitti:

Salaliitoista puhuttaessa kannattaa muistaa, että moni salaliitto ei ollutkaan teoriaa, vaan ihan verifoitu ja nykyisin kaikkien tuntema fakta. Eli jotkin salaliittoteoriat osoittautuvat todeksi.

Nyt ketjussa nähdään miten pelokas lammas suhtautuu, kun hänen naivia maailman kuvaansa haastetaan, alkaa toisen naurunalaiseksi tekeminen, muut heikot lampaat määkivät hädissään, että hän ei itse ainakaan hurahtele hupsuihin.

Watergate, Yhdysvaltojen ydinkokeet ruumiilla,CIA käytti LSD tutkiakseen ihmisten käyttäytymistä (MKII Ultra), UFO:t pentagon julkaisi pari viikkoa sitten UFO kuvia jne....jne...

Eli salaliitto teoria ei aina ole höpölöpöä, eikä niitä tulisi tutkimatta lytätä, sillä usein totuus on tarua ihmeellisempää.

Näinpä meistä "hulluista ja hurahtaneista" yritetään tehdä naurunalaisia,, sukulaisetkin nauraa,, mutta sittenkun alkaa oikeasti tapahtua niin viimeistään lammaskansa sitten uskoo kun on liian myöhäistä

Vierailija
32/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen hoidon tarpeessa olemme? Itselleni ainakin tulee kyseeseen verenpainelääkkeen annoksen lisäys, kun niin otsaa kiristää huijaamiset.

Onko hoidon tarpeeseen viittaaminen sinusta jonkinlainen loukkaus tai pilkka? Onko hoidontarpeen arviossa käyminen sinusta jotenkin jopa noloa tai hävettävää?

Käytätkö terveydenhuollon palveluja vai ovatko ne jotenkin noloja? Vai parantaako Jumala jopa sairaudetkin, mutta vain oikeauskoisilta joten sairaus tai siihen viittaaminen ovat merkki jopa ihmisen huonommuudesta?

Ovatko mielenterveysongelmat sinusta jotenkin hävettäviä? Onko niiden implikoiminen esimerkiksi ”hoidon tarpeeseen” viittaamalla sinusta jonkinlainen loukkaus tai pilkka? Nauratko psyykkisesti sairaiden lisäksi myös vammaisille?

10

Vierailija
33/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja juttuja alkanut kiertää minunkin lähipiirissä. Omien havaintojeni mukaan näitä jakavat kahdentyyppiset ihmiset: ensinnäkin new age -hippihenkiset luonnonlapset jotka aiemminkin mm. jättivät lapsiaan rokottamatta. Toiseksi persuhenkiset keski-ikäiset joiden mielestä valtamedia on pelkkää huijausta ja paha eliitti hallitsee ihmisiä. Yhä enemmän löytyy myös näiden kahden välimuotoja.

Sellaisenkin uutisen muistan, että Venäjän trollitehtaat olisivat laittaneet tällaisia salaliittohuhuja liikkeelle mm. koronasta. Nyt sitten hyväuskoiset ihmiset jakavat niitä ihan itse eteenpäin. Ymmärrän tämän jotenkin niin, että koronapandemia on ollut sen verran ahdistava, monimutkainen asia käsitellä, että joillekin on sitten helpompi haksahtaa johonkin salaliittoon. Ne tarjoavat kuitenkin aina yksinkertaisemman ja valmiiksi pureksitun vastauksen nykymaailman monimutkaisuuteen, vaikka ne myydäänkin sillä mantralla että "ajattele itse".  Tosiasiassa tieteellisen tutkimuksen hahmottaminen ja medialukutaito vaativat paljon enemmän omaa ajattelua, mutta se on osa tätä salaliittonarratiivia, että uskotellaan, että kaikki muut ovat "aivottomia lampaita" kun taas salaliittoteoreetikot ovat löytäneet jonkin suuremman totuuden jonka vain he itse ja heidän sieluntoverinsa ovat ymmärtäneet. Kai se paikkaa jotain omaa epävarmuutta ja hätää, kun saa kokea kuuluvansa johonkin valaistuneempaan vähemmistöön.

Vierailija
34/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista ap:n mainitsemista asioista kuten joku new age menee yli, mutta sehän onkin vihervasemmiston hapatusta.

Mutta on tuossa listassa jotain tottakin, kannattaa ottaa selvää, ennenkuin kaiken tyrmää salaliittoteorioina. Usein noiden taustalla on se, että jotkut pystyvät hahmottamaan suurempia kuvioita taustalla.

Esimerkiksi sen, mistä johtuu, että Suomenkin t p hakijat ovat aina Afrikasta ja Lähi-idästä tulevia myslimeja eikä koskaan vainottuja kristittyjä, jossain Venetsiassa päin ovat, mutta heitä ei tänne houkutella työperäisinä maa han muuttajina. Miksi ei, miksi Suomenkin hallitus tukee vain muslimi p a k o laisuutta?

Pakkohan tässä on olla joku iso koneisto taustalla.

Vierailija
35/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, huomasin itse olevan paras toimintatapa, kun veljeni vaahtoaa salaliitoista. Pysyypähän rauha perheessä.

Vierailija
36/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen kun ihmisten tietoisuus totuudesta alkaa valjeta.

Vierailija
37/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latelammas kirjoitti:

Mikään noista ei täytä salaliiton tunnusmerkkejä. 

Odottelemme vahvistusta, että maa on litteä, kuussa ei ole käyty ja että 5G aiheuttaa koronaa.

Vierailija
38/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin onnellinen kun ihmisten tietoisuus totuudesta alkaa valjeta.

=D =D

Vierailija
39/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska miten ihmisistä jotka ovat kiinostuneita tutkimaan aihepiiriä "salaliitot", luodaan palstalla tietynlaista kuvaa, joka ei ole mairitteleva.

Tämä on myös yksi heikon yksilön tapa suojata heikkoa laumamieltä , jotta voi pitää pään hiekassa, olkiukkoa on mukava yhdessä kaikukammiossa kompaten lyödä ja tuntea paremmuutta, toisaalta tämä on palstan keskeinen vetonaula, joten se komediana sallittakoon :D.

Vierailija
40/174 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittiläinen Paul Joseph Watson ampuu alas kuvitelmat siitä, etteivätkö pedarit toimisi varallisuutensa edesauttamana nimenomaan yhteiskunnan huipulla:

Pedophiles Rule the World

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi