Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat onko käytäntönä saunotuksissa ?

Vierailija
22.09.2013 |

Vähän ihmettelin kun ystäni sanoi saunovansa potilaiden/hoidettavien kanssa tosin uimapuku päällä ,mutta kuitenkin. Onko yleistä ,että näin menetellään ?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 vielä jatkaa... että meillä oli hoitaja joka ei suostunut käyttämään käsineitä alapesuja tehdessä, koska koki että se ei ole tarpeen eikä se ole vanhuksestakaan mukavaa kun kumikäsineillä kosketaan :( Näin siis perähikiällä. Olen sairaanhoitaja, ja onneksi en enää siellä töissä. 

Vierailija
42/93 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saunaan pääsee vain sellaiset, jotka kykenee ilman hoitajaa istumaan löylyissä. Jos ei pysty, sitten ei saunota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hieman hymyilyttää. Mä oon kyllä saunonut ihan ilkosen alasti saunassa saunotettavien kehitysvammaisten kanssa saunanlauteilla (samaa sukupuolta kuin minä)  :)

Vierailija
44/93 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 15:14"]

Siis VOI LUOJA!!! Meillä on niin kummallisen osaamattomia lähihoitajia täällä. Siis tosissasiko sanot, että essua ei vaihdeta potilaiden välillä? Miksiköhän sitä essua on ohjeena edes pitää ja jo koulussa opetetaan niin essun käyttö kuin suojavälineiden riisuntajärkestyskin? Otat ensin essun pois ja vasta sitten hanskat, sitten desinfioit kätesi ja viimeisenä otat pois maskin, jos sitä on ollut tarvetta käyttää? Essua pidetään aina suojaamassa työvaatteita, kun ollaan kosketuksissa ulostebakteereihin eli wc:ssä ja pesulla, samaten hanskoja. Essu ja hanskat vaihdetaan aina potilaskontaktin vaihtuessa eikä ne päällä lähdetä koskaan pois suihkutiloista/wc:stä. Kyllä on osaamatonta porukkaa, ei ihme että esim. norovirus ja muut bakteerit jylläävät vanhustenhoidossa!!

Terveisin yliopistollisen sairaalan sairaanhoitaja

[/quote]

Ole vaikka yliopistotason pelle, mutta en tiedä ketään joka käyttäisi essua kun vie vanhusta vessaan ja pyyhkii tämän ulostetta, etkä tiedä sinäkään.

Terveisin äiti, jonka lapsi sai yliopistosairaalasta eristyshuoneessa ollessaan norovirustartunnan.

Vierailija
45/93 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh hyh, onneksi meillä Helsingissä joutuu joka lähäri ja saikku tekemään näytöt läpi ennen kuin päästetään huseeraamaan. Ja näihin näyttöihin kuuluu myös aseptiikka. Ikinä en voisi kuvitellakaan että suihkuttelisin asiakasta paljain käsin.

Vierailija
46/93 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen yks lihava hoitsu vammaisten yksikössä ,joka otti aina paidan pois ja vetäs essun rintsikoiden päälle.

Vierailija
47/93 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mene työaikana saunomaan yhdenkään hoidokin kanssa. Jos saunoja on sen kuntoinen, että pystyy istumaan yksin löylyhuoneessa, niin siitä vaan, mutta saunaseuraksi en mene vaatteet päällä, enkä ilman. Mulla tulee huono olo saunassa sitäpaitsi.

Vierailija
48/93 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko ei ainakaan ole mennä saunaa ,vaikka jotkut meneekin mukaan.

Vierailija
49/93 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 13:51"]

jooh,oiskin noin iisii.itse saunotan työasu plus essu ja saappaat päällä. hottia touhua,etten sanoisi!

[/quote]

Näin minäkin tein.

Vierailija
50/93 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei uikkari vois olla esiliinan alla, mut saunaan vaan ilman essua.

Vierailija
51/93 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 22:23"]

No hieman hymyilyttää. Mä oon kyllä saunonut ihan ilkosen alasti saunassa saunotettavien kehitysvammaisten kanssa saunanlauteilla (samaa sukupuolta kuin minä)  :)

[/quote]

käytännöissä on suuri eroavaisuuksia paikka kohtaisia.

Vierailija
52/93 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 14:28"]

Saunaan ja suihkuun mennään asiakkaan kanssa niin, että hoitaja pukee työvaatteittensa päälle kumisaappaat, essun ja kokopitkät hanskat. 

[/quote]

on ammattimaisempaa kuin joku uimapuku, vaikka yksikkö pieni onkin.

Vierailija
53/93 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 14:11"]

Mikä teitä närästää siinä tavassa, että saunottajalla on uikkarit eikä työtakkia ja kumiessua? Pelkäättekö, että vaareille herää "sopimattomia" haluja ja että teidät raiskataan? Taitaa kyllä olle turha pelko. Useimmat vaarit eivät enää muista edes, minkä takia niiden naisten perässä aikanaan juostiin.

Ne jotka haluavat pukeutua käytännöllisesti, pukevat ylleen uikkarit ja ne jotka ovat huippusiveellisiä, käyttävät työtakkia, kumiessua ja kumppareita. Ei se sen kummempaa ole.

[/quote]kyllä nuoriakin saunotetaan.

Vierailija
54/93 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 13:50"]

No jos siellä saunassa pitää olla kauan, niin suosittelen kyllä  uimapukua. Kuka haluaa hikoilla normivaatteissa ja essu päällä monta tuntia?

Eri asia, jos lyhyt saunotus, mutta kun toisissa paikoissa saunalla menee neljäkin tuntia esim.

[/quote]

kannatetaan lämpimän vuoksi voi pitää

Vierailija
55/93 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa ei ainaskaan opeteta ,että uikkarin kanssa suihkutettaisi ja saunotettaisi asiakkaita.

Vierailija
56/93 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalleissa on tutkimusten mukaan altaitten vedessä pissaa!!!

Vierailija
57/93 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 13:50"]

Mitä kummallista siinä nyt on? Oikeastiko hoitajan pitäisi mennä vaatteet päällä (alusvaatteet, hoitajan puku, sukat, kumpparit) saunaan? Vai tarkoititko että uikkari on outo, menkööt ilman...

[/quote]

ei ny sentään ilman :)

Vierailija
58/93 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 13:40"]

Uimahalleissa on tutkimusten mukaan altaitten vedessä pissaa!!!

[/quote]

miten liittyy aiheeseen ?

Vierailija
59/93 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa kaikkia kommentteja lukea mutta vastaus: käytetään uikkaria

Vierailija
60/93 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdetaan saunotuksen/suihkutuksen ajaksi kevyemmät ''sairaala''vaatteet. Liinavaatevarastosta otetaan puhtaat sairaalavaatteet (paita, housut ja sukat) ja siihen tietysti vielä essu, saappaat ja hanskat. Ei tule läheskään niin kuuma, kuin siinä hikoiluttavasta työpuvussa. Ja tiestysti saunottaja pääsee sen jälkeen suihkuun. Ei me loppupäivää juoksennella hikisinä työpuvuissamme :)