Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras "lihankorvike"? Onko nyhtökaura vielä in, vai meneekö joku muu tuote maussa sen ohi?

Vierailija
28.08.2020 |

Lihansyöntiä vähentämään pyrkivä tässä hei. Mikä näistä maistuu parhaalle? Kommenteissa kuulisin mielelläni myös hyviä reseptejä, jos niitä satut tietämään :)

Paras "lihankorvike"? Onko nyhtökaura vielä in, vai meneekö joku muu tuote maussa sen ohi?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaan makuinen valmis tuote, mitä Suomessa tällä hetkellä myydään, on Beyond Meat -hampurilaispihvit. Voittaa lihan maun mennen tullen. 

Suutuntuma oli ihan lihankaltainen mutta jälkimaku todella teollinen ja jopa muovinen

No, me ollaan sitten erilaisia. Itse taas olen kokenut, että lihapihvissä, vaikka muuten maistuukin hyvältä, on semmoinen epämiellyttävä tunkkaisen rasvainen jälkimaku, joka puuttuu beyond meatista. Mutta mun ei ole myöskään tarvitse todistella lihan paremmuutta, kun en kuulu mihinkään ruokaideologiseen leiriin. Sun ehkä vähäsen täytyy?

Vierailija
22/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oumph, Vöner, Beanit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quarnia on parasta, jos ei tarvitse olla vegaanista.

Vierailija
24/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fleshlight on paras "lihankorvike".

Vierailija
25/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaan makuinen valmis tuote, mitä Suomessa tällä hetkellä myydään, on Beyond Meat -hampurilaispihvit. Voittaa lihan maun mennen tullen. 

Suutuntuma oli ihan lihankaltainen mutta jälkimaku todella teollinen ja jopa muovinen

No, me ollaan sitten erilaisia. Itse taas olen kokenut, että lihapihvissä, vaikka muuten maistuukin hyvältä, on semmoinen epämiellyttävä tunkkaisen rasvainen jälkimaku, joka puuttuu beyond meatista. Mutta mun ei ole myöskään tarvitse todistella lihan paremmuutta, kun en kuulu mihinkään ruokaideologiseen leiriin. Sun ehkä vähäsen täytyy?

Mielestäni kuulun ainoastaan siihen normaaliin sekasyövään enemmistöön, jolle ruokailutottumukset ei ole ideologia. Syön kasvikset kasviksina ja lihan lihana.

Vierailija
26/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälsans kök pakkasesta.

Oumph, valkosipuli-timjami, tätä käytä esim. pastoissa, myös pakkasesta. 

Leivän päälle bon soya valkopippuri leike tai savuseitan.

Vöner on tosi hyvää kyllä. 

Monesti makua lisää ruoissa myös aurinkokuivattu tomaatti esim. pitsa ja lasagne.

Vierailija
27/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihankorvike, voi tsiisus. Jos ei voi syödä lihaa, niin syö sitten reilusti vaan kasviksia.

Vierailija
28/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kuulun ainoastaan siihen normaaliin sekasyövään enemmistöön, jolle ruokailutottumukset ei ole ideologia. Syön kasvikset kasviksina ja lihan lihana.

Oletko tullut muuten ajatelleeksi, että kyllä tuo sinun "normaali" sekasyönti (=keskimäärin sata kiloa lihaa vuodessa, tolkuton määrä) on kylläkin ideologia ihan sanan varsinaisessa merkityksessä? Se vaan tuntuu normaalilta, koska sinut on siihen lapsesta saakka opetettu, etkä ole tullut kyseenalaistaneeksi asiaa.