Prismassa kiinnittyi huomio miten paljon suomessa on näitä "verkkahousu-pariskuntia"
Voisitteko kuvitella, että esim. Tukholmassa pariskunnat (nuoret) kävisivät isossa kauppakeskuksessa molemmat pukeutuneena verkkareihin, huppariin ja lenkkareihin/släbäreihin. 😬
#VainSuomiJutut
Kommentit (74)
Me käydään miehen kanssa kaupoissa ihan kotirytkyissä, esim. Croksit ja collegehousut ym. Näytetään varmaan pultsareilta. Ihan akateemisia ollaan. Ei kiinnosta, mitä jotkut ulkomuodolla pätijät meistä ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Prisma ei ole mikään kauppakeskus, se on lähimarketti.
Minä käyn lähiprismassa collareissa. Olen koulutukseltani tohtori ja työssä yliopistossa professorina. Mun ei tarvi osoittaa sivistyneisyyttä pukeutumalla markettiin.
Ei kai kyse ole sivistyksestä, vaan ihan vaan tyylistä? Englannissa oli ”ongelma”, että äidit veivät lapsensa pyjamat päällä kouluun. Sinun rahasi menee lähiprismassa milloin olet verskat jalassa, toisilla se taitaa mennä kirkkohäissä. Toisilla se menee urheilutilanteissa. Mikäs siinä, jos omalla ulkonäöllä ei ole merkitystä.
90-luvun alussa kaikilla oli verkkarit kaikkialla. Olihan se vähän huvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn lähiprismassa collareissa. Olen koulutukseltani tohtori ja työssä yliopistossa professorina. Mun ei tarvi osoittaa sivistyneisyyttä pukeutumalla markettiin.
Ei kai kyse ole sivistyksestä, vaan ihan vaan tyylistä? Englannissa oli ”ongelma”, että äidit veivät lapsensa pyjamat päällä kouluun. Sinun rahasi menee lähiprismassa milloin olet verskat jalassa, toisilla se taitaa mennä kirkkohäissä. Toisilla se menee urheilutilanteissa. Mikäs siinä, jos omalla ulkonäöllä ei ole merkitystä.
Olen eri, mutta kyllä kuule elämä on paljon mukavampaa kun ei tarvitse miettiä mitä toiset ajattelee. Minäkin käyn kaupassa puhtaissa, mutta rennoissa vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Voi että, kommenteista päätellen palstalla on aika paljon näitä toimeentulotuen saajia, jotka käy kaupassa kollarit ja huppari päällä :( Noh kaikkea hyvää teille, koittakaa kuitenkin suht selvinpäin tulla ostoksille...
Voi että, kommentistasi päätellen olet yksi palstan lukuisista säälittävän tylsistä provoilijoista, joka toivoo aiheuttavansa kuohuntaa ja pahaa mieltä. Mikä mahtaa olla vialla omassa elämässäsi kun moista yrität :( Tunnetko onnistuvasi vain jos saat muita ärsyyntyeiksi? Noh, kaikkea hyvää sinullekin, koita kuitenkin suht selvinpäin palstailla...
Vierailija kirjoitti:
Tohtori joka ei osaa lukeaq? Eihän ap mistään sivistyksestä tai sen puutteesta kirjoittanutkaan, vaan siististä pukeutumisesta. Olet ansainnut tasa-arvoisesti saman halveksunnan kuin muutkin, vaikka itse itseäsi pyrit epäonnistuneesti korottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän käyn suihkussa, meikkaan, laitan hajuvettä, käyn kampaajalla ja manikyyrissä ennenkuin puen jakkupuvun ja kopisevat korkokengät mennäkseni Prismaan makkara-ostoksille.
Pakko sitä munkin ruveta tekemään noin, ettei vaan joku ala musta kirjoittelemaan vauva-palstalla :( Tulee olemaan mielenkiintoista miten kävelen korkokengissä syksyllä ja talvella sen 3,5km sinne Prismaan, mutta enköhän jonkun keinon keksi,...
Vierailija kirjoitti:
Me käydään miehen kanssa kaupoissa ihan kotirytkyissä, esim. Croksit ja collegehousut ym. Näytetään varmaan pultsareilta. Ihan akateemisia ollaan. Ei kiinnosta, mitä jotkut ulkomuodolla pätijät meistä ajattelee.
Näköjään kiinnostaa, kun oikein haluat tehdä pesäeroa pultsareihin. :D Oli pakko se akateemisuus mainita. "ME EI OLLA NIITÄ..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pukeutumisrajasi, ei rahasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän käyn suihkussa, meikkaan, laitan hajuvettä, käyn kampaajalla ja manikyyrissä ennenkuin puen jakkupuvun ja kopisevat korkokengät mennäkseni Prismaan makkara-ostoksille.
Pakko sitä munkin ruveta tekemään noin, ettei vaan joku ala musta kirjoittelemaan vauva-palstalla :( Tulee olemaan mielenkiintoista miten kävelen korkokengissä syksyllä ja talvella sen 3,5km sinne Prismaan, mutta enköhän jonkun keinon keksi,...
Mitenkäs olisi ihan tavalliset housut ja kävelykengät? Kai sitä voi pukeutua ihan järkevästi vaikkei nyt verskoissa kulkisikaan?
Suomi on pohjoisempi valtio kuin Ruotsi. Suomessakin siitä huolimatta kuljetaan lähimpään Prismaan kauppakeskukseen jalan ja pyörällä missä tahansa säässä. Kovin hyviä vaatteita ei ole järkevä laittaa tuollaiselle reissulle, kura lentää ja voi kastua.
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsingissä kannata pukeutua siististi. Mullakin on kauppavaatteina pahimmat rönttäkuteet mitä löytyy. Ei tule rööstetyksi, kun näyttää narkilta.
Täällä pöndellä ei tarvitse jatkuvasti pelätä ryöstetyksi tulemista, mutta pukeudumme silti rönttävaatteusiin kauppaan.
Esim. Espanjassa jos joku on kaupassa verkkareissa se on joko Musta laine tai suomalainen. Paikalliset pukeutuvat siististi myös lähikauppaan. Vaikka siellä ryöstetyksi tuleminen kuitenkin paljon todennäköisempää kuin Suomessa.
Mistähän johtuu?
Itsehän arjen hulinassa tietysti kiharran hiukseni, meikkaan juhlameikin ja puen luksusmerkkivaatteet päälle, onhan se lähikaupassa käynti nyt lähes linnan juhlien arvoinen tilaisuus! 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään kiinnostaa, kun oikein haluat tehdä pesäeroa pultsareihin. :D Oli pakko se akateemisuus mainita. "ME EI OLLA NIITÄ..."
No meille on aivan sama, vaikka meitä luultaisikiin pultsareiksi 😃 minä käytän alkoholia kohtuullisesti, mies ei ollenkaan
-sama
Kyllä sattuu taas aivoihin tämä koko keskustelu.
Miten ihmeessä se vaikuttaa kenenkään elämään, millä vaatteilla menen Prismaan? Ai en arvosta sinua siellä kaupassa? Mitä sitten? Ei Prismassa käynti olekaan mikään juhlatilaisuus, jossa osaksi pukeutumisella arvostetaan juhlittavaa henkilöä ja tilaisuuden arvoa. Mutta hei, se on Prisma. Se ei ole edes se kauppakeskus ravintoloineen ja vaateliikkeineen.
Mä menen Prismaan hoitamaan mun ostokset. Ei kiinnosta mitä muut ajattelee. Eriasia, jos olisin siellä alasti tai käyttäytyisin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs olisi ihan tavalliset housut ja kävelykengät? Kai sitä voi pukeutua ihan järkevästi vaikkei nyt verskoissa kulkisikaan?
Mutta sitten itketään, miten suomalaiset on tyylittömiä, kun on vaan kävelykengät ja housut jalassa :( Pakko ne korkkarit on laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meille on aivan sama, vaikka meitä luultaisikiin pultsareiksi 😃 minä käytän alkoholia kohtuullisesti, mies ei ollenkaan
-sama
Kerrotko vielä miksi se akateemisuus piti mainita? Mitä tarkoitusta se palveli?
Prisman täytyisi ilmoittaa, jos verkkahousuisten rahat eivät kelpaa heille. On niitä muitakin kauppoja.
Voi että, kommenteista päätellen palstalla on aika paljon näitä toimeentulotuen saajia, jotka käy kaupassa kollarit ja huppari päällä :( Noh kaikkea hyvää teille, koittakaa kuitenkin suht selvinpäin tulla ostoksille...