Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prismassa kiinnittyi huomio miten paljon suomessa on näitä "verkkahousu-pariskuntia"

Vierailija
28.08.2020 |

Voisitteko kuvitella, että esim. Tukholmassa pariskunnat (nuoret) kävisivät isossa kauppakeskuksessa molemmat pukeutuneena verkkareihin, huppariin ja lenkkareihin/släbäreihin. 😬

#VainSuomiJutut

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama Prisma-hullu, joka kiertelee katselemassa ihmisten eineksiä? Ootko töihin ajatellut mennä?

Älä viitti, ap on mielenterveyssyistä eläkkeellä. Virikekäyhää elämää elelee ja ihmissuhteiden puutetta kompensoi vauva.fissä.

Vierailija
42/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä puppua, mutta tietenkään et tiedä sitä jos aina käyt vaan jossain turistirysissä joissa ihmisillä on mukanaan vaan ne omat suosikkilomavaatteet. 

Asun Briteissä, todellakin täällä näkee verkkarikansaa lähikaupassa, ja pahempaakin. Oma suosikkini ovat löystyneissä talvilegginsseissä, aamutakissa ja tohveleissa viikottaiset ruokaostoksensa tekevät ihmiset Lidlissä tai Aldissa (Lidlin samankaltainen sisarketju). 

Mutta eihän sitä näe, jos aina käy jossain keskikaupungin hotellin vieressä olevassa kaupassa. Ihminen rakastaa mukavuutta ja pyrkii siihen. Täällä on toki hyvin tyylikkäästi ja siististi pukeutuneitakin, mutta tapoihin tuntuu kuuluvan että heti kotiin tultua pyjamat+aamutakki+tohvelit päälle ja niissä hengaillaan aina kun ollaan kotona - koska se on mukavempaa ja ne tyylikkäämmät releet on lähinnä töihin tai edustustilaisuuksiin (juhlat, hienommat ravintolat, illanvietot jne).

Suomi on ihan hyvä maa ja ihmisillä on sään ja kulttuurin mukainen tyyli - joka ei poikkea muun maailman tavoista lähes ollenkaan. Ihminen on ihminen, oli maa mikä tahansa. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

prisma kirjoitti:

Kyllä sattuu taas aivoihin tämä koko keskustelu.

Miten ihmeessä se vaikuttaa kenenkään elämään, millä vaatteilla menen Prismaan? Ai en arvosta sinua siellä kaupassa? Mitä sitten? Ei Prismassa käynti olekaan mikään juhlatilaisuus, jossa osaksi pukeutumisella arvostetaan juhlittavaa henkilöä ja tilaisuuden arvoa. Mutta hei, se on Prisma. Se ei ole edes se kauppakeskus ravintoloineen ja vaateliikkeineen.

Mä menen Prismaan hoitamaan mun ostokset. Ei kiinnosta mitä muut ajattelee. Eriasia, jos olisin siellä alasti tai käyttäytyisin huonosti.

Se on totta ettei se vaikuta kenenkään elämään, jos sinä näytät pultsarilta. Tärkeintä on, että itse viihdyt pultsarin näköisenä. Moni ei sitä halua, mutta se on ihan okei näyttää siltä. Pultsaritkin ovat ihmisiä ja heillä on vain pieni ongelma ja ehkä heille se on parempaa, että moni raitiskin näyttää heiltä.

Vierailija
44/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia pukeutua ruokakauppaan verkkareihin ja huppariin.

T. Akateeminen, johtavassa asemassa, Hki

Vierailija
45/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa tähän, että minä (ja puolisoni) olemme juuri näitä verkkari tyyppejä. Itselläni oli tänään rikkinäiset verkkarit jalassa ja eipä pahemmin puristellut mitä joku hienohelma ajattelee. Viiden muksun kanssa kun tekee ja on, niin ei tosiaan väliä mitä päälleni laitan. Olen oletuksessa, että muutkin siellä ostamassa ruokaa, eikä katsomassa mitä olen tänään päälleni laittanut. Ja en todellakaan edes niitä ehjiä verkkareita päälleni vaihda, jos pääsen kauppaan edes sen kerran kk yksin. Seuraavan kerran katso toiseen suuntaan, kun jonkun vaatevalinta häiritsee ;D

Vierailija
46/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan täyttä puppua, mutta tietenkään et tiedä sitä jos aina käyt vaan jossain turistirysissä joissa ihmisillä on mukanaan vaan ne omat suosikkilomavaatteet. 

Asun Briteissä, todellakin täällä näkee verkkarikansaa lähikaupassa, ja pahempaakin. Oma suosikkini ovat löystyneissä talvilegginsseissä, aamutakissa ja tohveleissa viikottaiset ruokaostoksensa tekevät ihmiset Lidlissä tai Aldissa (Lidlin samankaltainen sisarketju). 

Mutta eihän sitä näe, jos aina käy jossain keskikaupungin hotellin vieressä olevassa kaupassa. Ihminen rakastaa mukavuutta ja pyrkii siihen. Täällä on toki hyvin tyylikkäästi ja siististi pukeutuneitakin, mutta tapoihin tuntuu kuuluvan että heti kotiin tultua pyjamat+aamutakki+tohvelit päälle ja niissä hengaillaan aina kun ollaan kotona - koska se on mukavempaa ja ne tyylikkäämmät releet on lähinnä töihin tai edustustilaisuuksiin (juhlat, hienommat ravintolat, illanvietot jne).

Suomi on ihan hyvä maa ja ihmisillä on sään ja kulttuurin mukainen tyyli - joka ei poikkea muun maailman tavoista lähes ollenkaan. Ihminen on ihminen, oli maa mikä tahansa. :D 

Italiassa ja puhun nyt siis parinkymmenen vuoden kokemuksella, ei tätä verskailmiötä näe. Nämä lihavat crocseissa ja versioissa tallustelevat tapaukset ovat korkeintaan jotain saksalaisia tai hollantilaisia turisteja tai kerjäläisiä Jopa amerikkalaisilla on kangasshortsit tai kunnolliset kankaiset housut päällä. Italialainen nainen ei lähtisi koskaan edes Lidliin crocsit ja verskat jaloissa. Jos haluaa mukavaa, voi aina laittaa mekon päälle ja kauniista sekä mukavista kengistä ei ole pulaa kaupoissa mistä valita sopivat.

Vierailija
47/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä mielin taas aamulla klo 06 Prismaan, verkkarit jalassa. Ei siellä muita ole kuin minä, mun mies ja muutama taksikuski.

Vierailija
48/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kirjoittaa tähän, että minä (ja puolisoni) olemme juuri näitä verkkari tyyppejä. Itselläni oli tänään rikkinäiset verkkarit jalassa ja eipä pahemmin puristellut mitä joku hienohelma ajattelee. Viiden muksun kanssa kun tekee ja on, niin ei tosiaan väliä mitä päälleni laitan. Olen oletuksessa, että muutkin siellä ostamassa ruokaa, eikä katsomassa mitä olen tänään päälleni laittanut. Ja en todellakaan edes niitä ehjiä verkkareita päälleni vaihda, jos pääsen kauppaan edes sen kerran kk yksin. Seuraavan kerran katso toiseen suuntaan, kun jonkun vaatevalinta häiritsee ;D

Viisi lasta ja rikkinäiset verkkarit. Ei ketään häiritse, mutta kyllähän kaikki omat johtopäätöksensä osaa vetää.

Vierailija
49/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin helppoa olla pukeutumatta verkkareihin, kun ei omista verkkareita. Crocsit taas ovat mökkikengät, huonot jalkaan, eivät pääse Prismaan.

Vierailija
50/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipukukansan kauppa

Vierailija
51/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi tsekata sellaista paikkaa kuin Ullared- kauppakeskusta Ruotsissa, se on tosi tv:tä. Ruotsalaisjuntit halpiskaupassa, eivät eroa mitenkään suomalaisista. Ne on niitä tavallisia ruotsalaisia eikä mitään "Stockholmare":ita.

Vierailija
52/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mitä ap? Se on vain ihan hyvä juttu että Prismoissa kulkee verkka ja crocstyypit, silloin SINÄ erotut porukasta silmää miellyttävästi, eikö vain?

Vierailija
53/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, töissä on työmoodi, siellä olemme siististi puettuina. Kotona (ja kauppareissuilla) olemme kotimoodissa, ja ihan niissä vaatteissa kuin huvittaa.

-se "pultsaripariskunta"

Vierailija
54/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän käyn suihkussa, meikkaan, laitan hajuvettä, käyn kampaajalla ja manikyyrissä ennenkuin puen jakkupuvun ja kopisevat korkokengät mennäkseni Prismaan makkara-ostoksille.

Pakko sitä munkin ruveta tekemään noin, ettei vaan joku ala musta kirjoittelemaan vauva-palstalla :( Tulee olemaan mielenkiintoista miten kävelen korkokengissä syksyllä ja talvella sen 3,5km sinne Prismaan, mutta enköhän jonkun keinon keksi,... 

Mitenkäs olisi ihan tavalliset housut ja kävelykengät? Kai sitä voi pukeutua ihan järkevästi vaikkei nyt verskoissa kulkisikaan?

Mitkä on nämä mystiset tavallisrt housut mitkä kelpaa?

Mä tykkään pukeutua niin että on mukava olo ja pystyy olla eri asennoissa ilman että kiristää, joutuu pelkäämään vilauttelua tai joutuu nykimään vaatetta ylös tai alaspäin. Siispä näyttäydyn verkkareissa, treenihousuissa, urheilushortseissa tai leggareissa. Lenkkarit on parhaat kävelykengät mutta hyviä lenkkareita en tuhlaa kävelyyn joten prismaan tennarit.

Ei kiinnosta mitä muut ajattelee ulkonäöstäni, ihanaa kun on mukavat vaatteet :)

Vierailija
55/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpä Kontulan Lidlissä niin ette puhu enää mitään verkkarikansasta.

Vierailija
56/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salireissun jälkeen tulee kaupassa käytyä ja aina on verkkarit tai shortsit jalassa. Vähän tiukempaa treenipaitaa päälle niin kyllä ne naisten päät kääntyilee ja katseita tulee.

Vierailija
57/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun yleensä nätisti, mutta jos käyn päivän aikana pelkästään lähikaupassa, niin miksi jaksaisin laittautua sen vuoksi? Ylisuuri huppari yhdistettynä verkkareihin on mukavin asu, varsinkin nyt kun olen raskaana. Anteeksi, jos jotakuta loukkaa pukeutumiseni.

Vierailija
58/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käyttää verkkareita kun muut vaatteen ei enää mahdu.

Vierailija
59/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä johonki markettiin pitäisi pukeutua? Siellä ostetaan ne ruuat mahdollisimman nopeasti ja sen jälkeen pois. Ei ole ollut tapana tuijotella muita asiakkaita. Ihan sama missä kuteissä hilluvat. 

Vierailija
60/74 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps, töissä on työmoodi, siellä olemme siististi puettuina. Kotona (ja kauppareissuilla) olemme kotimoodissa, ja ihan niissä vaatteissa kuin huvittaa.

-se "pultsaripariskunta"

Eikö ole ahdistavaa olla töissä siististi puettuina vai onko tuo täysin oma valinta?

t. töissä ja kaupassa verkkareissa, kotona ilman

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi