Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytysvideo illalliskutsuilla

Vierailija
28.08.2020 |

Long story short - ystäväni kutsui minut ja mieheni illalliskutsuille (kolme pariskuntaa illanvietossa). Ilta sujui muuten hyvin; nautimme hyvästä ruoasta ja juttelimme mukavia KUNNES tämä kolmas pariskunta ilmoitti tuoneensa mukanaan videon kuopuksensa synnytyksestä. Katsoin vaivautunutta ystävääni ja hän hyväksyi videon näyttämisen joten kokoonnuimme olohuoneeseen telkkarin eteen.

Klippi lähti pyörimään ja eikä aikaakaan kun kolmannen pariskunnan naisen toosa on levällään, verinen ja vauvan pää tulossa ulos. Minua alkoi etoa joten painelin vessaan ja tekstasin miehelleni, että feikkaisimme yhdessä jonkun yllättävän menon. Lähdimmekin piakkoin pois oksennusrefleksien saattelemana, kun mainitsin äitini tarvitsevan apua.

Ystäväni otti seuraavana aamuna yhteyttä ja pahoitteli kolmannen pariskunnan puolesta mutta silti. Mikä helvetti ihmisiä vaivaa??

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävä ja hänen miehensä palkkasivat synnytykseen valokuvaajan. Esitteli niitä "kauniita" kuvia mulle, yksi niistä oli mustavalkoinen lähikuva hänen alapäästään josta pilkotti lapsen päälaki. Tämäkin kuva löytyy yhä myös kyseisen valokuvaajan omalta instatililtä, jolla satojatuhansia seuraajia. Tämä tapahtui USA:ssa, en tiedä onko vastaava sallittua Suomen sairaaloissa. Jenkeissä myös suositellaan, että synnytyksessä on mukana koko suku pikkusisaria myöten.

Meillä ei tulisi mieleenkään raahata synnytykseen mukaan muita. Jo se tietty suojeluvaisto käskee pitämään ulkopuoliset poissa vauvan läheltä.

Ei USA:ssa suositella tuollaista.

Vierailija
42/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko minäkään.

Oletan että tuossa vaiheessa kun illallistetaan kaveriporukalla on jo synnytyksestäkin sen verran aikaa kulunut että pahimmat synnytyshormonit on jo kadonnut eikä sitä synnytystä enää tarvitse kellekään hehkuttaa. Eikä varsinkaan kun kyseessä jo ties miten mones lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vela, mutta olen kyllä katsonut synnytysvideoita netistä uteliaisuuttani. Eläinten poikimista olen nähnyt ihan irl:kinvähän avustanutkin ja  eikä siinä mielestäni mitään erikoisen kauheaa ole.

Silti kyllä ihmettelen millainen huomioh.uora pitää olla, että haluaa esitellä ihmisille videota omasta äärimilleen venyneestä, verisestä ja ehkä jopa ulosteen tahrimasta alapäästään.

Elukoilla synnytys sujuu parhaiten kun häiriötekijöitä on mahdollisimman vähän. Ihminen tuskin on sen kummempi tässä asiassa. Luulisi että jokaisen äidin intresseissä olisi taata itselleen ja vauvalle mahdollisimman turvallinen kokemus ja pitää kaikki ylimääräiset häiriötekijät pois synnytystilanteesta. Tuossa on oikeastaan pelkän äidin huomionkipeyden takia otettu riskejä jopa vauvan hengen suhteen: isän paikka on siellä pääpuolessa, poissa kätilön tieltä.

Vierailija
44/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee, aika tehokas tunnelmanlatistaja. Miksi jotkut kuvittelee että heidän synnytys kiinnostaa ketään muita? Ehkä tietysti ihan lähipiiriä, mutta ei muita

Ehkä elämään ei kuulu mitään muuta? Ja sitten luullaan ettei muillakaan.

Vierailija
46/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tökeröä näytellä jotain synnytysvideota illanvietossa, mutta kyllä mä nyt vähän ihmettelen tota ap:n reaktiotakin. Ei kai siitä nyt yrjö lennä, jos näkee synnytysvideon. Tai että täytyy valehdella ja lähteä. Vähän dramaqueen-meininki. Taitaa huomionhaku olla yleistä teidän kaveripiirissä.

Vierailija
47/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi olette itse lapsettomia, onko miehesi tu.h k amuna

Pakko olla, muuten muija olisi jo porsinut. Ei sillä oo muuta tekemistä.

Vierailija
48/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö..

Vierailija
49/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vaan todennut et nyt ei taida viinaa olla riittävästi synnytysvideoille.

Ihme touhua.

Vierailija
50/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, jospa voisi näyttää jonkun sukulaisen ruumiinavauksesta videon, jatkaa sitten palsamoinnilla. Saisikohan arkkuun virittää nettikameran josta voisi seurata livenä mitä ruumiille tapahtuu kun se on laitettu multiin.

Vierailija
51/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sairaalta, kas kun ei ihan livenä esitellyt v* ttuaan?

Vierailija
52/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 katkeroituneen velan väsäämä ketju :D

Vierailija
53/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävä ja hänen miehensä palkkasivat synnytykseen valokuvaajan. Esitteli niitä "kauniita" kuvia mulle, yksi niistä oli mustavalkoinen lähikuva hänen alapäästään josta pilkotti lapsen päälaki. Tämäkin kuva löytyy yhä myös kyseisen valokuvaajan omalta instatililtä, jolla satojatuhansia seuraajia. Tämä tapahtui USA:ssa, en tiedä onko vastaava sallittua Suomen sairaaloissa. Jenkeissä myös suositellaan, että synnytyksessä on mukana koko suku pikkusisaria myöten.

Meillä ei tulisi mieleenkään raahata synnytykseen mukaan muita. Jo se tietty suojeluvaisto käskee pitämään ulkopuoliset poissa vauvan läheltä.

Selittää koronan runsauden - kun ei hetkeäkään olla irti toisistaan. - Siis koko suku.

Vierailija
54/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tökeröä näytellä jotain synnytysvideota illanvietossa, mutta kyllä mä nyt vähän ihmettelen tota ap:n reaktiotakin. Ei kai siitä nyt yrjö lennä, jos näkee synnytysvideon. Tai että täytyy valehdella ja lähteä. Vähän dramaqueen-meininki. Taitaa huomionhaku olla yleistä teidän kaveripiirissä.

Kyllä mulla ainakin saattais mennä jopa taju tollasista videoista. En voi sietää edes sitä, jos telkkarissa näkyy, kuinka jollekin annetaan rokotus tai otetaan verikoe. Omiakaan rokotuksia ja verikokeita en voi katsoa. Joskus pelkka syvä haava omassa sormessa on saanut mut pyörtymään. Synnytysvideo voisi olla oikeasti traumaattinen kokemus joillekin. Harva itse synnyttänytkään on joutunut katsomaan kyseistä toimenpidettä ihan suoraan tuollaisesta kuvakulmasta.

Vierailija
55/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 katkeroituneen velan väsäämä ketju :D

Itse tykkäät synnytysvideoista? Ehkä sellainenkin perversio on olemassa. Kätilöt katselevat niitä työkseen, mutta tuskin saavat siitä itse tapahtumasta suurtakaan nautintoa. Lopputulos ja turvallinen suoritus ovat varmasti se palkitseva osuus tuossa työssä. Mutta että joku ihan varta vasten haluaisi katsoa?!? Onhan joillain toki esim. ulostusperversio....

Vierailija
56/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytin illanistujaisissa videon ulostamisestani. Vieraille tuli äkkiä kiire pois, miksiköhän?

Vierailija
57/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naispalstalla näin ilmiselvä trolli voi upota porukkaan näin hyvin

Vierailija
58/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi oikeasti luulla, että muita kiinnostaa kys. tapahtuma? Sopis ehkä johonkin kätilöopiskelijoiden oppitunnille, mutta että illanistujaisiin kaveriporukalla? Eh....

Tuli kyllä kieltämättä itsellekin mieleen että ovat terveydenhuollon ihmisiä. He eivät aina tule ajatelleeksi, että mikä on muille ällöä.

Vierailija
59/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saavat niiden videoiden näyttämisestä jotain mielihyvää. Outoa.

Vierailija
60/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan kommentoineista oikeasti usko aloitusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän