Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytysvideo illalliskutsuilla

Vierailija
28.08.2020 |

Long story short - ystäväni kutsui minut ja mieheni illalliskutsuille (kolme pariskuntaa illanvietossa). Ilta sujui muuten hyvin; nautimme hyvästä ruoasta ja juttelimme mukavia KUNNES tämä kolmas pariskunta ilmoitti tuoneensa mukanaan videon kuopuksensa synnytyksestä. Katsoin vaivautunutta ystävääni ja hän hyväksyi videon näyttämisen joten kokoonnuimme olohuoneeseen telkkarin eteen.

Klippi lähti pyörimään ja eikä aikaakaan kun kolmannen pariskunnan naisen toosa on levällään, verinen ja vauvan pää tulossa ulos. Minua alkoi etoa joten painelin vessaan ja tekstasin miehelleni, että feikkaisimme yhdessä jonkun yllättävän menon. Lähdimmekin piakkoin pois oksennusrefleksien saattelemana, kun mainitsin äitini tarvitsevan apua.

Ystäväni otti seuraavana aamuna yhteyttä ja pahoitteli kolmannen pariskunnan puolesta mutta silti. Mikä helvetti ihmisiä vaivaa??

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, täytyy olla aika vieraantunut luonnosta että voi pahoin jostain synnytysvideosta. Synnytys on niin luonnollinen asia kuin olla ja voi! Taidat kuulua samaan joukkoon, joka kieltää julkisen imetyksen?

Mä en tosiaan ymmärrä tuota luonnollisuusargumenttia yhtään. Luonnollista, ei saa ällöttää, ei edes voi ällöttää, olet vieraantunut elämästä ja luonnosta!

Ällöttääkö sinua toisen ihmisen kusi? Paska? Oksennus? Veri? On ihan ok näyttää siis videota omasta paskannuksestaan, kusemisestaan tai oksentamisestaan? Ai ei ole? Hyi sinua, nehän ovat niin luonnollisia asioita kuin olla voivat!

/6

Vierailija
22/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, täytyy olla aika vieraantunut luonnosta että voi pahoin jostain synnytysvideosta. Synnytys on niin luonnollinen asia kuin olla ja voi! Taidat kuulua samaan joukkoon, joka kieltää julkisen imetyksen?

Mä en tosiaan ymmärrä tuota luonnollisuusargumenttia yhtään. Luonnollista, ei saa ällöttää, ei edes voi ällöttää, olet vieraantunut elämästä ja luonnosta!

Ällöttääkö sinua toisen ihmisen kusi? Paska? Oksennus? Veri? On ihan ok näyttää siis videota omasta paskannuksestaan, kusemisestaan tai oksentamisestaan? Ai ei ole? Hyi sinua, nehän ovat niin luonnollisia asioita kuin olla voivat!

/6

pikkuisen eri asia luoda uutta elämää tähän maailmaan, en missään vaiheessa puhunut mistään eritteistä saati sellaisista videoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä muistakaan luonnollisista asioista tehdä videoita ja katsella illanistujaisissa. 

Tosin olen jo aiemman kommenttini mukaisesti vahvasti sitä mieltä, että kyllä sen synnytysvideon lisäksi pitäisi näyttää myös, miten se synnytettävä lapsi on laitettu alulle. Sekin on niin luonnollinen asia kuin olla ja voi. 

Vierailija
24/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse monta lasta synnyttänyt, ja voisin mennä tukihenkilöksi synnytykseen, jos joku läheinen ihminen pyytäisi. Mutta synnytysvideon katsomisesta "viihdemielessä" kieltäytyisin kohteliaasti.

Vierailija
25/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

pikkuisen eri asia luoda uutta elämää tähän maailmaan, en missään vaiheessa puhunut mistään eritteistä saati sellaisista videoista

Ja niitä eritteitähän ei synnytysvideolla tietenkään näy... 

Vierailija
26/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti ihmisiä tosiaan vaivaa? Kun pitää keksiä tällaisia satuja ja tarinoita ja niitä sitten totena nettiin kirjoittaa? Eihän kukaan enää mitään synnytysVIDEOIta mukanaan raahaa.

Nehän STRIIMATAAN.

Vierailija
27/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

Voitko eritellä (pun intended) että miten se on erilaista? Miten synnyttämisen luonnollisuus on parempaa kuin muiden ruumiintoimintojen luonnollisuus?

Ja synnyttäessä niitä eritteitä vasta tuleekin.

/6

Vierailija
28/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

Mieluummin jopa katsoisin videota siitä, kuinka jonkun lapsi käy ensimmäistä kertaa potalla ja esittelee tuotoksiaan kuin synnytystä. Ja niitäkin videoita jotkut äidit esittelevät ihan onnessaan. 

Vierailija
29/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden ihmiselämän syntyminen on kaunis asia mutta kamala näky.

Vierailija
30/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh on maailma menny sairaaks. Kiinnostaako jotain oikeesti jonkun synnytyksen näkeminen?

Vierailija
31/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus ristiäisissä, missä kiersi valokuva-albumi vauvan ensihetkistä. Siellä oli kuvattuna ihan kaikki, jopa istukan pullahdus. Albumi kiersi hyvin nopeesti kädestä käteen ja vieraat näytti kauhistuneilta.

Vierailija
32/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytysvideo ja julkinen imetys on kuitenkin ihan eri asioita. Ihan yhtä sairasta kuin synnytysvideon näyttäminen olisi videoida imettämistä ja näyttää sitä muille. Vaikka kyseessä on luonnollinen asia, ei sitä välttämättä tarvitse näyttää muille ja vieläpä videolta. Sen sijaan jos joku imettää lastaan julkisesti, niin useimmat tekevät sen huomiota herättämättä niin, ettei kukaan tahtomattaan näe mitään sellaista, mitä ei halua. Eikä kyseistä tapahtumaa ole kohteliasta myöskään jäädä tuijottamaan, nimenomaan sen takia, että kyseessä on täysin luonnollinen asia. 

Vierailija
33/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti ihmisiä tosiaan vaivaa? Kun pitää keksiä tällaisia satuja ja tarinoita ja niitä sitten totena nettiin kirjoittaa? Eihän kukaan enää mitään synnytysVIDEOIta mukanaan raahaa.

Nehän STRIIMATAAN.

Paitsi jos ei ole halunnut laittaa sitä videota mihinkään palvelimelle STRIIMATTAVAKSI, niin se on voinut olla vaikkapa omassa puhelimessa mukaan tuotuna ja sen voi sitten erinäisillä menetelmillä saada sieltä puhelimelta siirrettyä tv-ruudulle. Esim. näytön peilaaminen ei ymmärtääkseni ole striimausta eli suoratoistoa. 

Vierailija
34/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas

Vierailija
35/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pariskunta on varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka näyttää illanistujaisissaan ystävilleen myös mm. kaikki lomavideonsa, jotka varmasti ovat mukava muisto itselle, mutta ulkopuolisille lähinnä pitkästyttävää. Näitä ihmisiä on ollut aina, ennen vanhaan pakotettiin omaan kotiin tulleet vieraat katsomaan diaesitystä. 

Vierailija
36/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei herkille tai oikeastaan kellekään.. mutta joo mä katsoin synnytykseen valmistautuessani synyttysvideon ja rutiinkeisarileikkausvideon... Valinta oli selvä kun riskit itsellä oli pienimmät mahdolliset, helpoin alatie. Mutta en itse nähnyt miten se tapahtui läheltä eikä mieskään, sen näkeminen ei ole luonnollista.

Vierailija
37/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh, minä jouduin "vain" katsomaan pitkää pätkää jostain 4D-ultrasta. Oli kuolettavan tylsää katsottavaa kun tuo tuleva mamma ylpeänä esitteli "masu.asukkiaan". No sama mamma kyllä esitteli sitten synnytyskuviakin mutta onneksi ei verisestä toosastaan, muuten oli kyllä alasti siinä että ei sekään minusta oikein hyvän maun mukaista.

Vierailija
38/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Minä olisin ainakin sanonut suoraan, että kiitos, mutta jätän väliin. Mennyt vaikka parvekkeelle tai toiseen huoneeseen siksi aikaa. Kaikki mikä on luonnollista, ei ole salonkikelpoista. Tietyt asiat ovat intiimejä eivätkä kuulu illalliskutsuille.

Hyvän ystävän synnytysvideon olen katsonut, kun olimme kahden kesken. Sekin oli virhe omalla kohdallani. En aio enää koskaan katsoa kenenkään synnytysvideoita, vaan kieltäydyn kohteliaasti.

Vierailija
39/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä yritys mutta vajaaksi jää. 2/5

Vierailija
40/66 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, liian paksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän