Lue keskustelun säännöt.
Onko ketään, joka olisi ollut hikari koulussa
21.09.2013 |
mutta kuitenkin on ollut epäonnea myöhemmän opiskelun, uran ja työllistymisen kanssa? Vai johtaako hyvä koulumenestys uraputkeen?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 10:47"]
Ei se, että on lääkäri tai asianajaja välttämättä tarkoita, että olisi hyvä sellainen. On paljon lääkäreitä, jotka huolimattomuuttaan saavat vakavaa tuhoa aikaan; omassakin perhepiirissä löytyy sellaisen tapauksen uhri. Suomessa muutenkin tuijotetaan työtä ja statusta liikaa ja määritellään menestyminen elämässä sen kautta. Olen huomannut, että monesti ne fiksuimmat yksilöt ymmärtävät, mikä elämässä on aidosti tärkeää, eivätkä tavoittele maallista mammonaa samalla tavalla kuin yksinkertaisemman tapaukset.
Mutta joo, itseänikin varmasti pidettiin hikarina (lukion keskiarvo 9,4). Opiskelen Helsingin yliopistossa alaa, jolla on huono työllisyystilanne ja paska palkka, mutta jonne on hirveästi pyrkijöitä ja joka kiinnostaa mua älyttömän paljon.
Voi olla, etten koskaan saa oman alani töitä, mutta oon kiitollinen, että saan opiskella unelma-alaani ja tiedän kyllä, että tullaan mieheni kanssa pärjäämään vähälläkin rahalla, niinkuin tähänkin asti. Ja onnellisia ollaan köyhinäkin, siitä on jo kokemusta ;)
[/quote]
Hmm, en tiedä minkä ikäinen olet, mutta nuorena opiskelijana köyhäilyssä on se puoli, että suurin osa samanikäisistä on samassa tilanteessa ja tonnikalalla eläminen on lähinnä hauska vitsi. Jos taas päälle kolmekymppisenä ei vieläkään ole varaa mihinkään sillä välin kun kaverit matkustelee ympäri maailmaa ja asuvat kivassa asunnossa hyvällä alueella niin voi se rahanpuute alkaa jo tuskastuttamaan, puhumattakaan siitä että koko ajan on päällä jatkuva stressi toimeentulosta. Sitäpaitsi, esim. minun mielestäni elämässä on tärkeää terveys ja rauhallinen mieli, ja kumpaakin on vaikea pitää yllä ilman rahaa.