Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pidät H&M:stä?

Vierailija
21.09.2013 |

Kuinka usein esim ostat sieltä jotain ja ostatko jostain muusta vaateliikkeesstä useammin vaatteita? Mites hinta/laatu suhde verrattuna muihin liikkeisiin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta hintalaatusuhde on hyvä. vaatteet ovat tarpeeksi halpoja ettei tarvitse itkeä jos menevät rikki.

jossain kohtaa ostin benettonin vaatteita mutta niistähän lähtee se printti irti tosi helposti, saumat purkaantuu ja yhdet collegehousut oli niin epäsopivat ja epäkäytännölliset käytössä että pyysivät jopa päiväkodista etten laittaisi niitä lapselle.

Vierailija
2/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kysyntää niiku olis vai? Hyvältä kuulostaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää viimeiseen asti, mutta joskus käy niin, että mistään muualta ei löydy lapsille mieluisia vaatteita. Itselleni en osta sieltä mitään. Aikuisten vaatteiden laatu on heikko ja mielessäni on edelleen dokumentti, jossa kerrottiin H&M:n myyjien sairastuvan vaatteissa olevista myrkyistä.

Vierailija
4/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan erityisesti treenivaatteita itselle ja lapsille käyttövaatteita, hyvä hinta-laatusuhde molemmissa.

Vierailija
5/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M on ollut sellaisessa myllyssä mm. tuotantonsa eettisyyden puolesta, että siellä on asiat sen suhteen aika hyvällä tolalla moneen muuhun puljuun nähden. Minusta H&M on laadultaan verrattavissa esim. Zaraan, joka jostain käsittämättömästä syystä on näistä rättiketjuista suomalaisbloggarien kovassa suosiossa.

Vierailija
6/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, laatu heittelee hyvästä tosi huonoon. Neuleet nyppääntyvät käyttökelvottomiksi kahdessä päivässä. Toistaalta yhdet housut ovat kestäneet useamman vuoden käytössä. Lapselle ostan joskus sieltä vaatteita. Itselle en nykyään osta mitään.

Vierailija
7/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidät H&M:stä?

Kuinka usein esim ostat sieltä jotain ja ostatko jostain muusta vaateliikkeesstä useammin vaatteita? Mites hinta/laatu suhde verrattuna muihin liikkeisiin?

Vastaukset:

-Pidän paljon, hinta-laatusuhde erittäin kohdallaan

-Ostan kuukausittain H&M:n verkkokaupasta vaatteita itselleni, lapselleni ja miehelleni, ostan muualtakin vaatetta, mutta kaikista eniten H&M:ltä.

-Hinta-laatu on kohdallaan. Esim. sukat, alusvaatteet on pääsääntöisesti hyvälaatuisia. Joskus joukossa on huonolaatuisempaa, mutta se ei haittaa minua, kun hinta on kohdallaan ja useimmiten halvalla saa ns. hyvää.

Ja kyllä. Olen miettinyt onko eettistä tämä ostoskäyttäytymiseni :( Jos olisin rikkaampi, varmaan asioisin muissa kaupoissa. Ehkä.

Vierailija
8/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään ostin aivan ihanan paidan sieltä <3 Käyn viikottain ja sieltä saa ihan hyvääkin kamaa sen virttyneen kaman lisäksi. Hinta/laatu on ihan ok ja ostan toki monestakin paikasta vaatteita, en ole keskittäny niitä ostoksia mihinkään, koska lähes joka paikasta löytyy jotain kivaa.

Vierailija
9/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkkamaukka herättää selkeästi tunteita - uskon myös että asioita on saatu viime vuosina kuntoon. love or hate case

Vierailija
10/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ostan vaatteet suurimmaksi osaksi sieltä tai kirppikseltä. Itselleni ostan myös, jos joku vaate miellyttää. Esim trikoo t-paidat on ok ja kympin housut. Hinta-laatusuhde ok.

Vierailija
11/22 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muiden vastauksia: minua ei haittaa maine halpiskaupasta. Voin ostaa sellaisestakin, koska rahaa ei ole ostaa merkkivaatteita tai varmistua siitä, että mitään vaatteen osiota ei ole tuotettu lapsityövoimalla.

Kartan silti Seppälää, Henkkamaukkaa tai vaikka Cittaria ja Prismaa silloin kun voin. Vaatteet ovat huonolaatuisia, muoto katoaa ekassa pesussa ja printtikuviot irtoavat. Homeenestoaineet aiheuttavat ihottumaa.

Kun rahaa on enenmmän, ostan lasten vaatteet lastenvaateliikkeistä. Hinta on kova, mutta sellaisia ei yleensä voi pitää yllä ilman taetta laadusta edes jotenkin.

Vierailija
12/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän tulee nykyisin ostettua, mutta nuorempana suurin osa vaatteista oli HM:lta. Nykyisin ostan laadukkaampia vaatteita ja rahaa kuluu huomattavasti vähemmän, koska niitä ei tule ostettua viikoittain.

HM:n takit ja neuletakit ovat olleet laadukkaita, vaikka olenkin niitä käyttänyt vuosikaudet. Neuleet nyppyyntyy heti, paitapuserot oudon mallisia ja paidoissa kiertää saumat.

En boikotoi liikettä, mutta harvoin siellä tulee käytyä enkä netistäkään ole vuosiin tilannut. Zaran hienoutta en ole koskaan ymmärtänyt, olen vääränmallinen heidän vaatteisiin (pitkä selkä, hauis ja lattariperse). Mangosta en ole koskaa ostanut mitään. Lindexistä olen jonkun verran ostanut ja olen ollut tyytyväinen laatuun. Haluan panostaa takkeihin, laukkuihin ja kenkiin. Paidat ja housut voi hyvin ostaa edullisemmistä paikoista.

Vierailija
13/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuleiden nyppyyntymiseen auttaa se ettei osta akryyliä!

Vierailija
14/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu-suhde hyvä. Meillä on nyt kuopuksellä käytössä esikoisen (printti)paitoja. Kuvat ovat pysyneet hyvinä kuten myös vaatteen muoto. Itse asiassa olen aika yllättynyt siitä.

jatkossakin tullaan ostamaan Hennesiltä.

Vierailija
15/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kannattaa tosiaan katsoa niitä vaatteiden MATERIAALEJA ennen ostopäätöstä :) Esim. luonnonmateriaalit kuten pellava ja 100% puuvilla kestää kulutusta. Itse en osta yhtikäs mitään missä on akryyliä!

Vierailija
16/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelija, kun H&M tuli Suomeen, ja tuolloin ostin melkein kaikki vaatteni joko sieltä, Onlysta, tai jos minulla oli oikeasti rahaa tuhlattavaksi asti, Benettonilta. H&M:n vaatteisiin liittyy paljon rakkaita muistoja tuolta ajalta. Välillä suhde on ollut katkolla siirryttyäni ensin lähinnä Zaran ja Mangon ja sitten hitusta laadukkaampiin Skandi-merkkien, käyttäjäksi. Joitain vanhoja H&M vaatteita olen käyttänyt ja säästänyt pitkään, vein juuri kirppikselle hameen, jonka ostin kaverin häitä varten 1999. Kaapissani on edelleen H&M:sta 2003 ostettu vihreä, kevyesti topattu samettitakki - ilmeisen poikkeuksellisen laadukas vaate hintaisekseen, koska näin saman takin kaupungilla toisen henkilön päällä viime syksynä - ja ensimmäiseen, Karl Lagerfeltin suunnittelemaan yhteistyömallistoon  kuulunut pikkumusta vuodelta 2004, joita käytän säännöllisesti. 

Mutta puuvillaiset t-paidat olen taas vuosia ostanut lähinnä H&M:n Concious Collectionista Benettonin laadun tiputtua liikaa hintaan nähden. Raskausaikana on tullut shoppailtua H&M:lla muutenkin taas enemmän. Joudun käyttämään työssäni housuja, ja H&M:lta on löytynyt tarpeeksi siistejä äitiysfarkkuja ja -housuja sopuhintaan. Vauvan vaatteet olen ostanut myös lähinnä H&M:lta, hinta tietenkin on iso asia pari kuukautta päälle mahtuvia ja kierrätysarvoltaan (en itse lähtisi mitään vauvan bodyja sen paremmin kuin omia alusvaatteitanikaan kirppiksillä myymään...) vähän epäilyttäviä vaatteita ostettaessa. Olen kuitenkin pitänyt myös H&M:n alle 70-80 senttisten vaatteiden neutraalista värityksestä ja hillitystä kuvioinnista enemmän kuin monien kilpailijoiden räikeistä ja/tai selkeästi jo alusta asti sukupuolitetuista vaatteista. 

Omalla kohdallani en voi siis sanoa H&M:in ainakaan lietsoneen turhaa kulutushysteriaa. Lähinnä se on mahdollistanut tiukassa tilanteessa säästön välttämättömissä ostoksissa. Myös se, kuinka konserni on viime vuonna panostanut tuotantoketjussa läpinäkyvyyteen on itselleni iso asia. Tässä asiassahan H&M on edellä monia huomattavasti arvostetumpia kilpailijoita, joiden vaatteiden lopullista alkuperää on usein todella vaikea viranomaistenkaan selvittää. 

Vierailija
17/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitoja ja hameita tykkään ostaa, samoin alusasuja. Farkuissa on kuitenkin se huono puoli, että nykyisin siellä on liikaa pillimalleja, oikeastaan paikallisessa Maukassa ei ole ollenkaan bootcut-mallia jota ostan mieluummin. Ennen löysin todella istuvia bootcuteja, mutta nykyisin farkut ostan mieluummin Lindexistä kuin Maukan pilliksiä.

Vierailija
18/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hinta-laatusuhde. Taso tosin vaihtelee. Olen tehnyt tosi hyviä kauppoja, mutta ollut pettymyksiäkin. Puhun lähinnä materiaaleista ja niiden kestosta. Pesen aina ohjeiden mukaan:). Kaiken kaikkiaan pidän hyvänä kauppana.

Olen 173/58 ja mulle on kivasti ollut saatavilla kaikenlaisiavaatteita Henkkamaukalla. Tosin niin on monessa muussakin "halpis"kaupassa. Seppälässä en juuri käy, en oikeestaan tiedä miksi, tarvinnee käydä...

Vierailija
19/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home on kiva, olen ostanut sieltä paljon kivaa, lähinnä lahjaksi. Itselleni en osta vaatteita käytännössä ikinä, koska nuoruudessa tuli ostettua paljon siistejä vaatteita, en tule eläessään käyttämään niitä puhki.

Vierailija
20/22 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 03:49"]

Vauvan vaatteet olen ostanut myös lähinnä H&M:lta, hinta tietenkin on iso asia pari kuukautta päälle mahtuvia ja kierrätysarvoltaan (en itse lähtisi mitään vauvan bodyja sen paremmin kuin omia alusvaatteitanikaan kirppiksillä myymään...) vähän epäilyttäviä vaatteita ostettaessa. [/quote]

Tätä jäin ihmettelemään. Siis vauvan body = alusvaate? :O Meillä ainakin bodyn alla käytettiin vaippaa ja bodyt pestiin 60 asteessa, käytettiin kuivurissa ja sitten pieneksi jäätyä siistikuntoiset myytiin eteenpäin. Taidat olla hieman pöpökammoinen? Roskiinko käytetty vauvan body pitäisi laittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän