Minkälaisen (tavara)lahjan haluaisit työnantajalta?
Minulle annettiin tehtäväksi hankkia melkein viidellekymmenelle työntekijälle lahja kiitokseksi hyvin sujuneesta työvuodesta. Lahjan pitäisi kuulemma olla joku konkreettinen tavara ja sen maksimiarvo saisi olla 200 €. Suurin osa työntekijöistä on miehiä, mutta on naisiakin. Auttakaa! Mitkä sinä haluaisit saada?
Kommentit (72)
Pussilakanasetti, pyyhkeet, tarjoiluastiat, hyvä veitsisetti, kylpytakki, jotain yleishyödyllistä mikä on helppo antaa eteenpäin jos itse ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla tuppaa jo olemaan kaikkea, ellei ihan nuorella työvoimalla pyöritettävä puhelinmyyntifirma ole kyseessä. Tarjoaisin jonkun ihanan (joulun alla jouluisen?) herkkukorin ja kaveriksi vaikka lahjakortin. Ei mitään mikä jää nurkkiin pyörimään.
Lahjakorttia ei voi verotussyistä antaa lahjaksi.
Olen saanut huppareita ja fleecetakkeja firman logolla. Käytössä ovat, kiva lahja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa ostatkin, älä laita niihin työnantajan logoa. Olen heittänyt roskiin jos jonkinlaista designesinettä kun työnantajan on pitänyt väkisin etsata tai kaivertaa niihin logonsa.
Logon voi laittaa niin ettei se häritse. Joko niin pienellä tai paikkaan, josta se ei iske silmille. Se logo tekee siitä enemmän sen oloisen, että se firma on oikeesti tahtonut sen antaa, ei vaan sihteeri tilannu kasaa tavaraa mikä jaetaan.
Palkallisia vapaapäiviä kiitos mulle jos mitään lahjakorttia ei saa.
Joku keskihintainen urheilukello. Polarin malleja varmaan saisi jo 200€:lla. Se on helppo antaa tai myydä eteenpäin jos itsellä kello jo on.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan tuo suoran rahan antaminen lahjakortin muodossa voi olla verotuksellisista syistä pois luvusta, joten siksi ilmeisesti konkreettinen tavara? Kaikki palvelulahjakortit ym. avoimet lahjakortit ovat verotettavaa "tuloa" työntekijälle. Mutta siinä tapauksessa tavaralahjan arvo saa olla max. 100 euroa, että se on kirjanpidossa vähennyskelpoinen.
Joka tapauksessa, joku Iittalan Alvar Aalto -kulho, Ultima Thule karahvi tai Lantern-sarjan isompi valaisin. Kaikillehan ei näistäkään mikään sovi, mutta lähtökohtaisesti ovat melko ajattomia ja ainahan voi ajatella, että jos ei millään istu omaan sisustukseen, menee helposti kaupaksi/lahjaksi. Yksi vaihtoehto on myös KOLO Designin tarjoilusetti, johon voi painattaa yrityksen nimen tai esimerkiksi vuosiluvun. Tämä maksaa n. 50-70e, joten kylkeen voisi hankkia esimerkiksi viinipullot, laadukasta lakritsia (Esim. Bulowin lakritsitehdas) ja pähkinäsekoitus.
Näistä huomaa kuinka vaikea toi tehtävä on, mulle noi tavarat olisi ihan kauhu ja pahinta roinaa. No ehkä noi lakritsit menis.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin aerofryerin.
Mää en eikä mun työkaveri, koska sillä on jo :)
Älykello, laadukas (japanilainen) veitsisetti, laadukas torkkupeitto (näitä eri värisinä, jos onnistuu voisi vähän valita väriä) tai tosiaan jos annetaan joulun alla, niin herkkukori, juustosetti tms.
Vierailija kirjoitti:
Tälle iso peukku, paras idea.
Riippuu firmasta että halutaanko sen logolla olevia vaatteita käyttää. Meidän työpaikalla kaikki haluavat firman logon näkyviin, ollaan ylpeitä työpaikastamme. Vastaantulijoita tulee kyselyjä että mistä tuollaisia vaatteita saa. Firmamme mainoslippiksetkin on kovaa huutoa ja niitä näkee silloin tällöin myös tv:ssä haastateltavilla ihmisillä. Kaikissa meillä jaettavissa lahjoissa täytyy olla logo tai pettymys on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vapaapäivät on ongelmallisia, jos työ on sellaista, että ns. omat työt on silti pakko tehdä. Vapaapäivä on siinä yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sun sitten kysyä niiltä jokaiselta erikseen mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kaikki saada samanlainen lahja?
Vierailija kirjoitti:
Annetaanko nyt vai vuoden päätteeksi? Jos jouluna, niin luomu joulukinkku, lajitelma laadukkaita juustoja ja pari erilaista viiniä.
Mitäs absolutisti vegaaneille?
Meillä työnantaja hoitaa muistamiset kiitoskauppa.fin kautta. On ollut tykätty ja kätevä systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa ostatkin, älä laita niihin työnantajan logoa. Olen heittänyt roskiin jos jonkinlaista designesinettä kun työnantajan on pitänyt väkisin etsata tai kaivertaa niihin logonsa.
Logon voi laittaa niin ettei se häritse. Joko niin pienellä tai paikkaan, josta se ei iske silmille. Se logo tekee siitä enemmän sen oloisen, että se firma on oikeesti tahtonut sen antaa, ei vaan sihteeri tilannu kasaa tavaraa mikä jaetaan.
Minulle taas tulee kuva että työnantaja haluaa mainostaa ja varmistaa ettei kukaan voi lahjoittaa tavaraa eteenpäin vaikka ei tarvitse. Heitän kyllä roskiin oli miten pieni logo tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu firmasta että halutaanko sen logolla olevia vaatteita käyttää. Meidän työpaikalla kaikki haluavat firman logon näkyviin, ollaan ylpeitä työpaikastamme. Vastaantulijoita tulee kyselyjä että mistä tuollaisia vaatteita saa. Firmamme mainoslippiksetkin on kovaa huutoa ja niitä näkee silloin tällöin myös tv:ssä haastateltavilla ihmisillä. Kaikissa meillä jaettavissa lahjoissa täytyy olla logo tai pettymys on suuri.
:D
Olette varmaan joku vaatefirma tai harhainen porukka, muuta syytä en keksi sille että ihmiset kuolaisivat teidän firman logolla varustettujen vaatteiden perään. Hohhoijaa, kuinka ysäriä laittaa logoa mihinkään lahjaan .
Mun mieluisin lahja firmalta oli rahaa joka tuli normaalin palkan lisänä veroilla vähennettynä. Toiseksi mieluisin oli älykello, miehille ja naisille omat mallinsa.