Ystävä ei myönnä valehteluaan
Sain ystäväni kiinni valehtelusta erääseen asiaan liittyen eikä hän nyt edes myönnä että valehteli. Hän jäi kiinni kun kertoi asioita jotka eivät pidä paikkaansa. Hän väittää lapsena muuttaneensa adoptiovanhempiensa luo samana päivänä kun äitinsä kuoli. Omasta kokemuksesta kuitenkin tiedän että asia ei mene noin.
Kommentit (28)
Kannattaako hänen kanssa enää olla tekemisissä? Mistä ties muusta valehtelee. ap
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tiedät omasta kokemuksesta?
Olen tehnyt työtä missä on nähty tuollaisia tilanteita. Orvoksi jäänyt sijoitetaan lastensuojelun kautta eikä suoraan perheeseen. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt työtä missä on nähty tuollaisia tilanteita. Orvoksi jäänyt sijoitetaan lastensuojelun kautta eikä suoraan perheeseen. ap
Eihän kaikki tilanteet aina mene lakien ja määräysten mukaan. Joskus tapahtuu väärinkäsityksiä yms. ja sitten toimitaan väärällä tavalla
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedän että sosiaaliviranomaisten kanssa keskustellaan. ap
Eli ap ei oikeasti tiedä mitään. Asiat ovat olleet eri tavalla eri aikoina ja ovat vieläkin - ja lastensuojelua saattaa nykyäänkin tällaisessa tilanteessa edustaa joku joka myöhemmin tulee adoptiovanhemmaksi, varsinkin jo on ennalta tunnettu.
Ja sitäpaitsi lapsi muistaa shokkitilanteista mitä muistaa. Se ei ole vale, se on muisto.
miksi sinulla on niin suuri oikeasaolemisen tarve toisen elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tämä on ollut käytäntönä? Pidän enemmän kuin todennäköisenä, että silloin kun olette olleet lapsia, niin lapsi on kyllä laitettu isovanhemman luokse yöksi eikä laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan sijoittaa suoraankin. Riippuu tilanteesta.
Hänellä on oikeus muistoihinsa.
Anna olla, aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako hänen kanssa enää olla tekemisissä? Mistä ties muusta valehtelee. ap
Samalla perusteella kai lopetat heti vauviksella olon? Tämähän on valehtelijoiden tiivistymä oikein.
Ei kaikki orvoksi jääneet ole missään tekemisissä lastensuojelun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tämä on ollut käytäntönä? Pidän enemmän kuin todennäköisenä, että silloin kun olette olleet lapsia, niin lapsi on kyllä laitettu isovanhemman luokse yöksi eikä laitokseen.
Ei laiteta ilman lastensuojelun päätöstä.
Onhan lapsi saatettu samana päivänä viedä sijaisvanhempien luokse, jotka ovat lapsen sitten kenties myöhemmin adoptoineet.
Eivät kaikki asiat mene aina samojen kaavojen mukaan, että sikäli aapeen " tieto" saattaa olla potaskaa.
Nykyään kyllä orvoksi jääneet hommataan ensisijaisesti sukulaisten tai muiden läheisten luo. Ihan jo senkin takia, että se on yleensä lapsen kannalta parempi.
Lastensuojelun asiakkaaksi joutuu tai pääsee, jos siihen on syy. Vanhemman kuolema ei ole välttämättä se syy lastensuojelun asiakkuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös voidaan tehdä jälkikäteen. Älä jaksa mölistä yksittäistapauksesta, josta et tiedä yhtään mitään. Eihän sulla ole ystäviä haaskattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös voidaan tehdä jälkikäteen. Älä jaksa mölistä yksittäistapauksesta, josta et tiedä yhtään mitään. Eihän sulla ole ystäviä haaskattavaksi.
Siihen ei edes automaattisesti tarvita mitään lastensuojelun päätöstä, koska orvoksi jäänyt ei automaattisesti ole lastensuojelun asiakas.
Kokemus on traumaattinen. Kyseessä saattaa olla väärä muisto.
Paljonko tästä on aikaa? 20 vuotta? 30 vuotta? 40 vuotta? Ja käytännöt olleet silloin samat kuin nyt?