Minkälaisen (tavara)lahjan haluaisit työnantajalta?
Minulle annettiin tehtäväksi hankkia melkein viidellekymmenelle työntekijälle lahja kiitokseksi hyvin sujuneesta työvuodesta. Lahjan pitäisi kuulemma olla joku konkreettinen tavara ja sen maksimiarvo saisi olla 200 €. Suurin osa työntekijöistä on miehiä, mutta on naisiakin. Auttakaa! Mitkä sinä haluaisit saada?
Kommentit (72)
Yhtenä vuonna meillä oli niin, että oli kaksi vaihtoehtoa, joista sai valita etukäteen kumman joulumuistamisen haluaa. Taisi olla Pentikin poro ja Finlaysonin pyyhkeitä, arvoltaan samat kuitenkin. Aika tasan meni ihmisten valinnat näiden välillä.
Mitään sellaista yhtä tavaraa en kyllä keksi, joka sopisi kaikille. Ehkä voisit ehdottaa, että olisi 2 tai 3 samanarvoista vaihtoehtoa, kyselylomakkeen tekee äkkiä ja helposti jolla jokainen voi ilmoittaa valintansa määräpäivään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkallisia vapaapäiviä kiitos mulle jos mitään lahjakorttia ei saa.
Vapaapäivät on ongelmallisia, jos työ on sellaista, että ns. omat työt on silti pakko tehdä. Vapaapäivä on siinä yhtä tyhjän kanssa.
Millä lailla ongelmallisempia kuin lomapäivät? Ihan mielenkiinnosta kysyn että jos silloinkin kun on lomalla voi jättää työt tekemättä tai joku sijaistaa? Ja yksi mahdollisuus on, toki firmasta riippuen, pitää esim jouluaatonaatto suljettuna ja siihen kaikille palkallinen vapaa. Siis jos firma on joulun muuten suljettuna.
Ei paistinpannuja, koska liesiä on niin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaanko nyt vai vuoden päätteeksi? Jos jouluna, niin luomu joulukinkku, lajitelma laadukkaita juustoja ja pari erilaista viiniä.
Mitäs absolutisti vegaaneille?
Eihän ne käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu firmasta että halutaanko sen logolla olevia vaatteita käyttää. Meidän työpaikalla kaikki haluavat firman logon näkyviin, ollaan ylpeitä työpaikastamme. Vastaantulijoita tulee kyselyjä että mistä tuollaisia vaatteita saa. Firmamme mainoslippiksetkin on kovaa huutoa ja niitä näkee silloin tällöin myös tv:ssä haastateltavilla ihmisillä. Kaikissa meillä jaettavissa lahjoissa täytyy olla logo tai pettymys on suuri.
:D
Olette varmaan joku vaatefirma tai harhainen porukka, muuta syytä en keksi sille että ihmiset kuolaisivat teidän firman logolla varustettujen vaatteiden perään. Hohhoijaa, kuinka ysäriä laittaa logoa mihinkään lahjaan .
Ei olla vaatefirma vaan mukana urheilussa mm-tasolla. Meidän tekemisiä seuraa vajaa sata miljoonaa fania maailmanlaajuisesti.
Mä hlökohtaisesti haluaisin ulkoilutakin. En koskaan raaskisi itse laittaa 200e takkiin vaikka olisi kuinka hyvä.
Älykello, kaiutin, kuulokkeet ja noi laadukkaat veitset kävisi myös. Ja sähköskuutti ja jätti kanavapaketti ja akkuporakone ja airfryer ja....
Juu, olen köyhä 😄
Olen saanut Aalto-vadin, ison Kånken-repun, ulkoilutakin ILMAN firman logoa ja laadukkaat kuulokkeet, kaikki kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu firmasta että halutaanko sen logolla olevia vaatteita käyttää. Meidän työpaikalla kaikki haluavat firman logon näkyviin, ollaan ylpeitä työpaikastamme. Vastaantulijoita tulee kyselyjä että mistä tuollaisia vaatteita saa. Firmamme mainoslippiksetkin on kovaa huutoa ja niitä näkee silloin tällöin myös tv:ssä haastateltavilla ihmisillä. Kaikissa meillä jaettavissa lahjoissa täytyy olla logo tai pettymys on suuri.
Olette varmaan joku vaatefirma tai harhainen porukka, muuta syytä en keksi sille että ihmiset kuolaisivat teidän firman logolla varustettujen vaatteiden perään. Hohhoijaa, kuinka ysäriä laittaa logoa mihinkään lahjaan .
Ei olla vaatefirma vaan mukana urheilussa mm-tasolla. Meidän tekemisiä seuraa vajaa sata miljoonaa fania maailmanlaajuisesti.
Noh, ehkä olet kuitenkin pystyvä ymmärtämään ettei teidän toimintaa ja logotyytyväisyyttä voi yleistää kaikkiin työpaikkoihin, vaikka sitä työtä ylpeänä tekisikin.
Noin sekailaisella seurakunnalla on varmasti jokaisella jo jotakin, niin haastava tehtävä kyllä edessä.
Itse suosisin syötäviä ja juotavia, koska ne voi yleensä aina tuhota tai jos ei voi itse syödä, niin antaa pois, eivätkä ne jää nurkkiin pyörimään. Esim. laadukas viski olisi tosi kova sana.
Tavaroina ottaisin mielelläni vastaan kotimaisen villahuovan, vastamelukuulokkeet tai hyvän kalliin peiton. Sisustusesineitä, petivaatteita ja asioita en halua. Minulla on niitä tarpeeksi ja makuni on reippaasti massasta poikkeava.
N38
Omassa firmassa on jaettu mm:
- vedenpitävä ohut ulkoilutakki -> todella kiva ja laadukas monensadaneuron takki, jota käytetään urheillessa, joten (pieni) logo ei edes haitannut
- kestävä metallinen juomapullo -> itse en ole käyttänyt, kun turhan painava, mutta monilla käytössä
- lentolaukku -> meillä paljon työmatkoja, joten tämä oli tosi kiva lahja
- sateenvarjo -> pieni lahja, mutta kiva ja tarpeellinen kun sataa. työpaikalla tätä pidän sadepäivän varalle
Muut asiat mitkä kiinnostaisi:
- Ehkä juuri jotkut laatukuulokkeet joita voi joko käyttää töissä tai kotona
- Joku jumppaväline kun ollaan jumisina toimistotöissä (jumppakuminauhoja, lenkkarit?)
- Laadukas Bluetooth-kaiutin (ellei siis kotona olisi jo)
- Birkenstockit työkengiksi
- Jotkut laatuaurinkolasit linsseillä tai ilman :-) Firman logo voisi olla sankojen sisäpuolella
- Pelastusliivit tai muuta vastaavaa yleishyödyllistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, ehkä olet kuitenkin pystyvä ymmärtämään ettei teidän toimintaa ja logotyytyväisyyttä voi yleistää kaikkiin työpaikkoihin, vaikka sitä työtä ylpeänä tekisikin.
Toki pystyn ymmärtämään että vaikkapa jonkun siivousfirman työntekijä ei halua logoa vaatteisiin. Toisaalta esim. vaikka Airbusin työntekijä esittelisi logoa varmaan ihan mielellään. Riippuu ihan täysin työpaikasta, pointtini olikin että ei pidä yleistää.
Toi älykello on ehkä paras tähän asti. Jos ei oo itellä käyttöö helppo päästä eroon. Naisena mulle kelpais myös joku parempi ruuvinväännin.
Ja kysy ny onko ihan pakko olla kaikille sama. Jos ei, niin 3-4 vaihtoehtoo joista saa valita. Noihin vaihtoehtoihin täällä onki jo monta hyvää ideaa.
Mä olen saanut kivoja lahjoja työantajalta. Käytössä on yhä Hackmanin teräskattila, Sarpanevan valurautapata, terästermospullo ja se pakollinen Aalto-vaasi jota ei itse olisi tullut ostettua. Vaasin jättäisin pois harkintalistalta kun kyseessä on kuitenkin miesvaltainen työpaikka.
Tosi hyvä on toi Sarpanevan pata. Se on käytännössä ikuinen ja mielestäni sopii hyvin miehellekin lahjaksi. Laadukas kokkiveitsi tai veitsisetti on myös hyvä idea.
Vaatteet on hieman hankalia koska makuja on monia. Lisäksi kokoa pitäisi kysyä etukäteen, eikä lahja silloin olisi yllätys. Olen kyllä sellaisenkin saanut lahjaksi ja on hieman hassua kun niitä roikkuu firman naulakossa kymmeniä samanlaisia. On myös vähän urpo olo jossain firman ulkoilupäivillä kun ollaan ihan samiksiksi pukeuduttu :D
Lakanoita tai pyyhkeitä en myöskään harkitsisi koska perhekokoja on monia ja niissä tosiaan makuasiat vaikuttaa kovasti ja kuoseja on viljalti.
Vielä muita yleisiä ajatuksia:
- Laadukkaat merkkituotteet joita ei tule väldesti itse ostettua, olisivat tervetulleita. Eli tyyliin Bamix (normi sauvasekoittimen sijaan); MoccaMaster (peruskeittimen sijaan); jne.
- Kodintekstiilejä näin 30+ ihmisenä on jo liikaakin! Eli vaikka arvostan liinavaatteita ja pyyhkeitä, niin en todellakaan tarvitsisi niitä yhtään enempää, joten ei kiitos tänne :)
- Aaltovaasi nyt voisi olla kiva, mutta ehdottomasti ilman mitään firman logoa!
Itse tykkäisin jostain asiasta joka a) helpottaa elämää ja b) on sen verran kallis ettei tule ostettua ilman kovaa tarvetta. Vaihtoehtoisesti joku niin vakiintunut design-esine että sen saa myytyä pois ellei tarvitse.
/51
Mulle mieleinen olisi esim hierontalahjakortti, esim 4* 1h hieronta 😀
Se oikeasti huoltaa ihmistä ja täten osittain positiivisenä efektinä palautuu työnantajalle.
Tavarat kuten paistinpannut ja lahjakortit krääsäkauppoihin on niin nähty 🤨
Että kaikki saisivat mahdollisimman mieluisan lahjan, ehdota pomolle että jokainen voi valita yhden kahdesta tai kolmesta suunnilleen saman arvoisesta tavarasta. Eihän lahjan kuitenkaan tarvitse olla yllätys? Joku voi tosiaan haluta sen Iittalan maljakon, joku toinen älykellon, joku kolmas vaikka laadukkaan veitsitukin veitsineen.
Me saatiin yhtenä vuonna työnantajalta lahjaksi hotelliyölahjakortti isoon hotelliketjuun. Taidettiin ihan kaikki tykätä siitä. Ei siis olla itse Mara-alalla ;).
Valitse 5 erilaiset lähes saman arvoista vaihtoehto.
Tee niistä esite.
Jaa esite pikkujouluissa ja kerro, että x pvm päästä jokaisen pitää olla kertonut toiveensa.
Vierailija kirjoitti:
Joku kuoritakki pienellä firman logolla? Tai laadukas reppu. Eikös noihin aika helposti verottaja puutu, jos on ihan joku tyyliin maljakko tms.
Rahaa jos antaa, niin verottaja tulkitsee sen palkaksi.
Maljakko on verottajasta ok, mutta kaikista muista paska lahja.
Lahjakortti voisi olla ok, mutta ainakin meidän firmassa nekin on sellaisiin paikkoihin että jää käyttämättä.
Olen saanut työnajantajalta vuosien aikana lahjaksi mm. laadukkaan pyyhesetin, villaisen peiton, hienon pippuri-suolamyllysetin ja veitsitukin veitsineen sekä pari takkia. Kaikki ovat käytössä vielä lähes 10 vuoden jälkeenkin, jopa ne takit.