Listatkaapa ällöttäviä pöytätapoja
Kaikki tietää tavalliset röyhtäilyt, piereskelyt ja kaivelut, mutta meillä töissä kun käydään lounaalla, niin yhdellä naisella on tapana ruokailun lopuksi viimeisellä vesilasihörpyllä purskuttaa suunsa puhtaaksi. Minusta se on ällöttävää..
Kommentit (45)
En minä perunoitani muussaa ravintolassa tai lounasruokalassa, mutta kotona siitä ei ole mun mielestä mitään haittaa, että satun pitämään perunoistani enemmän niin. Enkä siis sotke kaikkea lautasella olevaa sekaisin, vaan otan perunat, muussaan, annostelen kastikkeen niiden päälle ja toisen puolikkaan lautasesta täytän salaatilla.
Mutta sitten mulla olisi kysymys tuosta niistämisestä, sillä se on minulle hieman ongelma. Nenäni alkaa valua melkein aina syön jotain lämmintä ruokaa, tulisesta puhumattakaan. Jossain vaiheessa on pakko niistää, ei se rään "ryystäminen" yhtään asiallisempaa ole. Hoidan niistämisen toki niin äänettömästi ja huomaamattomasti muista pois kääntyen kuin mahdollista, mutta en oikein mahda asialle mitään. Asia vaivaa itseänikin, sillä tiedän sen olevan huonoa käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 13:06"]
Jos juomisesta lähtee ääntä, hörppiminen tai "glugglug". Vastenmielistä.
[/quote]
Pahin on mun mielestä juomisen jälkeinen "ahhh". Pää räjähtää. :D
Toisen ruokailijan lautasen ronkkiminen. Isäni ei useinkaan syö muiden kanssa koska "vahtii linjojaan". Tulee sitten sormineen sorkkimaan lautastani tai nappaa hetkeksi lasketun haarukkani ja "maistelee ihan mielenkiinnosta". Tämä saa minut, kolmikymppisen perheenäidin toistuvasti taantumaan kiljuvaksi teiniksi joka jättää loppuruuan syömättä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 13:19"]
Vierustoverilla parmesaania ruuan päällä. Paikko vaihtaa paikkaa sen löyhkän vuoksi.
[/quote]
Niin samaa mieltä. Mieli tekisi pyytää tälläselle ihmiselle iso lusikka:). Täällä on kyllä aikas lailla listattu jo kaikki mitkä mua ärsyttää. Ehkä yksi sellanen vielä, jos joku haluaa olla seurueen TÄHTI. Muut siis hiljaa, kun minä puhun ja syon puhun ja syon puhun ja syon...
[/quote]
Sorry, väärä lainaus (mä rakastan kunnon parmesania:)). Piti olla se, jossa ruokaa kasataan haarukan syliin, siis haarukka väärin päin.
Kumma tuo parmesaanidissaus. Italiassa on aivan normaalia, että pastan päälle raastetaan Parmalaista juustoa, eli parmesaania.
Ei nyt ihan ällöttävää, tai ehkä vähän, se kun pöydälle varisee esim. leivän muruja, pyydystetään ne nuolaisulla kostutettuun sormen päähän ja hotkaistaan suuhun. Siis siitä pöydältä.