Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listatkaapa ällöttäviä pöytätapoja

Vierailija
21.09.2013 |

Kaikki tietää tavalliset röyhtäilyt, piereskelyt ja kaivelut, mutta meillä töissä kun käydään lounaalla, niin yhdellä naisella on tapana ruokailun lopuksi viimeisellä vesilasihörpyllä purskuttaa suunsa puhtaaksi. Minusta se on ällöttävää..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuolla on jo mainittu niitä asioita, jotka minuakin yököttävät. Tuo perunoiden, kastikkeen ja lisäkekasvisten muussaaminen yhdeksi soseeski on kyllä sikamaista. Sitä sitten kauhotaan haarukalla kuin ojankaivaja lapiolla. Ja vielä syödään suu auki, että lätinä kuuluu ja maiskutellaan ja ryystetään. Ei ihme jos muilla pöydässä ruokahalut haihtuu.

Veitsen vieminen suuhun näyttää hengenvaaralliselta, mutta niin vain monet tekevät. Samoin kuin syövät sormin silloinkin, kun ei ole ns, sormiruokaa. Ja juodaan, kun suu on täynnä ruokaa. Ei ole kohteliasta myöskään lisätä suolaa ja ketsuppia annokseen ennen kuin on edes maistanut ruokaa. Se on kyllä aikamoinen epäluottamuslause emämmälle. En tarkoita nyt jotain ranskalaisia tai makaroonia, vaan ihan normaalia ruokaa.

Seisovasta pöydästä hamstrataan kaikkea sekaisin isoksi keoksi lautaselle. Joskus tekisi mieli kaataa näille hamstereille jälkiruokakiisselikin komeuden päälle. Suomalainen ei ole vielä oppinut syömään ensin alkupaloja / alkusalaattia ja hakemaan sitten vasta lämmintä ruokaa. Selitellään, ettei jaksa jonottaa monta kertaa. Voihan sitä jonotilannetta seurata, ja mennä silloin, kun jono ei ole niin pitkä.

Ruokapöytäpukeutuminenkin ansaitsee vähän huomiota. Ymmärrän, että kesämökillä voidaan istua uikkareissa ja bikineissä grillin ympärillä makkaraa käristämässä, mutta samanlainen pukeutuminen tai pukeutumattomuus ei kuulu katettuun ruokapöytään. En halua katsella paljasta pintaa enkä haistella hien ja aurinkoöljyn sinfoniaa ruokapöydässä.

Ja lopuksi: kuinka moni muistaa kiittää ruuasta emäntää, kun lähtee pöydästä?

Vierailija
22/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hienosteluahan tämä ketju on, mutta kyllä minuakin ällöttää yhden työkaverin ruokailutavat.

Käymme syömässä paikassa, jossa itse otetaan ruoka "linjalta" ja ruokavaihtoehtoja on yleensä 3, joista yksi kasvis. Tämä mun työkaveri mättää lautasensa aina aivan täyteen ja ihan sikinsokin sitä ruokaa. Tyyliin ensin alle lihapullat, päälle lohta pähkinäkastikkeessa ja keon päälle vielä kiinalaista kasvispaistosta. Sitten pöydässä syö pelkällä haarukalla hirveellä tahdilla niinkuin ei olisi ikinä ruokaa nähnyt.

Ja kyseessä on muuten nuori kolmikymppinen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa on se, kun peruna muussataan lautasella muussiksi ja lätkäistään sekaan klöntti voita ja suolaa. Vähän niinkuin pikkuannos perunamuussia, näyttää siltä kuin tehtäis vauvan ruokaan vaikka tekijä on liki nelikymppinen nainen...

Vierailija
24/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen tuollainen perunan pilkkoja ja muussaaja,koska INHOAN perunaa,mutta yritän opetella syömään sitä,sorry kaikille!

Vierailija
25/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin murheet. Miten voitte ikinä käydä ravintolassa?

Vierailija
26/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasen yllä röhnöttäminen, kyynärpää pöydällä.. huoh. Näkee jopa aikuisilla ihmisillä..

Vierailija
27/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perunoita ei saa muussata, niin miten syötte keittonne tai karjalanpaistin liemen? Ryystämällä?

Minä ainakin muussaan perunat juuri karjalanpaistin kanssa, koska silloin perunoihin tulee kosteutta ja makua liemestä.

Vierailija
28/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs ihminen muusaa ja sotkee ruokansa ennen syömistään. Esimerkiksi jauhelihakastikkeen. Älllöttävän näköistä mössöä. 

Vierailija
29/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perunoiden muusaaja, mutta en käsitä miksi sitä ei saisi tehdä. Jos peruna maistuu niin parempalta, olisi tyhmää syödä se vämemmänmaistuvana versiona.

Pöydän paalle kumartuminen on typerän näköistä. pöydässä pitää istua ryhdikkäästi. Myös kesken ruokailun juoman siemailu on ällöä. Vesilasissa lilluu sit ruuan hiutaleita.

Vierailija
30/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenan kaivaminen on aika ällöttävää. Ja myös se, että aivastetaan tai yskitään päin ruokapöytää. Valitettavasti näitäkin on tullut todistettua.

Vierailija
31/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää kahvipöydässä se, että joku ottaa santsikierroksen täytekakkua ja likaisella kahvilusikallaan kaapii kakkulapion puhtaaksi. Ei tee mieli ottaa kakkua enää tuon tyypin jälkeen.

Vierailija
32/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti ällöttävää, mutta epämiellyttävää kun joku seurueesta vatkaa jalkaansa tai koputtaa hermostuneesti pöytää. Kohteliaana ihimisenä tuollaisesta ei voi edes mainita.

Vierailija
33/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastike ei maistu yhtä hyvältä perunanpalojen kuin muussattujen keitettyjen perunoiden kanssa :P Vähän vielä puolukkahilloa tai -survosta sinne joukkoon, ai että.

Vierailija
34/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan siirtely lautasella eestaas ja "näriminen" sellainen nirson teinitytön ilme kasvoilla. Vie muidenkin ruokahalun.

Vierailija
35/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholipitoisen ruokajuoman liikakäyttö ja siitä seuraava huono käytös.

Vierailija
36/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 13:19"]

Vierustoverilla parmesaania ruuan päällä. Paikko vaihtaa paikkaa sen löyhkän vuoksi.

[/quote]

Niin samaa mieltä. Mieli tekisi pyytää tälläselle ihmiselle iso lusikka:). Täällä on kyllä aikas lailla listattu jo kaikki mitkä mua ärsyttää. Ehkä yksi sellanen vielä, jos joku haluaa olla seurueen TÄHTI. Muut siis hiljaa, kun minä puhun ja syon puhun ja syon puhun ja syon... 

Vierailija
37/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 13:19"]

Vierustoverilla parmesaania ruuan päällä. Paikko vaihtaa paikkaa sen löyhkän vuoksi.

[/quote]

Niin samaa mieltä. Mieli tekisi pyytää tälläselle ihmiselle iso lusikka:). Täällä on kyllä aikas lailla listattu jo kaikki mitkä mua ärsyttää. Ehkä yksi sellanen vielä, jos joku haluaa olla seurueen TÄHTI. Muut siis hiljaa, kun minä puhun ja syon puhun ja syon puhun ja syon... 

[/quote]

Sorry, väärä lainaus (mä rakastan kunnon parmesania:)). Piti olla se, jossa ruokaa kasataan haarukan syliin, siis haarukka väärin päin.

Vierailija
38/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan seisovasta pöydästä sellasia pieniä kikkareita, joita sitten näykitään ja levitellään lautaselle. meillä on töissä parikin tällaista "syömishäiriöistä" 40+ ikäistä naista, jotka oikein haluaa näyttää miten pieniruokaisia ovat - muka.

Vierailija
39/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 13:03"]

Joo, toi ruoan pilkkominen on minustakin ärsttyvää. Epäonnekseni mieheni harrastaa tuota ja pahimmillaan jopa muussaa esim. perunat ja heittää vielä sekaan voiköntin ja niitä sitten veivataan muusiksi. Mieheni ei myöskään tajua minun toivettani siitä, että kaikki syövät yhtä aikaa ja pöydän ääressä, vaan hän saattaa ensin alkaa ruokkia lapsia ja sitten itse syödä seisten jossain nurkassa. Huoh.

Mua ärsyttää se, että ihmiset(lapset) valuu pikkuhiljaa pöytään, vaikka on ilmoitettu että ruoka on jo valmis. Sellaista joo mä katon tän loppuun ja mul on tässä tämä homma kesken jne. Minusta pöytään tullaan silloin, kun ruoka on valmis ja silloin muut hommat jätetään kesken.

[/quote]

No minä kyllä teen niin aina kotona, että hajotan haarukalla perunan rakenteen ja syön muussina. Mielestäni parempaa niin. Mikä saakelin ongelma se on?

Käytän kyllä sen jälkeen edelleen veistä. 

Vierailija
40/45 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen esimieheni pankissa kaiveli sormellaan ruokaa hampaittensa välistä ruokapöydässä. Eläkeikäisellä naisella oli monttu avoinna ja etusormi koukki hampaiden väliin jäänyttä ruokaa... Todella vastenmielinen ja iljettävä tapa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän