Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön ja vauvakuume, mitä tehdä?

Vierailija
21.09.2013 |

Minulla ja aviomiehelläni on vauvakuume, mutta olen työtön. Kovin tekisi mieli aloittaa vain vauvan yrittäminen mutta olen alalla, jossa raskaanaoleva ei saa työpaikkaa jos raskaus tulee ilmi ja toisaalta pitkä työttömyys (raskausaika + äitiysloma) olisi uraitsemurha.

Työpaikkoja olen hakenut ja odotan vastausta muutamasta haastattelusta. Täällä oli kuitenkin vasta yksi ketju, jossa joukolla tuomittiin työpaikan saatuaan raskautuvat nuoret naiset. Hakemani työpaikat ovat olleet määräaikaisia ja olin ajatellut että sitten yrittämään kun saan seuraavan paikan, ja jos tärppää heti niin sitten määräaikaisuus vain katkeaisi pari kk aiemmin. Mutta ilmeisesti näinkään ei saisi tehdä vaan pitää olla ollut 2-4v vakityössä Sennan kuin saa alkaa yrittämään..

Mitä voisin tehdä, että saisin taas vauvakuumeen siirtymään eteenpäin/poistumaan? Olen tuskastellut vauvan ja elämäntilanteen yhteensopimattomattomuutta jo vuosia, eikä koskaan ole oikea aika. Kaipuu on niin raastava että haluaisin vain aloittaa yrittämisen vaikka työttömänä, mutta...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen utelias, mikä on alasi?

Vierailija
2/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on töissä niin siitä vaan vauvaa väsäämään :)

Ikinä ei ole täydellinen aika vauvoille...sitä on turha odottaa jos elämä muuten kunnossa.

Asioilla on tapana järjestyä aina parhain päin jos nyt olette vähänkin normaalilla järjellä varustettuja ja elämänhallinta ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vakipaikka, kun jäin esikoisesta äitiyslomalle. Äitiysloman aikana firma myytiin ja uusi omistaja lopetti sen.

Toinen lapsi me tehtiin, vaikka olin työttömänä. Pidin äitysloman jälkeen vielä kolmen vuoden hoitovapaan ja sen jälkeen ilmoittauduin työttömäksi. Sain sitten vuoden työttömyyden jälkeen tukityöpaikan, sen jälkeen löysin osa-aikaisia hommia sieltä täältä, sitten sain kokopäiväisen määräaikaisen työpaikan, joka myöhemmin vakinaistettiin. Sen jälkeen työpaikka on vaihtunut kahdesti.

Jos olisin jättänyt toisen lapsen hankinnan siihen, että on vakituinen työ, toista lasta en olisi enää kyennyt tekemään.

Naiselle ei koskaan ole oikeaa aikaa hankkia lasta. Ennen opiskeluja ei käy, opiskelujen aikana ei käy, ennen töihin pääsyä ei käy, töissä ollessa se vasta väärin onkin työnantajaa kohtaan, nelikymppisenä on liian vanha ja jos et hanki lapsia ollenkaan, olet itsekäs sikä. Parasta on siis tehdä silloin, kun siltä tuntuu.

Vierailija
4/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 12:16"]

Olen utelias, mikä on alasi?

[/quote]

En kerro alaani, mutta alalla asiakkaaseen muodostetaan pitkä, kuukausista vuosiin kestävä asiakkuussuhde. Siksi raskaanaolevaa ei palkata.

Vierailija
5/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 12:23"]

Jos mies on töissä niin siitä vaan vauvaa väsäämään :)

Ikinä ei ole täydellinen aika vauvoille...sitä on turha odottaa jos elämä muuten kunnossa.

Asioilla on tapana järjestyä aina parhain päin jos nyt olette vähänkin normaalilla järjellä varustettuja ja elämänhallinta ok.

[/quote]

On mieheni kyllä töissä.

Olen pessimisti ja suunnittelija, huono yhdistelmä ajattelemaan, että kyllä kaikki järjestyy, mutta muilla olen kyllä huomannut niin käyneen :)

Vierailija
6/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku terapeutti, psykologi tmv..

Vierailija
7/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 12:29"]

Joku terapeutti, psykologi tmv..

[/quote]

Onko sillä väliä mikä ala on?

ap

Vierailija
8/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, tuli kolmoselle vahingossa alapeukku, ylös oli tarkoitus. Juuri näin, yrittämään vaan, se yrityskin kuitenkin voi kestää vuosia.

Vierailija
9/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tulisin raskaaksi ja saisin työpaikan - ottaisin sen tietenkin vastaan, en tosiaankaan halua olla työtön, mutta voisinko olla kertomatta raskaudestani työnantajalle? Tätä varmaan pidettäisiin häpeättömän itsekkäänä toimintana..

On niin vaikeaa olla alta 30v nainen ja yrittää tehdä niinkuin on sekä "oikein" että "itselle oikein".

Vierailija
10/10 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 on ap.

Kiitos muuten vastauksista :) Tuntuu tosiaan että tämä on ainakin niin oikea hetki kuin nyt voi olla, tänäkin aamuna heräillessä puhuimme mieheni kanssa siitä kuinka ihanaa oma vauva olisi saada.