Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki hankkii nykyään 3 lasta

Vierailija
21.09.2013 |

No raakaa yleistystähän tämä on, mutta jotenkin tuntuu että nyt on meneillään joku kolmen lapsen trendi. 

Oletteko huomanneet saman?

Tämän tein nyt tähän lähinnä huomiona.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, kolme on uusi kaksi. Mekin aina ajateltiin, että kaksi on hyvä, mutta niin vain vuosien välin jälkeen se kolmaskin tehtiin ja saatiin.

Vierailija
2/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin olen huomannut, että kolme-neljälapsiset perheet on jo ihan yleisiä. Yksi tuttuni odottaa kuudetta, eikä ole mitään uskonnollista vakaumusta edes taustalla. Tosin monella ystävälläni on myös vain yksi lapsi... Itsellä on kolme. Tekisin neljännen, jos olisin edes pari vuotta nuorempi. Täytin juuri 40. Mun mielestä tämä suunta on ihan hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuttavapiirissä kaikilla lapsiperheillä se kolme lasta. Yksi lapsen kaveriperheistä on kaksilapsinen mutta muuten nämäkin ovat kolmilapsisisia.

Veikkaan, että lapsettomien osuus on kasvanut samalla kun hankitaan yhä useammin se kolme lasta. Meillä lapsensaanti on vaikeaa, joten ollaan otettu vastaan kaikki, jotka on saatu eli kaksi, mutta kyllähän sitä on haaveillut kolmannesta ja jopa neljännestäkin.

Vierailija
4/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuttavapiirissä kaikilla lapsiperheillä se kolme lasta. Yksi lapsen kaveriperheistä on kaksilapsinen mutta muuten nämäkin ovat kolmilapsisisia.

Veikkaan, että lapsettomien osuus on kasvanut samalla kun hankitaan yhä useammin se kolme lasta. Meillä lapsensaanti on vaikeaa, joten ollaan otettu vastaan kaikki, jotka on saatu eli kaksi, mutta kyllähän sitä on haaveillut kolmannesta ja jopa neljännestäkin.

Vierailija
5/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä :) Mutta minustakin "3 on uusi 2", useammat taitavat tehdä vielä sen kolmannen. En tosin muista mikä on lapsiluku keskimäärin, eli onko se yhtään noussut. Viimeksi kun olen jostain sen lukenut, niin oli 1.7, mutta siitä on kauan.

Vierailija
6/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi äidille, yksi isälle ja yksi maalle.

Vierailija
7/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut että nykyään tehdään paljon myös "sukupuolia"

Hirveen tärkeetä tuntuu olevan että on sekä että.

Vierailija
8/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on neljä! Ja sukulaisperheeseen syntyi juuri neljäs.

Vierailija
9/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo huomannu! Kaveripiirissä on aika tasaisesti yhtä, kahta, kolmea, neljää tai viittäkin lasta. Ja yleisin on tuo kaksi. Toki lisää voi vielä tulla, mutta vain muutaman perheen tiedän, joissa kolme lasta on tehty parin vuoden välein.

Vierailija
10/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta on nykyään kyllä yllättävän monella.

Vierailija
11/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 08:04"]

Meillä on neljä :) Mutta minustakin "3 on uusi 2", useammat taitavat tehdä vielä sen kolmannen. En tosin muista mikä on lapsiluku keskimäärin, eli onko se yhtään noussut. Viimeksi kun olen jostain sen lukenut, niin oli 1.7, mutta siitä on kauan.

[/quote]

Suomalaisten keskimääräinen lapsiluku on 1,8.

Vierailija
12/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Minustakin olisi ihanaa saada vielä kolmas, mutta ainakin tällä hetkellä järki, itsesuojeluvaisto tai mukavuudenhalu voittaa. Kun ei ole isovanhempia lähellä tai varaa maksulliseen lastenhoitoapuun, niin parempi pitäytyö kahdessa lapsessa. Ihania ovat, ja melko helppoja lapsia, mutta silti, nyt kun oon arki pikkasen helpottunut niin en kyllä halua tähän vauvaa ja yövalvomisia! Ja kyllä ikäkin vaikuttaa, ollaan jo lähempänä 40v.

Vierailija
13/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: itse odotan tällä hetkellä toista lastani, ja jotenkin vaan tuntuu hurjalta ajatella, että vielä jaksaisi/ehtisi sen kolmannenkin tehdä. 

No, ei koskaan pidä sanoa ei koskaan.. Mutta täälläkin jo ikää sen verran, että kyllä tämä tähän taitaa jäädä.

Vierailija
14/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa mun momella kaverilla on syntyny nyt kolmas lapsi ja itsellekin kohta syntyy kolmas.  Oletan sen johtuvan siitä että ollaan samassa elämänvaiheessa kavereiden kanssa, tähänkinastiset lapset on tehty suunnilleen samaan tahtiin Ja ollaan samanikäisiä ja samanhenkisiä. 

En silti usko että se olisi mikään yleistymässä oleva trendi. 

Vierailija
15/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuskin sitä kukaan kuitenkaan hankkii lapsiaan trendien takia vai mitä? Ennen oli meneillään "jokin ihmeen kaksi lasta" trendi nykyään lapsia jaksetaan tehdä enemmän mitä sitten? Ajattele ap itse olen kasvanut NELJÄN lapsen kodissa ajatteles sitä :D

t. 3 lapsen äitee

Vierailija
16/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli se kahden lapsen trendi eli oli enemmän sääntö kuin poikkeus että lapsia oli se kaksi ja mielellään siihen vielä se kultainen noutaja, farmari ja omakotitalo. Sitten tuli 90-luku ja lama...laman jälkeen ehlä ihmiset ovat opetelleet ajattelemaan enemmän muita kuin taloudellisia asioita ja halutaan taas enemmän lapsia....se on kyllä totta että nykyään yhä useammin lapsia on enemmän kuin se kaksi.,

Mutta kuten joku jo sanoikin niin tuskin vaan kukaan trendien takia lapsia tekee.

Vierailija
17/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme ja ajattelimme jo ennen ensimmäistä, että kolme olisi se

maksimimäärä ja se luku mielessä suunnittelimme talommekin. Autoon mahtuu kolme lasta mukavasti ja kolme oli meille juuri sopiva määrä, neljää emme edes harkinneet. Muita emme siinä vaiheessa ajatelleet ja sen jälkeenkään emme ole mitään "trendejä" miettineet. Lähipiirissä on monta kolmen lapsen perhettä, mutta enemmän on kahden lapsen perheitä. Itselläni on vain yksi sisko, miehellä on taas kaksi veljeä. :)

Vierailija
18/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kolme on uusi kaksi.

Vierailija
19/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta meilläpäin näyttää siltä, että neljä on uusi kolme. 

Meillä on se kolme, mutta ympärillä monella on neljä.

Vierailija
20/47 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä yhteydessä varmaan trendillä tarkoitetakaan sellaista trendiä, jota tarkoituksella seurattaisiin (kuten esim. vaatteissa), ehkä enemmänkin ajan henkeä tai vastaavaa. Tiedostamattomampaa toimintatavan muutosta, tai jotain.

Meille on pian tulossa toinen lapsi ja mulle on jostain tullut myös mieleen, että vielä kolmaskin voisi olla mukava.. Ehkä vauva saa synnyttyään toisiin aatoksiin. Sit jos ei pahasti valvota ja kaikki menee hyvin niin mahdollisuus on vielä iän puolesta hetken olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä