Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään alkaa uusi elämä. Tavoitteena 20 kg laihtuminen. Anna yksi hyvä neuvo!

Vierailija
28.08.2020 |

Mä aloitan tänään uuden elämän. Olen lopenkyllästynyt liikakiloihini, raskaaseen oloon, suklaanmässytykseen, polvikipuihin, vetämättömyyteen, pullottavaan mahaan...
Olen konkarilaihduttaja, tiedän lautasmallin ja säännöllisen syömisen, arkiaktiivisuuden lisäämisen, hiilareiden vähentämisen, kärsivällisyyden...
Mutta mikä on se sun yksi ja paras neuvo, jonka annat laihduttajalle? Etenkin isoja kilomääriä itse pudottaneilta otan mielelläni vastaan oivalluksia.

Kommentit (2329)

Vierailija
1261/2329 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laihduttanut 38 kg. Ihan vaan kaloreita Fatsecretillä laskemalla ja rajoittamalla. Liikuntaa en ole harrastanut ollenkaan enkä myöskään vältä hiilareita, ole jättänyt pois herkkuja tai alkoholia tai mitään muutakaan. Pidän vaan huolen, että viikossa keskimäärin saan energiaa 1800 kcal per päivä.

Voin valita joskus pitää 4000 kcal mättö- ja juopottelupäivånkin, mutta se ei haittaa mitään kunhan sitten syö vähemmän kaloreita samalla viikolla muina päivinä niin, että 1800 kcal keskimäärä toteutuu.

Mitä syöt?

Vierailija
1262/2329 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi netistä terveellisiä, mutta herkullisia ruokareseptejä, ettei harmita syödä terveellisemmin.

Mikä ihmeen kuvitelma sulla on, että terveesti syöminen harmittaa??

Koska kyllä se voi alussa harmittaa. Varsinkin meitä, joilla on ahmimishäiriö. Ei terveellinen ruoka maistu aluksi hyvältä. Enkä ole ainut, joka on tätä mieltä.

Joillakin näköjään on kieroutunut kuvitelma terveellisestä syömisestä. Pahoittelen :(

Siitä, mikä on terveellistä ruokaa, on vain nykyään aika erilaisia käsityksiä, ota nyt tässä selvää, mikä on hyvästä ja mikä ei. Maitotuotteet? Viljat? Liha? Maksa? Kasviöljy? Kevytlevite? Peruna? Koisokasvit? Maapähkinät? Soija? Kahvi? Maissi? Kookosöljy? Stevia? Kivennäisvesi? jne jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/2329 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TyHmä kirjoitti:

Rupee vegaaniks, ja klo 18:n jälkeen ei mitään syömistä. Kyllä karisee kilot.

Miten vegaanius laihduttaa?

Jos syö vegaanista itse tehtyä ruokaa niin kyllä se useimpia merkittävästi ylipainoisia laihduttaa, koska raaka-aineissa on aika vähän kaloreita.

Mutta toki jos on ns sipsikaljavegaani tai syö paljon vegaanisia herkkuja, ei välttämättä laihdu.

Ei vegaanit syö itsetehtyä ruokaa, vaan ruokien korvikkeita.

Vierailija
1264/2329 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi netistä terveellisiä, mutta herkullisia ruokareseptejä, ettei harmita syödä terveellisemmin.

Mikä ihmeen kuvitelma sulla on, että terveesti syöminen harmittaa??

Koska kyllä se voi alussa harmittaa. Varsinkin meitä, joilla on ahmimishäiriö. Ei terveellinen ruoka maistu aluksi hyvältä. Enkä ole ainut, joka on tätä mieltä.

Joillakin näköjään on kieroutunut kuvitelma terveellisestä syömisestä. Pahoittelen :(

Siitä, mikä on terveellistä ruokaa, on vain nykyään aika erilaisia käsityksiä, ota nyt tässä selvää, mikä on hyvästä ja mikä ei. Maitotuotteet? Viljat? Liha? Maksa? Kasviöljy? Kevytlevite? Peruna? Koisokasvit? Maapähkinät? Soija? Kahvi? Maissi? Kookosöljy? Stevia? Kivennäisvesi? jne jne

No, kaikki ei vain ymmärrä. Ehkä sinäkin joskus tajuat, jos hankit tietoa.

Vierailija
1265/2329 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Mistä se iltapäivän makeanhimo johtuu? Mitä asialle voisi tehdä?

AP:lle tsemppiä!  

Kromi, magnesium tai rauta voisivat auttaa, jos niistä on puute. Sen puutteen voi kokea makeanhimona. Itselläni on myös tapana jauhaa ksylitolipurukumia tuollaisina hetkinä. Onpahan edes hyväksi hampaille.

Vierailija
1266/2329 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tulen tänne toisen ketjuun huutelemaan, mutta paikalla tuntuu olevan kannustavia ja asiantuntevia ihmisiä.

Olen itse pudottamassa painoani ja opettelemassa terveellisempiä ruokailutapoja. Muuten sujuu oikein hyvin, mutta iltapäivällä lounaan jälkeen valtaa aivan järkyttävä makeannälkä. Siis sellainen, että olen pahimmillani kaapinut siirappipurkin pohjia tai syönyt kuivaa kaakaojauhetta. Suklaalevy tai irtokarkkipussi uppoaa tuossa tilanteessa helpsti, jos kauppa on lähellä.

Mistä se iltapäivän makeanhimo johtuu? Mitä asialle voisi tehdä?

AP:lle tsemppiä!  

Kromi, magnesium tai rauta voisivat auttaa, jos niistä on puute. Sen puutteen voi kokea makeanhimona. Itselläni on myös tapana jauhaa ksylitolipurukumia tuollaisina hetkinä. Onpahan edes hyväksi hampaille.

Iltapäivän makeanhimo hoituu oikealla ravinnolla, ei korviketoiminnalla.  Juusto on muuten ksylitolia parempaa hampaille ja toimii happohyökkäkseen paremmin kuin purkka.

Vierailija
1267/2329 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään diettejä. Terveellinen ruokavalio, oikea annoskoko ja liikunta. Juo tarpeeksi vettä. Joskus saa herkutella mutta kohtuudella.

No kerro nyt ihmeessä mikä on se "terveellinen ruokavalio"

https://www.ruokatieto.fi/sv/node/776

Käy ravitsemusterapeutilla niin tiedät.

Kysyin terveellisestä ruuasta, en ruokatiedon kolmioista.

Vierailija
1268/2329 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään diettejä. Terveellinen ruokavalio, oikea annoskoko ja liikunta. Juo tarpeeksi vettä. Joskus saa herkutella mutta kohtuudella.

No kerro nyt ihmeessä mikä on se "terveellinen ruokavalio"

https://www.ruokatieto.fi/sv/node/776

Käy ravitsemusterapeutilla niin tiedät.

Kysyttiin terveellistä ruokavaliota. Laitoit linkin suositusruokaan.

Et taida olla ihan kartalla terveellisestä.

Vierailija
1269/2329 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy paskalla kolmesti päivässä niin paino putoaa vähintään 1,5kg.

Eipä onnistu minulla. Se on kerran aamulla, jos on rauhallista ja saan olla rauhassa asioilla. Mikäli olosuhteet eivät ole suotuisat, seuraavan kerran aamulla uudestaan. Ja niin edelleen,

Tykkään käydä matkoilla, mutta tämän kannalta on jotkut reppureissut pitkin aasiaa aika vaikeita joskus…. ohis.

Vierailija
1270/2329 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille laihduttajille:

Aina kun insuliini on koholla ja verenkierrossa, niin laihtuminen menee stoppiin! 

Vierailija
1271/2329 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras neuvo: jätä alkoholi kokonaan.

Ei sitä tarvitse ikuisesti jättää, mutta niin kauan kun on tarkoitus tiputtaa painoa, niin korkki visusti kiinni. Ei yhtäkään annosta sinä aikana

Vierailija
1272/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kuin kulutat. Olitpa miten kilpirauhasuskovainen tai omistat raskaat luut, niin tuolla ohjeella laihdut väistämättä. Vaikka elimistö menisi aina säästöliekille kun mietitkin kilojen tiputusta, syömällä kulutusta vähemmän => laihdut.

Vierailija
1273/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä punnitse itseäsi ekan kerran kuin vasta 3 kuukauden päästä. Jaa projekti kvartaaleihin. Joskus paino ei tipu, mutta vaatteet löystyvät - mystistä. Puntarin tarkkailu voi vaarantaa etenemisen. Anna sen olla.

Ota ekaksi tavoitteeksi noudattaa uusia rutiineja kuukausi. Silloin niistä tulee tapa, rutiini, tottumus. Ja sitten se helpottuu. Täytä aika muilla asioilla, lue kirjoja/lehtiä, katso sarjoja/elokuvia, käy kävelyillä. Tee jotain mistä nautit ja missä voit unohtaa koko asian. Nuku hyvin ja tarpeeksi. Siivoa keittiö äläkä osta kotiin herkkuja.

Sori tässä tuli nyt useampikin ohje.

Ekan kuukauden jälkeen sinä huomaat eron fiiliksessä ja olossa.

Toisen kuukauden jälkeen lähimmät ihmiset saattavat huomata sinussa muutoksen.

Kolmen kuukauden kuluttua kaikki huomaavat muutoksen.

Ota projektin ajaksi vuosi. Se on neljä kvartaalia. 20 kiloa lähtee helposti.

Vierailija
1274/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kuin kulutat, ainoa keino pudottaa painoa. Yksinkertaista. Apua sen laskemiseen löytyy vaikka kuinka paljon. Vanhoista syömistavoista voi alkuun olla hankala päästä eroon. Mutta jos siihen pystyt niin olo alkaa keventyä kirjaimellisesti ihan itsestään.

Ainoa asia mikä nostaa painoa, on jos syö enemmän kuin kuluttaa. Tästä oli aikanaan tehty ostos-tv parodia. Want to lose weight? Most effective diet in the world "don't eat so much". Itse olisin jatkanut sitä mainosta, lisäten paketin jossa hinta 299$ ja sisällä lappu jossa tuo lause lukee.

Ei se ole raketti tiedettä, jos syöt enemmän kuin kulutat paino nousee, jos kulutat enemmän kuin syöt, kehosi alkaa polttaa kertyneitä rasva varastoja ja paino alkaa putoamaan.

Salilla käyvillä usein tuo ruokahalu säilyy ja alkavat lihota todella nopeasti jos lopettavat salilla käymisen. Uskon että ylipainoisilla on lähes sama, totuttu syömään paljon eikä siitä tavasta eroon pääseminen ole aina helppoa. Hetkellisesti saatetaan kuluttaa enemmän, mutta saman määrän syömiseen palataan helposti mikä on jopa 4x enemmän kuin olisi kehon energia tarve.

Vierailija
1275/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TyHmä kirjoitti:

Rupee vegaaniks, ja klo 18:n jälkeen ei mitään syömistä. Kyllä karisee kilot.

Miten vegaanius laihduttaa?

Jos syö vegaanista itse tehtyä ruokaa niin kyllä se useimpia merkittävästi ylipainoisia laihduttaa, koska raaka-aineissa on aika vähän kaloreita.

Mutta toki jos on ns sipsikaljavegaani tai syö paljon vegaanisia herkkuja, ei välttämättä laihdu.

Kasvisruuan ei tarvitse edes olla täysin vegaanista. Mutta ei myöskään sipsikalja-linjalla. Minusta hyvä kompromissi on syödä esim. uunijuureksia, jotka on maustettu kunnolla, lorautettu oliiviöljyä sekaan, suolaa päälle ja murusteltu erilaisia juustoja sekaan. Se on maukasta, rasvaista, täyttävää. Näin tulee syötyä valtavasti kasviksia, koska ne maistuvat hyvältä. Se on terveellistä ja tuo pieni maitotuotteiden määrä ei hetkauta esim. painonpudotusta sijoiltaan.

Usein kasvisruoka esitetään jossain laihdutusohjelmissa hirvittävän tylsänä. Että dippaa nyt näitä porkkanoita tuohon mauttomaan hummukseen. Kyllä vegaani voi syödä mm. suolakurkkuakin. Kauppojen muka-juustot ovat myös yllättävän maukkaita, jos niitä haluaa kokeilla.

Meillä syödään lihaa ja kalaakin, ja munia, mutta mm. mieheni syö mieluimmin vegeruokia ja -makkaroita kuin aitoa tavaraa.

Vierailija
1276/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloituksesta tulee viikonloppuna kuluneeksi tasan vuosi. Paljonko on kiloja lähtenyt?

Vierailija
1277/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole raketti tiedettä

Rakettitiede on yhdyssana.

Vierailija
1278/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aloituksesta tulee viikonloppuna kuluneeksi tasan vuosi. Paljonko on kiloja lähtenyt?

En tiedä aloittajasta, mutta itse painoin vuosi sitten n. 90 kiloa ja nyt menee kohta alle 70. Pätkäpaasto, kasvisruokaa paljon, ei punnitsemista, eikä yhtään liikuntaa.

Pitäisi ottaa tuo liikunta seuraavaksi työn alle.

Vierailija
1279/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali. Minä olen pysynyt jollain tavalla ruodussa käymällä 3 kertaa viikossa kuntosalilla. Teen kerrallaan 50-60 min., enkä pidä pitkiä istuskelutaukoja treenin välissä. Jotkut väittävät, että eihän se kuluta juuri lainkaan energiaa. Ei ehkä suoranaisesti, mutta kun pitää lihaksistoa yllä, voi syödä vähän vapaammin. Näin olen itse todennut. Kun nilkka leikattiin ja oli pitkä tauko kuntosalista, poljin hiljakseen kotona kuntopyörällä joka ilta. Aloin silti lihoa.

Vierailija
1280/2329 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosali. Minä olen pysynyt jollain tavalla ruodussa käymällä 3 kertaa viikossa kuntosalilla. Teen kerrallaan 50-60 min., enkä pidä pitkiä istuskelutaukoja treenin välissä. Jotkut väittävät, että eihän se kuluta juuri lainkaan energiaa. Ei ehkä suoranaisesti, mutta kun pitää lihaksistoa yllä, voi syödä vähän vapaammin. Näin olen itse todennut. Kun nilkka leikattiin ja oli pitkä tauko kuntosalista, poljin hiljakseen kotona kuntopyörällä joka ilta. Aloin silti lihoa.

Mä en tiedä kyllä ketään, joka väittäisi, ettei kuntosalilla käyminen kuluttaisi juuri lainkaan energiaa. Kai nyt jo kaikki tietävät, että lihas polttaa energiaa sitä rasitettaessa, ja levossakin salikäynnin jälkeen tämä jatkuu ja on tehokkaampaa kuin vain leväten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän